Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Nå angrer jeg nesten på at jeg leste om Floyd her inne og endte med å bestille meg en bukse...

Bestilling gikk finfint, fikk buksen på under 24t! Men dessverre litt for liten, men så enkelt det var å bytte a gitt! Ny bukse i perfekt størrelse var på Posten få dager senere. Men den hadde visst en skade og nå har vi det gående... frem og tilbake med mailer... og ikke får jeg svar på det viktigste spørsmålet mitt, når får jeg tilsendt ny bukse (uten skade). Sånn jeg leser mailene virker det ikke som jeg er garantert en ny bukse engang, skulle tro de tror at jeg har skadet buksen. Gaaaah! Jeg vil bare ha en uskadet bukse i rett størrelse jeg, den satt jo så utrolig fint på!

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Jeg tror jeg er glad for at jeg ikke jobber i den banken, jeg :lol:

Jeg er shallow - jeg velger på farge :aww:. Men på min rase er det fordi 1) Sorte hunder holder en høyere kvalitet enn de fawne jevnt over 2) Sort er sort - enten de er sorte, sorte m hvite stikkelhår, gråsorte eller helt grå - mens fawnfargen liksom skal være dyp i fargen og reinest mulig - og dermed mye vanskeligere å få "korrekt". :D.

Jeg er enda shallowere for jeg synes det hadde vært gøy med en blå beardis, bare fordi! :D

• Like 1
Skrevet

@Cloudberry Mange dyktige veterinærer sederer ved røntgen av rygg. Man får betraktelig bedre bilder av en hund som er sedert enn en som er våken, og som Artemis sier så går det litt på røntgensikkerheten til de som tar bilder. :)

Skrevet

Vi sederte da vi røntget ryggen til en tidligere hund.. Men da hadde hun såpass vondt i ryggen at hun ville ikke ligge helt rolig hos Dyrlegen.. Så for å være sikker på at vi ikke testet hvor grensen til rottisen gikk, så dopet vi bare ned :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Siste bildene av Turbo (kne, rygg og hofter) var han våken når vi tok. Var ingen problemer med å ta dem. Men han var en veldig rolig hund.

Skrevet

Noen som vet ca når de henter ned sauen i Trollheimen? :) Har lyst til å dra på hytta på Nerskogen i midten av oktober, og vil helst vite hvor forsiktig jeg må være med å slippe løs hunden.

1 oktober burde være rimelig safe, men dobbeltsjekk på kommunen sin side :)

• Like 1
Skrevet

@raksha, flytende bedøvelse er jo ikke behandling på samme måte som antibiotika :) Grunnen til at de vanligvis ikke gir antibiotika ved virus, er fordi det ikke har noe særlig effekt, og det er jo dumt å bruke antibiotika om det ikke er nødvendig :) Bra du fikk noe da, er jo viktig å få i seg mat og drikke :D

Skrevet

@raksha, flytende bedøvelse er jo ikke behandling på samme måte som antibiotika :) Grunnen til at de vanligvis ikke gir antibiotika ved virus, er fordi det ikke har noe særlig effekt, og det er jo dumt å bruke antibiotika om det ikke er nødvendig :) Bra du fikk noe da, er jo viktig å få i seg mat og drikke :D

Ja var det jeg mente, han behandler symptomene, ikke viruset. For er symptomene som er problemet, viruset fikser kroppen selv, men da bør jeg ha i meg næring. :) Uten mat og drikke, duger mor ikke. Eller no sånt. :aww::lol: Får ikke henta det enda da, men henter før middag.

• Like 2
Skrevet

Men det var ikke offisielle bilder Sita tok, og heller ikke det Strider skal ha såvidt jeg skjønner? Ikke at det er så nøye, men jeg tenkte liksom ikke engang over det da det skjedde, trodde det var normalt jeg.

Å ta bilder av hofter er en helt annen sak, offisielt eller ikke. Det er svært ubehagelig for hunden å ligge på rygg på et røntgenbord og få strekt ut bakbeina sine ;)

Skrevet

Bittelitt misunnelig på ei venninne av meg som skal hente tollervalp i morgen. Ziva-søskenbarn til og med! Blir morsomt å følge dem fremover da, gleder meg til å treffe den lille fleeceballen :D

• Like 4
Guest Christine
Skrevet

Ødela skoene mine på byen i går, så gikk like så godt barbeint hjem :aww: Angrer litt på det nå, og skal straks lide meg igjennom frokost. Får så ising i tennene dagen derpå, så det er alltid vondt å spise..

Skrevet

Noen som vet ca når de henter ned sauen i Trollheimen? :) Har lyst til å dra på hytta på Nerskogen i midten av oktober, og vil helst vite hvor forsiktig jeg må være med å slippe løs hunden.

Vi har hovedsanking i Svartådalen nå i helga i allefall, så kjører vi ettersanking et par helger etterpå for å få med de som ikke ble med på hovedsankinga.

• Like 1
Skrevet

Kanskje et lurt sted for deg å starte er å slutte å kjøpe godteri, og så heller ta maten etterpå? Ikke alt på en gang.. :) Får ikke spist noe du ikke har!

Matdelen av kostholdet er ganske bra - rene råvarer, fisk, kylling, magert kjøtt, grønnsaker, frukt, nøtter og litt meieriprodukter :)

Er alt annet jeg putter i munnen mellom måltidene som øker vekten gitt..

Skrevet

Vi har hovedsanking i Svartådalen nå i helga i allefall, så kjører vi ettersanking et par helger etterpå for å få med de som ikke ble med på hovedsankinga.

Så bra! Sonenorakelet slår til! :D Det er jo over en måned til vi skal opp, og det blir vel rimelig kaldt for sauene nå etterhvert, så høyt oppe. Regner med at de fleste sauebøndene i området har omtrent tilsvarende planer?
Skrevet

@2ne er ikke kompistgrinder løsninga på alt/problemet?

Jo, det er kanskje det, men jeg har stort sett tilsnakkendes hunder jeg altså, så det pleier som regel å holde med det..

Bortsett fra med Nora da, som sikkert har blitt så gammel at hun begynner å bli døv.. At hun kikka på meg når jeg snakka til henne før hun snudde seg og stjal en plomme, er nok helt tilfeldig :aww:

:lol:

Skrevet

Åh, Nerskogen! :wub: Frykter det blir lenge mellom hver gang jeg får vært på hytta der nå fremover :hmm:

Hvor har dere hytte, sånn ish?

• Like 1
Skrevet

Åh, Nerskogen!  :wub: Frykter det blir lenge mellom hver gang jeg får vært på hytta der nå fremover  :hmm:

Hvor har dere hytte, sånn ish? 

Hvis du kjører over demningen/Granasjøen og tar til venstre, så har vi hytte opp i feltet på veien etter Heldalsveien. Så Ånegga-ish :)
Skrevet

Så bra! Sonenorakelet slår til! :D Det er jo over en måned til vi skal opp, og det blir vel rimelig kaldt for sauene nå etterhvert, så høyt oppe. Regner med at de fleste sauebøndene i området har omtrent tilsvarende planer?

Inni Trollheimen er normalen at hovedsankinga er før 10. september pga starten på jakta. Hvordan det er nedi Nerskogen er jeg ikke helt sikker på, kan være noen går ut lenger nærmere gårdene. Men du kan høre med Trollheimen husky, de driver med sau på Nerskogen :)https://www.facebook.com/trollheimenhusky?fref=ts

• Like 1
Skrevet

Jo, det er kanskje det, men jeg har stort sett tilsnakkendes hunder jeg altså, så det pleier som regel å holde med det..

Bortsett fra med Nora da, som sikkert har blitt så gammel at hun begynner å bli døv.. At hun kikka på meg når jeg snakka til henne før hun snudde seg og stjal en plomme, er nok helt tilfeldig :aww:

:lol:

:wub:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...