Gå til innhold
Hundesonen.no

Brownie, tibetansk terrier :-)


Pixie
 Share

Recommended Posts

Første natt med valp i hus er unnagjort. Han har vært kjempeflink så langt!

Han er den eneste i kullet som ikke var sort/hvit, selv er han en nydelig soblet brun med hvite tegninger. Bildene yter ham ikke rettferdighet, skal prøve å få tatt noen bilder ute i sola så dere får se ham skikkelig.

Han er en rolig og leken valp, utforsker alt rundt seg og ser til oss for trygghet når det er noe som er litt skummelt. Så det er lite som skremmer han så langt, så lenge vi er i nærheten. Heldigvis har han en god av-knapp, roer seg fort når han blir holdt og sover fint i buret.

I natt har han stort sett sovet i buret på soverommet vårt, tre ganger har han vekket meg. Da har vi gått ut, tissa kjapt, og sovna igjen når vi kom inn. I dag tidlig var han kjapp til å gjøre fra seg når vi kom ut, har spist og drukket med god appetitt, og lekt godt. Det tar litt tid å få ham til å gjøre fra seg ute på dagtid for det er så mye annet å gjøre, men bare vi er tålmodige nok går det bra. Bare et uhell så langt.

Han er en herlig liten tass, virker trygg og kontaksøkende, ivrig etter å behage for godbit og ros. Liker å gå i beina på oss, og skjønner ikke hvorfor han ikke får ligge i sofaen med oss. Tror det kan bli enkelt å lære ham både innkalling og sitt/ligg, passer på å rose og gi godbit når han setter seg ved beina mine og når han kommer bort til meg under lek.

Men jeg merker det er en utfordring for meg som aldri har hatt hund før å skulle aktivisere en sånn liten tass :-)

post-16248-0-43572700-1441011906_thumb.j

post-16248-0-01934200-1441011909_thumb.j

post-16248-0-50668000-1441011913_thumb.j

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valp! Så koselig med en tibetansk terrier her :D Rasen var skikkelig "inn" i omgangskretsen min (eller hos foreldrene mine sin da) da jeg var barn. Synes ikke jeg ser dem ofte nå til dags. Kan faktisk ikke huske sist. Husker dem som koselige hunder, med egne meninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den :-) Får laaang pels som voksne men kan klippes jevnlig, krever en del pelsstell med lang pels. Rolig, kan bjeffe litt men er ingen gneldrehund. Kan være med på lange turer eller kose seg med bare tisseturer, fleksible. Han her er iallefall veldig rolig og fin :-) Han er nesten tre kilo nå og blir ca 10, ca 40 cm høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert! Natt nr 2 har gått like smertefritt, han har holdt seg rolig i buret og sagt fra to ganger at han ville ut. Kjapt ut, tisse, inn igjen og slå seg til ro. Han spiser, leker, springer litt ute, gjør fra seg ute, protesterer litt mindre på å ha på seg sele. Nå begynner han å bli husvarm så han herjer mer når han leker, lekebiter litt på oss(ikke hardt) og vil helst sitte oppå føttene våre. I dag har han vært med på biltur til butikken og fått kjenne litt på luktene i den lokale dyrebutikken, alt går fint så lenge han kan sitte i et trygt fang. Nå har han spist lunsj og vært ute, så nå er han helt utkjørt og ligger i sin nye Bia-bed og følger med på tv-skjermen. Han fyller ikke en tredjedel av senga engang :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...