jma Skrevet 26. Juli 2015 Rapporter Skrevet 26. Juli 2015 Da jeg hadde vanlig pc hadde jeg paint.net, og var igrunn veldig fornøyd med det. Men jeg sliter med å finne noe tilsvarende til Mac. Noen forslag? Siter
Kokospaniel Skrevet 26. Juli 2015 Rapporter Skrevet 26. Juli 2015 Ligger det ikke inne noe greier da? Har bare tlf her, så får ikke sjekka Siter
Ingvild Skrevet 26. Juli 2015 Rapporter Skrevet 26. Juli 2015 Jeg bruker/har brukt iPhoto (som ligger inne på maskinen) og PhotoScape (gratis, men mulighet for å kjøpe tilgang til ytterligere funksjoner i programmet). Har aldri brukt paint.net, så jeg vet ikke hvordan det er i forhold. Siter
jma Skrevet 26. Juli 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 26. Juli 2015 Takk for svar! iPhoto har veldig begrensa muligheter. Funker greit hvis man bare skal beskjære og øke kontrast o.l., men man kan feks ikke sette inn tekst. Siter
Justisia Skrevet 26. Juli 2015 Rapporter Skrevet 26. Juli 2015 Da jeg ikke har funnet noe jeg liker å jobbe med på mac enda, bruker jeg PhotoScape. Enkelt program hvor man kan beskjøre, øke kontrast mm og sette inn tekst samt lage collage ol. 1 Siter
Easy Skrevet 26. Juli 2015 Rapporter Skrevet 26. Juli 2015 ImageWell. Gratis, og har endel funksjoner, bl.a. legge til tekst. http://imagewell.en.softonic.com/mac 1 Siter
soelvd Skrevet 26. Juli 2015 Rapporter Skrevet 26. Juli 2015 Evt koster feks lightroom rett under hundrelappen i mnd. Før jeg brukte det var jeg greit fornøyd med iPhoto, men det har som du sier litt begrensa muligheter. Siter
SiriEveline Skrevet 26. Juli 2015 Rapporter Skrevet 26. Juli 2015 Evt koster feks lightroom rett under hundrelappen i mnd. Før jeg brukte det var jeg greit fornøyd med iPhoto, men det har som du sier litt begrensa muligheter. Men man kan vel kun "fremkalle", ikke legge på tekst og sånn, eller har jeg gått helt glipp av noen funksjoner..? Siter
soelvd Skrevet 26. Juli 2015 Rapporter Skrevet 26. Juli 2015 Men man kan vel kun "fremkalle", ikke legge på tekst og sånn, eller har jeg gått helt glipp av noen funksjoner..? Nå er jeg sikkert litt teit men forstår verken hva du snakker om eller hvilket program du sikter til Siter
SiriEveline Skrevet 26. Juli 2015 Rapporter Skrevet 26. Juli 2015 Nå er jeg sikkert litt teit men forstår verken hva du snakker om eller hvilket program du sikter til Lightroom, og funksjon "legge på tekst". Siter
soelvd Skrevet 26. Juli 2015 Rapporter Skrevet 26. Juli 2015 Lightroom, og funksjon "legge på tekst". Som i signatur liksom? Mener jeg har sett noe om det men bruker ikke signatur på mine. Siter
SiriEveline Skrevet 26. Juli 2015 Rapporter Skrevet 26. Juli 2015 Som i signatur liksom? Mener jeg har sett noe om det men bruker ikke signatur på mine. Signatur vet jeg går, men så bare TS savnet blant annet funksjonen å sette på tekst (i iPhoto). Derfor håpet jeg at det kanskje fantes på Lightroom, for det savner jeg, men orker ikke ta meg råd til Photoshop (også pga endel andre funksjoner altså). Siter
soelvd Skrevet 26. Juli 2015 Rapporter Skrevet 26. Juli 2015 Signatur vet jeg går, men så bare TS savnet blant annet funksjonen å sette på tekst (i iPhoto). Derfor håpet jeg at det kanskje fantes på Lightroom, for det savner jeg, men orker ikke ta meg råd til Photoshop (også pga endel andre funksjoner altså). Nå falt brikkene på plass, nå så jeg at TS skrev det i tråden 1 Siter
Zitka Skrevet 26. Juli 2015 Rapporter Skrevet 26. Juli 2015 Signatur vet jeg går, men så bare TS savnet blant annet funksjonen å sette på tekst (i iPhoto). Derfor håpet jeg at det kanskje fantes på Lightroom, for det savner jeg, men orker ikke ta meg råd til Photoshop (også pga endel andre funksjoner altså). Du kan jo i utgangspunktet bare bruke signaturfjnksjonen, men skrive annen tekst Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
SiriEveline Skrevet 26. Juli 2015 Rapporter Skrevet 26. Juli 2015 Du kan jo i utgangspunktet bare bruke signaturfjnksjonen, men skrive annen tekst Sent from my iPhone using Tapatalk Om det bare skal en liten tittel der eller noe så ja, men jeg er sær og skal gjerne mikse mellom forskjellige skriftyper, størrelser, og gjerne farger Men nå kupper jeg tråden helt, den handler vel strengt talt om billigere (les: gratis) programmer. Kanskje jeg kan teste noen av dem selv og se om de kan dekke behovet jeg har for PS. 1 Siter
jaktlykke Skrevet 10. August 2015 Rapporter Skrevet 10. August 2015 Picasa er et enkelt program som funker greit. Siter
Recommended Posts