Elisabeth00 Skrevet 25. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Juni 2015 Her er rørene som egentlig bare lå smashet bak oppvaskmaskinen. Når vi tok den ut (for å rette på hvordan den sto) og tok den inn igjen så er dette lengden på rørene. Står i monteringsanvisningen fra ikea at det ikke skal være krøll på ledningene? Er vel ikke normalt å ha så lange ledninger? Eller skal ledningene trykkes ut gjennom hullet og ligge bak oppvaskmaskinen? Maskinen er på høyre side av hjørneskapet, vasken er på venstre side. Selve det store firkandede hullet er de vi som har lagetaltså, planen var å gjøre det litt penere når alt var ferdig... Vannrørene som går til vasken går jo også først opp og så ned og så opp igjen i vasken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 29. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2015 Det er helt utrolig. Rørleggerne har endelig svart oss, og de kommer med flere løgner: De påstår at det er vi som har laget skadene, de påstår at det er vi som har installert maskinen feil (wtf??), og de påstår at vi har sakt til rørlegger at vi ikke har råd til å betale og at vi sa at vi skulle finne en annen løsning, og de sier at vi bare er ute etter å svindle dem. De har gitt oss to "muligheter": 1. De kommer å demonterer utstyr 2. Vi betaler regningen, eller så går den til inkasso. Bare trusler lang vei... I selve regningen de har sendt oss står det også følgende: "Div kjøkken arbeid. Detaljert informasjon vil bli sendt etter at denne regninger er betalt. Dette pga av at dere ikke får godkjent rørlegger arbeid før regningen er betalt." 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 29. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2015 Forbrukkerrådet og TV2 hjelper deg Denne gjengen kommer dere ingen vei med uten å gå via andre instanser, det er det bare å innse. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malinka Skrevet 29. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2015 Det er helt utrolig. Rørleggerne har endelig svart oss, og de kommer med flere løgner: De påstår at det er vi som har laget skadene, de påstår at det er vi som har installert maskinen feil (wtf??), og de påstår at vi har sakt til rørlegger at vi ikke har råd til å betale og at vi sa at vi skulle finne en annen løsning, og de sier at vi bare er ute etter å svindle dem. De har gitt oss to "muligheter": 1. De kommer å demonterer utstyr 2. Vi betaler regningen, eller så går den til inkasso. Bare trusler lang vei... I selve regningen de har sendt oss står det også følgende: "Div kjøkken arbeid. Detaljert informasjon vil bli sendt etter at denne regninger er betalt. Dette pga av at dere ikke får godkjent rørlegger arbeid før regningen er betalt." Da håper jeg dere har tatt kontakt med forbrukerrådet, evt. dersom dere har advokathjelp dekket på forsikringen, få en advokat til å kontakte de og forklare hva de har av valg...... blir ofte en mye kjappere løsning så snart noen jurister tar ordet i slike saker. Og om ikke annet, inkassoselskapene har ikke lov å innkreve noe som det er disputt om, og i hvert fall ikke uten detaljert grunnlag for kravet. Så kommer det krav fra inkassoselskap, gi beskjed om at denne regningen bestrider dere og be om detaljert spesifikasjon over hva de vil ha betalt. Så får dere mer underlag til klagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 29. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2015 Jada, vi er ferdige med dem, det går via forbrukerrådet nå. Bare utrolig å få det som svar liksom. Det de skriver er så absurt at det egentlig er greit for oss at de skriver det til oss, så har vi det de lirer av seg skriftlig i alle fall. Det ene de hadde skrevet var "bildene dere har tatt er bevis på at dere selv har installert maskinen feil"... wtf liksom, vi betalte en fyr for å installere oppvaskmaskinen for oss... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 29. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2015 Og ikke minst har de svart oss fra den eposten som de sa de ikke hadde fått noe på.... gad. Jeg blir så frustrert... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 29. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2015 Hjelpes, håper forbrukerrådet kan hjelpe dere videre her, så de får seg en smekk! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 29. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2015 Ja. Håper det vi også. Den første løsningen deres var forresten at de demonterer utstyr. Men jeg er ikke interessert i å få dem inn i leiligheten på nytt, når de var så uforsiktig når det var snakk om at vi skulle betale regningen kan jeg ikke tenke meg hvor uforsiktige de vil være når de må gjøre noe de ikke vil få betalt for.... Dessuten vil vi har erstatning for skadene som er laget. De kan selvsagt få igjen utstyret sitt, men da tar vi det når ny rørlegger kommer å fikser for oss. EDIT: Glem det. Det sto ingenting om at de slettet regningen om de skulle demontere. Dette står det: Dere har to alternativer: 1. Vi kommer å demonterer alt vi har gjort. 2. Dere betaler regningen. Dette blir sendt til inkasso etter 4 uker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 29. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2015 Så kjedelig og kjip situasjon. Håper saken ordner seg raskt med forbrukerrådet med på laget 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 29. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2015 Takk, utrolig kjedelig ja. Jeg har lært leksen min i alle fall. Typisk den ene gangen man faktisk ikke undersøker godt på forhånd.. Og både jeg og samboer hadde dårlig magefølelse også, ikke at det trenger å bety noe.. Men ja.. Vi gjort alle nybegynnertabbene når det gjelder å velge håndverkere, rett og slett. :/ Vi har undersøkt litt hos bademiljø nå, tenker det i alle fall må være trygt å velge rørlegger hos en så stor kjede? Eller? Skikkelig nervøse for å få inn enda en tulling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 29. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2015 Vi har veldig god erfaring med Bademiljø-Experten ihvertfall. De har pusset opp et bad hos oss. Veldig bra arbeid og ordentlig gjennomført (pappa er rørlegger, så han har evaluert ). Ellers har vi nettopå skrevet kontrakt med Oslo Bad på oppussing av det andre badet vårt, og har godt inntrykk av dem. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 29. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2015 Sjarmerende kundebehandling ikke sant: "Vi har ikke tid dette. Dere vet selv at alt dette dere har mener, ikke er sant." Vi har veldig god erfaring med Bademiljø-Experten ihvertfall. De har pusset opp et bad hos oss. Veldig bra arbeid og ordentlig gjennomført (pappa er rørlegger, så han har evaluert ). Ellers har vi nettopå skrevet kontrakt med Oslo Bad, og har godt inntrykk av dem. Så bra! Veldig greit å høre. Er det dem på bryn dere har brukt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 29. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2015 Bryn, ja. Vet det er noen som har litt dårligere erfaring, rot og folk som ikke møtte opp i tide, men jeg tror dere kan regne med å få ordentlig arbeid ihvertfall. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 29. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2015 De aller fleste har rettshjelpdekning i innboforsikringen sin. Dekket utgifter til advokat m.m i oppståtte tvistesaker. Greit å ha i bakhodet om saken utvikler seg. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 29. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2015 At de kommer forseint eller roter er min minste bekymring akkurat nå. Så lenge rørleggerarbeidet ordnes på en ordentlig måte uten flere skader skal jeg være fornøyd Takk for tips @Enits skal sjekke dette ut. Har gjensidige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 29. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2015 At de kommer forseint eller roter er min minste bekymring akkurat nå. Så lenge rørleggerarbeidet ordnes på en ordentlig måte uten flere skader skal jeg være fornøyd Takk for tips @Enits skal sjekke dette ut. Har gjensidige. Jeg også har gjensidige og hadde rettshjelpdekning. Men jeg har innbo pluss eller hva den heter, vet ikke om det har noe å si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunatic Skrevet 29. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2015 Det der er jo helt sinnsvakt! Skjønner at dere blir frustrerte... Jeg har ingen tips eller råd å komme med, men jeg håper igjen at dere bare drar det her så langt dere kan! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 29. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2015 Jeg også har gjensidige og hadde rettshjelpdekning. Men jeg har innbo pluss eller hva den heter, vet ikke om det har noe å si. Tror også jeg har innbo pluss, skal ta å sjekke det ut. Har vært på telefon med dem allerede en gang helt tidlig, og de sa faktisk at vi skulle ringe opp igjen om det gikk til sak. Så da er det nok en mulighet for at det kan hjelpe. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 2. Juli 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Juli 2015 Bare fordi det er så merkelig: Jeg har fått hjelp av forbrukerrådet til å skrive dette til svar på deres mail med utsendt regning. Når en skriver at saken omtvistes kan ikke selger sende hverken purring eller regningen videre til inkasso:Håndverkertjenesten ble ikke utført slik den skulle. Feil, mangler og skader på inventar førte til et vesentlig dårligere resultat enn det vi var enige om på forhånd. Jeg krever derfor at avtalen heves, jf håndverkertjenesteloven § 26. Heving innebærer at vi så langt som mulig skal opptre som om avtalen ikke var inngått. I tillegg krever jeg erstatning for de faktiske utgifter jeg har hatt som en følge av skader påført inventar, jf. håndverkertjenesteloven § 28. Da dere ikke ønsker å ta stilling til reklamasjonen min er saken oversendt forbrukerrådet for videre behandling. Saken omtvistes inntil videre. De svarer:Regningen sendes til inkasso etter 4 uker. Vi bekrefter med dette at vi ikke hever regningen. Vi tar ikke ansvar for disse skadene som har eksistert før vi var på arbeids stedet. Dette er noe som har eksistert eller gjort av en annen. Vi tar ikke ansvar for det dere hevder. Dere får purring på 60 kr etter 2 uker (forfalls dato), med 2 ukers betalings frist. Deretter sendes saken til inkasso. Vi skriver tilbake til dem: En regning som omtvistes kan ikke sendes til inkasso eller purres på. Dvs, dere kan gjerne sende den inn, men det får ingen følger for oss. Les inkassoloven om noe er uklart. Saken er tatt videre til forbrukerrådet, dere vil høre fra dem i løpet av noen uker. Da får vi tilbake dette: Lykke til... Saken er avgjort. Det er så absurd at jeg blir matt... Heldigvis har mormor fått tak i en rørlegger som hun kjenner, så da føles det trygt å i alle fall få ordnet det som er feil og få koblet til alt slik det skal. Føles litt ekkelt å bruke vasken på kjøkkenet i mellomtiden faktisk, vannet er ganske ustabilet akkurat som at det varierer veldig hvor mye luft som er i vannet. Skal bli godt å få alt ordnet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 2. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 2. Juli 2015 I allverden, goddagmanøkseskaft på sitt beste. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 2. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 2. Juli 2015 Bare OBS, fram til det blir en faktisk rettssak så dekkes ikke noe av forsikringen. Altså er alt av evt advokatutgifter og slikt "før" en rettssak deres utgifter (er selv i en "tvist" ang hus og har kontaktet forsikring ang rettshjelp). De høres helt på bærtur ut de rørleggerene, blir spennende å høre hvilken lyd pipa får når de blir feid av banen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 2. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 2. Juli 2015 Herlighet, for en suppe! Håper du får lagt igjen en elendig anmeldelse et eller annet sted? Elendig kundeservice, og de aner tydeligvis ikke hva de driver med i forhold til inkasso osv, de tror de bare kan sende alt dit uansett. Saken deres er så klar at jeg regner med at dere kommer til å knuse dem dersom det skulle gå så langt at dere havner i retten. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 2. Juli 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Juli 2015 Takk for tips @Kangerlussuaq Tenker å vente med anmeldelsene til saken er ferdig, men det er flere steder vi kommer til å legge igjen anmeldelser på nett ja. Greit å få advart andre om hvordan bedriften faktisk holder på... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 3. Juli 2015 For dere er det selvsagt helt forferdelig, men utenfra har jo saken underholdningsverdi. Helt utrolig så dumme de virker... Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 3. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 3. Juli 2015 Bare OBS, fram til det blir en faktisk rettssak så dekkes ikke noe av forsikringen. Altså er alt av evt advokatutgifter og slikt "før" en rettssak deres utgifter (er selv i en "tvist" ang hus og har kontaktet forsikring ang rettshjelp). De høres helt på bærtur ut de rørleggerene, blir spennende å høre hvilken lyd pipa får når de blir feid av banen... Det er ikke faktum i gjensidige hvertfall, vi fikk dekket alt fra øyeblikket tvisten oppstod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.