Gå til innhold
Hundesonen.no

Problemer med rørlegger som ikke vil ta ansvar etter skade. Hva gjør vi?


Recommended Posts

Skrevet

Her er rørene som egentlig bare lå smashet bak oppvaskmaskinen. Når vi tok den ut (for å rette på hvordan den sto) og tok den inn igjen så er dette lengden på rørene. Står i monteringsanvisningen fra ikea at det ikke skal være krøll på ledningene? Er vel ikke normalt å ha så lange ledninger? Eller skal ledningene trykkes ut gjennom hullet og ligge bak oppvaskmaskinen?

Maskinen er på høyre side av hjørneskapet, vasken er på venstre side.

post-10941-0-42738500-1435258049_thumb.j

Selve det store firkandede hullet er de vi som har lagetaltså, planen var å gjøre det litt penere når alt var ferdig...

Vannrørene som går til vasken går jo også først opp og så ned og så opp igjen i vasken.

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tiden gikk, og vi fikk ikke noe ny regning med beløpet fra forbrukertvistutvalget. Etter 1.5 mnd fikk vi derimot en regning i posten fra et inkassoselskap. Beløpet vi fikk var forbrukertvistutvalgets

Da har vi hatt skikkelig rørlegger på besøk. Endelig er alt på stell Gamle "rørlegger" har koblet varmtvann til kaldt og omvendt. Så det var derfor oppvaskmaskinen ikke funket. Den fikk helt varmt

Ikke løst seg enda, men har gått enda et ledd videre. Rørleggerne har enda ikke gitt lyd fra seg Forbrukerrådet anbefalte oss faktisk å kreve både erstatning og heve kjøpet, så da har vi gjort det. A

Posted Images

Skrevet

Det er helt utrolig. Rørleggerne har endelig svart oss, og de kommer med flere løgner:

De påstår at det er vi som har laget skadene, de påstår at det er vi som har installert maskinen feil (wtf??), og de påstår at vi har sakt til rørlegger at vi ikke har råd til å betale og at vi sa at vi skulle finne en annen løsning, og de sier at vi bare er ute etter å svindle dem.

De har gitt oss to "muligheter":

1. De kommer å demonterer utstyr

2. Vi betaler regningen, eller så går den til inkasso.

Bare trusler lang vei...

I selve regningen de har sendt oss står det også følgende:

"Div kjøkken arbeid.
Detaljert informasjon vil bli sendt etter at denne regninger er betalt.
Dette pga av at dere ikke får godkjent rørlegger arbeid før regningen er betalt."

  • Like 1
Skrevet

Det er helt utrolig. Rørleggerne har endelig svart oss, og de kommer med flere løgner:

De påstår at det er vi som har laget skadene, de påstår at det er vi som har installert maskinen feil (wtf??), og de påstår at vi har sakt til rørlegger at vi ikke har råd til å betale og at vi sa at vi skulle finne en annen løsning, og de sier at vi bare er ute etter å svindle dem.

De har gitt oss to "muligheter":

1. De kommer å demonterer utstyr

2. Vi betaler regningen, eller så går den til inkasso.

Bare trusler lang vei...

I selve regningen de har sendt oss står det også følgende:

"Div kjøkken arbeid.

Detaljert informasjon vil bli sendt etter at denne regninger er betalt.

Dette pga av at dere ikke får godkjent rørlegger arbeid før regningen er betalt."

Da håper jeg dere har tatt kontakt med forbrukerrådet, evt. dersom dere har advokathjelp dekket på forsikringen, få en advokat til å kontakte de og forklare hva de har av valg...... blir ofte en mye kjappere løsning så snart noen jurister tar ordet i slike saker.

Og om ikke annet, inkassoselskapene har ikke lov å innkreve noe som det er disputt om, og i hvert fall ikke uten detaljert grunnlag for kravet. Så kommer det krav fra inkassoselskap, gi beskjed om at denne regningen bestrider dere og be om detaljert spesifikasjon over hva de vil ha betalt. Så får dere mer underlag til klagen.

Skrevet

Jada, vi er ferdige med dem, det går via forbrukerrådet nå. Bare utrolig å få det som svar liksom. Det de skriver er så absurt at det egentlig er greit for oss at de skriver det til oss, så har vi det de lirer av seg skriftlig i alle fall.

Det ene de hadde skrevet var "bildene dere har tatt er bevis på at dere selv har installert maskinen feil"... wtf liksom, vi betalte en fyr for å installere oppvaskmaskinen for oss...

Skrevet

Ja. Håper det vi også.

Den første løsningen deres var forresten at de demonterer utstyr.

Men jeg er ikke interessert i å få dem inn i leiligheten på nytt, når de var så uforsiktig når det var snakk om at vi skulle betale regningen kan jeg ikke tenke meg hvor uforsiktige de vil være når de må gjøre noe de ikke vil få betalt for.... Dessuten vil vi har erstatning for skadene som er laget.

De kan selvsagt få igjen utstyret sitt, men da tar vi det når ny rørlegger kommer å fikser for oss.

EDIT: Glem det. Det sto ingenting om at de slettet regningen om de skulle demontere.

Dette står det:

Dere har to alternativer:
1. Vi kommer å demonterer alt vi har gjort.
2. Dere betaler regningen.
Dette blir sendt til inkasso etter 4 uker...

Skrevet

Takk, utrolig kjedelig ja. Jeg har lært leksen min i alle fall. Typisk den ene gangen man faktisk ikke undersøker godt på forhånd.. Og både jeg og samboer hadde dårlig magefølelse også, ikke at det trenger å bety noe.. Men ja.. Vi gjort alle nybegynnertabbene når det gjelder å velge håndverkere, rett og slett. :/

Vi har undersøkt litt hos bademiljø nå, tenker det i alle fall må være trygt å velge rørlegger hos en så stor kjede? Eller? Skikkelig nervøse for å få inn enda en tulling :|

Skrevet

Vi har veldig god erfaring med Bademiljø-Experten ihvertfall. De har pusset opp et bad hos oss. Veldig bra arbeid og ordentlig gjennomført (pappa er rørlegger, så han har evaluert :P ).

Ellers har vi nettopå skrevet kontrakt med Oslo Bad på oppussing av det andre badet vårt, og har godt inntrykk av dem.

  • Like 1
Skrevet

Sjarmerende kundebehandling ikke sant: "Vi har ikke tid dette. Dere vet selv at alt dette dere har mener, ikke er sant."

Vi har veldig god erfaring med Bademiljø-Experten ihvertfall. De har pusset opp et bad hos oss. Veldig bra arbeid og ordentlig gjennomført (pappa er rørlegger, så han har evaluert :P ).

Ellers har vi nettopå skrevet kontrakt med Oslo Bad, og har godt inntrykk av dem.

Så bra! Veldig greit å høre. Er det dem på bryn dere har brukt?

Skrevet

Bryn, ja. Vet det er noen som har litt dårligere erfaring, rot og folk som ikke møtte opp i tide, men jeg tror dere kan regne med å få ordentlig arbeid ihvertfall.

  • Like 1
Skrevet

De aller fleste har rettshjelpdekning i innboforsikringen sin. Dekket utgifter til advokat m.m i oppståtte tvistesaker. Greit å ha i bakhodet om saken utvikler seg.

  • Like 1
Skrevet

At de kommer forseint eller roter er min minste bekymring akkurat nå. Så lenge rørleggerarbeidet ordnes på en ordentlig måte uten flere skader skal jeg være fornøyd :lol:

Takk for tips @Enits skal sjekke dette ut. Har gjensidige.

Skrevet

At de kommer forseint eller roter er min minste bekymring akkurat nå. Så lenge rørleggerarbeidet ordnes på en ordentlig måte uten flere skader skal jeg være fornøyd :lol:

Takk for tips @Enits skal sjekke dette ut. Har gjensidige.

Jeg også har gjensidige og hadde rettshjelpdekning. Men jeg har innbo pluss eller hva den heter, vet ikke om det har noe å si.

Skrevet

Det der er jo helt sinnsvakt! Skjønner at dere blir frustrerte... Jeg har ingen tips eller råd å komme med, men jeg håper igjen at dere bare drar det her så langt dere kan! :hug:

  • Like 1
Skrevet

Jeg også har gjensidige og hadde rettshjelpdekning. Men jeg har innbo pluss eller hva den heter, vet ikke om det har noe å si.

Tror også jeg har innbo pluss, skal ta å sjekke det ut. Har vært på telefon med dem allerede en gang helt tidlig, og de sa faktisk at vi skulle ringe opp igjen om det gikk til sak. Så da er det nok en mulighet for at det kan hjelpe.

  • Like 1
Skrevet

Bare fordi det er så merkelig:

Jeg har fått hjelp av forbrukerrådet til å skrive dette til svar på deres mail med utsendt regning. Når en skriver at saken omtvistes kan ikke selger sende hverken purring eller regningen videre til inkasso:

Håndverkertjenesten ble ikke utført slik den skulle. Feil, mangler og skader på inventar førte til et vesentlig dårligere resultat enn det vi var enige om på forhånd. Jeg krever derfor at avtalen heves, jf håndverkertjenesteloven § 26. Heving innebærer at vi så langt som mulig skal opptre som om avtalen ikke var inngått. I tillegg krever jeg erstatning for de faktiske utgifter jeg har hatt som en følge av skader påført inventar, jf. håndverkertjenesteloven § 28.



Da dere ikke ønsker å ta stilling til reklamasjonen min er saken oversendt forbrukerrådet for videre behandling. Saken omtvistes inntil videre.


De svarer:

Regningen sendes til inkasso etter 4 uker.



Vi bekrefter med dette at vi ikke hever regningen.
Vi tar ikke ansvar for disse skadene som har eksistert før vi var på arbeids stedet.
Dette er noe som har eksistert eller gjort av en annen.
Vi tar ikke ansvar for det dere hevder.

Dere får purring på 60 kr etter 2 uker (forfalls dato), med 2 ukers betalings frist.
Deretter sendes saken til inkasso.

Vi skriver tilbake til dem:

En regning som omtvistes kan ikke sendes til inkasso eller purres på. Dvs, dere kan gjerne sende den inn, men det får ingen følger for oss. Les inkassoloven om noe er uklart. Saken er tatt videre til forbrukerrådet, dere vil høre fra dem i løpet av noen uker.

Da får vi tilbake dette:

Lykke til...
Saken er avgjort.

Det er så absurd at jeg blir matt... :no:

Heldigvis har mormor fått tak i en rørlegger som hun kjenner, så da føles det trygt å i alle fall få ordnet det som er feil og få koblet til alt slik det skal. Føles litt ekkelt å bruke vasken på kjøkkenet i mellomtiden faktisk, vannet er ganske ustabilet akkurat som at det varierer veldig hvor mye luft som er i vannet. Skal bli godt å få alt ordnet!

Skrevet

Bare OBS, fram til det blir en faktisk rettssak så dekkes ikke noe av forsikringen. Altså er alt av evt advokatutgifter og slikt "før" en rettssak deres utgifter (er selv i en "tvist" ang hus og har kontaktet forsikring ang rettshjelp).

De høres helt på bærtur ut de rørleggerene, blir spennende å høre hvilken lyd pipa får når de blir feid av banen...

Skrevet

Herlighet, for en suppe! :o Håper du får lagt igjen en elendig anmeldelse et eller annet sted?

Elendig kundeservice, og de aner tydeligvis ikke hva de driver med i forhold til inkasso osv, de tror de bare kan sende alt dit uansett. Saken deres er så klar at jeg regner med at dere kommer til å knuse dem dersom det skulle gå så langt at dere havner i retten.

  • Like 1
Skrevet

For dere er det selvsagt helt forferdelig, men utenfra har jo saken underholdningsverdi. Helt utrolig så dumme de virker... Lykke til!

Skrevet

Bare OBS, fram til det blir en faktisk rettssak så dekkes ikke noe av forsikringen. Altså er alt av evt advokatutgifter og slikt "før" en rettssak deres utgifter (er selv i en "tvist" ang hus og har kontaktet forsikring ang rettshjelp).

De høres helt på bærtur ut de rørleggerene, blir spennende å høre hvilken lyd pipa får når de blir feid av banen...

Det er ikke faktum i gjensidige hvertfall, vi fikk dekket alt fra øyeblikket tvisten oppstod :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...