Gå til innhold
Hundesonen.no

World Dog Show 2019


patricia
 Share

Recommended Posts

Haha, jeg følger aldri med på nyhetene. Alt for mye deprimerende. Jeg liker å leve i min egen lille boble hvor alt er fint og flott i verden :D

Jeg leser aviser om morgenen mens min fine mann og jeg drikker kaffe på Kaffebrenneriet. Plutselig en dag bladde jeg over til ei dobbeltside hvor det med feite typer sto "Blatter kan samle verden". Men herrriiiguuuud, hvor fjern og lite orientert om internasjonal politikk er jeg som ikke aner hvem denne redningsmannen er? tenkte jeg flau og fortvila, og begynte febrilsk å lese. Så innså jeg at det dreide seg om fotball, og da følte meg ganske lurt, og det var ikke så viktig lenger. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sterkt av NKK, og jeg støtter selvsagt deres uttalelser fullt ut: http://web2.nkk.no/no/nyheter/Taler+hundeverdenen+midt+imot.b7C_wlvW4n.ips

Signert! Synes det er direkte motbydelig av FCI å gi Kina en slik event med tanke på hva som foregår der borte

Signert! Jeg reagerte med en gang jeg leste NKKs referat hvor det stod at Kina hadde fått WDS 2019. Helt fint at de legger det til Asia (aner ikke hvilket riktignok), men da burde de valgt et land

Vad skulle det innebära för NKK och norska uppfödare om NKK faktiskt blir utestängt från FCI?

I min bok, ikke så mye endringer. Ingen CACIB utstillinger i Norge, og norske titler vil vel da være eneste norske hunder kan oppnå siden vi ikke lenger kan stille i utlandet da hunden ikke er registrert i FCI tilknyttet kennelklubb. Mulig de andre nordiske går da NKK jo også har et samarbeid i NKU (Nordisk Kennel Union) med disse landene.

Tviler litt på at det går så langt, men om det gjør så betyr det jo ikke noe i det daglige. Kan jo være at enkelte utenlandske oppdrettere da ikke vil selge til Norge f.eks. Men jeg ser ikke helt at det skjer på bakgrunn av at NKK er sterkt imot behandlingen av hunder i Kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom FCI's hjemmeside i dag for å finne ut hvor EDS var i årene som kommer. WDS lista ser slik ut:

WORLD DOG SHOWS
City of the show Dates of the show Milano (ITALY) 6/11/2015 - 6/12/2015 - 6/13/2015 - 6/14/2015 Moscow (RUSSIA) 6/23/2016 - 6/24/2016 - 6/25/2016 - 6/26/2016 Quito (ECUADOR) 7/9/2017 Amsterdam (THE NETHERLANDS) 8/9/2018 - 8/10/2018 - 8/11/2018 - 8/12/2018 Madrid (SPAIN) 4/23/2020 - 4/24/2020 - 4/25/2020 - 4/26/2020

Ok, jeg satser på Amsterdam 2018 med en beardistispe fra en bestemt svensk oppdretter. Da må jeg vel be den oppdretteren om å starte planleggingen nå? Hvem vil være med å kjøre sammen i campingvognkaravane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg satser på

Ok, jeg satser på Amsterdam 2018 med en beardistispe fra en bestemt svensk oppdretter. Da må jeg vel be den oppdretteren om å starte planleggingen nå? Hvem vil være med å kjøre sammen i campingvognkaravane?

Jeg vil gjerne til WDS 2018, så om alt går i boks kjører vi jo samme veien :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min bok, ikke så mye endringer. Ingen CACIB utstillinger i Norge, og norske titler vil vel da være eneste norske hunder kan oppnå siden vi ikke lenger kan stille i utlandet da hunden ikke er registrert i FCI tilknyttet kennelklubb. Mulig de andre nordiske går da NKK jo også har et samarbeid i NKU (Nordisk Kennel Union) med disse landene.

Tviler litt på at det går så langt, men om det gjør så betyr det jo ikke noe i det daglige. Kan jo være at enkelte utenlandske oppdrettere da ikke vil selge til Norge f.eks. Men jeg ser ikke helt at det skjer på bakgrunn av at NKK er sterkt imot behandlingen av hunder i Kina.

Tack för svar! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis NKK skulle bli suspendert fra FCI i et år eller to, så er jeg rimelig sikker på at vi aktive utstillere kjapt finner en løsning på å få stilt i utlandet. Omregistrere hunden(e) til Sverige eller Danmark ved å ha en svensk/dansk "medeier" på hundene, f,eks.

I Norge kan man jo stille så mye man ønsker likevel - de vanlige nasjonale utstillingene vil jo ikke bli særlig berørt av dette uansett. På de internasjonale vil det da ikke lenger være særlig utenlandske utstillere, en det er det.

Men jeg synes dette er et så fantastisk bra standpunkt av NKK at jeg tar gjerne det "problemet" om det kommer! Jeg håper bare at flere kennelklubber tør å følge etter og støtte NKK i dette. Hvis det blir en større gruppe som er enige så er det klart at FCI ikke stenger de ut, liksom..

og Pippin&Symra - regn med meg! :-)

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hunder fra Norge må i 30 dagers karantene, mens hunder fra Sverige og Danmark bare må i 7 dagers karantene???

*ler*

Ja, det blir en interessant verdensutstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Hunder fra Norge må i 30 dagers karantene, mens hunder fra Sverige og Danmark bare må i 7 dagers karantene???

*ler*

Ja, det blir en interessant verdensutstilling.

Vi er regnet som tredjeland på verdensbasis ettersom vi ikke er endel av EU ;)

Oooog pga utbruddet av Rabies på Svalbard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...