Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemme alene - kamera/overvåking


tmp
 Share

Recommended Posts

Inspirert av en annen tråd, vil jeg gjerne bli informert om/se mulige løsninger for overvåking (med eller uten toveis kommunikasjon) av hund som er hjemme alene.

Jeg har hittil bare brukt filmfunksjonen på i-paden, men det er jo ikke live funksjon og veldig begrenset hvor lenge det går å filme. Jeg sliter også med å ha et bra sted å plassere den og ser derfor for meg at det hadde vært lurt med et kamera som er frigjort fra pc og kan henges opp, men er helt grønn på området og spør derfor her. Hvordan løser du det? Vis meg gjerne med bilde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte webkameraet på laptopen min og ustream.tv

Fungerte helt utmerket, siden jeg ikke ville bruke penger på ekstra kamera.

Første måneden har man pro medlemskap der, og da kan man ha så lange filmer man bare vil, etter det er grensen på 6 timer.

Syns det var kjekt at den streamer filmen, da lagringsplass kan bli mangelvare på mange maskiner. Du kan også ta opp, evt gjøre begge deler sammtidig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ustream <3 Vi hadde en egen ustream-tråd her inne for en stund siden, der soniser la ut link når hundene skulle være alene, så satt alle og fulgte med og ga tilbakemelding til eieren hvordan det gikk når de ikke rakk å sjekke selv. Helt genialt altså :ahappy:

Prøvde på min hund et par ganger når jeg skulle på jobbe, men han bare sov i den svarte senga si (svart hund) så det var ikke spesielt spennende :P

Det virker altså sånn at du setter opp et device med kamera på hjemme (ipad, pc osv.) også kan du med telefonen gå inn på linken til streamen din og se hva kameraet du har satt opp hjemme filmer - live. Det er ikke toveis kommunikasjon da, bare overvåkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres smart ut :) Men kjenner jeg slitter litt med hvordan å få kamera på pc/i-pad i vinkel mot hundesenga/gulvet :P samtidig som det står stabilt og unna hunden liksom.. Hvordan? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres smart ut :) Men kjenner jeg slitter litt med hvordan å få kamera på pc/i-pad i vinkel mot hundesenga/gulvet :P samtidig som det står stabilt og unna hunden liksom.. Hvordan? :icon_confused:

Jeg brukte bærbar mac. Satte den på en hylle og tilta skjermen ned sånn at kameraet var pekt mot hundesenga/området rundt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to kameraer fra d link. Kan da se hundene på app på telefonen eller via pc.

Har du link? Er det kamraer du henger opp, typ på veggen? Enkelt å bruke, eller kompliserte greie? Er det da et eget program som følger med, og du bruker ikke ustream?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir også tommelen opp for Dog Monitor. Har brukt iPad'en og en gammel iPhone med olloclip vidvinkel-linse hjemme i leiligheten, og kunnet åpne videofeed fra begge på iphonen eller Mac'en min på jobb...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
På 15.5.2015, 20.34.21, Wachita skrev:

Jeg bruker appen dog monitor. Setter opp iPad som base med kamera og mikrofon. Er også toveis kommunikasjon, slik at du kan snakke med hunden alene hjemme!

 

Min klarte endelig å slappe av alene hjemme pga dette (:

Vet du om det funker med i pad hjemme og Android mobil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 15. mai 2015 kl. 20.34.21, Wachita skrev:

Jeg bruker appen dog monitor. Setter opp iPad som base med kamera og mikrofon. Er også toveis kommunikasjon, slik at du kan snakke med hunden alene hjemme!

 

Min klarte endelig å slappe av alene hjemme pga dette (:

 

Jeg lasta ned dog monitor i dag, og prøvde den ut. iPad utenfor hunderommet, og android telefon med meg. Veldig fornøyd! Men det gikk utrolig mye strøm (og sikkert mobilnett?) 

hvordan får jeg snakka tilbake til hundene? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Monikawt skrev:

 

Jeg lasta ned dog monitor i dag, og prøvde den ut. iPad utenfor hunderommet, og android telefon med meg. Veldig fornøyd! Men det gikk utrolig mye strøm (og sikkert mobilnett?) 

hvordan får jeg snakka tilbake til hundene? :) 

Det går veldig mye strøm ja "/ Bruker du kamera på hele tiden så går mobilnett fort, men hvis ikke ligger den bare i bakgrunnen har jeg fått inntrykk av. 
Det skal være en knapp vedsiden av kamera knappen du trykker på. Bare husk å trykk på knappen når du er ferdig å snakke igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wachita skrev:

Det går veldig mye strøm ja "/ Bruker du kamera på hele tiden så går mobilnett fort, men hvis ikke ligger den bare i bakgrunnen har jeg fått inntrykk av. 
Det skal være en knapp vedsiden av kamera knappen du trykker på. Bare husk å trykk på knappen når du er ferdig å snakke igjen :) 

hadde på kamera i en times tid jeg :P spennende å se siden det er første gangen Aron er alene i dette huset på "skikkelig" måte, og første gangen på hunderommet. Kun vært alene hjemme feks mens jeg har gått tur med Taipa eller andre småting, og da har han gått løs i hele huset. 

Men takk for info! Testa det ut, det funka :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monikawt skrev:

hadde på kamera i en times tid jeg :P spennende å se siden det er første gangen Aron er alene i dette huset på "skikkelig" måte, og første gangen på hunderommet. Kun vært alene hjemme feks mens jeg har gått tur med Taipa eller andre småting, og da har han gått løs i hele huset. 

Men takk for info! Testa det ut, det funka :D 

Skjønner jeg godt! Jeg sjekker ofte jeg og :D Står vel på nettsiden deres hvor mye mobildata som går i minuttet om du har kamera på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monikawt skrev: hadde på kamera i en times tid jeg [emoji14] spennende å se siden det er første gangen Aron er alene i dette huset på "skikkelig" måte, og første gangen på hunderommet. Kun vært alene hjemme feks mens jeg har gått tur med Taipa eller andre småting, og da har han gått løs i hele huset. 

Men takk for info! Testa det ut, det funka [emoji3] 

Skjønner jeg godt! Jeg sjekker ofte jeg og [emoji3] Står vel på nettsiden deres hvor mye mobildata som går i minuttet om du har kamera på [emoji4] 

Fant ikke jeg [emoji14]

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2015, 20.34.21, Wachita skrev:

Jeg bruker appen dog monitor. Setter opp iPad som base med kamera og mikrofon. Er også toveis kommunikasjon, slik at du kan snakke med hunden alene hjemme!

 

Min klarte endelig å slappe av alene hjemme pga dette (:

Må jeg kjøpe appen på både mac og iphone? Jeg skjønner i hvert fall ikke hvordan jeg får den fra en enhet til den andre, hvis det er mulig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lunatic skrev:

Må jeg kjøpe appen på både mac og iphone? Jeg skjønner i hvert fall ikke hvordan jeg får den fra en enhet til den andre, hvis det er mulig :P 

Jeg kjøpte på begge, men jeg har iPad og android. Vet ikke om det er noe forskjell om man har to Apple produkter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lunatic skrev:

Må jeg kjøpe appen på både mac og iphone? Jeg skjønner i hvert fall ikke hvordan jeg får den fra en enhet til den andre, hvis det er mulig :P 

Neida! Når du har kjøpt appen en gang er den tilgjengelig i ditt bibliotek og du kan laste den ned på ny enhet. Supert når man bytter mobil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Neida! Når du har kjøpt appen en gang er den tilgjengelig i ditt bibliotek og du kan laste den ned på ny enhet. Supert når man bytter mobil :-)

Jeg finner ikke! På macen kommer det ikke opp noe. Har prøvd sånn familiedeling, men jeg får det nok ikke til :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...