Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Ålesund 09-10/5 -15


Monab88
 Share

Recommended Posts

Flere som har vært der i helgen?

Jeg har hatt en helt magisk dag i dag!
Reiste alene med bare Nora, hun ble 2 år i går så vi var på championatjakt. Jeg visste at dommeren likte henne, hun satte henne opp som klassevinner med ck og super kritikk på en rasespesial i fjor, men samtidig så ble hun ikke plassert i btk der og jeg visste også at det kom ei flott svensk champion tispe som også var på certjakt, så jeg hadde egentlig ikke helt troa.

Men prøve måtte vi og gjett om vi fikk hva vi kom for og mere til! :) Lille Nora Isadora vant åpenklassen med CK, ble beste tispe med CERT, CACIB og til slutt BIR mot fjorårets mestvinnende hannhund! Med flere norske cert og et hvilende cert fra Danmark ble hun dermed norsk og dansk utstillingschampion - dagen etter 2 års dagen sin :)

Var strålende fornøyd med det og syntes det var en stor ære å få løpe i grupperingen på en NKK utstilling med egen hund - og jeg hadde aldri i min villeste fantasi trodd at hun skulle gå hen å VINNE gruppa!!! Hun endte hele dagen med å bli BIS 3 og jeg skal fortsette å sveve i lang tid framover :)

11201885_10153229045525225_5990211370599

11204906_1007574759252640_12471052956590

10351575_10153229214410225_3848485789893

  • Like 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Gratulerer begge to! :D

Jeg gikk med en vimsete og fjern setter i lp, så endte med 3.premie :lol: Gikk også 4 agilityløp hvor vi tok med oss tre 3.plasser hjem. Dessverre ingen feilfrie, men de to løpene på lørdag var knallbra(et med en feltfeil, og et annet med fem feil fordi han skulle hilse på dommeren før start :aww:), så er fornøyd. Bikkja jobbet bra, og har blitt tryggere og raskere, så det er så gøy å løpe med han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag tok vi med oss en 2.plass i agility 1 med napp :D - så nå mangler vi bare et napp for å komme oss opp i klasse 2. Videre på lørdag debuterte vi i hopp 2 og vant klassen med slalåmfeil. På søndag slo vi ann med enda en 2 plass i agility 1, dog med feltfeil..Men fornøyd med beste tid blant ekvipasjene som kom seg igjennom. I hopp 2 fikk jeg hund med speed og 0 hjerne, var visst ikke så viktig og ta de hindrene jeg visste henne :P Så hun hadde det nok moro med de hindrene hun selv valgte seg!

Tok noen bilder fra helgen, de ligger på foto-facebook siden min: https://www.facebook.com/kristinhoyemphotography?ref=hl

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte kun ut på lørdag :-) Jeg stilte først ut en dalmatiner hannhund i unghundklassen. Fikk Very good men en bra kritikk :-) Dommeren vakke sånn særlig gavmild på ck osv.

Deretter stilte jeg Vegas i kl3 lp :-) ppoengsummen ekke noe å skryte av, vi fikk to nuller og trekk for noe førerfeil og noe hundetull, vegas overasker med å gjøre ting han aldri har gjort før. På lørdag var det høyt lydnivå og vanskelig å høre dommeren. Til tross for litt tull og ikke så alt for god sluttsum greide vi å bli regionsmestere i lp kl3.

post-6656-0-62428300-1431368621_thumb.jp

post-6656-0-67656000-1431368637_thumb.jp

post-6656-0-76866200-1431368659_thumb.jp

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte kun ut på lørdag :-) Jeg stilte først ut en dalmatiner hannhund i unghundklassen. Fikk Very good men en bra kritikk :-) Dommeren vakke sånn særlig gavmild på ck osv.

Deretter stilte jeg Vegas i kl3 lp :-) ppoengsummen ekke noe å skryte av, vi fikk to nuller og trekk for noe førerfeil og noe hundetull, vegas overasker med å gjøre ting han aldri har gjort før. På lørdag var det høyt lydnivå og vanskelig å høre dommeren. Til tross for litt tull og ikke så alt for god sluttsum greide vi å bli regionsmestere i lp kl3.

Tror faktisk det ble et bildet av kelpien din da! :)

10360465_1039665159394807_85676930250807

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en veldig kjekk helg, der datterbarn vant juniorhandler finalen lørdag og kom på andre plass søndag. Lotta ble stillt i valpeshow og ble BIG2 :)

Så gøy! Og kudos til datteren for å stille i converse og normale finklær, ikke ei drakt mer passende til ei gammel dame på 50-tallet! :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...