Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lenge sover hunden din?


Ulrix
 Share

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Et bilde sier mer enn tusen ord? Dette tok jeg en time etter at jeg stod opp i dag. Litt uvanlig, for den røde og hvite pleier å stå opp når jeg står opp, for han følger meg rundt i huset. Hvis hu

Så lenge som jeg sover

Sover til vi står opp uansett. Her i huset er det ikke noen fast døgnrytme så da er det veldig praktisk med hunder som sover til vi står opp. Hadde taklet dårlig å ha hunder som maser om å måtte ut å

Til halv 7 ca, litt før vekkeklokka går av på hverdager. Da er det frokost + rask tissing før hun vil sove igjen. Helt greit på hverdager, litt slitsomt i helger, selv om hun har blitt bedre i helger og kan sove i noen ekstra timer før hun mener det er tid for frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke har stått opp når det nærmer seg ti så kan de begynne å mase litt. Det kommer litt an på om begge hundene er hjemme, og hva de gjorde dagen før, og hvor sent de sist var ute. Det er jo gjerne en sammenheng med at de sover lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sover til vi, eller en av oss, står opp. Noe annet ville ikke blitt tolerert. Hilsen sovedyret meg.

De har lært seg at når vekkerklokka ringer, så er det like før mannen står opp, så da hopper de opp på hans side av sengen og legger seg tett inntil han. Ligger der til han begynner å røre på seg og til slutt står opp av sengen.

Mannen er som regel relativt tidlig oppe uansett om det er fri eller ikke. På fridager er han gjerne oppe halv ni eller ni. Når han er bortreist og det er jeg som må gi hundene frokost og slippe dem ut om morgenen,så sover jeg likevel glatt til elleve. De tåler det også, og venter pent på at jeg skal våkne på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til jeg sier at vi står opp. Jeg bruker ofte å ta frem mobilen å sjekke facebook, instagram osv mens jeg våkner til litt, da ligger de fortsat å sover, når jeg er ferdig med det å har tenkt å stå opp så sier jeg noe til dem og da kommer de å koser litt også står vi opp. De sier selvsagt i fra om de må på do evt, men det er bare med valp eller om hunden er dårlig i magen, ellers sover jeg ikke så lenge at de må på do så lenge de blir luftet før vi legger oss, og det blir de selvsagt.

Det er vell personlig preferanse, selv hater jeg å bli vekt før jeg må, skal jeg noe så har jeg på vekking og ønsker da å sove så lenge jeg kan før klokka ringer, og om jeg ikke skal noe og ikke har på vekking så foretrekker jeg å sove til jeg våkner av meg selv. Og uansett om jeg er våken eller sover så vil jeg ha fred på soverommet, der er det kun soving eller avslapping som gjelder, og jeg takler ikke mas på generell basis, når man er sånn så får man raskt hunder som tar livet med ro, ikke maser og ikke vekker en, perfekt for meg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tisser for siste gang mellom 10-01 på kvelden, og hun ser helst ikke at vi står opp før kl 10 om morgenen, har ikke klokka slått 10 ligger hun som et slakt og løfter bare hodet og ser på meg om jeg snakket til hennes før øynene glir igjen- igjen :)

EDIT: må legge til at jeg av og til har litt problemer når det er stevnehelger, da må jeg ta med hunden opp og stenge henne ute i gangen for at hun ikke skal pile ned i sengen og legge seg igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover til vi står opp uansett. Her i huset er det ikke noen fast døgnrytme så da er det veldig praktisk med hunder som sover til vi står opp. Hadde taklet dårlig å ha hunder som maser om å måtte ut å lufte seg på morgenkvisten :P

De dagene jeg står opp tidlig og skal ha dem med meg (dvs vi går ut døren sånn halv 10) så må jeg omtrent slepe dem med meg... De får siste kveldstur mellom klokken 23 og 03.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolererer ikke å ble vekt av dyr med mindre det er krise, og det har alt jeg har hatt i hus forstått helt av seg selv.

Selv passhunder som vekker eier tar hintet når de er på besøk.

Nå blir jeg vekt tidlig av en tobent som ikke er like følsom for mine signaler, men bikkja sover gjerne et par timer etter vi har stått opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger meg ca kl 24 og da pleide jeg å gå ut fra kl 7.30-8.30 med Chicka.

Noen ganger kom hun å så lavt "hmmm", andre ganger kom hun inn på soverommet og la seg HARDT ned i sengen sin så jeg hørte hun, men ofte så våknet jeg av meg selv, jeg likte egentlig å bli vekket av hun.

Chicka maste aldri sånn irriterende, så hun fikk lov til å si "hmmm" osv, da var det lettere for meg å stå opp også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elvis sover til han blir vekt. Hvis det er for tidlig for han så går han å legger seg igjen :P

Viper våkner en gang mellom 6 og 8, avhengig av når lyset kommer inn, når huset våkner og når naboen starter opp maskinene... Jeg har endelig lært meg å sovne når hun vekker meg, så nå får det være noen andres problem :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi syk hund så vi tar litt spesielle hensyn, men vi gir halvparten av frokosten i fem-tiden og så går vi og legger oss igjen. Så får hun resten av frokosten og vi står opp når det er tid for oss til å stå opp (mellom halv syv og åtte som oftest).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

De holder seg i ro til de ser at jeg er våken. Mini liker å ligge en god stund, det hender jeg står opp før han.

Lillefrøken kan jeg ofte i halvsøvne høre at er våken, og hun kunne sikkert tenkt seg i gang med dagen tidlig hun, men hun maser ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sover så lenge jeg sover. Selv om gubben drar på jobb så ligger de i senga og sover til junior er våken og har vekt meg. Da våkner de til liv og kommer for å kose litt.
De vet at med mindre det er krise så vekker man ikke mor i otta. Hun er nemlig ikke noe A-menneske :fear: (hadde bare den lille tobeinte også skjønt det :ike: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg som står opp kl06 for å lufte hunden i ukedagene. Hun kommer tassende når hun hører jeg står opp. I helgene er det morgen ca kl08. Kommer litt an på siste tur ut om kvelden når hun gir beskjed på morgenen i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sover til jeg står opp. Mannen står opp 9 halv 10, og da kommer han opp og tar plassen hans og sover videre. Står jeg opp i 10 tiden sover han til rundt 11 halv 12, står jeg opp tidlig og mannen ikke står opp før rundt 14 tiden får jeg han ikke ut før mannen har stått opp ;p han er et sovedyr av dimensjoner. Skikkelig gretten om vi står opp før 9.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover generelt veldig lett og våkner hvis hunden sier så mye som et pip. Pusting og snuing går som regel greit... Så jeg er vant til å bli vekket av alt mulig rart.

På hverdager sover han fram til vekkerklokka ringer, men da spretter han også opp. Jeg pleier å stå opp kjapt når klokka ringer, så han forventer jo at det skjer ting raskt.

I helgene hender det at han må på do omtrent på samme tid som på hverdagene, og da slipper jeg ham ofte ut for å tisse, og så legger vi oss og sover et par timer til. Maser han da, fører det ikke frem!

Det fungerer greit nok. Da han var liten valp måtte vi gjerne tidlig opp og passe på at han ikke tygget på noe siden han var så aktiv om morgenen, og så pleide han å slokne ti min etter at vi hadde gitt opp å sove lenger. Det gidder vi ikke lenger, så han får rusle rundt som han vil, men det gidder hunden som regel heller ikke. Best å være der vi er, og det er på soverommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...