Ozzy Skrevet 1. Mai 2015 Rapporter Skrevet 1. Mai 2015 Fikk lyst til å bake en sjokoladekake men det er så mange oppskrifter på nett at det er umulig å vite hvem som er skikkelig god. Noen som har oppskrift på en fantastisk god sjokoladekake toppet med en utrolig god glasur? Siter
AussieAllTheWay Skrevet 1. Mai 2015 Rapporter Skrevet 1. Mai 2015 Snickers kake er en enkel og goooood kake Siter
Ozzy Skrevet 1. Mai 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 1. Mai 2015 Jeg liker ikke snickers, det bør man kanskje da? Siter
Gjest Skrevet 1. Mai 2015 Rapporter Skrevet 1. Mai 2015 Denne syns jeg er god Og enkel å lage. Kvikklunsjkake. De to ingrediensene skal varmes i en stor kasserolle på svak varme. 400g margarin 4,5dl vann Mål opp og ha ingrediensene som står nedenfor i en bolle for seg selv og bland de sammen. Sikte de tørre ingrediensene oppi kasserollen med smør og vann. 9dl hvetemel 9dl sukker (Du leste riktig) 1ts salt 5ss bakekakao Visp 4 egg og ha de deretter oppi kasserollen med de andre godsakene. Ta 2 ts natron oppi lett 3 dl rømme (1 boks) og rør om, så heller du det oppi kasserollen. Rør om, ikke bruk mikser på noe annet i denne oppskriften enn eggene. Bruk to rundformer på 22 cm. Smør med smør. Fordel røren likt oppi de 2 formene. Ha i ovnen! 200 grader i ca 40 min:) Sjokoladeglasuren: 200g margarin 4ss kakao ( Jeg brukte sikkert mer) 300-500g melis 4ss sjokolademelk 1 stor plate med melkesjokolade 1. Smelt margarinen på svak varme 2. Tilsett kakao-kok 1 min hell i mixeren 3. Smelt melkesjokoladen i vannbad. 4. Ha sjokoladen oppi mixeren. mix litt. 5. Tilsett melis ( Trenger ikke være så tykk, helst litt rennende). 6. Avkjøl i kjøleskap( Da blir glasuren tykkere)Husk og ikke glemme av den det gjorde jeg... 7. Etter avkjøling = mix! Om du synes den er for tynn=melis, eller for tykk= sjokomelk ! Legg sjokoladeglasur mellom kaken. Smør glasuen på sidene og oppå. Sett på kvikklunsjene. Finest og du knekker platen i to. Altså, to og to kvikklunch sammen. Nonstop oppå. Sløyfe rundt! Ferdig til og nytes, blir bare bedre og bedre noen dager i kjøleskapet:) Siter
Sona Skrevet 1. Mai 2015 Rapporter Skrevet 1. Mai 2015 Brownies med ostekrem: 100 g smør, smelt, slå av varmen og ha i 2 pl mørk kokesjokolade, rør forsiktig 2 egg og 1 3/4 dl sukker, pisk til eggedosis 2 ts vaniljesukker 4 ss kv.mjøl, bland alt og ha i form. Ostekrem: 100 g kremost, naturell 3 ss sukker 1 egg, legg kremen i klattar oppå og dra ein gaffel gjennom, evt. bare la ligge i klattar. Steik ved 170 gr.(viss du steiker i rund form, i 35-40 min) Avkjøl Glasur: 1 pl kokesjokolade 2 ss smør 2 ss vatn el kaffi, smelt og hell over kaka. 1 Siter
Betty Skrevet 1. Mai 2015 Rapporter Skrevet 1. Mai 2015 Denne er favoritten er i huset. Jeg bruker ikke helt samme oppskrift til glasuren da, har bl.a oppi litt kaffe i tillegg til melk. Smaker meg fram. 1 Siter
SiriEveline Skrevet 1. Mai 2015 Rapporter Skrevet 1. Mai 2015 Ondskapsfull sjokoladekake!Om du liker skikkelig saftige glasurrike kaker http://www.detsoteliv.no/oppskrift/ondskapsfull-sjokoladekake 1 Siter
Malamuten Skrevet 1. Mai 2015 Rapporter Skrevet 1. Mai 2015 http://www.mytaste.no/click/index/36489563/Noe ala denne. Jeg laget mye før, men rotet vekk oppskriften. Denne er veldig lik, dessverre så ble den, ihvertfall til meg, litt for lys/smakløs på denne oppskriften så kan godt tilsette en god del ekstra kakao eller litt kokesjokolade eller noe i kakebunnen. Og steketiden ble litt i overkant lang (den skal være litt sånn deigete), så den kortet jeg ned med 5 min tror jeg. Glassuren er helt fantastisk.. Siter
Ozzy Skrevet 1. Mai 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 1. Mai 2015 Takk for oppskrifter. Får se om det blir noe kake i morgen, mangler litt ting fant jeg ut Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 1. Mai 2015 Rapporter Skrevet 1. Mai 2015 Den SiriEveline sier. Det er den beste sjokoladekaken jeg noen gang har smakt. Helt fantastisk saftig og rik på smak. Det er en grunn til ar den har det navnet den har 1 Siter
Synnikken Skrevet 1. Mai 2015 Rapporter Skrevet 1. Mai 2015 Brownies med ostekrem: 100 g smør, smelt, slå av varmen og ha i 2 pl mørk kokesjokolade, rør forsiktig 2 egg og 1 3/4 dl sukker, pisk til eggedosis 2 ts vaniljesukker 4 ss kv.mjøl, bland alt og ha i form. Ostekrem: 100 g kremost, naturell 3 ss sukker 1 egg, legg kremen i klattar oppå og dra ein gaffel gjennom, evt. bare la ligge i klattar. Steik ved 170 gr.(viss du steiker i rund form, i 35-40 min) Avkjøl Glasur: 1 pl kokesjokolade 2 ss smør 2 ss vatn el kaffi, smelt og hell over kaka. Hva er kV mjøl? Siter
Sprettballen Skrevet 1. Mai 2015 Rapporter Skrevet 1. Mai 2015 Hva er kV mjøl? Kveitemjøl, altså hvetemel Siter
Synnikken Skrevet 1. Mai 2015 Rapporter Skrevet 1. Mai 2015 Kveitemjøl, altså hvetemel så lett ja, tenkte det var noe mer spennende takk! Siter
Kristiin Skrevet 1. Mai 2015 Rapporter Skrevet 1. Mai 2015 Kan dere ikke legge ved bilder av kakene også, så noen av oss kan bli ekstra frista Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 1. Mai 2015 Rapporter Skrevet 1. Mai 2015 Ondskapsfull sjokoladekake, fra Det søte liv, linket til i innlegget til Siri Eveline 1 Siter
Sona Skrevet 1. Mai 2015 Rapporter Skrevet 1. Mai 2015 Hva er kV mjøl? Haha! Beklager, fikk den av min mor som skriver nynorsk-ish. Kveitemjøl ja Siter
Ozzy Skrevet 2. Mai 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 2. Mai 2015 Ondskapsfull sjokoladekake!Om du liker skikkelig saftige glasurrike kaker http://www.detsoteliv.no/oppskrift/ondskapsfull-sjokoladekake Kan man bruke vanlig melk i stedet for surmelk? Siter
Synnikken Skrevet 2. Mai 2015 Rapporter Skrevet 2. Mai 2015 Kan man bruke vanlig melk i stedet for surmelk? Det er surmelken som gjøR den saftig, så vil neppe tro den er like vellykket med vanlig melk. 2 Siter
Synnikken Skrevet 2. Mai 2015 Rapporter Skrevet 2. Mai 2015 Haha! Beklager, fikk den av min mor som skriver nynorsk-ish. Kveitemjøl ja Hvilken form skal jeg bruke? Siter
Cloudberry Skrevet 2. Mai 2015 Rapporter Skrevet 2. Mai 2015 Denne er favoritten er i huset. Jeg bruker ikke helt samme oppskrift til glasuren da, har bl.a oppi litt kaffe i tillegg til melk. Smaker meg fram. Ser ut som samme oppskrifta som jeg bruker, husker den ikke i hodet. Alle andre sjokolade-skuffkaker blir tørre og kjedelige i forhold! 1 Siter
Sona Skrevet 2. Mai 2015 Rapporter Skrevet 2. Mai 2015 Hvilken form skal jeg bruke? Jeg tror jeg brukte en vanlig rund form sist jeg laget den, eller en vanlig paiform. Den blir ikke veldig stor Siter
Kristiin Skrevet 2. Mai 2015 Rapporter Skrevet 2. Mai 2015 Skulle uansett lage kake til navnefest imorgen - så ble kvikklunsjkake 1 Siter
Mari Skrevet 2. Mai 2015 Rapporter Skrevet 2. Mai 2015 Ondskapsfull sjokoladekake! På benken min. I hate you all... 3 Siter
Recommended Posts