Gå til innhold
Hundesonen.no

Bracco Italiano


Evelzz
 Share

Recommended Posts

Sonen!

Sitter her med en bekjent som er på jakt etter en kul, korthåret jakthund. Vi har vært gjennom de fleste, men så ble vi sittende og se litt på Braccoen. Har noen her kjennskap til rasen? Er det greie hunder? Setter-radius eller holder de seg nærme? Hvordan er det med samkjønnsaggresjon og sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke mye jakt igjen i den rasen. I hvertfall ikke her i Norden, hvor det kun finnes eksteriøravl på rasen.

De jeg har møtt, har forøvrig vært rolige og enkle hunder. Dog noe forsiktige, og enkelte rett ut redde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Sonen!

Sitter her med en bekjent som er på jakt etter en kul, korthåret jakthund. Vi har vært gjennom de fleste, men så ble vi sittende og se litt på Braccoen. Har noen her kjennskap til rasen? Er det greie hunder? Setter-radius eller holder de seg nærme? Hvordan er det med samkjønnsaggresjon og sånt?

Husker ikke alt men kan da gi deg navnet til ei som er hekta på bracco og kan både svakheter og styrken ved dem. Og er i tilleg assistent hos vetrinæren jeg bruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsatt at du finner jaktlinjer: rasen jobber nær føreren og veldig sakte sett i forhold til raser/linjer som vanligvis blir foretrukket her til lands. Rasen jobber ikke i galopp etter hva jeg forstår, men i trav. Kanskje ikke en rase som er optimal i områder med glissen rypebestand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sette dere i kontakt med en oppdretter på østlandet som jakter og som har tre braccoer pr dags dato hvis du sender meg pm. Fantastiske hunder, veldig enkle å ha med å gjøre, men har litt vaktinnstinkt og mye mindre radius enn feks en setter. De jeg kjenner går godt overens ved begge kjønn. Veldig morsomme hunder med stor personlighet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...