Gå til innhold
Hundesonen.no

Manglet dokumentasjon: Måtte avlive fire valper og en rottweiler


xxx12345
 Share

Recommended Posts

For en teit overskrift. Eieren *måtte* ikke avlive valpene og den voksne. Eieren valgte det billigste og enkleste av tre alternativer.

Enig i at det var elendig formulert. Men det får meg til å lure på; hvorfor er avliving et alternativ i slike saker? Hvorfor kan de ikke bare presentere alternativ en og to? Nå spør jeg ikke deg direkte MaritaS, men det fikk meg bare til å tenke litt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg så burde eier i denne saken, og lignende saker der det ender med avliving (ulovlige raser f.eks.) fått en grundig bot uansett, og eventuelt blitt fratatt hunden for omplassering. Så går det faktisk mer ut over eier enn en uskyldig hund.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det var elendig formulert. Men det får meg til å lure på; hvorfor er avliving et alternativ i slike saker? Hvorfor kan de ikke bare presentere alternativ en og to? Nå spør jeg ikke deg direkte MaritaS, men det fikk meg bare til å tenke litt.

Fordi alt koster penger og er nok ikke alle som har råd til å ha hunden i karantene eller ha den på kennel/være flere uker ekstra i landet de kom fra.

Veldig enig med @simira om at eieren burde få en bot

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående alternativet med å ha hundene i karantene:

5 hunder, i to måneder, til 600kr dagen (sist jeg sjekka)

5 x 60 x 600 = 180 000kr

jeg skjønner godt at det ikke er ett mulig alternativ for folk flest :hmm:

+ frakt til Oslo og håndtering ved ankomst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et annet alternativ er jo kennelopphold på hundene i 3 uker, rabiesvaksine og pass til dem - dette ville jo enkelt dekkes av salg av et par av valpene, liksom...

Så nei, jeg skjønner ikke valget til eieren(?) her. Men det er kanskje mer med denne historien enn det som står er, f.eks. at den som fraktet hundene faktisk ikke skulle ha dem selv og brydde seg ikke om dem i det hele tatt.

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...