Gå til innhold
Hundesonen.no

Potesokker til bruk på varm asfalt?


mokken
 Share

Recommended Posts

Finnes det potesokker som fungerer som beskyttelse for potene for varm asfalt på sommertid?

Erfaringer?

Når vi flytter er det ca 20-30 min å gå til to forskjellige skogsområder, og det hadde vært greit å begrense bilbruken litt.

Jeg har ikke brukt det, men hva med cordurasokkene? De gummi, fra paws eller noe sånn reklamerer jo med at de skal beskytte for varm asfalt, ikke vet jeg hvordan det fungerer da, de er jo så tynne. Ellers er kanskje poteSKO et bedre alternativ? :P Ser mer klovnete ut, men de er vel tykkere!

red: Lykke fortjener disse, i rosa såklart! http://forstadheimennetthandel.mamutweb.com/subdet407.htm

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare brukt de vanlige potesokkene jeg har. Har teipet de litt med gaffateip på undersiden for å få de til å holde litt lenger. Men stort sett virker det som de ikke bryr seg om å gå på varm asfalt, de velger ofte å gå der selv om de har mulighet til å gå i grøfta uansett hvor varmt det er på sommeren.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! :flowers:

Jeg vet ikke om det er grøftekant hele veien, det er noen år siden sist jeg bodde i området.

Og nei @LinL, Lykke får ikke rosa! :lol:

Jeg prøver 1000D codurasokkene tror jeg, er veldig fornøyd med 330 som vi har brukt på snø. :)

Vet at Paws reklamerer med at de skal fungere på varm asfalt men jeg er litt skeptisk mtp at det er gummi. Gummi blir jo vanligvis veldig varmt i solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! :flowers:

Jeg vet ikke om det er grøftekant hele veien, det er noen år siden sist jeg bodde i området.

Og nei @LinL, Lykke får ikke rosa! :lol:

Jeg prøver 1000D codurasokkene tror jeg, er veldig fornøyd med 330 som vi har brukt på snø. :)

Vet at Paws reklamerer med at de skal fungere på varm asfalt men jeg er litt skeptisk mtp at det er gummi. Gummi blir jo vanligvis veldig varmt i solen.

OMG du er så kjip :|:P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt 330 når jeg har syklet store deler asfalt-grøft, vært bevist på å velge en lys farge (gul, rosa, lys grønn o.l.).

Høyt forbruk for det ble slitasje, men da løper jo de litt fortere enn ved å gå til skogen. De har også to sider, så når ene siden var slitt så bare snudde jeg den andre veien :P

Og stakkars Lykke som ikke får råsa :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt 330 når jeg har syklet store deler asfalt-grøft, vært bevist på å velge en lys farge (gul, rosa, lys grønn o.l.).

Høyt forbruk for det ble slitasje, men da løper jo de litt fortere enn ved å gå til skogen. De har også to sider, så når ene siden var slitt så bare snudde jeg den andre veien :P

Og stakkars Lykke som ikke får råsa :cry:

Vet du hvor stor forskjell det er på tykkelsen på 330, kontra 1000?

Jeg har noen 330 liggende så da kan jeg teste de før jeg evnt bestiller flere. :)

Jeg pleide å bruke DISSE til Chicka og var veldig fornøyd med dem :)

De så heller ikke dum ut, bare synd de kun finnes i svart. Skulle gjerne hatt en lys farge til bruk på sommeren mtp varmen. :)

Jeg bruker potesokker på tispa mi på vinten. Men er det nødvendig så bruker jeg på sommeren og. Bruker sokker fra G-sport.

Er det codurasokker du har brukt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ruffwear sine bark n boots til kahlo.

Jeg har brukt de kraftige cordurasokkene på varm asfalt, men de er sorte så noen ganger har jeg rett og slett kastet på de vanlige rosa eller orange sokkene over :)

Hvordan synes dere de fungerte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan synes dere de fungerte? :)

Vi gikk godt og vell 15km på asfalt når der var 30°C og sol. Keo ble selvfølgelig varm på potene, men ikke ubehagelig varm, vi stoppet stadig og sjekket. Ikke noe slitasje eller skader på puter. Jeg likte bedre å bruke 1000(?) underst og et lysere par 330(?) over, men begge deler fungerte fint for seg selv. Sorte 1000 ble smålig varmt, så presset han litt ut i gresset når vi kunne :lol:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du flytte til syden eller noe? :P

Men sånn seriøst, om hundene synes det er ubehagelig å gå på varm asfalt vil de vel søke seg inn til grøften? Jeg må si at jeg ikke klarer å se nødvendigheten av det, men om du ser at dine hunder plages av varm asfalt kan potesokker være lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan synes dere de fungerte? :)

Aldeles utmerket - bark'n bootsene har kraftig såle mens oversiden er mer "mesh"aktig. Holdbare, beskytter både mot såre poter og varme. Kahlo hadde dårlige poter, så det var eneste måten vi kunne sykle på asfalt eller grus over lengre strekker uten at hun ble sårbeint eller fikk blemmer. Bare pass på at størrelsen passer, er de for små så lager klørne hull i oversiden, og er de for store så vrir de seg eller ramler av. Dyre å miste.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du flytte til syden eller noe? :P

Men sånn seriøst, om hundene synes det er ubehagelig å gå på varm asfalt vil de vel søke seg inn til grøften? Jeg må si at jeg ikke klarer å se nødvendigheten av det, men om du ser at dine hunder plages av varm asfalt kan potesokker være lurt.

Som allerede nevnt før i tråden så vet jeg ikke hvor mye grøft det er. Deler av veien til ene skogsområdet vet jeg at ikke har grøftekant. Om kommende sommer blir som den i fjor (varm, tørr og j*****) så kan det være behov for sokker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...