Gå til innhold
Hundesonen.no

Publikum på utstilling


Lemaya
 Share

Recommended Posts

Hei. Vi har snakket om å skaffe oss en hund til, og tenkte derfor å reise på hundeutstilling for å kikke litt. Har tidligere bare hatt blandingshunder og aldri vært på utstilling før, derfor har jeg noen få og sikkert enkle spøsmål :-)

Det står at utstillingen starter kl 09, men finner ingen info om når hver enkelt rase skal i ringen.

Det er i utgangspunktet to raser vi er mest interessert i å se på, den ene er i gruppe 1 (aussie) og den andre er i gruppe 5 (finsk lapphund).

Er det sånn at de alltid starter med gruppe 1-2-3 osv. eller varierer det fra utstilling til utstilling?

Litt kjedelig å komme kl 09 hvis det blir flere timer å vente før de rasene vi vil se skal stilles ut..

Utstillingen vi har tenkt å besøke er i morgen på Exporama, så jeg vet spørsmålene kommer litt seint, men håper det er noen utstillingseksperter her i kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sånn liste jeg har lett etter på nett:-)

Men den linken tar meg bare til utstillingen som er på søndag, vi har tenkt å reise i morgen, lørdag.

Har lett på siden til norsk welsh corgi klubb siden de har utstillingen i morgen, men finner ingen sånn oversikt der.

Får bare reise sånn at vi er der kl 09, sikkert mange fine hunder å se hele dagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sånn liste jeg har lett etter på nett:-)

Men den linken tar meg bare til utstillingen som er på søndag, vi har tenkt å reise i morgen, lørdag.

Har lett på siden til norsk welsh corgi klubb siden de har utstillingen i morgen, men finner ingen sånn oversikt der.

Får bare reise sånn at vi er der kl 09, sikkert mange fine hunder å se hele dagen:-)

Sorry :( Feil link, gitt! Men det ser ut til at det var noen andre som var flinkere med copy-paste her enn meg :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Guest Malikaz

Jeg prøver på akkurat det samme nå for øyeblikket! Er det noen som kan forklare hvordan dere finner tidspunkt for start? ? Skal på utstilling som publikum i Stavanger 10-11 sept. Å ønsker å finne ut hvilken dag å når Hovawartene (viss det er noen påmeldte da) skal ut i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hælja skrev:

Jeg prøver på akkurat det samme nå for øyeblikket! Er det noen som kan forklare hvordan dere finner tidspunkt for start? ? Skal på utstilling som publikum i Stavanger 10-11 sept. Å ønsker å finne ut hvilken dag å når Hovawartene (viss det er noen påmeldte da) skal ut i ringen.

NKK Rogaland, som jeg antar det er. Har ikke kommet med PM enda, men regner med at det ikke er lenge til den kommer. Siste utvidede frist var i går :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hælja skrev:

Jeg prøver på akkurat det samme nå for øyeblikket! Er det noen som kan forklare hvordan dere finner tidspunkt for start? ? Skal på utstilling som publikum i Stavanger 10-11 sept. Å ønsker å finne ut hvilken dag å når Hovawartene (viss det er noen påmeldte da) skal ut i ringen.

Hvilken dag kan du finne ut nå, for det står i dommerannonsen i god tid før påmeldingen. Hovawart går i gruppe 2. Gruppe 2 bedømmes i år på lørdag på den utstillingen. Klokkeslett finner du ut når PM kommer, som vanligvis er 10-14 dager før utstillingen, altså en gang til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Malikaz
På 23.8.2016 at 6:50 PM, Snøfrost skrev:

NKK Rogaland, som jeg antar det er. Har ikke kommet med PM enda, men regner med at det ikke er lenge til den kommer. Siste utvidede frist var i går :)

 

Takk for god hjelp og svar alle! :-D Jeg er helt ny når det gjelder utstillinger ? Hva er pm å hvor finner jeg det?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hælja skrev:

Takk for god hjelp og svar alle! :-D Jeg er helt ny når det gjelder utstillinger ? Hva er pm å hvor finner jeg det?? 

PM er informasjonsskriv fra arrangør med ringoppsett og praktisk informasjon. Dette sendes automatisk til alle som har meldt på hunden sin, men NKK legger det også ut på sin hjemmeside. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 23.8.2016 at 6:44 PM, Hælja skrev:

Jeg prøver på akkurat det samme nå for øyeblikket! Er det noen som kan forklare hvordan dere finner tidspunkt for start? ? Skal på utstilling som publikum i Stavanger 10-11 sept. Å ønsker å finne ut hvilken dag å når Hovawartene (viss det er noen påmeldte da) skal ut i ringen.

Det er 7 Hovawarter påmeldt som har oppmøte klokka 09.00 i ring 10 på lørdag :)
Ring 10 er ute på idrettsplassen :)  
Regner med at det er Margrethes hunder alt sammen som er der :) Koselig dame, så håper du får treffe henne der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...