Gå til innhold
Hundesonen.no

Bli dritgod til å ta bilder med meg!


plutte
 Share

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eller utan meg, men målet er det samme. Eg har så lyst til å bli flinkare til å ta bilder. Ikkje berre reint teknisk, (men mykje det og), men til å faktisk ta med kamera når me går ut, og t

Det er vel greit med et tema som ikke er for konkret, men som kan tolkes på forskjellig vis så vi får mange ulike bilder og har anledning til å være litt kreative. Hva med å ha lys&skygge som førs

Åpne utfordringer er fint, nytter ikke med "grønne enger" som tema her på noen mnd. Mobil, kompakt, dslr, system, vi setter vel ikke krav til utstyr? For min del trenger det ikke kåres noen "vinner

Sjukt bra at så mange er med!

Lys og mørke høyrest passe diffust nok ut til at ein kan tolke det heilt som ein vil i alle retningar. :D

Skal me lage ny tråd for kvar utfordring? Og så postar folk etterkvart som dei føler for det, spør om tips og råd om dei vil, og alle flæsher dei fabelaktige resultata sine sist i månaden, sånn ca? Eller når det passar, no pressure!

Rediger akkurat så mykje ein vil tenkjer eg, alt er lov. :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! :D

Jeg var på et bildeforum før, hvor de hadde slike utfordringer hver måned. Veldig mye åpent slik at det var veldig mye ulikt som kom inn :ahappy: Lys og skygger er en bra første idé! Og jeg stemmer for en tråd per utfordring hvor man poster kun bildene til utfordringen, også en egen tråd hvor man kan prate om alt rundt utfordringen!

Kanskje vi også kan stemme over hvilket bilde vi syns er finest? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre her om noen har link til greie beskrivelser for innstillinger på kamera? Altså så enkelt som mulig,bare helt grunnleggende? (Har nikon). Prøvd å lese meg opp litt, men finner ikke noe med beskrivelser på en slik måte at jeg husker det... Hadde vært greit å kunne ha litt teori i bunn, og bruke disse utfordringene til å bygge på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det skal være noen konkurranse om hvem som har det peneste bildet egentlig. Her er det jo snakk om å bli bedre selv, ikke bedre enn alle andre :)

Jeg stemmer for en egen tråd hver måned der man gjerne tagger det bildet man vil kommentere? Evt tagger personen som har tatt bildet evt. og kommer med kommentarer.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! :D

 

Jeg var på et bildeforum før, hvor de hadde slike utfordringer hver måned. Veldig mye åpent slik at det var veldig mye ulikt som kom inn :ahappy: Lys og skygger er en bra første idé! Og jeg stemmer for en tråd per utfordring hvor man poster kun bildene til utfordringen, også en egen tråd hvor man kan prate om alt rundt utfordringen!

 

Kanskje vi også kan stemme over hvilket bilde vi syns er finest? :) 

Liker forslaget med en tråd til bilder og en til prating, men ikke stemming av beste bildet, det vil for min del gjøre det mer til en konkurranse fremfor en måte å få opp motivasjonen til å lage/ta flotte bilder.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre her om noen har link til greie beskrivelser for innstillinger på kamera? Altså så enkelt som mulig,bare helt grunnleggende? (Har nikon). Prøvd å lese meg opp litt, men finner ikke noe med beskrivelser på en slik måte at jeg husker det... Hadde vært greit å kunne ha litt teori i bunn, og bruke disse utfordringene til å bygge på det! :)

Sjekk YouTube.. Mange kurs der, på engelsk, som er greie :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre her om noen har link til greie beskrivelser for innstillinger på kamera? Altså så enkelt som mulig,bare helt grunnleggende? (Har nikon). Prøvd å lese meg opp litt, men finner ikke noe med beskrivelser på en slik måte at jeg husker det... Hadde vært greit å kunne ha litt teori i bunn, og bruke disse utfordringene til å bygge på det! :)

Hvilken nikon har du? Eg og har nikon! Er sikkert mykje likt. Ikkje at eg kan så mykje, eg må stadig vekk laste ned manualen. :D Er sikkert mykje å lære på YouTube, det var ingen dum idé. Kanskje eg kan lære meg multisitering på tapatalk der ein dag og. :D

Eg tykkjer ikkje me skal gjere det til ein konkurranse heller, det må bli sånn at alle tykkjer dei kan bidra, og ikkje er redde for å vere "gode nok".

Det var eit genialt forslag om trådbruk over her, men eg hugsar ikkje frå kven, og ikkje kva, men eg kjente meg veldig einig då eg las det!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken nikon har du? Eg og har nikon! Er sikkert mykje likt. Ikkje at eg kan så mykje, eg må stadig vekk laste ned manualen. :D Er sikkert mykje å lære på YouTube, det var ingen dum idé. Kanskje eg kan lære meg multisitering på tapatalk der ein dag og. :D

Eg tykkjer ikkje me skal gjere det til ein konkurranse heller, det må bli sånn at alle tykkjer dei kan bidra, og ikkje er redde for å vere "gode nok".

Det var eit genialt forslag om trådbruk over her, men eg hugsar ikkje frå kven, og ikkje kva, men eg kjente meg veldig einig då eg las det!

D40 trooor jeg. Rimelig kamera som er ok til mitt bruk :) Også fikk jeg makroobjektiv av gubben til jul,så må få teste det ordentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir kjekt, liten 'nudge' til å komme seg ut og ta bilder og ta bilder av andre ting enn det man pleier :ahappy:

Jeg abonnerer på mailer herfra (det blir en del da, og jeg leser definitivt ikke alle - gmail eller tilsvarende konto er fin til disse ;) ): http://www.picturecorrect.com

Fototips og artikler, men selve siden har en litt irriterende "abonner" popup på hver side, så er dere advart :)

Ett bilde eller to per person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er med :ahappy: Kameraet støver bare ned, stakkars.

Forøvrig kan man lære mye av videoene til denne hyggelige engelskmannen

https://www.youtube.com/user/photoexposed

Mike Browne syntes jeg er helt fantastisk, og han har så utrolig mange bra filmer på Youtube, alt fra veldig enkelt til mer komplisert. Samtidig syntes jeg filmene er underholdende og det er lett å følge med selv i flere timer uten at det blir kjedelig eller for teknisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...