Gå til innhold
Hundesonen.no

Manchesteren Luna


Sona
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg hadde jo tenkt å få meg en liten selskapshund, men livet tar uventede vendinger iblant. Nå har jeg blitt matmor for en stor manchestertispe istedet. Det kompliserer reiser til hjemtraktene mine, men ellers skal det vel gå greit ;)

Luna er 7 år gammel og har gått en del kurs i sine yngre dager med de tidligere eierne. Selv kan jeg ingenting så vi får se om vi kommer oss på noen nybegynnerkurs først og se hvor vi ender. Kanskje også bli kjent med litt hundefolk her i byen :)

Hun er en artig hund hvis største lidenskap her i livet er pipeleker (bare så synd at de lever så kort). Ellers er hun glad i mat, dundyner og å jage svaner ( :icon_redface: ). Kos vil hun bare ha når det passer henne og helst ikke av fremmede.

Hun har på kort tid blitt veldig knyttet til meg og passer meget godt på hvor jeg går og hva jeg foretar meg. Hun klager litt når jeg går ifra så jeg er litt redd for at det skal utarte seg og utvikles til skikkelig separasjonsangst, hun har jo opplevd en del forandringer i det siste. Jeg håper hun blir litt mindre borrelåshund etterhvert som hun finner seg til rette her.

Her kommer noen passe dårlige mobilbilder:

1420625127882_zps0c798eb8.jpg

1420624972040_zps65371179.jpg

1420288199100_zps79180d7f.jpg

Har du tenkt å kaste den der, egentlig?

1420288477225_zpsf84493f7.jpg

Ingen morgenfugl...

1419678922116_zps808f63ae.jpg

Lunateppe_zps2b25e690.jpg

Screenshot_2014-10-06-12-11-48_zpsfcee37

(De ble sikkert digre, men jeg vet ikke hvordan jeg forminsker dem :icon_redface: )

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha :) Jeg er i alle fall veldig betatt av henne :wub:

Hun ble overtatt av min familie i høst, men skal av ulike grunner bo hos meg fra nå av. Har vel tilbragt ca. en måned sammen, og bare to uker av disse der jeg visste at hun skulle være min :D

@Simira: Hun er fra Salvebo :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakker og herlig rase. Og MT er borrelåshund :)

Ja, jeg er klar over det og det er egentlig greit at hun er sånn, men hadde sikkert vært greiere for henne om hun slapp å sprette opp superklar hver gang jeg skal noe kjedelig som å hente et glass vann :):icon_confused:

Nydelig hund :wub: Håper det går fint videre også :)

Takk! Det håper jeg også :)

Hun synes forresten at middagsluren kunne vart litt lenger:

Snapchat-20150107051402_zps16f33e1f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin :wub: Er det bare meg, eller har hun veldig lange klør? Kanskje det bare ser sånn ut, med de sorte flekkene på potene :)

Neida, hun har det! Eller, de ser ekstra forferdelige ut pga det sorte, men noen av dem er litt for lange. Jeg har ikke gått i gang med kloklipping ennå og vet ikke helt hvordan hun er med det. Enkelte klør slites til blods ved vanlig bruk, mens andre blir altfor lange.. Veldig rart. Men skal få rutine på kloklippingen nå som hverdagen kommer :yes:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har Luna vært hos meg noen uker og funnet seg godt til rette. Hun takler fint at jeg går hjemmefra og er stort sett veldig rolig og omgjengelig. Hun vokter litt og sier ifra til meg når det skjer noe, som f.eks når Jehovas vitner ringer på døren eller når naboene starter en høylytt krangel kl.3 om natta. Vi går tur i Estenstadmarka nesten hver dag og har meldt oss på kurs i Smeller! :o:D

Luna tilbringer dagene slik:

1420806055814_zpspbsi5zal.jpg

1421754065619_zpspq3tnxfc.jpg

1421841605930_zps3okel4ld.jpg

1422110146082_zps9myixo43.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...