Gå til innhold
Hundesonen.no

medlemsskap i raseklubb, hva får du?


Shlush
 Share

Recommended Posts

Jeg er bare nysgjerrig men hvordan er det i de forskjellige raseklubbene rundt om? :-) Hva er prisen? Hva forventer du å få?

Jeg er medlem i dalmatinerklubben selv :-) Får 4 medlemsblad i året (var vell 6 stk tidligere!). pris er 240kr

Jeg synes det fort blir dyrt å være med i alle raseklubbene :-) Jeg skulle feks gjerne vært med i klubben til kelpie (var det tidligere) men syntes 350kr ble litt dyrt når man ikke får medlemsblad e.l fra klubben. Vurderer likevel å melde meg inn å være støttemedlem, men får se.

Hva kan man forvente å få i prisen? hva bør man få? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er redaktør i boxerklubben. Det har jeg vært i snart fem år. Det kan av og til føles som en utakknemlig jobb. De fleste medlemmer forventer nok bare at et spennende blad skal dukke opp i postkasse

Det er et par ting jeg synes kunne vært gjort annerledes med hunde- og raseklubber: - medlemsbladene kan med fordel sendes ut som PDF-filer eller legges ut på raseklubbens hjemmeside. Da slipper m

Veldig mange uttaler at medlemsbladet er den eneste grunnen til at de er medlem i en klubb. Om man hadde lagt de på nett tror jeg man ville mistet mange medlemmer dessverre. Og så er det nå noe med

Posted Images

Guest *Kat84*

Jeg er medlem av PPKN (Papillon & Phalene Klubb Norge).
Jeg gikk inn i styret når foregående styre ble kastet pga mistillit, og har som medlem nå fått mulighet til å påvirke. Hvis jeg får det som jeg vil så blir det arrangert mer enn bare utstillinger i klubbens regi.
Men pga dårlig økonomi er det lite å hente pr. i dag utover det at jeg og noen få til har mulighet til å påvirke aktiviteter og utvikle klubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen ligger også i alder på klubben og antall medlemmer.

Eldre klubb har gjerne opparbeidet seg økonomi på bok.

Og 50 medlemmer vs 1000 er også noe som utgjør en forskjell for en raseklubb sin mulighet for å ha økonomi til å kunne gi ut noe.

Ikke minst hvor mange utover styret som tar del i dugnaden som en raseklubb er. Det e DU som medlem og villigheten til å gjøre noe som utgjør om en raseklubb klarer gi mange aktiviteter/publiseringer o.l.

Slik det er nå vil alle FÅ, og glemmer at for at man skal få noe så må noen andre jobbe gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har medlemsblad, litt usikker på hvor mange, både i brukshundklubben og schæferklubben, i tillegg er det jo treninger, kurs til medlemsprism klubbmesterskap og div. I schæferklubben er det dog en treningsavgift for å bruke annlegget, men den kommer vell på 50 kr i mnd eller noe om man deler på hele året og de har et flott annlegg med toalett, kafeteria som er åpen innimellom, flere baner, lys osv så det er helt innafor synes jeg. Personlig hadde jeg ikke vært medlem i noen klubb hadde det ikke vært for det tilbudet de har mtp treninger, kurs og slikt. Ikke fordi det er så forfærdelig dyrt nødvendigvis, men fordi det er det jeg har behov for og må jeg betale for det andre plasser i tillegg så orker jeg ikke. Har jo belger, men er ikke med i belgerklubben, kommer jo hollender snart, men vet ikke om jeg skal melde meg inn der. Kommer nok til å være medlem i norske redningshunder, for å trene redning, og schæferklubben for å trene ipo, neste år. Betaler vell 350 pr medlemskap tror jeg, pluss 150 kr til Nkk, på et av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Forskjellen ligger også i alder på klubben og antall medlemmer.

Eldre klubb har gjerne opparbeidet seg økonomi på bok.

Og 50 medlemmer vs 1000 er også noe som utgjør en forskjell for en raseklubb sin mulighet for å ha økonomi til å kunne gi ut noe.

Ikke minst hvor mange utover styret som tar del i dugnaden som en raseklubb er. Det e DU som medlem og villigheten til å gjøre noe som utgjør om en raseklubb klarer gi mange aktiviteter/publiseringer o.l.

Slik det er nå vil alle FÅ, og glemmer at for at man skal få noe så må noen andre jobbe gratis.

Dessverre så ligger det største problemet i den økonomiske forvaltningen som har pågått med tidligere leder og noen få utvalgte som ble tatt med på opplegget.

Men ja, dugnadsånden har vi sett at mangler. Alle vil ha, men tror at det kun er styret som er nødt til å ta i et tak. Forhåpentligvis kan man få snudd kulturen litt også når de ser at situasjonen som helhet er blitt bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge ASKN's hjemmeside:

Medlemsfordeler:

- Aussieposten

- Hundesport (om man ikke allrede får det ved annen klubb tilknyttet NKK)

- Flere kurstilbud årlig og medlemspris på kursene.

- Gratis notisannonse (inntil 5 linjer) i Aussieposten og gratis privatannonser på hjemmesiden.

- Være med å utvikle rasen og raseklubben – dvs være med i styre,avlsråd,komiteer o.l.

Koster vel 450 eller noe sånt å være medlem, litt dyrt.

Collie klubben er jeg ikke medlem av, og vet ikke om jeg gidder å melde meg inn. Går litt for mye i langhår blandt folka der.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er 250 kr for årsavgift. Får 2 blader i året. For meg er det viktig med en klubb som er aktiv. Viser sin aktivitet i en eller annen form. Ikke en død klubb hvor ingen bidrar. Men jeg ser at de mangler dugnad i klubben, og dette påvirker selvsagt de få som står på. Særlig med tanke på medlemsbladet. Folk bidrar lite, og hvem gang er det spørsmål om det blir blad i det hele tatt. Men de klarer å få i havn noe. Jeg bidrar alltid, og jeg skulle gjerne ha bidratt mye mer i klubben. Bor på feil plass. De har også utstillingstreninger i Oslo og greyhoundspesial på Hadeland. Heldiggriser. Klubben er også på facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med i lokalavdelingen til Belgerklubben. Betaler 260,- i året, og har tilgang til treningsbane en gang i uken. I tillegg kommer belgerbladet, tror det er fire ganger i året? Avdelingen er ikke spesielt aktiv, men det jobbes med å få den opp og gå igjen. Er med og hjelper til på den årlige spesialutstillingen som avdelingen har.

Har også vært med i retrieverklubben lokalt. 340,- pr år. Tilgang til treningsbane og utstyr en gang i uken, fritrening utenom. I tillegg til Retrieverbladet med 5 (?) utgaver i året. Rabatt på kurs.

Hjelper til der eg kan, men har dessverre ikke kapasitet til å sitte i noe styre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre så ligger det største problemet i den økonomiske forvaltningen som har pågått med tidligere leder og noen få utvalgte som ble tatt med på opplegget.

Men ja, dugnadsånden har vi sett at mangler. Alle vil ha, men tror at det kun er styret som er nødt til å ta i et tak. Forhåpentligvis kan man få snudd kulturen litt også når de ser at situasjonen som helhet er blitt bedre :)

Det gjaldt ikke din klubb, men generelt alle små klubber. Det er alltid 5-10 stk som er drivktaften fram til den dagen de faktisk går lei og ingen andre vil overta den dugnadsånden eller steppe opp i feks en komite utenfor styret :)

Min raseklubb (ca 50-60 medlemmer) som bare består av styret for det meste når det kommer til aktivitet:

-helgesamling bruks/lp.

- rasespesial

-lp stevne.

Ca ett kurs i året har blitt avholdt i klubben sin regi (gjeting/spor/lp)

Hjemmeside og fb side med mulighet for publisering av resultater eller annet som blir sendt inn av artikler/rapporter fra medlemmer.

-utover det alt som er "normalt" for en raseklubb å måtte gjøre: RS, RAS, Innsamle info, Tinget i NBF, Svare på div henvendelser fra private og NKK osv osv

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for påminnelsen, på tide å betale et par medlemskap kanskje. :)

For min del er det ikke så viktig hva jeg får, i forhold til hva klubben gjør. Jeg forventer at klubben gjør noe aktivt arbeid for å holde oversikt på rasens status mtp helse og gemytt og jobber aktivt for å forbedre avlen.

Aktiviter er bra, men avhenger såklart av klubbens størrelse, det samme med blad.

Klubber der styret og/eller aktive bruker mer tid på intriger enn på rasens beste gidder jeg ikke.

Jeg setter stor pris på folk som legger ned mye frivillig arbeid i klubbene, men jeg er tydeligvis ganske kravstor siden jeg ikke er medlem i noen av raseklubbene mine. :P Jeg bidrar gjerne selv så lenge jeg kan, men har dessverre litt helsemessige begrensninger.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke prisen, men det vi får er da

  • 4 medlemsblad pr år
  • medlemsmøter (2-4 pr år) med foredrag
  • sponsede kurs
  • ukentlige treff - varierer med ringtrening, hverdagslydighet, fellesturer

Snuserklubben er en eldre klubb med mange medlemmer og god økonomi, og vi har også muligheten til å søke om støtte til spesielle formål.

Edit: Forøvrig mener jeg man mister retten til å klage på klubben om man ikke er villig til å bidra aktivt selv :aww::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk Kennel Klub,160;

Norsk Boxerklubb, 400;

Norsk Myndeklubb, 240;

Salten Brukshundklubb, 300;

Her er mine medlemsskap. Jeg tror at alle hundeklubbene gir ut medlemsblad fire ganger i året.

Norsk Boxerklubb arrangerer flere seminarer i året for medlemmer. De koster selvsagt penger, men pleier å være verdt pengene :)
Fylket mitt har egen avdeling der vi arrangerer treff jevnlig. Vi har også hatt flere temakvelder.

Så kommer selvsagt fordelene man har i klubbene med å kunne være med å påvirke ved valg osv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Medlem av NBFK og Rakkestad hundeklubb. Mener det ligger på en 300kr i året for hver av klubbene?

Kommer medlemsblad 3-4 ganger i året fra NBFK.

Fra Rakkestad hundeklubb får jeg 20% rabatt i dyrebutikkene i Rakkestad (ikke fôr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Aha, da misforstod jeg deg :)
Ja, det er vel egentlig ganske typisk det du beskriver der.

Medlemskap i PPKN koster forresten 250 kroner, og ideelt sett skal det sendes ut medlemsblad 4 ganger i året. Men det er på vent inntil videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen ligger også i alder på klubben og antall medlemmer.

Eldre klubb har gjerne opparbeidet seg økonomi på bok.

Og 50 medlemmer vs 1000 er også noe som utgjør en forskjell for en raseklubb sin mulighet for å ha økonomi til å kunne gi ut noe.

Ikke minst hvor mange utover styret som tar del i dugnaden som en raseklubb er. Det e DU som medlem og villigheten til å gjøre noe som utgjør om en raseklubb klarer gi mange aktiviteter/publiseringer o.l.

Slik det er nå vil alle FÅ, og glemmer at for at man skal få noe så må noen andre jobbe gratis.

Ja, medlemsantall var et viktig punkt :-)

Jeg synes det er kjekt å få medlemsblad, om så bare få. med noe stesh inni... Jeg skriver selv i dalmatinerbladet, med lite feedback fra medlemmene. men de frivillige er viktig og det er nok enklere i en stor klubb der rasen er litt mer spredd rundt i landet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem i nschk avd. rogaland. Det koster 510 kr, og vi får medlemsblad 5 ganger i året tror jeg det er. I tillegg har vi tilgang på klubbhus og treningsområder/bane. Synes prisen er helt grei siden jeg er der et par ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare nysgjerrig men hvordan er det i de forskjellige raseklubbene rundt om? :-) Hva er prisen? Hva forventer du å få?

Jeg er medlem i dalmatinerklubben selv :-) Får 4 medlemsblad i året (var vell 6 stk tidligere!). pris er 240kr

Jeg synes det fort blir dyrt å være med i alle raseklubbene :-) Jeg skulle feks gjerne vært med i klubben til kelpie (var det tidligere) men syntes 350kr ble litt dyrt når man ikke får medlemsblad e.l fra klubben. Vurderer likevel å melde meg inn å være støttemedlem, men får se.

Hva kan man forvente å få i prisen? hva bør man få? :-)

Er 300 kr og ikke 350 :) (om man er medlem i flere klubber )

post-6328-0-79420400-1420321422_thumb.pn

Det er jo bare å engasjere seg og ville bidra med ting i klubbene, det er vanskeligere å tilby masse i en klubb med 50 medlemmer kontra enn med 500 medlemmer, alle må bidra mer i de mindre klubbene :)

Jeg skrev og sendte ut nyhetsbrev for klubben i forfjor eller fjor (husker dårlig :P ), men er avhengig av nyheter inn for å ha noe å sende ut :)

Personlig dropper jeg å være medlem i corgi klubben da jeg ikke er med på noe klubben arrangerer og bare er med på kelpie ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, medlemsantall var et viktig punkt :-)

Jeg synes det er kjekt å få medlemsblad, om så bare få. med noe stesh inni... Jeg skriver selv i dalmatinerbladet, med lite feedback fra medlemmene. men de frivillige er viktig og det er nok enklere i en stor klubb der rasen er litt mer spredd rundt i landet ;-)

Det er virkelig ikke lett å få medlemmene til å sende inn noe nei. Det var min erfaring også da jeg hadde apportspalten!

Her i Bergen har vi ringtrening noen ganger i året i tillegg til spesialutstillingen. Jeg savner tilbud om diverse kurs, men jeg vet av erfaring da jeg satt som distriktsrepresentant selv at folk ikke melder seg på kurs og de tilslutt blir avlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er medlem i dalmatinerklubben. Er fornøyd med det jeg får, hadde nok vært medlem uansett for å støtte, men hadde føltes som litt bortkastede penger om jeg ikke hadde fått medlemsblad. Så det er jeg veldig glad for, og at det fortsatt kommer i papirutgave. Leser nok av ting på nett som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig dropper jeg å være medlem i corgi klubben da jeg ikke er med på noe klubben arrangerer og bare er med på kelpie ting :P

Av samme grunn dropper jeg spanielklubben i år. Litt vemodig, men har ikke deltatt på noe bare sponset de siste 3 - 4 år... :P

Angrer jeg, er det bare å melde seg inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster da ikke mange kroner, om det er 3-4 eller 500, så er ikke det voldsomt for å støtte arbeidet rundt "sin" rase. Uansett om man er enig i det klubben driver med eller ei... Er man likegyldig/enig i det klubben driver med, kan man velge å være passiv og bare støtte. Eller så kan man velge å bidra/forsøke å endre ting. Da får man; intriger, uvenner, venner, drama og masse ubetalt jobb :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redaktør i boxerklubben. Det har jeg vært i snart fem år. Det kan av og til føles som en utakknemlig jobb. De fleste medlemmer forventer nok bare at et spennende blad skal dukke opp i postkassen deres fire ganger i året. Hvor innholdet i bladet kommer fra gjør de nok seg ikke opp så mange tanker om.

Men jeg liker virkelig arbeidet og jeg føler jeg bidrar på en god måte til klubben. Det er ikke like enkelt å sanke inn stoff fra rundt om og eventuelt skrive ting selv for å fylle opp, men hvert eneste nummer inneholder mellom 70 og 90 sider og det er jeg nesten litt stolt av :)

Og så er det jo så morsomt :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere var jeg medlem i NRK, betalte da 365 kr pr år, derav 100 kr gikk til lokalavdelingen.

Fikk da tilgang på treningsbane med ag og lp utstyr, fellestreninger lp og ag ukentlig, blad 4(?) ganger i året, rabatt på kurs.

Edit: også mulighet til å delta på blodsportrening. Samt jakttrening for retrieverrasene.

Nå er jeg kun medlem i AGN og Bergen Agilityklubb, hos sistnevnte betaler jeg 360 kr i året tror jeg.

Å støtte en relativ ny og liten raseklubb med 300 kr i året tar jeg som en selvfølge uten å forvente å "få noe".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er medlem i Nidaros BHK hvor jeg bruker treningsbanen deres sånn i tide og utide. Gir også billigere kurs om jeg husker rett. Får også medlemsblad. Ikke med i noe styre og stell.

Medlem i Norsk Lapphundklubb, har to verv også. Får medlemsblad, og bidrar der også med artikler og bilder en gang iblant. En selvfølge for meg å støtte raseklubben.

Er også medlem i Norsk Lapphundklubb avd Trøndelag, de har endel fine aktiviteter, arrangerer kurs med jevne mellomrom og månedlige treff og turer. Varierer hvor mye jeg er med, men greit å støtte oppom fordet, selv om jeg helt ærlig syns det er litt kronglete med to separate klubber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...