MorBilly Skrevet 6. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2015 Bestilte vognpynt her om dagen, og i dag kom den i postkassa. Så nå er vogna hennes "pimpa" @MorBilly , er det ikke herlig når alle disse tingene begynner å komme i hus? det gjør det liksom litt mer virkelig det som skal skje snart Det er helt vidunderlig! Det blir mer og mer virkelig for hver dag. (Og det føles ganske virkelig i lommeboka også gitt..*host*) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 6. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2015 Fikk meg plutselig til å tenke på hvordan det må være å være hund . Savner nesten den overnaturlige luktesansen Kunne lukte av naboen tre rekker unna stod og røkte, og at det var pizza til middag fire hus unna Og lukten av bensin, nam (fy fader, gravidlyster er ikke alltid helt trygt ) Gratulerer @SiriEveline Ser dere snakker om å begynne i jobb snart, og jeg er faktisk misunnelig Jeg elsker junior over alt på jord, men du verden det hadde vært godt å begynne i jobb snart. Men skal ha utvidet permisjon, så jeg skal ikke på jobb igjen før neste sommer. Gubben synes jeg er gal som savner jobben så intenst 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 7. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Mars 2015 Ungen våknet 1145..! Må si jeg ble bekymret! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 7. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Mars 2015 Da var enda en bestilling gjort, denne gangen saueskinnsteppe (hørt dette funker supert både sommer som vinter, og håper det stemmer). Noen ammeinnlegg til fødebaggen, tåteflasker og rem til å feste hånden i vognen (jeg er kronisk klønete og vil ihvertfall ikke sende vogna i fullt firsprang ned bakker, mens jeg ligger på stumpen). 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 7. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Mars 2015 Det er helt vidunderlig! Det blir mer og mer virkelig for hver dag. (Og det føles ganske virkelig i lommeboka også gitt..*host*) Vi vil se bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krelise Skrevet 7. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Mars 2015 Vogna passer i bilen Da er det bare å bestemme seg for farge (verdensproblemer og sånt) og bestille. Gleder meg til å få den i hus, alt føles litt mer virkelig ettersom ting kommer på plass og i orden Ikke at jeg egentlig trenger sånne påminnelser, en liten en som sparker i blæra mi er virkelig nok 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorBilly Skrevet 7. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Mars 2015 Vi vil se bilder Litt mørkt bilde, men der er altså en babyjogger city elite. Og den er totalt elskbar! Når jeg slår den sammen får den pkass ved siden av buret i bagasjerommet uten problemer. Nå har jeg ramla sammen på sofaen etter kafetur og litt shopping med ei venninne som har termin om fem uker. Det ble litt klær med hjem..*plystre* 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 7. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Mars 2015 Og da var vi inne i en ny runde med økedøgn ? giga boobsa med masse melk har virkelig blitt tømt i dag (godt vi har lager i fryseren) frøkna har så og si ikke sovet noe i dag.. Og snart detter øya mine igjen.. Gjesp... Amming altså.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 7. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Mars 2015 Feber begynte igår morges, og klaget over vondt i magen i hele går og litt idag. Kviknet litt til igjen på kvelden idag og jeg trodde hun var i ferd med å bli bedre. Spiste godt til middag. Men så kastet hun opp nå etter litt søvn. Ikke helt typisk forløp av omgangssyke eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 7. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Mars 2015 Noen gode råd? Frøkna sparker dyna opp og drar den over hode. Har tenkt å kjøpe en større dyne, den er kanskje ikke like lett å sparke rundt. Kan dyne klyper være noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 7. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Mars 2015 Feber begynte igår morges, og klaget over vondt i magen i hele går og litt idag. Kviknet litt til igjen på kvelden idag og jeg trodde hun var i ferd med å bli bedre. Spiste godt til middag. Men så kastet hun opp nå etter litt søvn. Ikke helt typisk forløp av omgangssyke eller? Vi har også hatt en merkelig omgangssyke her i huset.. Tirsdagen begynte hun me litt feber av og på.. Torsdagen ble hun veldig dårlig i form og begynte å kaste opp - mengder. Så fikk hun diaré. Litt løs i magen både i går og i dag, men ikke noe mer oppkast. Bedre i form i dag da men tydelig hadde mye vondt i magen osv.. Gubben har fått det nå og kaller det en blanding av manflu og mansen.. Han selv er ikke sikker om han overlever Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 7. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Mars 2015 Noen gode råd? Frøkna sparker dyna opp og drar den over hode. Har tenkt å kjøpe en større dyne, den er kanskje ikke like lett å sparke rundt. Kan dyne klyper være noe? Sovepose? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 7. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Mars 2015 Savner nesten den overnaturlige luktesansen Kunne lukte av naboen tre rekker unna stod og røkte, og at det var pizza til middag fire hus unna Og lukten av bensin, nam (fy fader, gravidlyster er ikke alltid helt trygt ) Gratulerer @SiriEveline Ser dere snakker om å begynne i jobb snart, og jeg er faktisk misunnelig Jeg elsker junior over alt på jord, men du verden det hadde vært godt å begynne i jobb snart. Men skal ha utvidet permisjon, så jeg skal ikke på jobb igjen før neste sommer. Gubben synes jeg er gal som savner jobben så intenst Godt å se det er flere enn meg. Jeg syns det er megadigg å være ute av huset hele dagen. Det er sånne følelser som føles ut som er ulovlige. Men egentlig tror jeg det er viktig å få fram at det er ganske vanlig det og. Så slipper man å føle seg kjip eller uglesett for å liksom ikke være glad i ungen. Det har jo ingenting med det å gjøre. Men du verden så deilig den friheten uten barn er også er det veldig deilig å komme hjem fulladet og klar for baby/småbarn 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 7. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 7. Mars 2015 Noen gode råd? Frøkna sparker dyna opp og drar den over hode. Har tenkt å kjøpe en større dyne, den er kanskje ikke like lett å sparke rundt. Kan dyne klyper være noe? Sovepose ble løsningen her Han sparket ikke dyna over hodet, men han ålet seg ut av dyna og våknet ørten ganger om natta fordi han ble kald. Godt å se det er flere enn meg. Jeg syns det er megadigg å være ute av huset hele dagen. Det er sånne følelser som føles ut som er ulovlige. Men egentlig tror jeg det er viktig å få fram at det er ganske vanlig det og. Så slipper man å føle seg kjip eller uglesett for å liksom ikke være glad i ungen. Det har jo ingenting med det å gjøre. Men du verden så deilig den friheten uten barn er også er det veldig deilig å komme hjem fulladet og klar for baby/småbarn Takk for at du sier det Som du sier, det føles så ulovlig å føle det slik, så man tør nesten ikke si det høyt til seg selv en gang Gleder meg til senere i vår, da skal jeg ha valpekurs noen helger, så da blir det litt "alenetid". Blir nok bra for pappa'n også å være hele dagen alene med junior Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 8. Mars 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Hvordan var det der med barnehage og sommerferie? Vet jeg har lest reglene, men jeg husker ikke. Skal barna ha 4 uker ferie fra barnehage? Er det sammenhengende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorBilly Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Der jeg jobbet skulle de ha minimum tre uker i hovedferieperioden og to av de skulle være sammenhengende. Men det kan variere fra sted til sted. Noen bhg har jo stengt hele juli feks. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Minnes det er to uker sammenhengende og 4 uker totalt. Jeg husker i hvertfall at jeg reagerte på at barna hadde krav på mindre ferie enn voksne 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fillerya Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Her har barnehagen stengt i hele juli. Den er også stengt dagene før påske og i to uker i julen. I tillegg til planleggingsdager, så har barnehagen her stengt mer enn hva jeg har i ferie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Her har barnehagen stengt i hele juli. Den er også stengt dagene før påske og i to uker i julen. I tillegg til planleggingsdager, så har barnehagen her stengt mer enn hva jeg har i ferie. har barnehagen stengt i juli så har du normalt tilbud om sommerbarnehage? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorBilly Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 har barnehagen stengt i juli så har du normalt tilbud om sommerbarnehage? Nei barnehagene kan faktisk lage sine egne regler på det der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fillerya Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 har barnehagen stengt i juli så har du normalt tilbud om sommerbarnehage? Hvem er det som tilbyr sommerbarnehage? Kommunen har ingenting om dette på sine sider, og dukker ikke opp noe når jeg googler heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Nei barnehagene kan faktisk lage sine egne regler på det der. Det kan de sikkert, men jeg skrev normalt. Tilbudet om sommerbarnehage er det jo ikke barnehagen som står for, men kommunen. Det er i hvertfall slik i Drammen. Med to foreldre som er involvert har vi aldri hatt behovet. Vi har jo til sammen 10 uker ferie i året og såpass klarer vi samarbeide til tross for at vi ikke bor sammen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Hvem er det som tilbyr sommerbarnehage? Kommunen har ingenting om dette på sine sider, og dukker ikke opp noe når jeg googler heller. Ammerudenga i Oslo i følge kommunen. Man får et skriv i hylla til ungen. Det fikk i hvertfall jeg. Og i barnehagen der jeg jobbet delte vi ut sånne skriv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fillerya Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Ammerudenga i Oslo i følge kommunen. Man får et skriv i hylla til ungen. Det fikk i hvertfall jeg. Og i barnehagen der jeg jobbet delte vi ut sånne skriv.. Jeg bor i bærum, tviler på at de har et sånt tilbud. Uansett så tror jeg ikke det ville blitt aktuelt å få til en innkjøring i en ny barnehage for noen uker. Inbiller meg at det blir mye unødvendig stress for ungen. Problemet med min jobb er at man enten har tidlig eller sen ferie og jeg risikerer å ikke få ferie i juli i det heletatt. Jeg innser at jeg bør bytte jobb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Jeg bor i bærum, tviler på at de har et sånt tilbud. Uansett så tror jeg ikke det ville blitt aktuelt å få til en innkjøring i en ny barnehage for noen uker. Inbiller meg at det blir mye unødvendig stress for ungen. Problemet med min jobb er at man enten har tidlig eller sen ferie og jeg risikerer å ikke få ferie i juli i det heletatt. Jeg innser at jeg bør bytte jobb Ok. Det var i Bærum før.. Det er der jeg jobbet. Men det er 100 år siden.. Jeg er helt enig i at det er stress for ungen, men må man så må man. Heldigvis klarer de fleste av oss å unngå det. Men aleneforeldre uten nettverk og en tilstedeværende annen part sliter jo.. I barnehagen A går i nå er det stengt i bare to uker og da får vi ikke tilbud om sommerbarnehage. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts