Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Tror jeg må se litt også :)

Da var pakken fra Babyshop ankommet. For et herlig saueskinnspledd og guri som jeg føler det nærmer seg når jeg satte to stk tåteflasker i skuffen. Hjelp, jeg skal bli mamma! :P

Jeg fikk skinnet fra Nøstebarn i posten i dag. Det er helt uvirkelig når ting begynner å lande i heimen!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handla vel bare bleier selv de første månedene (året?), resten var mer enn dekka av innholdet i de boksene :ahappy: Men så brukte vi lite kremer og sånt da.

Samme her. Synes det var mye praktisk i disse pakkene, og de små tubene passer perfekt i stelleveska :ahappy:

Og vi har våtservietter og babyolje til langt uti neste år :lol:

Storkoste meg med å dra fra butikk til butikk og hente babypakker, alt ble så virkelig når jeg pakket opp flasker, bleier og ymse stæsj :D

Fått god bruk for alt faktisk, og Avent tjente nok inn flaskene de sendte i pakkene, for vi bruker kun Aventflasker og pumpe :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Synes det var mye praktisk i disse pakkene, og de små tubene passer perfekt i stelleveska :ahappy:

Og vi har våtservietter og babyolje til langt uti neste år :lol:

Storkoste meg med å dra fra butikk til butikk og hente babypakker, alt ble så virkelig når jeg pakket opp flasker, bleier og ymse stæsj :D

Fått god bruk for alt faktisk, og Avent tjente nok inn flaskene de sendte i pakkene, for vi bruker kun Aventflasker og pumpe :P

Haha, vi bruker også kun avent og har avent pumpe, kun fordi det var fra dem vi fikk flasker :lol: og smokkene bruker vi nesten kun mam, og det var fra dem vi fikk prøver på også :lol:

Her ogsp storkoste vi oss med å hente pakkene, samboer var nesten mer ivrig enn meg, og pakkene måtte åpnes sammen av begge. Var en veldig koselig greie vi hadde i ventetiden :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vi bruker også kun avent og har avent pumpe, kun fordi det var fra dem vi fikk flasker :lol: og smokkene bruker vi nesten kun mam, og det var fra dem vi fikk prøver på også :lol:

Her ogsp storkoste vi oss med å hente pakkene, samboer var nesten mer ivrig enn meg, og pakkene måtte åpnes sammen av begge. Var en veldig koselig greie vi hadde i ventetiden :ahappy:

Junior har nesten bare mam-smokker han også av samme grunn :icon_redface::lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta ut noen, men husker jo ikke hva jeg fikk :lol: Eneste jeg husker er gavekort på fremkalling av bilder en eller annen plass, der fikk jeg to! :D

Var mye reklame da, men kremene var praktiske. Brukte kun babyolje og sink leeenge - og hadde et fint lager av småflasker. :lol: Mamsmokkene ville ikke lillemor ha da, så der måtte vi bli kreative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker men har hørt at den outleten er stengt? At det kun er i Drammen nå.

Her nyter vi siste dagene med permisjon. Gubben har startet sin og jeg har en ukes ferie, så nå trener vi på at jeg er borte/på jobb. Startet med halve dager og det har gått fint. Jeg får ryddet mye i kjellern og det trengs :)

Pakket bort det minste tøyet og det er helt utrolig at hun er blitt så stor. Og at det lille tøyet faktisk passet.

:wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker men har hørt at den outleten er stengt? At det kun er i Drammen nå.

Her nyter vi siste dagene med permisjon. Gubben har startet sin og jeg har en ukes ferie, så nå trener vi på at jeg er borte/på jobb. Startet med halve dager og det har gått fint. Jeg får ryddet mye i kjellern og det trengs :)

Pakket bort det minste tøyet og det er helt utrolig at hun er blitt så stor. Og at det lille tøyet faktisk passet.

:wub:

Den i Drammen er stengt. Jeg har hørt at den har flyttet til Oslo (Furuset?), men at det ikke er outlet lenger? Hvis det er tilsvarende som i Drammen er det bra utvalg av ulltøy, yttertøy, luer osv, og jeg har inntrykk av at det var bra utvalg av vogner og seter og tilsvarende også, men det har ikke vi sett på der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detaljplanlegger og forsker mennene deres på babygreier også slik som dere gjør jenter? Diskuterer de hundrevis av små og store spørsmål på forum? Bare lurte jeg altså.

Nope! Han spør meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope! Han spør meg :lol:

Jeg tror dette er et område som henger etter når det gjelder likestilling. Far gjør, men det er mor som forsker, finner ut av ting ned til minste detalj, diskuterer detaljer med andre, tenker og funderer, tar avgjørelser og legger til rette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er et område som henger etter når det gjelder likestilling. Far gjør, men det er mor som forsker, finner ut av ting ned til minste detalj, diskuterer detaljer med andre, tenker og funderer, tar avgjørelser og legger til rette. :)

Yep. Bonden er flink han altså, men han overlater til meg å lete etter løsninger om vi ikke har dem selv. Men han er gjerne med å diskuterer og spør HS eller barnehage og sånt. Men akkurat forum er ikke hans greie uansett. :lol: Men jeg kjenner jo de som har mann som nekter å ta med ungen til legen, eller gå på foreldremøte i barnehage osv. Da blir jeg litt :o

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detaljplanlegger og forsker mennene deres på babygreier også slik som dere gjør jenter? Diskuterer de hundrevis av små og store spørsmål på forum? Bare lurte jeg altså.

Jeg tror dette er et område som henger etter når det gjelder likestilling. Far gjør, men det er mor som forsker, finner ut av ting ned til minste detalj, diskuterer detaljer med andre, tenker og funderer, tar avgjørelser og legger til rette. :)

Nei, men det er jo fordi han ikke er interessert i de babygreiene. Han klarer fint å bruke masse tid på å undersøke helikopter deler til lekehelikoptrene sine, så det er bare viljen det står på.

Føler dog ikke at det har noe med likestilling å gjøre, hver sin interesse rett og slett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er jo fordi han ikke er interessert i de babygreiene. Han klarer fint å bruke masse tid på å undersøke helikopter deler til lekehelikoptrene sine, så det er bare viljen det står på.

Føler dog ikke at det har noe med likestilling å gjøre, hver sin interesse rett og slett.

Der er jeg ikke enig. Ditt eget barn er ikke et interessefelt som du kan velge bort, for å si det på den måten.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg ikke enig. Ditt eget barn er ikke et interessefelt som du kan velge bort, for å si det på den måten.

Ikke barnet (selvfølgelig), men hvorvidt du skal ha den eller den smokken er et interessefelt man kan velge bort :)

Og selvfølgelig kunne han vært med på det om han ønsket, og han er med på mye av valgene som barnevogn (+ farger på den). Men han har ikke interesse av å lage et excel dokument med nøyaktig oversikt over hva slags klær vi har fått osv.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det gjør jo ikke far til noe mindre interessert fordi han ikke gidder å sette seg inn i hver minste lille ting på samme måte som vi gjør? For det første så drives vi jo av hormoner. Jeg hadde en TRANG til å snakke med andre gravide om alt mulig som handlet om baby, som han ikke hadde. Det betyr ikke at han var mindre interessert i barnet, han hadde bare ikke samme behovene.

Han er ikke en dårligere pappa fordi han ikke ser behov for å sette seg inn i tingene på samme måte som jeg gjør, på samme måte som jeg ikke er en dårligere mamma enn de som leser diverse oppdragelsespedagogikkartikler. Det er jo også personlighetstyrt. Jeg tar barneoppdragelsen litt go-with-the-flow og gjør det som faller naturlig, akkurat som han ikke ser behovet for å utforske ned til detalje hva vi trengte til en baby fordi det finnes butikker etter ungen er født om man ser behovet for ting.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! Det er min! Han er like opptatt av ting som jeg er. Passer på utviklinga og leser høyt fra den babyboka om ny uke og sånn. Så han er søt.

Det eneste han totalt overlot il meg var barnevogna. Mente visst at 12 år i bhg innebar en kompentanse han ikke innehar. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! Det er min! Han er like opptatt av ting som jeg er. Passer på utviklinga og leser høyt fra den babyboka om ny uke og sånn.

Det er jo der man er forskjellig, ikke bare fra menn og kvinner men også individer. Hadde min gjort det hadde jeg spurt om det hadde tørna for han og om han måtte legges inn noe sted fordi det her hadde ikke jeg giddi å vært med på :D

Men det betyr jo ikke at man ikke blir like gode foreldre, bare at man ikke har samme fokus og behov.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo der man er forskjellig, ikke bare fra menn og kvinner men også individer. Hadde min gjort det hadde jeg spurt om det hadde tørna for han og om han måtte legges inn noe sted fordi det her hadde ikke jeg giddi å vært med på :D

Men det betyr jo ikke at man ikke blir like gode foreldre, bare at man ikke har samme fokus og behov.

Kunne ikke vært mer enig :)

Jeg har kjøpt to plagg jeg tror jeg til babyen, begge er teddy bamsedresser (en til 1måned gammel og en til 6 måned gammel). Ikke har jeg hatt noe behov for å shoppe babyting heller. Men det finnes jo de som er helt motsatt av meg igjen, som tar helt av og storkoser seg med å shoppe babyklær.

Vi er alle forskjellige, uansett om vi er kvinner eller menn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...