Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Åh! Jeg vet ikke helt hvordan det lukter egentlig. Skal prøve å lukte igjen :P Han drikker ikke så veldig mye. Han drikker mer når han drikker av min flaske :lol: Så jeg skal fylle opp den og gi han innimellom.

Du kan jo se om han er godt hydrert ved å sjekke bleia :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Jeg har fått pakke fra Nøstebarn i dag og kjære vene så små de klærne er! :shocked:

Er de virkelig såååå små i hodene sine og så korte i beina?!

Og så varm som jeg blir i magen og hjertet.. :wub:

Er det ikke herlig? :D

De første dagene var de små i 50 fra hm litt stort, nå er de trange og buksene passer ikke lengre, er sokker på drm og frøkna her har giga føtter :lol:

Vi må kjøpe mer i 56 til henne i morgen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke herlig? :D

De første dagene var de små i 50 fra hm litt stort, nå er de trange og buksene passer ikke lengre, er sokker på drm og frøkna her har giga føtter :lol:

Vi må kjøpe mer i 56 til henne i morgen :)

Det er kjempedeilig! Klærne fra Nøstebarn begynner endatil på 56!

Både jeg og mannen har litt trøbbel med å forstå at vi faktisk skal ha ansvaret for noe så lite noe...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så utrolig herlig med disse små klærne! :)

Forresten, noen som har erfaring med stort symfyse-mål? Mitt har ligget littegrann over normalvariasjonen de siste to undersøkelsene, så lege ville ha meg inn igjen om to uker for å følge opp. Er egentlig ikke noe bekrymret, men litt nysgjerrig på hva dette kan skyldes og evt. hva jeg kan gjøre (om det er noe jeg kan gjøre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SiriEveline , har ikke noe erfaring med det da jeg lå midt på den streken. Men har lest mye i det siste om at man ønsker å droppe symfysemålene da det egentlig vistnok ikke har noe å si. Var snakk om å endre det leste jeg i en artikkel. Men husker ikke hvor akkurat nå.

Ellers, gled deg til å trille med vogna, den er skikkelig god å trille! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så utrolig herlig med disse små klærne! :)

Forresten, noen som har erfaring med stort symfyse-mål? Mitt har ligget littegrann over normalvariasjonen de siste to undersøkelsene, så lege ville ha meg inn igjen om to uker for å følge opp. Er egentlig ikke noe bekrymret, men litt nysgjerrig på hva dette kan skyldes og evt. hva jeg kan gjøre (om det er noe jeg kan gjøre).

Symfysemålet handler vel om hvor høyt livmora ligger? Det er et av grunnlagene, sammen med vektøkning og de andre prøvene for å følge med på at babyen vokser som den skal. Jeg ligger også litt over streken uten at det er noen krise.

Ingenting du kan gjøre altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så utrolig herlig med disse små klærne! :)

Forresten, noen som har erfaring med stort symfyse-mål? Mitt har ligget littegrann over normalvariasjonen de siste to undersøkelsene, så lege ville ha meg inn igjen om to uker for å følge opp. Er egentlig ikke noe bekrymret, men litt nysgjerrig på hva dette kan skyldes og evt. hva jeg kan gjøre (om det er noe jeg kan gjøre).

Sist svangerskap gikk symfysemålet utenfor skjemaet på slutten. Jeg ble sendt til kontroll på sykehuset for å sjekke at alt var grieit i forhold til leie, størrelse osv. Det viste seg at barnet var stort og jeg hadde unormalt mye fostervann. Jeg var inne på kontroll på sykehuset flere ganger pga det fostervannet. De ba meg ikke lese på nettet ang det. Tullekjærring hun ene legen, hun skremte jo livet av meg. Neste lege tok ikke sånn på vei av det og klarte og berolige meg heldigvis. Jeg våknet jo hjemme av vannavgang og er kjempeglad for at jeg hadde kjøpt inn voksenbleier. Det rant jo enorme mengder vann i timesvis!

Nå viste det seg at ungen ikke var så enorm alikevel, men stor nok spør du meg!

Nå sitter jeg og kjenner skikkelig liv for første gang :wub: Hurra!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere som venter baby utover tenker å bruke smokk, så anbefaler i hvertfall frøkna her de som er fra 0-2 mnd. Men aller helst de som er betegnet på premature. De andre ble for store i både sutten og plasten rundt.

De 0-2 er litt mindre og de premature er enda ett hakk mindre, passet mye bedre på så små.

Og gjerne de som peker litt oppover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere som venter baby nå utover tenker å bruke smokk, så anbefaler i hvertfall frøkna her de som er fra 0-2 mnd. Men aller helst de som er beregnet på premature. De andre ble for store i både sutten og plasten rundt.

De 0-2 er litt mindre og de premature er enda ett hakk mindre, passet mye bedre på så små.

Og gjerne de som peker litt oppover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere som venter baby utover tenker å bruke smokk, så anbefaler i hvertfall frøkna her de som er fra 0-2 mnd. Men aller helst de som er betegnet på premature. De andre ble for store i både sutten og plasten rundt.

De 0-2 er litt mindre og de premature er enda ett hakk mindre, passet mye bedre på så små.

Og gjerne de som peker litt oppover. :)

Mens mi ville ikke vite av noen av de :P

Vi har prøvd alle størrelser og mange forskjellige typer :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens mi ville ikke vite av noen av de :P

Vi har prøvd alle størrelser og mange forskjellige typer :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi måtte også prøve mange forskjellige smokker. Mange forskjellige flasker også, før vi fant en hun ville ha. Jeg trodde alle babyer ville ha smokk, så jeg ble litt overrasket over at hun ikke tok den med en gang (tror vi bruke en hel helg på å få henne til å ta den). Men hun "måtte" ha for sugebehovet hennes var så stort og puppene trengte av og til litt pause :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Hadde egentlig skrevet en utfyllende tilbakemelding, men sonen bestemte seg for at det ikke passet inn og valgte å ikke poste innlegget mitt.

Med over normalvariasjonen mener jeg over den grønne sonen, se under:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSM1xPPENSCJZN42XfuReiBYMBoUAZgTS0us67P0jmKkoJfJ8KB_g

Er vel mest bekymret for at det er stor baby siden jeg regnes som ekstremt overvektig i henhold til BMI sjekket før svangerskap. Selvom jeg i mine øyne kanskje var litt lubben da, men litt i baktankene kommer jo sånne tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens mi ville ikke vite av noen av de :P

Vi har prøvd alle størrelser og mange forskjellige typer :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kjøpte en av hver av smokkene de har hos mimmis.no og prøvd oss frem :lol:

For som hos @Fillerya er suttebehovet stort, og puppene mine er ikke smokk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte også prøve mange forskjellige smokker. Mange forskjellige flasker også, før vi fant en hun ville ha. Jeg trodde alle babyer ville ha smokk, så jeg ble litt overrasket over at hun ikke tok den med en gang (tror vi bruke en hel helg på å få henne til å ta den). Men hun "måtte" ha for sugebehovet hennes var så stort og puppene trengte av og til litt pause :P

Derfor jeg også sårt ville at hun skulle ta smokk.. Enormt stort suttebehov og vi holdt på leeeenge for å få henne til å ta smokken.. Prøvde alle triksa som jeg kom over på nettet, uten hell..

Jeg var så desperat at jeg prøvde til og me å la henne sutte på tommelen sin, uten hell..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så utrolig herlig med disse små klærne! :)

Forresten, noen som har erfaring med stort symfyse-mål? Mitt har ligget littegrann over normalvariasjonen de siste to undersøkelsene, så lege ville ha meg inn igjen om to uker for å følge opp. Er egentlig ikke noe bekrymret, men litt nysgjerrig på hva dette kan skyldes og evt. hva jeg kan gjøre (om det er noe jeg kan gjøre).

Jeg syns de symfyse-fundusmålene virker litt vel tilfeldige, for å være ærlig. Lå hele tida helt i underkant, og mot slutten stagnerte veksten i følge målene. Ble sendt på vekstkontroll, og barnet i magen ble målt til 10% OVER normalen. Noen uker senere fødte jeg en 4 kgs slamp. Han bare lå så langt ned og "inni", på en måte, at det var lite som stakk ut og kunne måles :P

Bra dag! Første dagen jeg med hånda på hjertet kan si at jeg har følt ordentlig morskjærlighet. Ikke bare hint av det, heller, men ordentlig! Da blir man glad :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de symfyse-fundusmålene virker litt vel tilfeldige, for å være ærlig. Lå hele tida helt i underkant, og mot slutten stagnerte veksten i følge målene. Ble sendt på vekstkontroll, og barnet i magen ble målt til 10% OVER normalen. Noen uker senere fødte jeg en 4 kgs slamp. Han bare lå så langt ned og "inni", på en måte, at det var lite som stakk ut og kunne måles :P

Bra dag! Første dagen jeg med hånda på hjertet kan si at jeg har følt ordentlig morskjærlighet. Ikke bare hint av det, heller, men ordentlig! Da blir man glad :D

Det er vel bare en pekepinn og ment som en vurdering. Har ihvertfall blitt fortalt av jordmor at små mål ikke betyr liten baby, tvertimot kan man fortsatt ha en stor baby der, og omvendt.

Det er nok bakgrunnen min som bekymrer meg mer. Altså jeg er vel mest redd for om man plutselig må inn med keisersnitt eller tidliger forløsning. Vil jo helst la naturen gå sin gang. Men så er jeg egentlig ikke så bekymret egentlig, for jeg tror liksom at det går som det går og man får bare go with the flow.

Uff får bare slutte å bekymre meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall viktig at symfysemålene blir målt av samme person fant vi ut. For det ble masse ekstra styr med avvik og div. da noen andre enn den faste jordmora målte. :lol:

Legen min droppet å måle hun siden jeg gikk mest hos jordmor, sånn at det ikke skulle bli tull fordi de måler ulikt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...