Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

1 time siden, *Marianne* skrev:

Ja, får spørre fastlegen neste gang... Går jo an å teste den ene jordmoren, hvis det er mer praktisk med tanke på avstanden. Man forplikter seg jo ikke til en. Lov å være litt sær når man er gravid:P Det er jo klart, du får ikke den samme gode opplevelsen hvis du ikke har god kjemi med jordmoren...

Ja, jeg har jo fastlege langt unna av eget ønske, begge jordmødrene det er snakk om holder til i nærheten, ene i bostedskommunen og andre i kommunen jeg jobber, så det er jo lurt å gå til en av de hvis jeg får komme liksom :P 

26 minutter siden, Fillerya skrev:

Så heldige dere er som bor et sted hvor man faktisk får time hos jordmor. Her i området er det lange ventelister og dersom man venter for lenge med å henvende seg så har de ikke mulighet til å ta deg imot :(

Oi! Jeg aner faktisk ikke hvordan det er her, tenkte jeg skulle ringe når jeg har fått datoen til ultralyden, ble såpass beroliget av legen at jeg har ikke voldsomt stort behov for kontroll hele tida :) 

21 minutter siden, Mud skrev:

Jeg gikk til fastlegen under svangerskapet jeg. Så ingen behov for jordmor. 

Helt ærlig tror jeg det er like greit. Jeg synes mange jordmødre høres tildels hysteriske ut.  Jeg fikk god oppfølgning :) 

Hehe, ja, er det jeg er redd for og. Er derfor jeg liker legen min, han er trygg, tar meg på alvor, og er ting bra er vi fort ferdig :P Er derfor jeg beholdt ham selv om jeg har flytta tre mil vekk :teehe: (og fordi at jeg jobber med fastlegene i området, så da vil jeg ha fastlege jeg ikke trenger å sitte i møte med jevnlig) Jeg orker sjeldent hysteri og dilldall, men det må jo finnes jordmødre som ikke dilldaller og håper jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen min anbefalte meg å ta i hvert fall noen av timene hos jordmor, spesielt siden jeg var førstegangs. Dette fordi de gjerne har bedre tid og snakker om mer enn det rent medisinske. Er veldig fornøyd med faslegen min, han tar meg seriøst samtidig som han er rolig og avbalansert, så jeg stoler på han. Men glad for at jeg også gikk til jordmor, syns de utfyllte hverandre bra.

Det var fullt da jeg fikk somlet meg til å ringe jordmor da :P Så de satte meg på venteliste uten å gi store forhåpningene, men skulle prioritere meg siden jeg var førstegangs. Hadde flaks og fikk time hos et annet enn mitt lokale kontor, og det fungerte veldig bra :)

Neste gang kan jeg nok klare meg med fastlegen, da har jeg jo gjort det før.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så og si kun hus jordmor etter uke 12, før det var det gyn som fulgte meg opp. Jordmora mi var fantastisk og så langt fra hysterisk som man kan komme, og viste akkurat hva hun skulle si og ikke minst hvordan når jeg var små hysterisk dritnervøs for alt og rett og slett skikkelig tullete av og til. Hun er privat med lange lister men hun klarte alikevel og skvise deg inn en dag om man trengte litt ekstra den dagen :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, MonicaT skrev:

Noen som vet om ull blandinger (med bomull/bambus etc) gir like god varme som 100% ull? 

Synes ren ull ofte er så tynt. 

Tenker på i bhg. 

Skal sjekke når jeg gidder å reise meg hvilke merker vi har.. Det er i alle fall gode og varme klær :) ikke de billigste da :-/ 

 

ellers har jeg lært at det er veldig dårlig ide å hele tiden ikke ha mer enn det vi akkurat trenger.. Feks har ikke vi flere joggesko enn 1 par, for hun rekker jo ikke å slite de ut før de blir for små.. Men når skoa forsvinner i bhg, så har vi plutselig ikke sko da.. 

Jeg er litt bitter.. For det var dyre sko, og merket med navn.. Sukk.. Håper de dukker opp igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stadig vekk hos fastlege på kontroll, fordi jeg har vært så mye dårlig, og er veldig fornøyd med han. Men har blitt sterkt anbefalt å ta noen turer til jordmor også, særlig som førstegangs.  Det kan jo være greit å snakke litt om det som ikke går på det rent medisinske også,  både i forhold til fødsel og tanker om tiden etterpå. Vi har visstnok en veldig ok jordmor  (og ikke så ok helsesøster), så tenkte å benytte meg av tilbudet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MonicaT skrev:

Noen som vet om ull blandinger (med bomull/bambus etc) gir like god varme som 100% ull? 

Synes ren ull ofte er så tynt. 

Tenker på i bhg. 

Min erfaring er at de er det. Men de jeg kjenner til, fra troll, er "tolags" så de har bambus på innsiden og ull på utsiden, ikke blandet sånn sett. Men troll sine er relativt tynne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MonicaT skrev:

Noen som vet om ull blandinger (med bomull/bambus etc) gir like god varme som 100% ull? 

Synes ren ull ofte er så tynt. 

Tenker på i bhg. 

Jeg har fra joha.. Men jeg ble ikke noe klokere jeg, for damen i butikken sa det var ull med bambus innside.. Og når jeg ser på lappen, så er det ull og bomull, og i tillegg 5% viskose.. 

Men jeg har vært fornøyd, frem til nå :lol: jeg liker ikke når jeg føler meg lurt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg har fra joha.. Men jeg ble ikke noe klokere jeg, for damen i butikken sa det var ull med bambus innside.. Og når jeg ser på lappen, så er det ull og bomull, og i tillegg 5% viskose.. 

Men jeg har vært fornøyd, frem til nå :lol: jeg liker ikke når jeg føler meg lurt :P 

Er det ikke linket inn artikkel for noen dager siden i tråden om at viskose markedsføres som bambus? Hvis du googler det kommer det sikkert opp, fra klikk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aslan skrev:

Er det ikke linket inn artikkel for noen dager siden i tråden om at viskose markedsføres som bambus? Hvis du googler det kommer det sikkert opp, fra klikk.no

Jojo, viskosen er helt grei nok.. Det var bomullen jeg føler meg lurt av.. For når jeg kjøper ullklær med bambus, forventer jeg ikke halve er bomull :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. 

Har en del fra Devold men har sett noen fra Hust&Claire som jeg synes er fine. Men de er blandet. Så derfor jeg lurte. 

Når jeg tenke meg om tror jeg det fra Devold er blandet også. Og vært veldig fornøyd med det. 

Her er det varmt i bhg så de går bare med ulltøy. Ikke noe genser og bukse utenpå. Kun kortermet kjole eller T-skjorte. Mens for å skåne ulltøyet mot mat søl :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Aya skrev:

Jeg er stadig vekk hos fastlege på kontroll, fordi jeg har vært så mye dårlig, og er veldig fornøyd med han. Men har blitt sterkt anbefalt å ta noen turer til jordmor også, særlig som førstegangs.  Det kan jo være greit å snakke litt om det som ikke går på det rent medisinske også,  både i forhold til fødsel og tanker om tiden etterpå. Vi har visstnok en veldig ok jordmor  (og ikke så ok helsesøster), så tenkte å benytte meg av tilbudet :)

Det er det jeg savner litt. Det er en del ting en fastlege ikke tenker på eller ikke har tid til å spørre om/snakke om, timene er korte og man skal igjennom standardregistreringene. Forutsatt at jordmor er oppegående og hyggelig, så tenker jeg at de ofte kan tilføre noe. For min del syns jeg jeg "får" nok ressurser allerede, men med tanke på forrige opplevelse med svangerskap og forløsning, skulle jeg gjerne vært hos en som kunne repetere litt om "normal fødsel" feks... Men som nevnt, her i Drammen finnes bare to, og jeg føler ikke jeg kan ta opp en plass hos en av de to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til jordmor og synes det var helt greit. Kjenner jeg er glad for godt tilbud her jeg bor. Bare positive ting å si om helsestasjonen også. Og så er det full bhg dekning og vi fikk vårt førstevalg. Og er super fornøyd med bhg. Veldig deilig alt sammen. Det gjør ting mye enklere :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...