Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Gratulerer med ei nydelig jente @Toya:wub: Og gratulerer til alle dere gravide. Blir skikkelig babyboom neste år jo :D

M begynner i barnehagen på mandag. Tror hun kommer til å storkose seg! Hun skulle jo egentlig ikke begynne før litt senere, men hun løper rundt her og klatrer i vinduskarmer og på bordet så jeg tror hun trenger å få leke med andre barn :D :ahappy: 

Legger ved noen bilder fra de siste ukene :)

IMG_1925_copyright.jpg

IMG_2131.jpg

IMG_2081-copyright.jpg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Nydelig bilder Irene. 

Spoiler

Jeg funderer litt på å overraske sambo med en koselig gave på bursdagens hans i januar. Kunne egentlig tenkt meg å reist et sted, men aner ikke hvor. Har ikke all verdens penger, og babyen (på 1,5år) må nok være med. Er det utenlandsk må hundene settes bort og det er ikke så lett. Så noe i Norge eller Sverige kunne vært noe. Noe hyggelig for oss som par men at hund og barn kan være med. Noen ider? Ellers liker jeg å reise, så det frister med en langhelg et sted. Men så er det dette med å reise med frøkna, som jeg ser at kan bli litt mye styr. Hmmmm 

Lagt i spoiler tilfelle han titter inn her :P

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, MonicaT skrev:

Hva slags vintersko har og anbefaler dere?

Er Kamik bra sko?

Så langt har vi brukt Pony fra Eurosko og veldig fornøyd med de. Må ha nye sko (igjen) for med tjulle ullsokker blir de litt trange. Og jeg som kjøpe sko for 1,5 mnd siden.

Hun er i sånn festlig størrelse, så vi har ikke så veldig mange å velge imellom.. Men vi har kjøpt disse: https://www.xxl.no/viking-skavl-vinterstovel-barn/p/1109907_2_style

Har ikke brukt de noe særlig enda da.. Kjøpte de litt store, for å legge ullsåle nedi.. Som kan taes uti når hun trenger ullsokker.. 

Jeg har kjøpt joggeskoene som ligner på disse, og de var hun veldig fornøyd med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MonicaT skrev:

Hva slags vintersko har og anbefaler dere?

Er Kamik bra sko?

Så langt har vi brukt Pony fra Eurosko og veldig fornøyd med de. Må ha nye sko (igjen) for med tjulle ullsokker blir de litt trange. Og jeg som kjøpe sko for 1,5 mnd siden.

Kamil er bra sko ja, har riktig nok kun brukt det selv, samboer bruker det og boren hans bruker de. Gode og veldig varme i voksen str. I hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sverger vi til dockboots. Med ullsåler i skal de tåle veldig mange minus. Helt vanntett og supre å ha på. Ikke er de så skrekkelig dyre heller. 

 

Så har jeg vært hos lege. Sykemelding ut året og han så ikke for seg det ble mer jobb før babyen har kommet heller, det er sjeldent bekken blir bedre etterhvert. Jaja, mer tid til andre ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, soelvd skrev:

 

 

Så har jeg vært hos lege. Sykemelding ut året og han så ikke for seg det ble mer jobb før babyen har kommet heller, det er sjeldent bekken blir bedre etterhvert. Jaja, mer tid til andre ting :P

Sikkert lurt. Du skal jo ha energi til litt annet enn jobb og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, *Marianne* skrev:

Sikkert lurt. Du skal jo ha energi til litt annet enn jobb og:)

Ja og sånn det er nå så er det vanvittig travelt fra før og det er jo ikke helt heldig det heller.  Bare instruktør to dager i uken og eksamener i januar nå da ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, soelvd skrev:

Her sverger vi til dockboots. Med ullsåler i skal de tåle veldig mange minus. Helt vanntett og supre å ha på. Ikke er de så skrekkelig dyre heller. 

 

Så har jeg vært hos lege. Sykemelding ut året og han så ikke for seg det ble mer jobb før babyen har kommet heller, det er sjeldent bekken blir bedre etterhvert. Jaja, mer tid til andre ting :P

Misunner deg ikke den sykemeldingen! Jeg var sykemeldt hele julen i fjor 100%, og etter det kranglet jeg meg til å få jobbe 50%. Det fikk jeg lov til i sånn ca 2 uker før jeg så vidt fikk lov til å jobbe 1 dag i uken et par uker. Deretter ble jeg 100% sykemeldt, med beskjed om å ikke gjøre noe særlig i det hele tatt. Kjedelig, men man må lytte til kroppen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Fillerya skrev:

Dere som driver med babysvømming; hvor får man kjøpt forede badebukser på denne tiden av året i en fysisk butikk? Det var visst ikke lov med badebleier.

Hvilken str trenger du? Vi har en haug badebleier i babysvømmingen her som vi skal kvitte oss med. Har vi store nok kan jeg sende et par til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Martine skrev:

Misunner deg ikke den sykemeldingen! Jeg var sykemeldt hele julen i fjor 100%, og etter det kranglet jeg meg til å få jobbe 50%. Det fikk jeg lov til i sånn ca 2 uker før jeg så vidt fikk lov til å jobbe 1 dag i uken et par uker. Deretter ble jeg 100% sykemeldt, med beskjed om å ikke gjøre noe særlig i det hele tatt. Kjedelig, men man må lytte til kroppen :) 

Akkurat nå er jeg litt lettet for sykemelding. For jeg vet jo innerst inne at dette bare går en vei og å pushe det kan få ekle konsekvenser også etter fødsel. Jeg har både privat bedrift og babysvømmingen plus skole så jeg ser jo mye folk og sånn og skal ikke ta det med ro på den måten. Må være helt bedritent sånn som du sier. Å faktisk bare holde seg i ro! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, soelvd skrev:

Akkurat nå er jeg litt lettet for sykemelding. For jeg vet jo innerst inne at dette bare går en vei og å pushe det kan få ekle konsekvenser også etter fødsel. Jeg har både privat bedrift og babysvømmingen plus skole så jeg ser jo mye folk og sånn og skal ikke ta det med ro på den måten. Må være helt bedritent sånn som du sier. Å faktisk bare holde seg i ro! 

Altså, jeg fikk jo lov til å gjøre noe, men måtte bruke all energi på å holde blodsukkeret under kontroll. Det tapper deg for energi, for å si det sånn :P I tillegg så hadde jeg jo nesten akkurat fått drømmejobben, så skulle gjerne vært mer der. Men heller sykemelding enn at han skulle ha blitt født i uke 24 altså! Så sykemelding er veldig fint når kroppen gir beskjed :) Skjønner godt at du syns det er greit når du har så mye å drive med altså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en som snakker i søvne. ("Teppe? Teppeeeee? Jaaaaa...") Og siden de deler rom, så kan den andre våkne av det :P Og han igjen vekker den første, og plutselig er det morran klokka 2! :P Er heldigvis ikke verre enn å bare gå inn til dem og fortelle at det er natt enda, og at de må legge seg igjen. De er lydige når det trengs :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, soelvd skrev:

Hvilken str trenger du? Vi har en haug badebleier i babysvømmingen her som vi skal kvitte oss med. Har vi store nok kan jeg sende et par til deg :)

Jeg trenger badebukser til babysvømmingen. Men tar gjerne i mot noen badebleier også, for tror det er det jeg kommer til å bruke om vi skal svømme utenom kurs. Han veier 6,5 kg nå.

(Han har nesten ikke vokst siden 6 ukerskontrollen, men godt at HS mener at det kan være normalt at han stabiliserer seg på en noralkurve og ikke forble på 90 persentilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fillerya skrev:

Jeg trenger badebukser til babysvømmingen. Men tar gjerne i mot noen badebleier også, for tror det er det jeg kommer til å bruke om vi skal svømme utenom kurs. Han veier 6,5 kg nå.

(Han har nesten ikke vokst siden 6 ukerskontrollen, men godt at HS mener at det kan være normalt at han stabiliserer seg på en noralkurve og ikke forble på 90 persentilen)

Ja, i mitt hode er badebleie og badebukse det samme :P fleregangsbleie/truse som er stramme rundt låret og livet liksom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, soelvd skrev:

Ja, i mitt hode er badebleie og badebukse det samme :P fleregangsbleie/truse som er stramme rundt låret og livet liksom :) 

Jeg er gjerne også interessert om mulig ;) Om du har små nok da, han begynner å vokse ut av den han har.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SiriEveline skrev:

Jeg er gjerne også interessert om mulig ;) Om du har små nok da, han begynner å vokse ut av den han har.

 

Hvor stor er han nå? Kg? :) mener huske jeg har medium og large, men at de ikke er så veldig store i str. Skal se i bassenget i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 med barnehagetilvenning. Hittil har det gått kjempefint og alle sier at hun er så tillitsfull! ❤️

Da vi kom dit idag kom alle ungene mot oss og ropte "Mari Mariiii" :D De fleste andre på avdelingen er to år, så de synes det er veldig stas med en "baby". Idag spiser hun lunsj der, så skal jeg hente henne etterpå. 

 

Forresten, hvordan er det mulig at litt tørkerull er SÅ morsomt?! :D Filmet igår med Canon 6d og 50mm objektiv.

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Wednesday skrev:

Jeg har en som snakker i søvne. ("Teppe? Teppeeeee? Jaaaaa...") Og siden de deler rom, så kan den andre våkne av det :P Og han igjen vekker den første, og plutselig er det morran klokka 2! :P Er heldigvis ikke verre enn å bare gå inn til dem og fortelle at det er natt enda, og at de må legge seg igjen. De er lydige når det trengs :aww: 

:lol: ! Koselig snakking det da, jeg våknet av "Nei! Ikke spise vovva! Ikke spise vovva!" :cry:  Fikk trøstet henne med at ingen skulle spise vovva og hun kunne sove trygt. 

 

I går kom ordet man ikke vil høre når barnet sitter i badebaljen "bæsja!" :lol:  Jaja, sånt skjer. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, soelvd skrev:

Hvilken str trenger du? Vi har en haug badebleier i babysvømmingen her som vi skal kvitte oss med. Har vi store nok kan jeg sende et par til deg :)

Jeg er også intr om du har flere. Hun er ca 10-11kg.

Gleder meg ikke til den der Raksha. Men en må vel bare igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...