Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Og Fillerya : Takk for tips. Får se hva jeg finner. Ser jo at det egentlig er snakk om småpenger for de disneyparaplyene... Tror jeg skal fiske litt ift type. Bestevenninna i barnehagen har nemlig paraply har jeg oppdaget, og jeg trooor det er den hun tenker på...

Kanskje vi var der samtidig:) Hvis det var på nasjonaltheatret? Vi var der på lørdag og det var stort:) L gledet seg i laaang tid på forhånd, og var superfornøyd etterpå, selv om jeg tror turen med buss og tog (buss for tog) var like stas (om enn ikke fullt så stas for foreldrene)...

Ja, var på nationaltheateret kl 13. Det var stor stas med både tog og buss hjem her også :) Hun underholdt på togen med høy sang med "nede på stasjonen tidlig en morgen" . Regner med at medpassasjerene var fornøyd med underholdningen :aww:  Lett å glede unger i denne alderen :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Også gjennomsiktig, da:P Tenker den hadde vært rimelig populær...

Jeg personlig syns denne var finere; http://www.jollyroom.no/produkter/jabadabado-paraply-lime (men nå er det jo ikke jeg som skal ha den)

Endret av *Marianne*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Den første voksentanna er på god vei opp,  men den ser så sinnssykt skjev ut??? 

Er det noe jeg bør bekymre meg over allerede?  Eller vil det sannsynligvis rette seg magisk etterhvert som han bytter tannsett? Den ser ut som den kommer opp på tvers liksom, men den kommer på riktig plass i det minste.  

 

Mamma passet A lørdag og han koste seg, men var litt skuffet over at han ikke fikk være med å lage middag fordi de var redde han skulle skjære seg og brenne seg. Her hjemme har han håndtert kniver og komfyr i flere år alt,  jeg mener jo at han ikke kan lære seg å passe seg for ting han aldri får prøve,  men mamma mener jeg driver Ronja Røverdatter - logikk i oppdragelsen :lol: 

Det er litt sant , faktisk.  Men til mitt forsvar har jeg brent og skjært meg 100 ganger mer enn poden de siste årene.  Fordi jeg IKKE fikk lov å holde på med sånt når jeg var liten. A har kuttet seg litt en gang hos bestemoren sin og ALDRI brent seg så det har blitt merke :aww: 

Å bare vent til sløv kniv på skolefritidsordningen Da får han også erfare hva det er å skjære seg. Flere som har fått den erfaringen først da. Og det gjelder unger som har brukt kniv siden dem var tre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg @Toya? :)

Joda, det vagger fremover? :lol: 
Begynner å merke at jeg er sliten nå, så hun er HJERTELIG velkommen når hun bestemmer seg for det :D 
Var på kontroll i uke 38 og hun er estimert til 4 kg pluss om jeg går full termin :lol: 


10157166_10153553083471391_8214223856336
Magehuset har vokst godt? :D 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det brått ble så stille, og alle småbarnsforeldre (og hundeeiere) vet at det er et dårlig tegn:lol:
Så jeg snudde meg og ser at junior har funnet dentastick-lageret mitt, og holder på å dele broderlig til to hunder som tror de har kommet til himmelen:lol: Begge lå med hver sin dentastick i munnen, og fire-fem hver rundt seg:lol: 
Og junior satt og delte ut, en til deg og en til deg og en til meg. (med en dentastick i munnen selv, nom nom:lol:)

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med skolearbeid,  så da tenker jeg på alt annet :lol:  Bare lurer på hvordan dere hadde reagert i gitt setting: toårigen møter femårig fra barnehagen,de vil leke sammen.  Femåringen har med seg ei fingerheklet lang snor og surrer denne rundt halsen på toåringen for at de skal leke med den. Hvordan reagerer dere?

 

 Jeg var dritkjapp og fikk løs tråden og gav klar beskjed til femåringen om at man IKKE surrer ting rundt halsen. Femåringen unngår meg fremdeles.  Jeg var nok ikke spesielt pedagogisk i beskjeden min.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ringt etter av barnehagen fordi A gråt og klager over hals og øresmerter.  

Han har garantert ørebetennelse ( han klager over at det bobler i øret )og muligens streptokokkinfeksjon.  

Det siste er noe jeg mistenker bare pga sår hals,  hovne lymfekjertler og medisinsk historikk.  Ingen hvite prikker eller feber enda.  

Ringte legen og forventet time i dag, men fikk beskjed om å ringe igjen i morgen da det var helt fult. 

Ringer jeg legevakta eller venter jeg til i morgen?  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ringt etter av barnehagen fordi A gråt og klager over hals og øresmerter.  

Han har garantert ørebetennelse ( han klager over at det bobler i øret )og muligens streptokokkinfeksjon.  

Det siste er noe jeg mistenker bare pga sår hals,  hovne lymfekjertler og medisinsk historikk.  Ingen hvite prikker eller feber enda.  

Ringte legen og forventet time i dag, men fikk beskjed om å ringe igjen i morgen da det var helt fult. 

Ringer jeg legevakta eller venter jeg til i morgen?  

 

Vet ikke hva jeg hadde gjort, men masse god bedring!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg hadde gjort, men masse god bedring!

 

Takk!

Hadde jeg vært litt mer sikker på at det var streptokokker så hadde jeg mast meg inn til legen eller dratt rett på legevakta,  men det kan "bare" være ørebetennelse. 

Det får de vel ikke medisiner mot lengre? Da er det ikke så hast.  Streptokokkinfeksjon vil jeg gjerne få under behandling asap da man blir så innmari dårlig om man går for lenge. Men han pleier å få feber ganske fort...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ringt etter av barnehagen fordi A gråt og klager over hals og øresmerter.  

Han har garantert ørebetennelse ( han klager over at det bobler i øret )og muligens streptokokkinfeksjon.  

Det siste er noe jeg mistenker bare pga sår hals,  hovne lymfekjertler og medisinsk historikk.  Ingen hvite prikker eller feber enda.  

Ringte legen og forventet time i dag, men fikk beskjed om å ringe igjen i morgen da det var helt fult. 

Ringer jeg legevakta eller venter jeg til i morgen?  

 

Jeg hadde ventet. Holdt evt feber og smerter i sjakk med Paracet og evt Ibux. Tar det av med smerter eller du ikke får ned feberen, så ringer du legevakta. Det er jo ikke noe akutt slik du beskriver det nå. Jeg hadde neppe dratt til legen før etter noen dager heller med mindre det kom feber og/eller nedsatt allmenntilstand. Men om du er i tvil synes jeg du skal ringe. Min erfaring med legevakta pr telefon her i Trondheim er helt super. De er edruelige, kommer med gode og konkrete råd, og sier ikke man skal komme inn med mindre det faktisk er behov. God bedring til A!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mari

Jeg gir helst ikke febernedsettende nå fordi jeg vil ha en indikasjon på om det er streptokokker på gang. Han har arvet mine mandler desverre  ( og burde strengt tatt muligens vært operert *grøss* ) og får egentlig bare høy feber når han har streptokokkinfeksjon.  

Han velger heller smerter enn piller så han er enig :lol: Han hater virkelig all form for medisin.  Bortsett fra øyedråper,  det er nemlig morsomt for det kiler i øyet :| 

Men da ser jeg an med mindre feberen kommer for fult. Han er definitivt ikke i form til barnehagen,  men fungerer greit her hjemme.  I sofaen.  Med begge hundene :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brage var hos legen i går og fikk diagnosen halsbetennelse med påfølgende dobbeltsidig ørebetennelse. Hovne mandler som tetter igjen øregangene. Men selv med feber og store betente mandler så trodde ikke legen det var streptokokker. Kanskje noe som går, @Mud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Brage var hos legen i går og fikk diagnosen halsbetennelse med påfølgende dobbeltsidig ørebetennelse. Hovne mandler som tetter igjen øregangene. Men selv med feber og store betente mandler så trodde ikke legen det var streptokokker. Kanskje noe som  

Tipper det. Han har plutselig ikke så vondt lengre , men øret "poffer" , så da regner jeg med trommehinnen gikk. Igjen :P 

Kom på at det samme skjedde akkurat på samme tid I fjor for da måtte han ha oppfølgingstime rett før jul :P 

 

Folkens!

A leser og skriver. På ordentlig! 

Plutselig kan han ressonere seg frem til hvordan enkle ord skrives ved å høre på lydene og han kan lese enkle ord som sko, ost, lese etc. Helt uten hjelp. 

Sprøtt!  

Han har jo kunnet skrive alle bokstavene lenge og han har kjent igjen ordbilder,  men  han har ikke kunnet skrive og lese! Ped. Led i barnehagen er kjent for å være superdyktig på slikt og det stemmer åpenbart... De har hatt ca 2 førskoletimer med lesing så datt poletten ned gitt . 

Forøvrig er ped.led en irakisk flyktning  ( han satt fengslet i 9 år i Irak før han rømte ) som snakker noget gebrokkent,  men det hindrer han åpenbart ikke å være en god norsklærer for barnehagebarn :P 

I'm in aw!  Jeg klarer ikke lære bort en dritt... 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey omgangssyke er et faktum.  Har dere sett henne så redusert siden hun hadde 40 i feber. Ingen feber, men nekter å drikke :( sende svigerfar på handletur i morgen tror jeg,  bonden er borte fra 05, til 19. Heldigvis har jeg svigerfar her om det er noe :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...