Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015

Raksha
 Share

Recommended Posts

Mine fikk også kun sjokoladekalendere. Rimeligste utgave. Men jeg våget ikke å skrive det her inne før nå når du har røpet deg?

Vi fikk også bare sjokoladekalender :) Var kjempe fornøyd! Mamma begynte for noen år siden (når vi var blitt voksen og flyttet hjemmefra) å lage pakkekalender til oss, men i år så har både jeg og min søster gitt beskjed om at mamma ikke trenger styre med det. Blir jo fryktelig dyrt. 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Vi fikk og billigste sort med sjokoladekalender. Helt kurrant. Men jeg har litt lyst til å gjøre noe mer utav det. :ahappy: 

vi også fikk det, eller sånne til bare barne tv uten skokolade i og det funka fint for oss det. Men jeg vil som deg gjøre mer ut av det :)

Ser litt for meg at når hun blir større så får hun den billige 10,- julekalenderen som pakke nr 1 i kalenderen, den hører jo liksom til jula :aww:

(bryr meg ikke om hva amdre gjør og gir, det får være opp til hver enkelte familie)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E går på allidrett, og hun ene moren er så irriterende. Hun roper hele tiden nesten, og i dag skulle barna krabbe oppå ryggene våre. Plutselig sier hun høyt "å, alle de andre barna veier sikkert 5 tonn!" Barna hennes er ganske små for alderen, men man trenger vel ikke å fortelle alle de andre barna at de veier "mye"? (De gjør jo faktisk ikke det, men i forhold til hennes barn er de tyngre). Jeg vil i hvertfall ikke at E skal begynne å tenke på hva hun veier i en alder av nesten 4 år...

Synes du kan ta det opp med de som har aktiviteten jeg. Dersom jeg hadde hørt lignende når jeg er instruktør i svømming så hadde jeg sagt ifra til vedkommende men det er ikke alltid lett å få med seg alt :) 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan smelte en bestefars hjerte: Toåringen sklir ut av bilen, titter rett opp på han og sier "takk fo tuen bestemo" (bestemo = bestefar :lol: )  Vi snakket nemlig i går om at vi måtte si takk for turen til bestefar. 

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan smelte en bestefars hjerte: Toåringen sklir ut av bilen, titter rett opp på han og sier "takk fo tuen bestemo" (bestemo = bestefar :lol: )  Vi snakket nemlig i går om at vi måtte si takk for turen til bestefar. 

Oi, blitt flink til å snakke! :D

Barnehagen melder om mye krangling der også. Og han ene har lært et nytt ord: "MIN!!" Også har de funnet ut at det er vanskelig for mamma å kle på dem når de later som de er blitt lamme,  så det er gøy :aww:

:lol: 

Endret av Wednesday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, blitt flink til å snakke! :D

Barnehagen melder om mye krangling der også. Og han ene har lært et nytt ord: "MIN!!" Også har de funnet ut at det er vanskelig for mamma å kle på dem når de later som de er blitt lamme,  så det er gøy :aww:

:lol: 

Kjempeflink :D Snakker over evne da, så det er ikke så rent at det gjør noe. Men det står ikke på innsatsen. :wub: 

Haha herlig med lamme gutter :D 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres slitsomt ut med "lamme" gutter. Selv om det virker fascinerende med to på samme alder. Husker tilbake da mine psevdotvillinger var små, når den andre var ferdig påkledt så kunne jeg begynne på nytt med den første. Og de hjalp ikke til i det hele tatt.

Får lyst til å reise til Fredrikstad for å være barnepike hos @Wednesday‌ ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres slitsomt ut med "lamme" gutter. Selv om det virker fascinerende med to på samme alder. Husker tilbake da mine psevdotvillinger var små, når den andre var ferdig påkledt så kunne jeg begynne på nytt med den første. Og de hjalp ikke til i det hele tatt.

Får lyst til å reise til Fredrikstad for å være barnepike hos @Wednesday‌ ?

Du er hjertelig velkommen! :D Det går greit nå altså. Det er litt slitsomt når de ikke vil hjem fra barnehagen og bena deres ikke fungerer når vi skal gå til bilen, men man kan le av det etterpå :aww:  :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstebarnet måtte hentes tidlig i bhg på mandag siden hun hadde lett feber og bare ville sitte i fanget og sa hun ville at pappa skulle hente henne. Da hun kom hjem rullet hun rundt på gulvet og sa hun hadde vondt. Hun klarer ikke å si hvor hun har vondt. Jeg antar at hun har vondt i halsen for det hjelper med is, men det leger vel de fleste vonter :P

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til at hun nå er kjempesjalu på lillebror, for hun er syk og vil sitte i fanget og ha pupp hun også. Jeg kjenner at det er uaktuelt. Dessuten vil jeg jo ikke at lillebror skal bli smittet. Når er hun jo helt oppi han hele tiden da, så det er vel kanskje ikke til å unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstebarnet måtte hentes tidlig i bhg på mandag siden hun hadde lett feber og bare ville sitte i fanget og sa hun ville at pappa skulle hente henne. Da hun kom hjem rullet hun rundt på gulvet og sa hun hadde vondt. Hun klarer ikke å si hvor hun har vondt. Jeg antar at hun har vondt i halsen for det hjelper med is, men det leger vel de fleste vonter :P

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til at hun nå er kjempesjalu på lillebror, for hun er syk og vil sitte i fanget og ha pupp hun også. Jeg kjenner at det er uaktuelt. Dessuten vil jeg jo ikke at lillebror skal bli smittet. Når er hun jo helt oppi han hele tiden da, så det er vel kanskje ikke til å unngå.

Da den yngste storebroren min ble født, ble eldstemann veldig sjalu og skulle være baby han også. Det løste foreldrene mine med å gi han flaske med melk, og beskjed om at så små babyer ikke kan leke/spise godteri eller noe som helst annet enn melk. De måtte bare ligge helt rolig. Da ble det slutt på det ganske fort. :lol: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da den yngste storebroren min ble født, ble eldstemann veldig sjalu og skulle være baby han også. Det løste foreldrene mine med å gi han flaske med melk, og beskjed om at så små babyer ikke kan leke/spise godteri eller noe som helst annet enn melk. De måtte bare ligge helt rolig. Da ble det slutt på det ganske fort. :lol: 

Det går bra til vanlig. Hun har spurt en gang og jeg lot henne få prøve. Det var så vidt hun var borti brystet og siden har jeg ikke hørt noe mer om det. Jeg tror egentlig hun bare vil ha meg for seg selv, spesielt nå som hun føler seg dårlig. 

Hadde hun forstått mer hadde nok ikke vært like vanskelig. Hun forstår sikkert mer enn jeg tror, og hun utrykker seg ikke godt nok for å få frem det hun ønsker å formidle. Litt frustrerende for begge parter det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig å få så og si hele netter med søvn igjen! :D hender jeg må gi hun flaske i 4-5 tiden men da sovner hun videre til 06.30-07.00 så det går helt fint, ikke har vi de lange oppvåkningene på nettene heller hvit vi sto i et par tiner å prøvde å få hun til å sovne heller. :ahappy: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en periode som er skikkelig bæsj for tiden ang søvn :lol:

i går skulle hun ikke sove og endte med at jeg måtte ut og trille henne for å få hebne til å sove.. I natt når hun våknet, så gråt hun, men jeg fikk ikke ta på henne.. Så da måtte jeg jo vekke (les: slå han blå) gubben for at han trøstet.. 

Og jeg tar meg selv titt og stadig i å tenke at med neste unge skal jeg gjøre ting annerledes.. Problemet er jo at når jeg tenker etter, så kan jeg ikke gjøre noe annerledes.. For vi har prøvd det meste, unntatt å la henne skrike seg til søvn.. 

Oh happy times :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en periode som er skikkelig bæsj for tiden ang søvn :lol:

i går skulle hun ikke sove og endte med at jeg måtte ut og trille henne for å få hebne til å sove.. I natt når hun våknet, så gråt hun, men jeg fikk ikke ta på henne.. Så da måtte jeg jo vekke (les: slå han blå) gubben for at han trøstet.. 

Og jeg tar meg selv titt og stadig i å tenke at med neste unge skal jeg gjøre ting annerledes.. Problemet er jo at når jeg tenker etter, så kan jeg ikke gjøre noe annerledes.. For vi har prøvd det meste, unntatt å la henne skrike seg til søvn.. 

Oh happy times :p

:hug: 

gruet meg fryktelig til å levere i Barnehagen, har ikke gjort det siden mai, og da leverte jeg rett etter at hun hadde vært lenge syk, det var helt grusomt. I dag kom vi inn, hilste på, kledde av, stod og så litt gråteferdig ut mens jeg prata med pedleder og viste de andre barna, så gikk hun bare :D det har hun aldri gjort med meg før. Ropte hade til henne og gikk. Tror mamma var glemt før hun rakk inn på avdelingen. 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gruet meg fryktelig til å levere i Barnehagen, har ikke gjort det siden mai, og da leverte jeg rett etter at hun hadde vært lenge syk, det var helt grusomt. I dag kom vi inn, hilste på, kledde av, stod og så litt gråteferdig ut mens jeg prata med pedleder og viste de andre barna, så gikk hun bare :D det har hun aldri gjort med meg før. Ropte hade til henne og gikk. Tror mamma var glemt før hun rakk inn på avdelingen. 

jeg fikk for første gang faktisk et ha det vink i dag.. Ellers har jeg bare fått et kaldt blikk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk for første gang faktisk et ha det vink i dag.. Ellers har jeg bare fått et kaldt blikk :lol:

:lol: !

Håper på samme gjensynsglede som i går, hun satt ved døra og drev med noe, og noen sa at mamma kommer. Hun kasta seg rundt, så meg, spratt opp og kom løpende så fort hun bare kunne mens hun hvinte høyt av glede! :wub: 

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Ford Galaxy og storfornøyd. 

Vi har et solid dobbel bur bak. Understellet på vogna går oppå buret siden bilen er så høy inni. Vognbag i baksete. 

Neste bil blir også Galaxy. God bil å kjøre, personbil følelse og ikke noe problem å eks kjøre forbi. 

Takboks kan være lurt om man skal pakke veldig mye. Bilen er forøvrig stor og romslig inni. Både for fører, passasjer og barn. 

Hva slags vogn har du? Hadde det vært mulig å få se et bilde av hvordan det blir med bur+vogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: !

Håper på samme gjensynsglede som i går, hun satt ved døra og drev med noe, og noen sa at mamma kommer. Hun kasta seg rundt, så meg, spratt opp og kom løpende så fort hun bare kunne mens hun hvinte høyt av glede! :wub: 

her kommer vi med et par liksom-gråtehulk når hun oppdager meg til hun får komme opp i armene.. 

Hun storkoser seg vistnok veldig i barnehagen, men det er vist også veldig viktig å gi mamman dårlig samvittighet for at hun må være der :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering fra meg, men dessverre ikke positiv. Var helt sikker på at jeg hadde ENDELIG klart å få eggløsning forrige uke etter nok 2 år uten, men målingen av progesteron på mandag viste dessverre motsatt - ingen eggløsning og svært lave verdier på alt egentlig. Dumme meg ringte selvfølgelig i pausen på jobb for å få svaret, og endte opp på doen resten av pausen gråtende :icon_cry:

Om 2 uker er det over på offentlig gynekolog hvor jeg håper jeg får letrozol/femar, så får heller kroppen slappe av litt inntil da. Beskjeden om at jeg er rimelig ufruktbar for alderen var et hardt, men også forventet slag i maven.. :no:

Jobb har heldigvis ordnet seg, så om spiren mot formodning sitter i løpet av noen måneder har vi det i hvert fall greit økonomisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering fra meg, men dessverre ikke positiv. Var helt sikker på at jeg hadde ENDELIG klart å få eggløsning forrige uke etter nok 2 år uten, men målingen av progesteron på mandag viste dessverre motsatt - ingen eggløsning og svært lave verdier på alt egentlig. Dumme meg ringte selvfølgelig i pausen på jobb for å få svaret, og endte opp på doen resten av pausen gråtende :icon_cry:

Om 2 uker er det over på offentlig gynekolog hvor jeg håper jeg får letrozol/femar, så får heller kroppen slappe av litt inntil da. Beskjeden om at jeg er rimelig ufruktbar for alderen var et hardt, men også forventet slag i maven.. :no:

Jobb har heldigvis ordnet seg, så om spiren mot formodning sitter i løpet av noen måneder har vi det i hvert fall greit økonomisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:console:  Det er veldig urettferdig det her :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til Krutsi, A.E og evt. andre som trenger det! :hug:

10154402_10152853292056399_3685714140239

Her er vår kalender (bilde fra ifjor.) Ikke jeg som har laget den, men arvegods. <3
Ifjor var det dyr (etter tips fra Marianne i fjorårets tråd) og små biler og hårting. I år skal jeg nok engang hente råd herfra og kjøpe inn litt av hvert nødvendige men fine ting. Litt julepynt var et ekstra koselig forslag syntes jeg! 

Selv er jeg vokst opp med barne - TV kalender, og jeg syntes at de som hadde sjokoladekalender (her inne referert til som "bare" :huh:) var kjempeheldige!! :D Visste heldigvis ikke om pakkekalender. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider