Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015

Raksha
 Share

Recommended Posts

• Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Normale svangerskap, fødsler og friske babyer er ingen selvfølge. Håper det går bra med den :)

Nei, men det er lett å ta det for gitt :) Vi krysser fingrene :)

Jerven hadde tygd istykker skoen :( men gikk på reiseforsikring

Snålt navn på ufordragelig unge? :P

Solgt TFK-vogna og gått kun over på Babyjogger. Var merkelig trist å selge vogna, men det var jo den første store tingen vi kjøpte når vi skulle ha baby også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne fort ha blitt en historie som forsikringsselskapet knapt tror på :lol:

Skoen ble ødelagt fordi en jerv spiste på den :lol: :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sønnen min fikk ødelagt ermet på en genser av hyener en gang. Jeg er litt glad for at jeg ikke så det, han var på skoletur.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, på sommeravsluttingen så fikk vi vite at ped.leder og ei til slutter i barnehagen (på den avdelingen - og ei på den andre) :cry: Pedledern er fantastisk så det blir et stort savn og kom som et sjokk. Hun andre og er kjempeflink, men der var vi forberedt siden hun mistet mannen sin i høst og det har vært snakk om at hun skulle flytte nærmere sin familie. Kjenner såvidt hun som tar over som pedleder, så tror det blir bra altså, men ja liker ikke at ting som fungerer forandrer seg. Hmpf.

Lillemor storkosa seg da, dro med seg pappan rundt og bak barnehagen til favorittsklia og der var hun leeeenge.

1610803_10155775745850171_52022394541901

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, på sommeravsluttingen så fikk vi vite at ped.leder og ei til slutter i barnehagen (på den avdelingen - og ei på den andre) :cry: Pedledern er fantastisk så det blir et stort savn og kom som et sjokk. Hun andre og er kjempeflink, men der var vi forberedt siden hun mistet mannen sin i høst og det har vært snakk om at hun skulle flytte nærmere sin familie. Kjenner såvidt hun som tar over som pedleder, så tror det blir bra altså, men ja liker ikke at ting som fungerer forandrer seg. Hmpf.

Lillemor storkosa seg da, dro med seg pappan rundt og bak barnehagen til favorittsklia og der var hun leeeenge.

1610803_10155775745850171_52022394541901

Søta :wub::wub: Forstår deg veldig godt, vi har ventet lenge på svar på sånt selv. For vår del var det de to som har vært mest med de som ikke egentlig hadde jobb videre. Vi fikk nettopp vite at alle de Tuva har vært med skal fortsette og at det ikke blir noen forandringer til høsten. Kjedelig når det ikke blir sånn, men det er nok flinke folk som kommer og tar over også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søta :wub::wub: Forstår deg veldig godt, vi har ventet lenge på svar på sånt selv. For vår del var det de to som har vært mest med de som ikke egentlig hadde jobb videre. Vi fikk nettopp vite at alle de Tuva har vært med skal fortsette og at det ikke blir noen forandringer til høsten. Kjedelig når det ikke blir sånn, men det er nok flinke folk som kommer og tar over også :)

Vi ante ikke at det var snakk om at ped.leder skulle slutte engang, så ble tatt totalt på senga. Hun andre var jeg mer forberedt på, hun var jo også borte endel, forståelig nok, så det er liksom mer ok. Selv om vi kommer til å savne henne og. Men ped.ledern var bare dritkjipt...

Men jada, hun som overtar er ei søt sprudlene jente/dame på min alder omtrent, dattern til en nabo her oppe - så jeg vet jo hvem hun er og sånt - om et lite år så er vi sikkert kjempeglade for at hun er der. :) Og endelig begynner det en mann i barnehagen på fast basis, ikke på den avdelingen da, men likevel. Til nå har de hatt en som har vært innom som vikar, ellers bare damer. Jeg liker veldig godt de to som fortsetter på avdelingen, så tror jo ikke det blir noe dårligere tilbud eller noe. Men overgang blir det helt klart.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fillerya :hug: skulle gjerne vært i nærheten og hjulpet deg :(

Er det galskap å la en av hundene sove på rommet til ida om natten? Hun bruker fremdeles sprinkelsenga og kommer ikke utav, og hunden kommer ikke oppi. Tenkte det kunne vært en grei overgang til å sove på eget rom.

Fikk du noen gang svar på det med hund på rommet?

Lurer nemlig litt på det samme etterhvert selv.

Må innrømme at Tetris sover nå i senga sammen oss, men det ser ut til å fungere helt fint:) Men det er jo noe annet når de sover på eget rom uten voksne tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du noen gang svar på det med hund på rommet?

Lurer nemlig litt på det samme etterhvert selv.

Må innrømme at Tetris sover nå i senga sammen oss, men det ser ut til å fungere helt fint:) Men det er jo noe annet når de sover på eget rom uten voksne tilstede.

Nja ikke her, men andre jeg har snakket med kjør på så lenge hunden ikke hopper opp i senga eller ungen klatrer ut. Men det har ikke blitt til det av andre grunner faktisk. Så får se hvordan det blir.

Stoler ikke på at lillemor er snill med dyr enda, så de får aldri være alene med tilgang til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mud er det ikke veldig forstyrrende for ehm.. voksensamlivet å ha en såpass gammel unge i senga så lenge? :P

Datteren til sambo er sterkt multihandicappet og må overvåkes døgnet rundt, så vi har uansett hvert vårt soverom.

Jeg kjenner ikke en eneste med barn under 10 år som ikke får selskap av en eller flere barn i løpet av natten , man finner andre løsninger liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren til sambo er sterkt multihandicappet og må overvåkes døgnet rundt, så vi har uansett hvert vårt soverom.

Jeg kjenner ikke en eneste med barn under 10 år som ikke får selskap av en eller flere barn i løpet av natten , man finner andre løsninger liksom :P

E kommer aldri inn til oss ila natten, når hun våkner om morgenen spør hun faktisk om å få stå opp :P
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper EL kommer snart.. Har testet etter EL for første gang denne prøveperioden (første, johooo), men kjenner jeg blir frustrert når EL i teorien skulle vært i går.. Men testene er fortsatt svake.. :( Redd for at det er PCOS som tuller med LH-verdiene..

Jaja, er jo første pp så skal ikke stresse ennå.. Men jeg er utålmodig og vil ha baby nå :lol:

post-12405-0-94556500-1434820433_thumb.j

post-12405-0-20454900-1434820481_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E kommer aldri inn til oss ila natten, når hun våkner om morgenen spør hun faktisk om å få stå opp :P

Sånn var jeg også :P Fra jeg var baby likte jeg å sove lenge og alene.

Storesøster og lillesøster var stikk motsatt.

Pappaen til A også , han kom krypende opp i senga frem til han var 12 , så jeg skylder på han når det kommer til A sin klenging :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men det er jo stor forskjell på å komme inn en eller annen gang (og bli fulgt tilbake? Jeg stod jo opp selv i mange år og prøvde å få lov til det) og på å legge seg sammen med barna. Men, hver sin lyst og hva som fungerer :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider