Gå til innhold
Hundesonen.no

Inkludering på sonen


Recommended Posts

Å slutte med det man klager på andre gjør med seg selv er å akseptere en situasjon og sitte stille i et hjørne og håpe det går over. Sorry mac. Ain't going to happen. Kaster du dritt på meg først, jeg ber deg om å slutte og du fortsetter - så ringer jeg politiet. Du kan ikke forvente at jeg bare står der og tar i mot dritt og tror at jeg endrer verden på den måten.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at du og jeg leser innlegget hennes med to forskjellige typer briller, ikke at mitt syn er mer riktig enn ditt, men dette var da vitterligen det som jeg leste:

Skrevet i dag, 15:32

Hvis alle som føler at sleivspark, person over sak, stråmenn, nedrakking og så videre i diskusjoner, debatter og enkelttråder er upassende starter med seg selv og hva de faktisk skriver til/om andre så tror jeg vi kommer et godt stykke på vei :)

Altså hun skrev at dersom alle som føler at det er upassende med sleivspark, person over sak, stråmenn, nedrakking osv i diskusjoner, debatter og enkelttråder, de får starte med seg selv og se hva de selv faktisk skriver til/om andre. Og da tror hun at vi kommer et godt stykke på vei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette er så innmari sant. Og derfor tenker jeg alltid "hatten av" til dem som igjen og igjen orker å svare, som feks @Malamuten. Fy søren, for ei dame!

Jeg syns det er rart at man ikke kan sette seg inn i andres situasjon. At enkelte sier at "det du opplever er ikke reelt, for sånn opplever ikke jeg det". I diskusjonstråder (ikke AN etc) er det m

Jeg trur det er viktig å anerkjenne at noen føler seg utenfor, og at det eksisterer en "klan", uten at det skal diskuteres. Det er også helt åpenbart at noens følelser teller mer enn andres her, det s

Å slutte med det man klager på andre gjør med seg selv er å akseptere en situasjon og sitte stille i et hjørne og håpe det går over. Sorry mac. Ain't going to happen. Kaster du dritt på meg først, jeg ber deg om å slutte og du fortsetter - så ringer jeg politiet. Du kan ikke forvente at jeg bare står der og tar i mot dritt og tror at jeg endrer verden på den måten.

Nei, det er å ta til seg selv sine egne ord, ikke akseptere situasjonen.

Jeg mener slett ikke at man skal sitte og motta prakk på prakk og uferdigheter uten å gjøre noe med det, men måten man går frem i mot burde da slett ikke være i det samme lendet - det var mitt poeng.

Innlegget mitt var heller ikke ment bare som en andremottaker, men jeg har sett flere klage på noe men likevel starte selv i en annen diskusjon med hva de nettopp har klaget på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker bare på mine egne vegne nå:

Jeg føler aldri at jeg står alene i noe diskusjon, det er bare en diskusjon og jeg er meget komfortabel med mitt eget selskap. Som Bølla sier, jeg er ikke her bare for å skape venner og fjatre rundt altså.

Det er vel ingen som går "gang på gang" inn i diskusjon, som jeg sier, personlig gidder jeg ikke lengre fordi jeg vet at selv om jeg argumetnerer utelukkende på sak og handling så dras det inn meg og mitt på null komma niks. Det virker som at flere som er "gått lei av diskusjoner de har hatt mange ganger" i stedet underholder seg med å hakke på folk. I stedet for å tenke sak. Og det i seg selv bør jo egentlig bare føre til at offtopic sleivspark blir fjernet og alle diskusjoner dør ut - men i stedet så fører det stort sett til en eskalerende trend hvor flere og flere skal henge seg på sleivsparkene og om man selv kommenterer "kan man PLIS diskutere sak, jeg er ikke interessert i å høre hva du synes om meg" så får man tilbake "såpass må du forvente deg sånn som du har oppført deg" fra mods.

And that people - is what grinds my gears.

I all øvrighet, Gråtass er ikke the devil reincarnated.

Da er det vel ikke verre enn å droppe å delta i diskusjoner om du ikke er interessert "i å høre hva du syns om meg", når du vet at det forekommer. Da deltar du i de diskusjonene du ønsker og ignorerer/hever deg over sleivsparkene. Gjør som Gråtass sier og bruk ignoreringsknappen på de du "misliker" og svar de som kommer med vettig føde for diskusjonen, da dør sleivsparkene ut etter hvert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hva målet med en så dårlig løsning er da, siden hverken jeg eller tabris har kommet med sleivspark, person over sak, stråmenn, nedrakking osv. Ergo er vi like langt.

Jeg er av en slik holdning at jeg ikke ignorerer folk, da jeg har et gram respekt for alle og aldri overser eller later som jeg ikke hører det folk sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig OT, men Tabris er den første som skrev ordet "stråmann" her på sonen, som jeg leste ihvertfall, og har brukt ordet flittig.

Men nå skrev vel ikke maysofie det innlegget til spesielt utvalgte personer, men helt generelt, så kan den som vil enten ta det til seg eller bare lese det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av en slik holdning at jeg ikke ignorerer folk, da jeg har et gram respekt for alle og aldri overser eller later som jeg ikke hører det folk sier.

Du kan da vitterlig ha respekt for alle og enhver selv om du velger å ignorere uønsket atferd. Sleivspark er vel i dette tilfellet uønsket atferd?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vite det, det vil jeg hver gang vi har disse klan-trådene, men det er aldri noen som vil svare ordentlig på hvem klanen er. Det er visst enten noe du veit, eller så er man både blind og dum som ikke har fått det med seg.

Det er jo en følelse en har, en måte å se "sonen-verdenen" og interaksjonen der på, som avgjør hvem den enkelte oppfatter som innafor eller ikke. I min sonen-verden tilhører du definitivt den klanen. :) Jeg trur de fleste som er "med" veit det, iogm at det stort sett dreier seg om dem som stiller seg heeelt uforstående til at en sånn "klan" finnes, og for dem som ikke er innafor, oppfattes det som koketteri å ikke se sin egen deltakelse i dette.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig OT, men Tabris er den første som skrev ordet "stråmann" her på sonen, som jeg leste ihvertfall, og har brukt ordet flittig.

Men nå skrev vel ikke maysofie det innlegget til spesielt utvalgte personer, men helt generelt, så kan den som vil enten ta det til seg eller bare lese det.

Tabris burde få en medalje for å ha forsøkt å forklare folk hva en stråmann er. Det er forskjell på å sette ord på hva andre bruker, og å bruke noe selv. Tabris har gjort førstnevnte, andre har gjort sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen har munnet ut i det alle slike diskusjoner munner ut i - gjengen får kjøre på som de vil, de som reagerer må tie og ta imot, og ellers få høre at de er hårsåre, bør skifte forum, ta pause fra forum, lar det ta over for stor del av livet, tar seg selv for høytdelig osv osv.

Been there, seen that - tror snart jeg må få meg en t-shirt også. :P

Kanger - jeg kjenner jeg blir så glad når bare EN person har forstått det jeg har forsøkt å si, men fått så mye pepper for (ref. første avsnitt i mitt innlegg). :flowers:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hva målet med en så dårlig løsning er da, siden hverken jeg eller tabris har kommet med sleivspark, person over sak, stråmenn, nedrakking osv. Ergo er vi like langt.

Jeg er av en slik holdning at jeg ikke ignorerer folk, da jeg har et gram respekt for alle og aldri overser eller later som jeg ikke hører det folk sier.

Hvis dette er av mitt innlegg du trekker frem, så var det slett ikke myntet på kun to forummedlemmer. At det kom etter ditt innlegg er tilfeldig siden du brakte temaet opp. Det var ment til alle som har funnet eller kan finne det ukomfortabelt med slike angrep.

Edit: Og det var heller ikke en løsning, derimot et forslag på å komme på god vei.

Det hadde vært veldig mye enklere å skulle bringe slike ting på banen om man ikke starter med et utgangspunkt med å ta seg selv nær av det med det første eller dreie det rundt seg selv.

Jeg skjønner godt at enkelte føler seg tråkket på, jeg bruker ofte Rapport-knappen om jeg ser slikt. Men det blir jo ikke noe enklere om man går inn med holdningen om at alle er ute etter å 'ta en' uansett debatt eller diskusjon før en andrepart i det store og hele har svart, eller selv fyrer oppunder med dårlig skjulte spissheter. Nei, man skal ikke bare få og få negativiteter og urettferdigheter, nei, jeg sier ikke at noen er hårsår eller skumiller, men at noe ligger hos en selv. (Og nei, jeg skyver ikke andres ansvar og handlinger over på en).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en følelse en har, en måte å se "sonen-verdenen" og interaksjonen der på, som avgjør hvem den enkelte oppfatter som innafor eller ikke. I min sonen-verden tilhører du definitivt den klanen. :) Jeg trur de fleste som er "med" veit det, iogm at det stort sett dreier seg om dem som stiller seg heeelt uforstående til at en sånn "klan" finnes, og for dem som ikke er innafor, oppfattes det som koketteri å ikke se sin egen deltakelse i dette.

Og sånn jeg ser det, så er du og i den sonen-verden-klanen alle har problemer med, til tross for hva du skreiv tidligere i tråden. Jeg har knapt vært på sonen det siste halvåret, så denne gangen er neppe jeg den onde sarkasmepurka dom hakker på de uskyldige og slipper unna med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriously, Kanger? Eller tuller du med oss nå? Nå gidder ikke jeg å se gjennom alle diskusjoner for å finne eksempler, men erindrer å ha lagt merke til at det er få av oss, dere inkludert, som har vært hundre prosent engler hvert sekund her inne. Give me a break.

Er ikke slik at folk hater en selv om man er uenig, heller ikke når temperaturen når høyt i en diskusjon (hallo, det kryr av NERDER her liksom, seff er man ekstremt engasjert). Om det så er å være uenig i det meste, så betyr det fortsatt ikke nødvendigvis at personen, """"klanen"""" (uh??) eller noe sånt har en personlig agenda. Det kan være så enkelt som en generell ulikhet.

Jeg er oftere uenig med deg enn enig (men så er jeg ikke så aktiv i diskusjoner at du har hatt mulighet til å legge merke til det kanskje), men jeg kan ikke kjenne at jeg har noe mot deg som person - jeg kjenner deg ikke. Det jeg og omtrent alle andre her har å gå ut i fra er de argumentene du skriver her, og vi kan ikke være enige bare for å være enige.

Dessuten er ser jeg ofte en tendens til å trekke andres argumenter ut av kontekst og ta det i verste mening. (Nei, det gjelder ikke kun deg, Tabris eller whatevs.)

Kan ikke skjønne hva målet med en så dårlig løsning er da, siden hverken jeg eller tabris har kommet med sleivspark, person over sak, stråmenn, nedrakking osv. Ergo er vi like langt.

Jeg er av en slik holdning at jeg ikke ignorerer folk, da jeg har et gram respekt for alle og aldri overser eller later som jeg ikke hører det folk sier.

Problemet er vel kanskje det faktum (som du selv poengterer her ^) at du ikke greier å overse den minste filleting heller, og leser det meste i verste mening. Ting blir mye bedre med lesebriller med regnbue-pynt på :cheer:

Dessuten sier det vel sitt når kun et fåtall leser med nogen lunde samme briller, mens 95% (wild guess) leser og ser noe helt annet. Er som ene kidden på jobb, virkelighetsoppfattelsen hennes er en helt annen en alle rundt henne, fordi hun er så sår og tar ting i verste mening uansett om jeg så sier hun er pen.

Jeg ville begynt med å støvsuge mitt eget gulv før jeg kommenterte andres hybelkaniner... :ustol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår egentlig ikke helt hvorfor "klanen" er så negativt ladet jeg. Er det "klanen" som står for alt det negative på sonen? Da har jeg misset noe vesentlig hvertfall, for "klanen" i mine øyne er en gjeng mennesker som kjenner hverandre fra før eller har funnet hverandre her inne og prater sammen som om de skulle sitte i stua. Er det så negativt?

Sant skal sies så er det mange av klanen-medlemmene (i min bok) som ikke deltar i diskusjoner en gang.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen begynner å gå utover alle proporsjoner. Det er vel ingen som har sagt at klanen står for alt det negative? Det har i hvert fall ikke jeg fått med meg.

Ellers synes jeg det er ufint å a la diskusjonen gå over på enkeltpersoner.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånn jeg ser det, så er du og i den sonen-verden-klanen alle har problemer med, til tross for hva du skreiv tidligere i tråden. Jeg har knapt vært på sonen det siste halvåret, så denne gangen er neppe jeg den onde sarkasmepurka dom hakker på de uskyldige og slipper unna med det..

Jeg er absolutt enig i at jeg var med i "den innerste krets" tidligere, men så skjedde det noe som gjør at jeg ikke er det mer, sjøl om jeg kjenner svært mange av dere og setter pris på det bekjentskapet. :)

Jeg trur forøvrig ikke at påstandene om klan/illuminati/innerste krets sier noe om at de som kodes som medlemmer er negative innslag på sonen som bare bitcher og megger? Snarere tvert imot, faktisk.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig tråd å moderere dette her nå. Hvis vi begynner å slette innlegg, så er det ikke riktig fordi noen vil uansett føle at feil innlegg slettes. Lar vi det stå, så kan det også være ufint mot enkelte. Vet faktisk ikke hva som er riktig i dette tilfellet. Tar meg en kaffekopp og sitter litt på sidelinja for øyeblikket.

Moderator IW.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen har munnet ut i det alle slike diskusjoner munner ut i - gjengen får kjøre på som de vil, de som reagerer må tie og ta imot, og ellers få høre at de er hårsåre, bør skifte forum, ta pause fra forum, lar det ta over for stor del av livet, tar seg selv for høytdelig osv osv.

Been there, seen that - tror snart jeg må få meg en t-shirt også. :P

Kanger - jeg kjenner jeg blir så glad når bare EN person har forstått det jeg har forsøkt å si, men fått så mye pepper for (ref. første avsnitt i mitt innlegg). :flowers:

Og jo mer konkret man ordlegger seg jo mer dramatisk blir responsen. Every single time. Veit så innmari godt for en god feeling det er at *noen* forstår noe som egentlig er krystallklart. Lettere absurd at det får an å ta især stråmannbegrepet så feil, det er som om noen har brukt ei dør hele livet, men så forklarer du dem hva det er å bruke ei dør, brått står de og klør seg i hodet og forstår ingen ting. Kan det spises? Kan jeg sette meg på den? Det er jo nesten på det nivået, fascierende menneskepsykologi egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest tråden, og har ikke vært med i forumet særlig lenge. Men mitt inntrykk er at alle forum får en indre "kjerne", av aktive medlemmer som er for det meste enige med hverandre. (Evt to grupper som er uenige med hverandre.) Å bli en del av gjengen, kan føles vanskelig, på samme måte som det er vanskelig å bli "en del av gjengen" i en hvilken som helst etablert venne-gruppe Utenfor nettet også. Men jeg opplever ikke sonen som vanskeligere enn andre forum. Jeg får svar når jeg spør, og føler meg ikke ignorert på noen som helst måte.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hva målet med en så dårlig løsning er da, siden hverken jeg eller tabris har kommet med sleivspark, person over sak, stråmenn, nedrakking osv. Ergo er vi like langt.

Jeg er av en slik holdning at jeg ikke ignorerer folk, da jeg har et gram respekt for alle og aldri overser eller later som jeg ikke hører det folk sier.

Er det slik du respekterer folk, Kanger? Synes du slike utsagn (se under) om mennesker her inne er spesielt hyggelig og sympatisk og en måte du synes det er greit å omtale folk på?

Klippet fra AN-tråden for noen dager siden:

Og ifht her på forumet synes jeg du har en bra formidlingsevne som overhodet ikke er noe "åpenbart" å misforstå. At det derimot kan mistolkes av PMS-damer som evt har litt svak mentalitet og "trigger-ord"... what can you do. Igjen, det ække deg. Det er de. La de tjatre i veg, og kos meg bikkjene og la aldri de smålige ordene trenge inn til deg. Det er de ikke verdt, og du er verdt mye, MYE mer enn det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å ha en konstruktiv samtale om dette når de menneskene som er involverte er det de er (fordi man har forskjellige oppfatninger og man her ikke har en objektiv "mekler" som feks en kontaktlærer i en konfliktsak på skolen).

Så man kan gjøre det himla enkelt. Bruk ignorer-knappen for å slippe å se de som er plagsomme, slemme, klan-ete etc. (den bruker riktignok aldri jeg, fordi jeg pleier å le av innleggene som kommer fra brukerne som jeg synes er dust siden jeg uansett har bestemt meg for å ikke svare).

Og helt ærlig, liker du ikke å være på Sonen, så finn deg for søren noe annet å gjøre. Det er et ***** internettforum.

Ellers er jeg fan av å si direkte til folk at "nå synes jeg du skriver som en idiot, kan du slutte å skrive som en idiot sånn at andre mennesker kan ta deg seriøst" (i første instans presenterer jeg dog dette utsagnet på en litt penere måte). Dessverre er mange som skriver som idioter ikke så interesserte i å endre seg fordi de ikke selv mener de er idioter, logisk nok (og det finnes sikkert de som mener nøyaktig det samme om meg, hvilket jeg ikke gidder å bry meg om, fordi jeg har bedre ting å gjøre enn å sutre – ja jeg mener det er sutring – over noe som blir skrevet på et internettforum av mennesker som ikke kjenner meg i det hele tatt)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen har munnet ut i det alle slike diskusjoner munner ut i - gjengen får kjøre på som de vil, de som reagerer må tie og ta imot, og ellers få høre at de er hårsåre, bør skifte forum, ta pause fra forum, lar det ta over for stor del av livet, tar seg selv for høytdelig osv osv. 

 

Been there, seen that - tror snart jeg må få meg en t-shirt også.  :P

 

Kanger - jeg kjenner jeg blir så glad når bare EN person har forstått det jeg har forsøkt å si, men fått så mye pepper for (ref. første avsnitt i mitt innlegg).  :flowers:

Dette som har skjedd i denne tråden, er sonen i et julenøtteskall.

Jeg kan gjerne synes noen er bak mål med sine meninger i én tråd, så like innlegget x 3 i en annen tråd, fordi innlegg ikke defineres av person, men innhold.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...