Gjest Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Fordi jeg synes den er fantastisk vakker. Basert på dine tidligere uttalelser aner det meg at vi har to vilt forskjellige galakser av oppfatning om hva som er en vakker hund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Ååå Gi meg den salukien, såååå lekker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monab88 Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Basert på dine tidligere uttalelser aner det meg at vi har to vilt forskjellige galakser av oppfatning om hva som er en vakker hund Ingen tvil om det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Kan fort ta feil av hvilken ende som er hale og hvilken som er hode på den malteseren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 **** da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Synd flaten ikke vant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 MEH. Double meh. Ka man ska finn på nu da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Blæh, likte ikke skotten eller handleren. Syntes flatten kunne vunnet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Synes ikke dette var så galt. Godt fornøyd, hadde følelse på skotten. Men hva skal en gjøre nå som Crufts er over??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Ka man ska finn på nu da. Men hva skal en gjøre nå som Crufts er over??? Finnmarksløpet, Iditarod! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Så klart......Godt du nevnte det. Ble litt nervøs her jeg satt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Bølla Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Nydelig flat coat, men jeg har litt problemer med colliehodene deres. Malamuten går i kategorien too much, tenk å avle slik på de polare bruksrasene. Ellers er det mye show, jeg synes de fleste hundene i denne tråden ser ekstreme ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benedicte Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Så gøy med den svenske flatten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Straks benket og klar for å heie på fineste halvbror Dublin og venn/oppdretter/travelcompany Anette - heia!! :sorcerer: :bananas: :cheer: Stort grattis som BIS 2 !!!!!!!!! Jeg satt og heiet intenst på Dublin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipadda Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Syns det var en verdig vinner, flott hund, herlig attitude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfect Image Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Fordi jeg synes den er fantastisk vakker. Enig! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Nydelig flat coat, men jeg har litt problemer med colliehodene deres. Malamuten går i kategorien too much, tenk å avle slik på de polare bruksrasene. Ellers er det mye show, jeg synes de fleste hundene i denne tråden ser ekstreme ut. Nå skal Malamuter være ganske mye da, mer enn GRL, mye mer enn SH. Jeg er for all del enig i at hunden er stor og kraftig, men jeg jeg synes ikke den har bikket over til "for mye". Dette er en tispe fra før rasen på noen som helst måte ble registrert som AM: AM fra "før registrert tid" i Alaska Grunnen til at jeg drar opp sånne bilder når det er snakk om de polare rasene, da spesielt AM og SH, er at det ofte virker til å glemmes at dagens mer lette og racy typer faktisk er ganske avvikende fra opphavet. I mange tilfeller er hva man ser i showringen nærmere opphavet i eksteriør. Men dessverre så er det jo slik at den ene ekstremen har bruksegenskapene bedre i behold, og den andre i enkelte tilfeller er mer tro mot det opprinnelige eksteriøret. Jeg kan skrive SÅ mye om dette her, jeg er helt klart i en "bevaringsmodus" i mitt hode med min rase. Jeg ønsker meg hundene slik de kom fra Sibir! Men sånne finnes ikke i noe nevneverdig antall (finnes noen) så da får man heller prøve å gjenskape det da 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Ser at en veterinær har kommentert på artikkelen om irsksetteren som døde: "Beware! This is very sad if true, and my thoughts and sympathy are with the owners of this dog, but... this article is 100% speculation. If this did occur when the 'post mortem' said it did, there is absolutely no chance there would be any remains of 'cubes of meat' left in the stomach for the pathologist to find. It only takes the stomach about 4 hours to digest a meal. Also, in one sentence, they say they know there were 2 or 3 different poisons used, but in the very next sentence they say they are still waiting for the toxicology report. The chances of it being a poisoning is tiny compared to the hundreds of other possible causes of death, especially in a dog in a heightened stress situation - travel, mixing with hundreds of other dogs, being in an environment with a higher than normal risk of disease etc. The comments on this article are all knee jerk reactions to a sensationalist headline with absolutely no proof at this time. Even if it was poisoning, it is extremely difficult to prove. As a veterinary surgeon myself, I know the toxicology / post mortem results will take days to weeks to come back with any answers." Må si meg enig der. Ville vært forsiktig med å synse inntil man vet noe mer. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Apropos haleløftingen så er vel skotter opprinnelig hihunder og disse ble jo opprinnelig dradd etter halen ut av hiet som andre terriere med samme formål? Hvis det stemmer så ser jeg ikke problemet med å gjøre det annet enn at det ser brutalt ut. Det var dog flatten som utmerket seg for meg. Synes skotten hadde lite utstråling i forhold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Flaten, skotten og salukien var de som utmerket seg i mine øyne, fine finalister var det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Bølla Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 @Snøfrost Vel, jeg ser ikke de store likhetene. Store dyr kan være imponerende, men det er dessverre mange raser som har blitt ødelagt i jakten på mye vil ha mer. På disse bildene ser man overhodet ikke likheter Her; http://www.dancingwolfkennels.com/uploads/1/3/0/3/13037173/6857452_orig.jpg?329 Og https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/77/a1/51/77a151d4740ff875cf85f3a30bf8ba6b.jpg Jeg synes det er nesten like trist å se showutgavene av polarhundene som det er å se enkelte retrievere, og jeg har aldri hyllet de som har ekstremavlet bruksegenskapene heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Nå skal Malamuter være ganske mye da, mer enn GRL, mye mer enn SH. Jeg er for all del enig i at hunden er stor og kraftig, men jeg jeg synes ikke den har bikket over til "for mye". Dette er en tispe fra før rasen på noen som helst måte ble registrert som AM: AM fra "før registrert tid" i Alaska Grunnen til at jeg drar opp sånne bilder når det er snakk om de polare rasene, da spesielt AM og SH, er at det ofte virker til å glemmes at dagens mer lette og racy typer faktisk er ganske avvikende fra opphavet. I mange tilfeller er hva man ser i showringen nærmere opphavet i eksteriør. Men dessverre så er det jo slik at den ene ekstremen har bruksegenskapene bedre i behold, og den andre i enkelte tilfeller er mer tro mot det opprinnelige eksteriøret. Jeg kan skrive SÅ mye om dette her, jeg er helt klart i en "bevaringsmodus" i mitt hode med min rase. Jeg ønsker meg hundene slik de kom fra Sibir! Men sånne finnes ikke i noe nevneverdig antall (finnes noen) så da får man heller prøve å gjenskape det da De skal ikke være monstre heller. Standarden for malamute sier: Mankehøyde: Hannhunder: 63,5 cmTisper: 58,5 cmVekt: Hannhunder: 39 kgTisper: 34 kg (mange er endel lettere enn dette og) At folk vil ha store malamuter er ikke noe nytt, ihvertfall ikke blandt showlinjene. For å vise bilde av noen av hundene som ble brukt for å få frem FCI rasen vi har i dag: Disse er noe annet enn vi ofte ser i flere utstillingsringer rundt om i verden (selv om det absolutt er mye flott også!). EDIT: Et annet bilde av BOB malamute Han er diger! Og veldig karftig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 BIR-mutten var vell over 70cm høy? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Jeg synes skotten var sikkert en veldig fin representant for sin rase, men den var veldig "flat" i ringen. Jeg synes ikke den hadde noen attitude og utstråling, den var heller litt småkjedelig å se på (min mening altså). Flatten og salukien var mine favoritter, heiet også på den norske mellompuddelen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 8. Mars 2015 Rapporter Share Skrevet 8. Mars 2015 Da har jeg endelig fått sett det også Gratulerer så mye til flatten og eier. Velfortjent! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts