Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen kritikk på Dogs4All


Sasha&Kiara
 Share

Recommended Posts

DERSOM det er noe i det at det ikke deles ut CK, så antar jeg at man har tenkt å kjøre "internasjonalt system" fullt ut, altså at kun klassevinner går videre, og at kun klassevinnere konkurrerer seg i mellom om CERTet (men jeg kan vel ikke tro at de gjør en slik hodestups vending uten at det er gjort oppmerksom på tidligere????).

Nei man krysser jo av at man har lest regelverket. Da er man på ett nytt regelverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kult at NKK bryter sitt eget utstillingsreglement. Under punkt 9 på side 9: «Bedømmelsen er delt i en kvalitetsdel og en konkurransedel. Ved kvalitetdsbedømmelsen vurderer dommeren hunden opp mo

Jeg tenker at når man betaler ørtogførtikroner for å stille ut hunden, så bør man også få en ordentlig kvalitetsvurdering av hunden i form av en kritikk.

Snakket med NKK nå, CK deles ut på Nordisk og D4A i følge hun jeg snakket med. Hun trodde nok ryktet var kommet fordi det ikke deles ut på Verdensutstillinger og EDS. En annen av grunnene til ry

DERSOM det er noe i det at det ikke deles ut CK, så antar jeg at man har tenkt å kjøre "internasjonalt system" fullt ut, altså at kun klassevinner går videre, og at kun klassevinnere konkurrerer seg i mellom om CERTet (men jeg kan vel ikke tro at de gjør en slik hodestups vending uten at det er gjort oppmerksom på tidligere????).

Hehehe de har jo allerede gjort hodestups vending uten at det er gjort oppmerksom på - hvorfor stoppe der liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DERSOM det er noe i det at det ikke deles ut CK, så antar jeg at man har tenkt å kjøre "internasjonalt system" fullt ut, altså at kun klassevinner går videre, og at kun klassevinnere konkurrerer seg i mellom om CERTet (men jeg kan vel ikke tro at de gjør en slik hodestups vending uten at det er gjort oppmerksom på tidligere????).

Det er jo innmari kjipt på jakthundene, der det kan være langt mellom de jaktpremierte. Og du skal jo kunne få certet selvom du er 10ende med CK liksom... Jaja får vel rett og slett bare se hvordan dette blir.

Men NKK får ikke noe stjerne i boka for manglende info og slikt altså.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«NKK gjør oppmerksom på at det på Dogs4All 2014 ikke vil skrives kritikker, da dette arrangementet skal være en generalprøve til European Dog Show 2015. Kritikken erstattes av diplom hvor premiering angis.»

Er Norge amatører? På verdensvinneren i Finland for noen måneder siden ble det delt ut både kritikker og diplom... Nema problema.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«NKK gjør oppmerksom på at det på Dogs4All 2014 ikke vil skrives kritikker, da dette arrangementet skal være en generalprøve til European Dog Show 2015. Kritikken erstattes av diplom hvor premiering angis.»

Er Norge amatører? På verdensvinneren i Finland for noen måneder siden ble det delt ut både kritikker og diplom... Nema problema.

Det er "vi" altså NKK vil jeg absolutt tro. Det er jo helt nytt med en så stor utstilling som Dogs4All er, for ikke å snakke om Europavinner.

Men jeg vil tro plassmangel er en stor faktor på hvorfor man vil unngå kritikk, ettersom man kan stappe langt flere hunder i hver ring og da spare ganske mye plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med NKK nå, CK deles ut på Nordisk og D4A i følge hun jeg snakket med.
Hun trodde nok ryktet var kommet fordi det ikke deles ut på Verdensutstillinger og EDS.

En annen av grunnene til ryktene om at CK ikke deles ut på D4A og Nordisk er fordi det på FB deles et bilde av bedømmingsskjemaet som skal brukes. Der er det ikke noen plass for å krysse av CK. Men, (jeg ringte dem igjen jeg) i følge NKK står fast på at det SKAL deles ut CK.

Hun jeg snakket med fortalte at de hadde laget flere utkast til bedømmingsdiplomet. Videre sier hun at så lenge NKK ikke har gått ut med noe offesiell informasjon ang at de ikke skal dele ut CK, så skal man være forsiktig med ryktene på FB.

Tillegg: Rett etter at dette ble postet på FB, ble bildet av diplomet fjernet. Så, det blir spennende å se hvilken info NKK kommer med til syvende og sist vedrørende CK'et.

NKK skriver i mail: De som har allerede meldt på, men ønsker likevel ikke å være med på DOGS4ALL i år, kan flytte påmeldingen til en av NKKs senere utstillinger. Send mail til utstilling@nkk.no med navn + reg.nr. på hunden, samt hvilken utstilling du ønsker å flytte til.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har allerede meldt på, men ønsker likevel ikke å være med på DOGS4ALL i år, kan flytte påmeldingen til en av NKKs senere utstillinger. Send mail til utstilling@nkk.no med navn + reg.nr. på hunden, samt hvilken utstilling du ønsker å flytte til.

Fra NKK.

Ja de var alt skrevet ser jeg.

Endret av Sasha&Kiara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også lurer jeg litt på hvordan man skal få med seg pelsdotter, uansett hvor mange, med utstillingsstasj, bur og egen stol på tog eller buss? Noen må garantert bytte tok på OsloS også, så næh tror den kampen alt er tapt jeg :P

Voksne normalt funksjonelle mennesker klarer å ta med seg det de trenger for seg selv og hunden på en utstillingsdag, altså. Jeg reiste kollektivt fra Trondheim til norsk vinner på Hamar som fjortenåring (alene) med bagasje, bur, stol og hund. Null problem. Det har med innstilling å gjøre. Selvfølgelig er det lettere å frakte mange ting med bil, men det blir fort rimeligere å ta toget til D4A om man bor i Osloområdet. Ikke minst slipper man å stresse med å sitte i kø og finne parkeringsplass. :) Vil man slippe å bære, kan man kjøpe en enkel sekketralle fra Ikea til 98 kr. Jeg har tatt toget til D4A hvert år, og jeg har aldri vært alene om det. Så det er mulig. ;)

*OT over*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må de på død og liv ha dette i Lillestrøm? Det må da finnes andre arenaer som er mye bedre egnet mtp parkering. Man trenger jo strengt tatt bare en enorm slette, i utlandet kjøper de ofte inn portable tak av enorme størrelser når slikt arrangeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg tok toget til D4A j å hihi eneste jeg skulle ønske var anderledes var at jeg skulle vært litt lengere. Drt var enkelt å bytte toget på OsloS stolen gikk i sekken og hunden gikk på beina men buret var litt stort så det subba i bakken når jeg bar det i raima over skuldra. Kort veg å gå og jeg slapp å kjøre hjemmefra i fire - fem tiden på morgenen hvor jeg ikke viste hvordan vegen var. Kunne slumre innover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må de på død og liv ha dette i Lillestrøm? Det må da finnes andre arenaer som er mye bedre egnet mtp parkering. Man trenger jo strengt tatt bare en enorm slette, i utlandet kjøper de ofte inn portable tak av enorme størrelser når slikt arrangeres.

hvilke arenaer da? Telenor Arena vil jeg innbille meg er enda dyrere f.ex.

Jeg stiller med en hund :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må de på død og liv ha dette i Lillestrøm? Det må da finnes andre arenaer som er mye bedre egnet mtp parkering. Man trenger jo strengt tatt bare en enorm slette, i utlandet kjøper de ofte inn portable tak av enorme størrelser når slikt arrangeres.

Det er få (jeg kommer ikke på noen) steder som kan konkurrere med Lillestrøm mtp beliggenhet (sentralt på Østlandet, enkel adkomst fra motorvei, kort vei fra togstasjonen, 12 minutter med toget til Gardermoen for alle dommere som kommer utenlands fra), størrelse og parkeringsplasser. Jeg tviler på at å leie inn tak (med vegger og oppvarmingsmuligheter, for det er tross alt snakk om slutten av november i Norge) koster mindre enn det leia av Norges Varemesse koster. Dermed er man over på det økonomiske igjen, og man må kanskje sette i verk enda flere tiltak for å gå i null. I tillegg må du finne et sted hvor det både er plass til å sette opp et slikt midlertidig anlegg, ha parkeringsplasser som funker selv om det skulle bli snø samt infrastruktur som tåler den store mengden folk og biler som skal besøke dette området i løpet av en helg. Høres ikke særlig realistisk ut under norske forhold, spør du meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få (jeg kommer ikke på noen) steder som kan konkurrere med Lillestrøm mtp beliggenhet (sentralt på Østlandet, enkel adkomst fra motorvei, kort vei fra togstasjonen, 12 minutter med toget til Gardermoen for alle dommere som kommer utenlands fra), størrelse og parkeringsplasser. Jeg tviler på at å leie inn tak (med vegger og oppvarmingsmuligheter, for det er tross alt snakk om slutten av november i Norge) koster mindre enn det leia av Norges Varemesse koster. Dermed er man over på det økonomiske igjen, og man må kanskje sette i verk enda flere tiltak for å gå i null. I tillegg må du finne et sted hvor det både er plass til å sette opp et slikt midlertidig anlegg, ha parkeringsplasser som funker selv om det skulle bli snø samt infrastruktur som tåler den store mengden folk og biler som skal besøke dette området i løpet av en helg. Høres ikke særlig realistisk ut under norske forhold, spør du meg.

Lillestrøm ER jo svindyrt, de taper jo penger på dette, og det er allerede kaos der under D4A. Gang dette med 4-5, det kommer til å bli ville tilstander til neste år. Jeg ser ikke problemet med at deler av arrangementet går på forskjellige arenaer i nærheten av hverandre, når man arrangerer OL har man jo ikke alt på rad og rekke heller, det er helt umulig.

Parkeringsmuligheter er det jo knapt på Lillestrøm, og derfor skal det kjøres shuttlebusser fra andre steder, det er nemlig ikke plass til biler. Dommere og funksjonærer skal uansett hentes og kjøres, så det er likegyldig hvor man er i forhold til dette.

Med mye og god planlegging kan man få til det meste, men jeg forstår jo at det kanskje ikke er altfor mange mennesker man har til å planlegge alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillestrøm ER jo svindyrt, de taper jo penger på dette, og det er allerede kaos der under D4A. Gang dette med 4-5, det kommer til å bli ville tilstander til neste år.

Neste år er jeg ikke bekymret for over hodet. Da er gruppene fordelt på 3 dager - og EuroDogShow ER ikke så veldig prestisjefylt at så himla mange reiser langveis fra for å stille. Da vi var på EDS i Nederland i 2011 var det så få påmeldte at det nesten var tomt i enkelte haller. Ta med at det også er en del herk med innreise til Norge, så er det nok en del europeere som ikke gidder å komme.

Jeg er nok mest bekymra for fredagens NV i år :).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillestrøm ER jo svindyrt, de taper jo penger på dette, og det er allerede kaos der under D4A. Gang dette med 4-5, det kommer til å bli ville tilstander til neste år. Jeg ser ikke problemet med at deler av arrangementet går på forskjellige arenaer i nærheten av hverandre, når man arrangerer OL har man jo ikke alt på rad og rekke heller, det er helt umulig.

Parkeringsmuligheter er det jo knapt på Lillestrøm, og derfor skal det kjøres shuttlebusser fra andre steder, det er nemlig ikke plass til biler. Dommere og funksjonærer skal uansett hentes og kjøres, så det er likegyldig hvor man er i forhold til dette.

Med mye og god planlegging kan man få til det meste, men jeg forstår jo at det kanskje ikke er altfor mange mennesker man har til å planlegge alt dette.

Jessda, blir immari kult å skal ta shuttlebuss fra ring 1 til ring 19 for å stille hundene sine..... det er lite gjennomførbart om du har mer enn en rase :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessda, blir immari kult å skal ta shuttlebuss fra ring 1 til ring 19 for å stille hundene sine.... det er lite gjennomførbart om du har mer enn en rase :P

Akkurat det er ikke arrangøren ansvarlig for vel, har man flere raser på en utstilling som europavinneren kan man vel med fordel reise minimum 2 sammen og samarbeide litt. Jeg synes uansett det er synd at NKK skal gå så mye i minus på noe de i teorien kan tjene store penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne normalt funksjonelle mennesker klarer å ta med seg det de trenger for seg selv og hunden på en utstillingsdag, altså.

Og hvor mange sånne finnes det i hundeverden? :lol:

Ikke **** om jeg tar tog med 2 aussier, stellebord, garde, stæsj + 2 gårdshunder på slep :lol: Det ville gått inn under kategorien selvmord :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Og hvor mange sånne finnes det i hundeverden? :lol:

Ikke **** om jeg tar tog med 2 aussier, stellebord, garde, stæsj + 2 gårdshunder på slep :lol: Det ville gått inn under kategorien selvmord :lol:

Hihi tok natt toget jeg og på det toget var det ei dame med mops som hadde okkupert fire seter som sto mot hverandre. Der skulle ejg å ha sitti men det var lite folk på så jeg satte meg en anne plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett dette diplomet som skal deles ut... men det finnes ingen avkrysningsboks for CK-premie der...

... og jeg greier ikke å se for meg hvordan man skal greie å få med seg to digre, hårete hunder (som helst ikke skal bli skitne og våte), to store bur, pelsstellutstyr, annet utstyr, ekstra klær (nei, jeg reiser ikke i utstillingsklær på tog), utstyr til stand, mat til julebord etc etc på toget... Nei, jeg er ikke LITT løsningsorientert en gang når det gjelder det der :aww:.

Men du kan godt får prøve en tur, Ingvild :lol:.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...