Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er det morsomste du har sett hunden din gjøre ?


Lissi123
 Share

Recommended Posts

vel alle som har hunder vet at de gjør mye merkelig som gjør at en ler :). Så når du ser tilbake hva er du ser tilbake å virkelig ler av ?

Corry satte full fart . Hun hopper ut av buskene i en vill fart finner ut av at hun er på vei mot et tre. Så hun setter baken ned i bakken på stive bein så sklir hun mot treet og når hun finner ut at hun aldri kommer til å stoppe. Kikker hun på meg, så på treet , med et fjes som lignet " hekkan". :P. Før hun sklei rett i treet. Bare for å si det slik det gikk veldig bra altså, men det blikket som hun kom med er så morsomt at det går ikke an å forklare om jeg prøvde :P.

Dixie skulle hoppe over en høy luke. Se hvor flink jeg er til å hoppe lengdehopp ?. Så ser jeg hunden forsvinner ned i luka lol. :P. Jeg hadde hester på den tiden så jeg hadde akkurat slengt høy ned luka derfor den var oppe :- Så hun landet mykt

Banzar en hund som jeg hadde han så jeg stupet på et stupebrett og jeg forsvant. Så var gjør han han hopper etter på samme stupebrettet :P. Jeg ser i lufte hunden har et blikk som sier "****" . :P han landet i vannet, og fant ut at det var dritkult så han hoppet etter meg siden.

Jeg hadde kjøpt pølse og jeg tenkte å ha det til middag :P. Jeg hadde glemt å ta den ut av posen og inn i kjøleskapet da jeg nettopp hadde kommet fra butikken. La belle finner ut at det er pølse nam nam i posen :P. Så når jeg kommer inn så sitter hun med pølsa i kjeften med et blikk som tilsa " det var ikke meg " :P. Selv med beviset i kjeften . lol.

Jeg måtte finne noe annet å ha til middag den dagen :)

så hva med deres hunder ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært å kjøpt King frisbee, myk men sterk gummi, dessverre så kjøpte jeg den litt for stor. Fant ut dette da vi testet den ut på ei svær slette, for når hu løpte tilbake med den, så klarte hun å tråkke på frisbeen å ta skikkelig kråkestup rundt, men dette stoppet hun ikke, så ble vel en 3-4 kråkestup før hun nådde tilbake til meg =P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yang hver kveld: Tar løpefart, legger seg pannekakeflat på magen og rutsjer under senga mi. Hver morgen: Kommer kavende ut, liggende på siden. Han har god plass under altså, men kanten er lav som fy :P Jeg klarte å få brannalarmen (seriekoblet) i huset til søsteren min til å gå av ved å åpne badedøra når det var mye damp der inne en gang. I fem minutter etterpå ulte Yang alarm"melodien". Naboen kom bort og lurte på om det var husky jeg hadde. Første gang han hilste på kattungen min: La seg flaaat på gulvet og snuste på henne. Hun snudde seg brått, og han hoppet rett opp og flakset med alle bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang (omtrent) hun får på seg klær, og hele hun stivner... først kan hun ikke røre på seg, så prøver hun med en delvis lamma bakpart, så tripper hun rundt med veldig stive bein i rare sirkler, omtrent to runder på stuegulvet, før hun brått innser at dette går fint, og vi kan tusle ut... Dette gjelder alt av klær, fra ett tynt refleksdekken til tykke vinterdekken, uavhengig av form og materiale.

Jeg syns det ser stakkarslig ut, men enkelte folk ler til de griner av det.

(Og hun kommer frivillig mot meg for å få på seg klærne og sammarbeider for å få de på, så ja, rar hund).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meesha gikk på slakt bånd og kikket på et svært spennende menneske på andre siden av veien en gang. Siden han ikke var opphengt på annen måte enn at han glodde innmari på dette som tydeligvis var en VIP, gikk nå jeg og kikket på utsikt, bygninger osv. som jeg gjerne gjør når vi går langs veien. Det var ikke før jeg hørte et høyt DUNK jeg snudde hodet mot hunden, da står han rett foran en lyktestolpe og rister på hodet og fnyser. Ikke mye interessert i å se hvor han gikk hen, nei...

Ellers ler jeg meg fillete hver gang Meesha VIRKELIG vil leke med en annen hund. Han ser helt crazy ut; ører alle veier, stort smil om munnen, ruller med øynene, halen går som en propell og han står på ett bein av gangen i ca. et halvt sekund på hvert bein. Også snurrer han rundt seg selv. Det er som en forskrudd voodoo-dans. Da er han fryktelig søt og morsom!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frost har gjort mye morsomt i sitt fem år lange liv, men hver dag, når jeg kommer hjem finner han det første han klarer å bære og går rundt meg i sirkler mens han lager sin Chewbacca-lyd. Herlig og latterfremkallende, uansett hvor tung dagen har vært.

Ellers lo jeg godt den gangen vi i fjor høst på en nydelig morgentur i skogen fant en hjortejeger i en busk. Frost puslet rolig rundt før han stivnet og halen begynte å vifte superraskt. Og så heiv han seg inn i en busk, hvor det satt en jeger :)

Og i vinter hadde vi et Disneyøyeblikk, hvor han stod på to oppetter et tre, mens det sto et ekorn og kikket ned på han...

Pax er valp, så han er jo bare morsom, men at han tar fart inn i sovestilling og så sovner momentant er like gøy hver gang!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var ikke så morsomt da det skjedde, men jeg ler av det nå.

Det var da jeg hadde Mona og Siri (ulvehund og aussie). Slapp dem ut i hagen på morran, står trøtt og god i døråpningen og ventet på at de skulle tisse. Så ser jeg plutselig Siri som GAFLER i seg dritten til Mona! Virkelig hiver innpå, som om det var en delikatesse. Jeg brøler og løper bort og drar henne vekk fra haugen. Det er bæsj rundt hele munnen hennes, litt på brystet og noe på labbene. Kan si jeg bråvåknet, ja.

Vasket kreket i dusjen med laaange armer. Så gikk vi på soverommet for å sove videre.

Men vent! Hva er den lyden borti kroken der? Litt sånn brekningsaktig? Jeg ante det verste og kikket opp fra dyna.. Ser Siri som har de verste brekningene, det kom brekninger helt fra halespissen og frem til snuta. Så spyr hun ulvehundbæsj i to flotte, slimete hauger utover soveromsgulvet. Spy og bæsj i herlig forening!

Det ble en ny runde i dusjen, men da var det ikke snakk om å klare å sove mer :P .

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var ikke så morsomt da det skjedde, men jeg ler av det nå.

Det var da jeg hadde Mona og Siri (ulvehund og aussie). Slapp dem ut i hagen på morran, står trøtt og god i døråpningen og ventet på at de skulle tisse. Så ser jeg plutselig Siri som GAFLER i seg dritten til Mona! Virkelig hiver innpå, som om det var en delikatesse. Jeg brøler og løper bort og drar henne vekk fra haugen. Det er bæsj rundt hele munnen hennes, litt på brystet og noe på labbene. Kan si jeg bråvåknet, ja.

Vasket kreket i dusjen med laaange armer. Så gikk vi på soverommet for å sove videre.

Men vent! Hva er den lyden borti kroken der? Litt sånn brekningsaktig? Jeg ante det verste og kikket opp fra dyna.. Ser Siri som har de verste brekningene, det kom brekninger helt fra halespissen og frem til snuta. Så spyr hun ulvehundbæsj i to flotte, slimete hauger utover soveromsgulvet. Spy og bæsj i herlig forening!

Det ble en ny runde i dusjen, men da var det ikke snakk om å klare å sove mer :P .

Unnskyld men HAHAHA :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det morsomste i verden, men det jeg kommer på nå. Tar meg i å småfnise litt når vi er på tur, og de skal tisse, løfter beinet godt opp, og tisser, før de midt i finner ut at ånei, vi må bæsje! Også skal de liksom stå på samme måten, men må krøke ryggen og ser ut som om de holder på å krepere der de står. Terho har tilogmed et tilfelle på en vindfull dag hvor han blåste overende i den situasjonen, da lå han bare på siden og gjorde seg ferdig :teehe:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha vært min forrige hund da hun løp villmann på plenen med juletreet (!). Vi hadde kastet juletreet ut på terrassen før vi kuttet det opp. Da tok Vinnie, i en av sine raptuser, tak i stammen og løp rundt og rundt hele den store plenen hjemme med treet i kjeften. Et helt juletre! Hun var jo ikke større eller tyngre enn en BC, det var litt av et syn. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers ler jeg meg fillete hver gang Meesha VIRKELIG vil leke med en annen hund. Han ser helt crazy ut; ører alle veier, stort smil om munnen, ruller med øynene, halen går som en propell og han står på ett bein av gangen i ca. et halvt sekund på hvert bein. Også snurrer han rundt seg selv. Det er som en forskrudd voodoo-dans. Da er han fryktelig søt og morsom!

Hahaha! Håper på å se film av dette en gang :teehe:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Korthårscollie? Røyter like mye som labrador dog.
    • Min hund Pia fikk dette midlet mot innbilt svangerskap. Og etter å ha tatt dette etter anvisning fra vetrineren i 4 dager datt hun om 2 ganger i løpet av en dag i noe som så ut som epileptisk anfall.. Ser ikke at det kan være noe annet enn medesinen som var årsaken til dette. Og fikk beskjed om å kutte ut medesinen da det var visst uvisst om hvordan denne virker.
    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...