Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er det morsomste du har sett hunden din gjøre ?

Lissi123
 Share

Recommended Posts

vel alle som har hunder vet at de gjør mye merkelig som gjør at en ler :). Så når du ser tilbake hva er du ser tilbake å virkelig ler av ?

Corry satte full fart . Hun hopper ut av buskene i en vill fart finner ut av at hun er på vei mot et tre. Så hun setter baken ned i bakken på stive bein så sklir hun mot treet og når hun finner ut at hun aldri kommer til å stoppe. Kikker hun på meg, så på treet , med et fjes som lignet " hekkan". :P. Før hun sklei rett i treet. Bare for å si det slik det gikk veldig bra altså, men det blikket som hun kom med er så morsomt at det går ikke an å forklare om jeg prøvde :P.

Dixie skulle hoppe over en høy luke. Se hvor flink jeg er til å hoppe lengdehopp ?. Så ser jeg hunden forsvinner ned i luka lol. :P. Jeg hadde hester på den tiden så jeg hadde akkurat slengt høy ned luka derfor den var oppe :- Så hun landet mykt

Banzar en hund som jeg hadde han så jeg stupet på et stupebrett og jeg forsvant. Så var gjør han han hopper etter på samme stupebrettet :P. Jeg ser i lufte hunden har et blikk som sier "****" . :P han landet i vannet, og fant ut at det var dritkult så han hoppet etter meg siden.

Jeg hadde kjøpt pølse og jeg tenkte å ha det til middag :P. Jeg hadde glemt å ta den ut av posen og inn i kjøleskapet da jeg nettopp hadde kommet fra butikken. La belle finner ut at det er pølse nam nam i posen :P. Så når jeg kommer inn så sitter hun med pølsa i kjeften med et blikk som tilsa " det var ikke meg " :P. Selv med beviset i kjeften . lol.

Jeg måtte finne noe annet å ha til middag den dagen :)

så hva med deres hunder ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært å kjøpt King frisbee, myk men sterk gummi, dessverre så kjøpte jeg den litt for stor. Fant ut dette da vi testet den ut på ei svær slette, for når hu løpte tilbake med den, så klarte hun å tråkke på frisbeen å ta skikkelig kråkestup rundt, men dette stoppet hun ikke, så ble vel en 3-4 kråkestup før hun nådde tilbake til meg =P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yang hver kveld: Tar løpefart, legger seg pannekakeflat på magen og rutsjer under senga mi. Hver morgen: Kommer kavende ut, liggende på siden. Han har god plass under altså, men kanten er lav som fy :P Jeg klarte å få brannalarmen (seriekoblet) i huset til søsteren min til å gå av ved å åpne badedøra når det var mye damp der inne en gang. I fem minutter etterpå ulte Yang alarm"melodien". Naboen kom bort og lurte på om det var husky jeg hadde. Første gang han hilste på kattungen min: La seg flaaat på gulvet og snuste på henne. Hun snudde seg brått, og han hoppet rett opp og flakset med alle bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang (omtrent) hun får på seg klær, og hele hun stivner... først kan hun ikke røre på seg, så prøver hun med en delvis lamma bakpart, så tripper hun rundt med veldig stive bein i rare sirkler, omtrent to runder på stuegulvet, før hun brått innser at dette går fint, og vi kan tusle ut... Dette gjelder alt av klær, fra ett tynt refleksdekken til tykke vinterdekken, uavhengig av form og materiale.

Jeg syns det ser stakkarslig ut, men enkelte folk ler til de griner av det.

(Og hun kommer frivillig mot meg for å få på seg klærne og sammarbeider for å få de på, så ja, rar hund).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meesha gikk på slakt bånd og kikket på et svært spennende menneske på andre siden av veien en gang. Siden han ikke var opphengt på annen måte enn at han glodde innmari på dette som tydeligvis var en VIP, gikk nå jeg og kikket på utsikt, bygninger osv. som jeg gjerne gjør når vi går langs veien. Det var ikke før jeg hørte et høyt DUNK jeg snudde hodet mot hunden, da står han rett foran en lyktestolpe og rister på hodet og fnyser. Ikke mye interessert i å se hvor han gikk hen, nei...

Ellers ler jeg meg fillete hver gang Meesha VIRKELIG vil leke med en annen hund. Han ser helt crazy ut; ører alle veier, stort smil om munnen, ruller med øynene, halen går som en propell og han står på ett bein av gangen i ca. et halvt sekund på hvert bein. Også snurrer han rundt seg selv. Det er som en forskrudd voodoo-dans. Da er han fryktelig søt og morsom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frost har gjort mye morsomt i sitt fem år lange liv, men hver dag, når jeg kommer hjem finner han det første han klarer å bære og går rundt meg i sirkler mens han lager sin Chewbacca-lyd. Herlig og latterfremkallende, uansett hvor tung dagen har vært.

Ellers lo jeg godt den gangen vi i fjor høst på en nydelig morgentur i skogen fant en hjortejeger i en busk. Frost puslet rolig rundt før han stivnet og halen begynte å vifte superraskt. Og så heiv han seg inn i en busk, hvor det satt en jeger :)

Og i vinter hadde vi et Disneyøyeblikk, hvor han stod på to oppetter et tre, mens det sto et ekorn og kikket ned på han...

Pax er valp, så han er jo bare morsom, men at han tar fart inn i sovestilling og så sovner momentant er like gøy hver gang!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var ikke så morsomt da det skjedde, men jeg ler av det nå.

Det var da jeg hadde Mona og Siri (ulvehund og aussie). Slapp dem ut i hagen på morran, står trøtt og god i døråpningen og ventet på at de skulle tisse. Så ser jeg plutselig Siri som GAFLER i seg dritten til Mona! Virkelig hiver innpå, som om det var en delikatesse. Jeg brøler og løper bort og drar henne vekk fra haugen. Det er bæsj rundt hele munnen hennes, litt på brystet og noe på labbene. Kan si jeg bråvåknet, ja.

Vasket kreket i dusjen med laaange armer. Så gikk vi på soverommet for å sove videre.

Men vent! Hva er den lyden borti kroken der? Litt sånn brekningsaktig? Jeg ante det verste og kikket opp fra dyna.. Ser Siri som har de verste brekningene, det kom brekninger helt fra halespissen og frem til snuta. Så spyr hun ulvehundbæsj i to flotte, slimete hauger utover soveromsgulvet. Spy og bæsj i herlig forening!

Det ble en ny runde i dusjen, men da var det ikke snakk om å klare å sove mer :P .

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var ikke så morsomt da det skjedde, men jeg ler av det nå.

Det var da jeg hadde Mona og Siri (ulvehund og aussie). Slapp dem ut i hagen på morran, står trøtt og god i døråpningen og ventet på at de skulle tisse. Så ser jeg plutselig Siri som GAFLER i seg dritten til Mona! Virkelig hiver innpå, som om det var en delikatesse. Jeg brøler og løper bort og drar henne vekk fra haugen. Det er bæsj rundt hele munnen hennes, litt på brystet og noe på labbene. Kan si jeg bråvåknet, ja.

Vasket kreket i dusjen med laaange armer. Så gikk vi på soverommet for å sove videre.

Men vent! Hva er den lyden borti kroken der? Litt sånn brekningsaktig? Jeg ante det verste og kikket opp fra dyna.. Ser Siri som har de verste brekningene, det kom brekninger helt fra halespissen og frem til snuta. Så spyr hun ulvehundbæsj i to flotte, slimete hauger utover soveromsgulvet. Spy og bæsj i herlig forening!

Det ble en ny runde i dusjen, men da var det ikke snakk om å klare å sove mer :P .

Unnskyld men HAHAHA :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det morsomste i verden, men det jeg kommer på nå. Tar meg i å småfnise litt når vi er på tur, og de skal tisse, løfter beinet godt opp, og tisser, før de midt i finner ut at ånei, vi må bæsje! Også skal de liksom stå på samme måten, men må krøke ryggen og ser ut som om de holder på å krepere der de står. Terho har tilogmed et tilfelle på en vindfull dag hvor han blåste overende i den situasjonen, da lå han bare på siden og gjorde seg ferdig :teehe:

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha vært min forrige hund da hun løp villmann på plenen med juletreet (!). Vi hadde kastet juletreet ut på terrassen før vi kuttet det opp. Da tok Vinnie, i en av sine raptuser, tak i stammen og løp rundt og rundt hele den store plenen hjemme med treet i kjeften. Et helt juletre! Hun var jo ikke større eller tyngre enn en BC, det var litt av et syn. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers ler jeg meg fillete hver gang Meesha VIRKELIG vil leke med en annen hund. Han ser helt crazy ut; ører alle veier, stort smil om munnen, ruller med øynene, halen går som en propell og han står på ett bein av gangen i ca. et halvt sekund på hvert bein. Også snurrer han rundt seg selv. Det er som en forskrudd voodoo-dans. Da er han fryktelig søt og morsom!

Hahaha! Håper på å se film av dette en gang :teehe:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...