Gå til innhold
Hundesonen.no

Balder - the urban lundie - Norsk Lundehund


urbanlundie
 Share

Recommended Posts

ragnaogbalder.jpg

I mars 2014 kom Balder til oss, 9 uker gammel. Balder er en norsk lundehund, og vi ble umiddelbart dypt forelsket (og er det fortsatt).

Mer om Balder kan du lese her (stamtavle, utvikling frem til nå etc): http://urbanlundie.blogspot.no/p/about-balder-norwegian-lundehund.html

Vi valgte lundehund fordi vi ville ha en ganske liten hund men uten at det ble en "veskehund" eller en "pyntehund". Vi ville at hunden skulle være sprek og kunne være med på treningsturer i skogen. Og vi syntes det var fint å kunne velge en norsk hunderase og hjelpe til med å bevare den. Da var egentlig norsk lundehund et ganske naturlig valg.

climber5.jpg

Balder er nå 8 mnd gammel og har nesten full størrelse, ca 7 kg. Han har et rikt "språk" med mange rare lyder, flere enn jeg har hørt på noen annen hund jeg har hatt. Han er en veldig rolig og snill valp, glad i folk, mens andre hunder er både veldig interessante og litt skumle på en gang.

På denne tråden vil jeg poste litt om hverdagen med lundehund, og noen bilder i ny og ne. Legg gjerne igjen en kommentar om hva du vil like å lese om :-)

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT; men den sela på bildet der, likte jeg godt - hvor er den kjøpt? Evt. hva heter den?

Det er mange som spør om det :-)

Det er en Huken produkter sele, liten hund-serie størrelse XXL. Jeg har kjøpt den på TAM på Alnabrusenteret.

Jeg tror at det er en "sporsele", men er litt usikker fordi bildet av sporselen på Huken sine sider ser litt annerledes ut. Men dette bildet ligger også på Huken sine nettsider, det er denne selen:

Hundeutstyr7_small.jpg

Link til bildet er http://www.huken.no/Bilder/Hundeutstyr7_small.jpg

Litt vanskelig å finne Hukenprodukter I nettbutikk, tror jeg evt ville sendt dem en mail med link til bildet og spurt hvor den kan kjøpes.

Jeg synes det er en utmerket sele til Balder fordi:

  • Det er en Y-sele
  • Den har godt med plass bak "skuldrene"
  • Den er polstret foran
  • Den har feste langt bak på ryggen
  • Den har refleks
  • Den har faktisk feste under magen også, utmerket til å gå på tur med langline på slep
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som spør om det :-)

Det er en Huken produkter sele, liten hund-serie størrelse XXL. Jeg har kjøpt den på TAM på Alnabrusenteret.

Tusen hjertelig! Det ser ut som den sitter så utrolig fint på, og i og med at vi har samme rase så håper jeg min søken er over - endelig! Det ser også ut som den har de egenskapene jeg har vært ute etter i en sele :D:thumbsup:

Vært igjennom en 3-4 forskjellige seler som blir anbefalt hit og dit, selv de på dyrebutikken vår mente at et par av de var perfekt passform for reveungen etter at den var prøvd på i butikken. Men når vi endelig kommer oss ut på tur, ser jeg at de gnager bak frambeina, eller vris til sidene mens han løper. Så vi har en fra Hurrta nå som ikke gnager altfor mye, men noen perfect match er det nok ikke.. Så du kan si jeg gleder meg til å få prøvd ut noe nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig! Det ser ut som den sitter så utrolig fint på, og i og med at vi har samme rase så håper jeg min søken er over - endelig! Det ser også ut som den har de egenskapene jeg har vært ute etter i en sele :D:thumbsup:

Vært igjennom en 3-4 forskjellige seler som blir anbefalt hit og dit, selv de på dyrebutikken vår mente at et par av de var perfekt passform for reveungen etter at den var prøvd på i butikken. Men når vi endelig kommer oss ut på tur, ser jeg at de gnager bak frambeina, eller vris til sidene mens han løper. Så vi har en fra Hurrta nå som ikke gnager altfor mye, men noen perfect match er det nok ikke.. Så du kan si jeg gleder meg til å få prøvd ut noe nytt!

Det er ikke så lett med sele nei, og denne sitter veldig bra på.

Jeg spurte Huken. De sa det var en halvnomesele, og at den ikke finnes på nett, men kan bestilles direkte fra dem hvis det ikke er forhandler i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett med sele nei, og denne sitter veldig bra på.

Jeg spurte Huken. De sa det var en halvnomesele, og at den ikke finnes på nett, men kan bestilles direkte fra dem hvis det ikke er forhandler i nærheten.

Jeg fant en forhandler, så dit skal vi neste uke og prøve oss fram litt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...