Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere som fullfôrer på V&H


ipadda
 Share

Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

2,4 kg - ca 60-70 gram Billig i drift

Så det du sier, er at det er helt ok at hunder går rundt og er sultne hele tida? Mine hunder ble heller aldri vant til den lille matmengden de fikk - og etter et år syntes jeg det nærmet seg dyrepla

Ja det er den følelsen jeg også sitter med. Men satser på det gir seg når de blir litt eldre og voksne. Mange av dsg'ene spiser for 14 hunder som unghunder føles det ut som, men så bikker de 2 og tren

Asti: 37 kg - 1 kg pr dag

Nix: 25 kg - 500 pr dag

Ok, da er ikke mine så ille likevel. Fresco og Fanny er oppe i henholdsvis 1kg og 1,5 kg til dagen. Fanny har en enorm forbrenning tydeligvis, så hun må faktisk ha såpass for å holde en ok vekt

Gårdshundene er jo billige i drift i forhold, det er jo bare lommerusk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er ikke mine så ille likevel. Fresco og Fanny er oppe i henholdsvis 1kg og 1,5 kg til dagen. Fanny har en enorm forbrenning tydeligvis, så hun må faktisk ha såpass for å holde en ok vekt

Gårdshundene er jo billige i drift i forhold, det er jo bare lommerusk :lol:

Jeg doblet V&H-fôrmengden til Foenix i en vektsfase, for hun ble radmager på normal dose. Det tar forbrenning å vokse - dette var vel da hun var rundt 14-15 måneder, når en tenker at de er ferdig med verste veksten. Men hun hadde også et veldig høyt energinivå da.

Hun har fremdeles et høyere energinivå enn mora, så selv om det skiller nesten ti kilo på dem, får de like mye mat. Sånn cirka, give and take etter kondisjon, godbitmengder og "sånn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine veier 40 og 30 kg. Har ikke helt kontroll på dagsbehovet da de får litt på feelingen etter aktivitetsnivået den dagen, men en 5kgs pølse varer ca 4-5 dager til begge to, så de trenger overraskende lite egentlig ifht hva jeg ser hva dere andre gir. Men nå er de litt oppi åra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er ikke mine så ille likevel. Fresco og Fanny er oppe i henholdsvis 1kg og 1,5 kg til dagen. Fanny har en enorm forbrenning tydeligvis, så hun må faktisk ha såpass for å holde en ok vekt

Gårdshundene er jo billige i drift i forhold, det er jo bare lommerusk :lol:

Arya spiste det når hun var i vekst (og veldig aktiv.) Fenris får fri tilgang, men spiser aldri mer enn 1 kg ca. Arya gikk ned når hun var fullvokst, men fortsatt får mer enn langhårene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samojed hannhund 28kg, 500g Edit: Men nå syns jeg han begynner å bli litt smålubben, er vel verste vekst- og hornonperiode som er i ferd med å gi seg og dermed trenger han mindre. Så enten kommer jeg til å redusere maten litt, eller trene han hardere for å forbrenne mer. Blir vel helst det siste fordi maten er allerede ferdig porsjonert og dyptfryst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det varierer veldig etter hvor mye aktivitet de får og hvor mye annen mat de får (går en god del godbiter her i huset til tider). Men dager med normalt aktivitetsnivå blir det noe sånt:

Eldstemann på 30 kg får ofte rundt 500-600g.

Yngstemann på 24 kg får ofte rundt 700-800g. Nå kjente jeg plutselig at han var blitt skikkelig tynn igjen i dag, så da må jeg øke litt igjen på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...