Heidihj Skrevet 11. Desember 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2014 Jeg har tenkt litt på at det kanskje blir en siberian husky på meg neste gang. Jeg syns dette er flotte og spennende hunder, og de virker mildere og enklere å håndtere enn malamuten og grønlandshunden (som begge er kandidater senere). Drømmen blir derfor: Rase: Siberian husky Kjønn: Hannhund Farge: Spiller ingen rolle, men drømmehunden har tydelige mørke tegninger og blå øyne Bruksområde: Trekk- og turhund Tidsperspektiv: Innen 2020 kanskje Bildet tatt fra google 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ginaml Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2014 Tenker mye på valg av rase, selvom det forsatt er en del år (3 år +-) til før jeg kjøper hund Liker mange raser, men havner i grunne alltid tilbake igjen på de samme. Drømmehund 1: Rase: Whippet Kjønn: Tispe Farge: Ikke veldig viktig, men liker best whippeter med en del hvit på. Bruksområde: Turhund, utstilling, kosehund og så vil jeg prøve forskjellige hundesporter for å finne noe som både hunden og jeg trives med. Drømmehund 2: Rase: Shetland sheepdog Kjønn: Tispe Farge: Tricolor eller blue merle Bruksområde: Agility, kanskje litt lydighet, utstilling og tur- og kose hund. Drømmehund 3: Rase: Basenji Kjønn: Tispe Farge: Det er det samme. Bruksområde: Utstilling, tur- og kosehund og prøve forskjellige hundesporter for å finne noe hunden og jeg trives med. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2014 Drømmehund 1 Tidsperspektiv: dersom jeg blir singel Rase: belgisk fårehund avdeling g Kjønn: Hannhund Navn: aner ikke. Vil gjerne kalle opp etter min første hund en gang - puma - men det passer ikke på en svart hund. Panter? Type: for de av dere som fikk den ære å møte Cane til Carina, så er det en sånn en jeg vil ha. Tvers igjennom fantastisk. Snill, stødig, klok, masse motor ... Sukk. Bildet hentet fra hjemmesiden til thargelion 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2014 Rase: Australsk kelpie Kjønn: Tispe Navn: mange alternativ, må se ann hunden og hva som passer. Farge: brun, tan, rosa spiller ingen rolle Størrelse: medium til stor AK tispe. Talli barn, men den trøkken og farten hun har, det begynner bli mangelvare desverre Om ikke det blir noen valper (eller tisper) så har jeg ett par backup planer med enten en av hennes døtre eller barnebarn. Så tidsperspektivet er 1-4 år på denne planen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kelpiejenta Skrevet 11. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2014 Rase: Australsk Kelpie Kjønn: Hannhund (men, jeg er ikke fremmed for å ta tispe om jeg ikke har noe alternativ og oppdretter vil ha meg som valpekjøper) :-) Farge: Spiller ingen rolle, selv om rød ligger mitt hjerte nærmest. Størrelse: Helst innenfor standarden, helst mot max enn mot min. Jeg har meldt interesse for et kull, når det blir vet jeg ikke 2016 eller 2017? Oppdretteren har jeg stor tro på, helsetester og følger godt med på rasens utvikling. Det blir min nye konkurransehund i spor og lp, samt utstilling, men det siste er ikke det aller viktigste(selv om jeg synes det er gøy også). 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunatic Skrevet 12. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Desember 2014 Tidsperspektiv: 10-12 årRase: Malle, Hollender, Mudi eller Kelpie Kjønn: Tispe (men hannhund er ikke å forakte det heller)Navn: Hannhund: Moriarty, Tispe: Tardis (lenge leve fangirls!) Farge: Lysbrun, Brindle, Cifra eller Rød /m tan Størrelse: Så lenge bikkja er god i hodet så spiller ikke størrelsen noen rolle Har jo nettopp fått meg valp, men det må da fortsatt være lov til å drømme litt? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest *Kat84* Skrevet 15. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2014 Det har jeg drømt i snart 2 år allerede Når jeg hadde oppdaget Beauceron sa det bare klikk. DET var rasen for meg, som jeg hadde fantasert om. Den med godt lynne, god helse, og som var allsidig nok til at en kan jobbe med bortimot hva en vil med den. Åååå, som jeg gleder meg til å endelig få en! Rase: Beauceron Kjønn: Hannhund Navn: Eron (siden jeg regner med at det blir en hund fra et E-kull om 2-3 år ) Farge: Black and tan Størrelse: Hvis jeg kan velge mellom stor, større, størst, så kan jeg nøye meg med stor, ca 40 kg, 65-66 cm. Men størrelse er ikke det som teller hos en hund. Kommer til å drive med både utstilling og lydighet, men også mer avanserte ting som er både fysisk og mentalt krevende som spor. Og det blir mye lange turer i skog og på fjell, så "lillegutten" kommer til å få masse inntrykk og få utfoldet seg på alle måter Hvordan går det an å se et så nydelig ansikt uten å forelske seg totalt? <3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Avani Skrevet 15. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2014 Jeg drømmer om valp etter denne tispa eller etter denne hannen eller en slik som til venstre eller en slik Med alle har jeg tenkt å være aktiv med men blir det AH så blir det mest som turhund. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 16. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Desember 2014 Min neste hund kommer forhåpentligvis neste år. Rase: staff kjønn: tispe farge: helst mørk rød, rød og hvit eller en bra tegnet pied, men farge kommer sist. Vil ikke ha blå eller B&T. navn: har en lang liste, må se hva som passer når hun kommer størrelse: velbalansert innenfor standard, gjerne i nedre skikte tiltenkt turer, agility og lydighet Hun skal være både energisk og kosete, trygg på seg selv, morsom... Så har jeg en aldri så liten drøm som jeg håper kan realiseres når jeg får et egnet sted å bo. Rase: malle kjønn: tispe farge: mørk med god maske størrelse: heller liten enn stor tiltenkt lydighet og turer Hun skal være omgjengelig med andre, både tobente og firbente, leken og spretten med en god avknapp inne og evig motor ute. God og kosete og leder for flokken min. Syns Action til @Marthe her inne er nydelig. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 16. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Desember 2014 Hmm. Drømmehund 1: Rase: Stabijhoun Kjønn: Tispe Farge: Svart og hvit Navn: Exvii Bruksområde: Spor, ettersøk, tur Drømmehund 2: Rase: Alaska husky Kjønn: Tispe Farge: Uviktig Navn: Tàri eller Noia Bruksområde: Trekk og tur, og kanskje spor? Vil ha en kopi av hu her : 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monstermunster Skrevet 16. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Desember 2014 1# Rase - Kleiner Munsterlander Kjønn - hann Farge - helst lite skimmel og mye hvit, men uviktig Navn - Fester eller noe teit som Kaos eller lignende Bruksområde - Jakt, trekk, spor, tur (og lydighet med veldig lave ambisjoner) 2# Rase - Kelpie (Kanskje, vet ikke helt, en gjetersak) Kjønn - vet ikke Farge - red and tan kanskje?? uviktig Navn - eh, vet ikke Bruksområde - Lydighet, tur, spor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias~Lotte Skrevet 19. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 19. Desember 2014 Drømmehunden min er nok en belger. Det er fordi jeg søker en hund som takler lange turer som også er mentalt stabil. En ulvehund hadde også vært morro. Nå drømmer jeg nok for mye... Tervueren Navn: Har ikke bestemt Kjønn: Hann Det blir nok lite utstilling og sånn, men hadde vært morro å ha drevert med redning og søk. Har en schnauzer nå så det blir nok en del år til... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosinbolle Skrevet 20. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Desember 2014 Det kommer nok til å fortsette å være gjeterhunder i huset vårt! Jeg kan godt tenke meg å ha to-tre hunder, og hvis det ikke blir en terv til, blir det kanskje... ... en border collie de er så herlige! ... en hollender. I mitt hode er det en snål terv. ... en cifra mudi Også fordi de er så snåle, men samtidig så fine. ... en chodsky pes Når jeg leser beskrivelsene av disse rasene så tror jeg de godt kunne passet inn hos oss. De er i grunnen relativt like belgerne, alle sammen, og det er vel det som gjør dem så attraktive. Hvis jeg skulle prøve noe nytt, så kan jeg like gjerne gå for noe kjent, hehe... Navn, kjønn osv er ganske sikkert ikke bestemt! Tidsperspektiv: 5 år, kanskje? Kommer an på om vi skal ha unger først eller ikke, hehe. Alle bilder er stjålet fra google bildesøk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BareLinn Skrevet 20. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Desember 2014 Jeg har flere drømmer..men nr1 for meg er definitivt border collien... #1 Rase: Border Collie Kjønn: Hannhund Farge: Svart/Hvis, Svart med hvit krage og front. Navn: Ubestemt. Bruksområde: Lydighet på hobbybasis, agility, og triks.. Mest av alt en som kan bli min beste venn,og være min fotfølger hva enn jeg må.. #2 Rase: Shetland Sheepdog Kjønn: Tispe Farge: Sobel , Blue Merle Navn: Hemmelig Bruksområde: Agility, og utstilling kanskje ^^ #3 Rase: Chodsky Pes Kjønn: Usikker Navn: Usikker Farge: Er vel ikke så mange varianter.. Bruksområde: Utstilling, lydighet og kanskje spor.. Min hemmelige drøm .. som ingen vet.. #1 Rase: Pomeranian Kjønn: Tispe Navn: Vet ikke Farge: Lysebrun Bruksområde: Kosebamse (Kanskje utstilling..) #2 Rase: Whippet Kjønn: Tispe Navn: Hemmelig Farge: Hvit/rød Bruksområde: Utstilling og turkompis Tidsperspektiv...tja... Tiden vil vise.. ikke i nærmeste fremtid iallefall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 20. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Desember 2014 Jeg har også en drøm om Chodsky Pes, men det blir ikke før etter jeg har hatt Collie en stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Sunspring Skrevet 21. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2014 Neste gang jeg skal ha hund (regner med at det blir en stund til, for øyeblikket er de to rampene mine nok ) så har jeg veldig lyst til å ta til meg en pensjonert trekkhund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest *Kat84* Skrevet 26. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 26. Desember 2014 ... en chodsky pes Jaaa, Chodsky Pes har jeg vært innom! Men jeg faller stadig tilbake på min elskede Beauceron <3 Det er det som er rasen i mitt hjerte, så det er liksom ingen som kan måle seg med den! Men om det mot alle odds ikke skulle blitt en Beauceron så må det bli en Chodsky Pes. Kverulerer mannen mot begge raser (han vil egentlig ikke ha noe som ser "skummelt" ut eller som er større enn opp til kneet!) så får jeg vel bare bytte ut han først, og så velge etter hjertet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralfdog Skrevet 28. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2014 Det er enkelt. Irsk Ulvehund er mine store, våte drøm. Og jeg skal ha meg både en og to samtidig, men nå blir ikke dette før kidza har blitt store og flyttet ut. De skal brukes til det hunder brukes til i våres familie, koses med I mellomtiden skal vi faktisk ha en Bichon Frise. Den skal koses med den og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 28. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2014 Rase: Siberian Husky Kjønn: urelevant Navn: kanskje Kreevanka Farge: grå (eller sobel, men det eksisterer jo så og si ikke i de linjene jeg jobber med) Størrelse: innenfor standard, gjerne middels + En hund med utseendet til å gjøre det bra i utstillingsringen, og samtidig et trekkhode som gjør at den har en over middels arbeidsmoral for de linjene jeg jobber med. Når denne hunden kommer er helt uvisst, forhåpentligvis klarer jeg å beholde nettopp det individet om den blir født i et kull jeg har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarionS Skrevet 29. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 29. Desember 2014 Grublet mye på dette i hele dag da jeg og en venninne snakket om at hun ønsket seg dverg/mellom puddel som sin aller første hund. Jeg måtte jo da selvfølgelig hjem å lette etter oppdrettere som jeg kunne tipse henne om, og da var veien kort til for å lete etter oppdrettere til meg selv. Noe av dette kommer i hus om ikke så alt for lenge håpe jeg Rase: Jakt Golden Kjønn: Tispe Farge: Den fargen den fårNavn: Ynk (Kanskje) Bruksområde: Lydighet, bruks og kanskje jakt Rase: Sheltie (Valp etter Kida) Kjønn: Tispe Farge: Blue merlNavn: Lima (kanskje) Bruksområde: Lydighet og Agility Rase: Australian Sheepdog Kjønn: Tispe Farge: Red solid/ Red Tri / Red eller Blue Mearl Navn: Ubestemt Bruksområdet: Lydighet og bruks 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 30. Desember 2014 Rapporter Share Skrevet 30. Desember 2014 Min neste hund blir enten en sheltie eller en australsk kelpie. Tror jeg Det er jo forhåpentligvis mange år til (jeg har ei max-grense på to hunder) så jeg har nok til å gruble på. Det skal være en hannhund. Blir det sheltie spiller det egentlig ikke så stor rolle hvilken farge, men en blue merle hadde ikke vært å forakte. Kelpien er det heller ikke så møye med, men de sjokoladebrune er jo lekre. Det samme med de sorte og de med tan-tegninger. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Th3a Skrevet 2. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 2. Januar 2015 Jøss, fant til og med bilde av min fremtidige valp... 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 2. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 2. Januar 2015 Mine drømmer går i så mange retninger. Jeg har tenkt at jeg burde satse på en liten rase med moderat aktivitetsbehov, man blir ikke yngre med årene, og jeg har noen fysiske utfordringer. Men uansett rase så skal jeg nok ha tisper heretter. Av små raser liker jeg best de med kort eller halvlang pels, jeg liker ikke alt for korte bein, lange rygger eller bulleutseende, og har brent meg litt på terriere. Napping synes jeg høres slitsomt ut. Sliter litt med å finne drømmerasen med andre ord. Ser ikke bort fra at jeg ender opp med bearded collie i framtida også ( ), selv om jeg ikke er så flink med jevnlig pelsarbeid. Det kan jo være at jeg blir flinkere etter hvert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 2. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 2. Januar 2015 Hvis en av mine dør, så er drømmen helt klart ny terv eller malle. Ellers drømmer jeg veldig om en alaska husky eller to. Langbeint og med skikkelig pels Men det er helt umulig sånn som jeg bor nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baskerville Skrevet 2. Januar 2015 Rapporter Share Skrevet 2. Januar 2015 Kan jeg få ønske meg en sånn til? Rase: Finsk lapphund Kjønn: hann Bruk: agility Farge: ikke så nøye, men svak for litt annerledes tegninger og lyse felt i ansiktet Størrelse: liker dem store og kraftige Navn: Gatsby 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts