Kaja Skrevet 7. September 2014 Rapporter Skrevet 7. September 2014 Teite kommentatorer: "Casall er lite tokig, se hur han giper, hihihi". Ehh… Hestene geiper jo ikke på moro liksom… Du skal være glad du slipper de norske.. 1 Siter
Rocket Skrevet 7. September 2014 Rapporter Skrevet 7. September 2014 Det er SÅ irriterende, spesielt når man har møkket hele stallen og alle skal inn, så kommer de inn en etter en og driter og pisser så fort de kommer inn Jupp! Helt enormt irriterende det der! Eller når du bare skal ha hesten inne for å børste og sale den opp og det er fult i krysstauene så du må ha den i boksen, og så er det første den gjør å pisse ned den nymøkka boksen 1 Siter
Guest Belgerpia Skrevet 7. September 2014 Rapporter Skrevet 7. September 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor skandinaviske ryttere hele tiden må ri så rotete og as fix og ordne...... Ikke ser det bra ut og hestene river jo. Heia Nederland Siter
lucy Skrevet 7. September 2014 Rapporter Skrevet 7. September 2014 Herre, det var spennende da Dubbeldam red siste runde, selv om jeg jo egentlig driter i hvorvidt Frankrike eller Nederland vinner Siter
Debbie Skrevet 7. September 2014 Rapporter Skrevet 7. September 2014 Dette var spennende, og gøy. Og velfortjent seier, dog synes jeg synd på franskmannen. Siter
yurij Skrevet 7. September 2014 Rapporter Skrevet 7. September 2014 Jeg syns det er rart de tør å bytte sal egentlig. Saltilpassning som er SÅ viktig. Hva om salen ikke passer i det hele tatt og irriterer hesten = dårlig runde. Siter
julnil Skrevet 7. September 2014 Rapporter Skrevet 7. September 2014 Jeg syns det er rart de tør å bytte sal egentlig. Saltilpassning som er SÅ viktig. Hva om salen ikke passer i det hele tatt og irriterer hesten = dårlig runde. Er ikke så nøye om de bytter, som jeg har forstått, for salene er ikke tilpasset hesten i utgangspunktet... Er bare vi hobbyryttere som bruker millioner på tilpasset sal(er), og har "sal som hobby" Siter
Debbie Skrevet 7. September 2014 Rapporter Skrevet 7. September 2014 Nuvel for en runde er det vel ikke så farlig. Og det høres merkelig ut at personer i topp idrett ikke gjør sitte beste for godt og veltilpasset seletøy. Det jeg reagerte på idag var: da det ble kommentert på både svensk og norsk tv at den ene av kjørehestene til sølvinneren hadde blodskum, men det var ikke sikkert de tok han på det siden han ble sølv vinner. Hva slags innstilling er det???? Ellers utrolig gøy at NRK satset så bra på dette, kjempegøy. Siter
Rocket Skrevet 7. September 2014 Rapporter Skrevet 7. September 2014 Nuvel for en runde er det vel ikke så farlig. Og det høres merkelig ut at personer i topp idrett ikke gjør sitte beste for godt og veltilpasset seletøy. Det jeg reagerte på idag var: da det ble kommentert på både svensk og norsk tv at den ene av kjørehestene til sølvinneren hadde blodskum, men det var ikke sikkert de tok han på det siden han ble sølv vinner. Hva slags innstilling er det???? Ellers utrolig gøy at NRK satset så bra på dette, kjempegøy. Om hesten har bitt seg i tunga f.eks så får de gå videre. svjv. Ikke alltid det er rytter/kuskfeil at hesten blør fra munnen. I islandshest konkuranser dog, er det sånn at allt blod i munnen fører til diskvalifisering. Siter
Mumle Mu Skrevet 7. September 2014 Rapporter Skrevet 7. September 2014 Nuvel for en runde er det vel ikke så farlig. Og det høres merkelig ut at personer i topp idrett ikke gjør sitte beste for godt og veltilpasset seletøy. Hehe, Stein rir vel rundt i den morken Stubben salen sin fortsatt Siter
Guest Belgerpia Skrevet 8. September 2014 Rapporter Skrevet 8. September 2014 Når du skal hoppe hindre som er opp mot 160 høye og nesten 2 meter breie så er det LANGT viktigere at salen er tilpasset rytter enn hest for å si det sånn. Og disse gutta har garantert ridd til salene sine, de er tilpasset deres sits - og da bruker man den. Helt vanlig. Og det er for øvrig ganske vanlig at flere hester deler på en sal på store staller, alle hestene har ikke en spesialtilpasset sal hver. Siter
yurij Skrevet 8. September 2014 Rapporter Skrevet 8. September 2014 Det er VM finale liksom TROR disse gutta har koll på utrustningen. Jeg så noen nevnte hobbyryttere som har sal som hobby: Vel disse "spesialutdannete saltilpasserne" som har fått utdanningen sin på noen weekendkurs lever av dere 1 Siter
Pringlen Skrevet 8. September 2014 Rapporter Skrevet 8. September 2014 Det er VM finale liksom TROR disse gutta har koll på utrustningen. Jeg så noen nevnte hobbyryttere som har sal som hobby: Vel disse "spesialutdannete saltilpasserne" som har fått utdanningen sin på noen weekendkurs lever av dere Og; Har ikke sett en hest i VM uten tykk pad.... Det er vel ikke fordi salene deres er støpt for en enkelt hest Siter
Guest Belgerpia Skrevet 8. September 2014 Rapporter Skrevet 8. September 2014 Hehe, Stein rir vel rundt i den morken Stubben salen sin fortsatt Det er svært lite som slår en morken Stubbe sal når det gjelder ridekomfort *ler* Siter
Snoffe Skrevet 8. September 2014 Rapporter Skrevet 8. September 2014 Jeg kan virkelig ikke tro at en hest bli ødelagt av å gå med en sal som ikke sitter perfekt i 5 x 4 minutter. At de kan få problemer hvis de går måned etter måned med sal som sitter helt feil er greit, men ikke så kort tid som det det tar rytterne å ri igjennom banen. Siter
Ane Skrevet 8. September 2014 Rapporter Skrevet 8. September 2014 Jeg kan virkelig ikke tro at en hest bli ødelagt av å gå med en sal som ikke sitter perfekt i 5 x 4 minutter. At de kan få problemer hvis de går måned etter måned med sal som sitter helt feil er greit, men ikke så kort tid som det det tar rytterne å ri igjennom banen. Jeg kan ikke noe om hestesport, men det har vel gjerne noe å si for løpet om hesten har på en sal som er litt annerledes, slik den ikke klarer å konsentrere seg like bra som ellers? Siter
Kaja Skrevet 8. September 2014 Rapporter Skrevet 8. September 2014 men herregud da dere, jeg snakker da vitterlig ikke om at hesten blir ødelagt? Jeg tenker at den kan bli irritert og dermed ikke gå like bra som ellers med utstyr som ikke irriterer. Lol. 1 Siter
Snoffe Skrevet 8. September 2014 Rapporter Skrevet 8. September 2014 Jeg kan ikke noe om hestesport, men det har vel gjerne noe å si for løpet om hesten har på en sal som er litt annerledes, slik den ikke klarer å konsentrere seg like bra som ellers? Tror ikke det har noen ting å si for 5 minutter nei. 1 Siter
mokken Skrevet 8. September 2014 Rapporter Skrevet 8. September 2014 Å nei! Fikk ikke med meg maratonkjøringen i helgen jo Håpe på en stille natt på jobb så kan jeg titte litt i døtiden, maraton er jo kjempegøy! 1 Siter
Kaja Skrevet 8. September 2014 Rapporter Skrevet 8. September 2014 Å nei! Fikk ikke med meg maratonkjøringen i helgen jo Håpe på en stille natt på jobb så kan jeg titte litt i døtiden, maraton er jo kjempegøy! Var veldig morsomt å se på Siter
Snoffe Skrevet 8. September 2014 Rapporter Skrevet 8. September 2014 Jeg har aldri sett kjøring før, og må si jeg er mektig imponert over at de klarer å holde styr på 4 hester i den farten og de svingene Sykt! Får lyst til å lære å kjøre selv! Siter
Mud Skrevet 8. September 2014 Rapporter Skrevet 8. September 2014 Jeg fatter knapt at det er mulig å kjøre slik jeg. Jeg har tilbrakt utallige timer bak en hesteræv i mitt liv, men det der hadde jeg aldri i verden klart. 1 hest holder lenge... Siter
Siri Skrevet 8. September 2014 Rapporter Skrevet 8. September 2014 Selv jeg, som egentlig ikke er spesielt hesteinteressert liksom, syntes den maratonkjøringen var fascinerende og imponerende. Litt annet enn å sitte bak tømmene på fjordingen til farfar, liksom . Siter
julnil Skrevet 8. September 2014 Rapporter Skrevet 8. September 2014 Det er VM finale liksom TROR disse gutta har koll på utrustningen. Jeg så noen nevnte hobbyryttere som har sal som hobby: Vel disse "spesialutdannete saltilpasserne" som har fått utdanningen sin på noen weekendkurs lever av dere Jeg bruker helst noen med lengre utdannelse enn et helgekurs, for det har jeg nok av selv Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.