Gå til innhold
Hundesonen.no

Goldengutten Bobby


bippo
 Share

Recommended Posts

Nå har vi begge endelig kommet hjem, Bobby har vært hos min mor mens jeg har besøkt min søster i Florida.

Jeg kommer hjem, og hva ser jeg? Jo, for det første har han vokst noe sinnsykt, men det hadde jeg forventet. Det jeg ikke hadde forventet var at han tydeligvis holder på å bli kjønnsmoden, for herregud, den tissen hans lever sitt eget liv om dagen. Jeg blir helt forlegen! Den hopper ut for å si hei for den minste ting, "Yaaay mamma sa hei til meg, nå må tissen min ut"

Dette visste jeg ingenting om da jeg skulle få valp, for jeg trodde jo jeg skulle få tispe, så jeg er litt ubehagelig overrasket!

Men jeg liker han jo selvfølgelig ikke noe mindre da, tenkte jeg skulle få frem det også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nytt bilde av han forresten, se så stor han har blitt!

Hei! Tenkte jeg skulle lage en tråd, for jeg elsker å prate om hunden min. Tenkte at hvis jeg skriver om han her, så slipper jeg kanskje å skravle høl i huet på de rundt meg om han! Bobby er en G

Nå kommer det en haug med bilder! Første dag i nye huset, og Bobby kunne plutselig apportere. Veldig overraskende, men jeg ble så glad og imponert at jeg stod og skreik, flyttefølget mitt som va

Posted Images

Jeg dusjet Bobby i går, og resten av dagen var han sykt pappadalt. På et tidspunkt prøvde han også å gå opp i senga med tyggebeinet sitt (har sengen i stuen for tiden, vi pusser opp soverommet), og da jeg sa nei satt han og furtet i 10 minutter eller noe, hahaha. Han ville ikke engang se på meg. Men da pappa kom hjem, da bare logret han og var kjempeglad :D Men ignorerte meg. Han har blitt en liten diva! :teehe:

63F321D5-F97E-4592-9500-80CC889E54BA_zps

Han har også begynt med noe rart, når vi går tur skal han alltid jakte på båndet, og bite i det. Han har aldri gjort det før, så jeg syns det er litt rart. Noen som vet hva det kan komme av? Jeg pleier å være bestemt og få han til å sitte og bli littegrann, da faller han ut av bite-modusen, men etter 5 min så begynner han igjen.

DC15F54C-390C-479F-AF35-945DA41387AE_zps

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i skogen med Bobby i dag! Det var kjempekoselig, og Bobby koste seg masse - frem til han hørte en hund som bjeffet et stykke unna. Da ble han redd og ville ut av skogen så fort som mulig. :huh:

IMG_1550_zps6d15a5d1.jpg

IMG_1647_zpsa7c620e1.jpg

IMG_1506_zps37f379f4.jpg

IMG_1653_zps3299dbce.jpg

IMG_1587_zps098bf77a.jpg

IMG_1490_zpsee26fa6c.jpg

Håper alle har en fin helg!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, snusk.

Han er en retriever, så de elsker å ha ting i munnen og det er obligatorisk å prøve seg på båndet. Ha alltid en slags leke i lommen når du er ute på tur, ball med tråd eller andre ting (ikke så smått at det kan svelges). Prøver han seg på båndet så skifter du fokus en liten stund og så kan du gi han dette å bære på. Har du ikke det tilgjengelig kan du bruke noe så enkelt som pinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet jeg savner brått valpetida- skule bort på svær slamp som sover i sofan...

Og dere har snø, Prima er misunnlig.

Ja, det er veldig koselig :) Er så artig å bli kjent med han, han får jo bare mer og mer personlighet.

Bobby ELSKER snøen, spesielt der det er dypt, han hopper rundt som en kanin og er helt i hundre! :D Utrolig gøy!

Hehe, snusk.

Han er en retriever, så de elsker å ha ting i munnen og det er obligatorisk å prøve seg på båndet. Ha alltid en slags leke i lommen når du er ute på tur, ball med tråd eller andre ting (ikke så smått at det kan svelges). Prøver han seg på båndet så skifter du fokus en liten stund og så kan du gi han dette å bære på. Har du ikke det tilgjengelig kan du bruke noe så enkelt som pinner.

Kan det være så enkelt altså? Jeg har tenkt at det kanskje er fordi vi ikke går spennende nok turer, eller at han har begynt å "trasse" litt, men at det rett og slett er fordi han liker å ha ting i munnen har ikke falt meg inn :lol: Skal prøve å ta med en leke neste gang, takk for tips!

Han har jo blitt veldig glad i å ha ting i munnen i det siste, utenom kløe pga tannfelling, og han har også blitt overraskende flink til å apportere helt på egenhånd (trodde det var noe jeg måtte lære han), så egentlig burde jeg jo kanskje skjønt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være så enkelt altså? Jeg har tenkt at det kanskje er fordi vi ikke går spennende nok turer, eller at han har begynt å "trasse" litt, men at det rett og slett er fordi han liker å ha ting i munnen har ikke falt meg inn :lol: Skal prøve å ta med en leke neste gang, takk for tips!

Han har jo blitt veldig glad i å ha ting i munnen i det siste, utenom kløe pga tannfelling, og han har også blitt overraskende flink til å apportere helt på egenhånd (trodde det var noe jeg måtte lære han), så egentlig burde jeg jo kanskje skjønt det.

Hehe, ja, så enkelt er det.. Alle turer er spennende i en hunds liv :dog_running: Bare berømm han masse og la han bære på ting, det er et godt grunnlag for senere apporteringstrening. Alle retrievere jeg har hatt har hatt trang til å leke med båndet på tur i valpetiden.. Retrievere bærer gjerne på noe HELE tiden, og det hjelper også på å slite dem litt ut da de konstentrerer seg litt ekstra. Alle slike naturlige adferdstrekk er det bare å forsterke (når de er positive). Du kan jo også lese litt mer om retrievere og apportering om du har lyst til å gjøre mer av det senere, det er jo noe disse hundene er avlet frem for, så det er jo viktig å sette seg inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlige bilder :)

Og ja, som Bølla sier har retrivere veldig lyst til å bære på ting, om man ikke gir de noe å bære på finner de noe selv, finner de ikke noe tar de båndet... Har gått tur med en liten golden som på død og liv ønsket å bære med seg hjem ett lite juletre en nabo en km unna hadde kasta ut, klarte det fint han ;)

Har du planer om å utforske retriver siden av han mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, så enkelt er det.. Alle turer er spennende i en hunds liv :dog_running: Bare berømm han masse og la han bære på ting, det er et godt grunnlag for senere apporteringstrening. Alle retrievere jeg har hatt har hatt trang til å leke med båndet på tur i valpetiden.. Retrievere bærer gjerne på noe HELE tiden, og det hjelper også på å slite dem litt ut da de konstentrerer seg litt ekstra. Alle slike naturlige adferdstrekk er det bare å forsterke (når de er positive). Du kan jo også lese litt mer om retrievere og apportering om du har lyst til å gjøre mer av det senere, det er jo noe disse hundene er avlet frem for, så det er jo viktig å sette seg inn i det.

Jeg prøvde å ta med en liten, avlang bamse på tur, han har likt å holde på den tidligere, men da vi var på tur og han fikk den begynte han bare å hoppe rundt som en gal og riste løs på bamsen, og det endte med at han bet meg så hardt i låret at jeg av refleks nesten sparket han. :hmm: Vet jo at han ikke bet meg med vilje, det var vel bare at låret mitt var i veien når han skulle glefse til på bamsen. Såå det var ikke så veldig vellykket. Får prøve å ta med noe annet neste gang. Pinner funker ikke, for de legger han seg ned og tygger på. Iblant plukker han opp søppel langs veien, og da går han veldig rett og pent frem til han slipper det, så jeg vet jo at han KAN. Hmm.

Pen sak :wub: . Du venner deg til tissen etterhvert :lol: .

Takk :) Hahah, ja jeg regner med det :P Den har ikke vært sååå mye fremme i det siste, kanskje det er mest periodevis.

Så stor han er blitt, og nydelig er han fortsatt! :wub:

Takk! Ja han vokser kjempefort, jeg glemmer nesten at han fortsatt bare er valpen, for han er så stor og rolig av seg nå. Han har et deilig temperament :)

Hærlige bilder :)

Og ja, som Bølla sier har retrivere veldig lyst til å bære på ting, om man ikke gir de noe å bære på finner de noe selv, finner de ikke noe tar de båndet... Har gått tur med en liten golden som på død og liv ønsket å bære med seg hjem ett lite juletre en nabo en km unna hadde kasta ut, klarte det fint han ;)

Har du planer om å utforske retriver siden av han mer?

Ja, jeg har jo veldig lyst, men jeg vet ikke helt hva jeg skulle gjort, eller hvordan jeg skulle gått frem. Jakt er uaktuelt, men jeg har litt lyst til å begynne med litt sportrening. Jeg pleier å gjemme godbiter for han iblant som han sniffer seg frem til, men det er vel strengt tatt ikke så veldig retriever-rettet. Når det kommer til det kaster vi mye ball for tiden, og øver på slipp og plukk opp, men hittil slipper han kun når det passer han selv :P Men han har skjønt at han må slippe ballen for at jeg skal kunne kaste den, så han slipper den iblant helt frivillig.

For en kjekk liten herremann, og for noen flotte bilder fra skogen! Og bæreglade retrievere er bare herlige :wub:

Takk! Ja jeg syns han er så innmari søt når han går rundt og bærer på ting! Så jeg roser han masse når han gjør det, det virker som han tar det til seg, for han gjør det bare mer og mer :)

Åh, han der har jeg sett på et annet forum. :D Så stor og fin han har blitt!

Ja det har du nok! :) Takk! Han vokser som et uvær! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noe han holdt i munnen uten å gå bananas!

69488D37-9C70-44CA-84EF-6E9B6630B188_zps

En stressball! Da gikk han forholdsvis pent (fikk noen raptuser iblant), frem til han ikke orket mer. Men da var vi fremme i skogen, så da kunne han løpe rundt som en gærning så mye han ville :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bippo

Han trenger ikke å bære på noe "hele tiden", det er bare lurt å ha noe i bakhånd om han får en raptus og prøver seg på båndet, har du noe annet å tilby unngår du at han legger seg til vaner med å dra i det. Baller eller kong med tråd i er veldig greit å ha i de mest brukte jakkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bippo

Han trenger ikke å bære på noe "hele tiden", det er bare lurt å ha noe i bakhånd om han får en raptus og prøver seg på båndet, har du noe annet å tilby unngår du at han legger seg til vaner med å dra i det. Baller eller kong med tråd i er veldig greit å ha i de mest brukte jakkene.

Prøvde igjen på kveldsturen nå, og han var faktisk et ******* å ha med å gjøre, og jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få han til å gå pent. Han begynte å kødde, jeg fikk han til å sitte, ga han ballen, han begynte å hoppe inn i beina mine og holde fast det ene beinet med forpotene osv, så slang han ballen ut av kjeften og begynte å hoppe og bite i stedet. Han har ikke oppført seg sånn på tur siden han var 9 uker! Jeg blir helt fortvila, for jeg blir så sint (vet jeg bør holde meg behersket, men det er litt vanskelig når han holder på sånn i 2 km), og jeg merker at jeg girer opp han enda mer av det.

Jeg har noen teorier, som ikke har noe med retriever-instinktene hans å gjøre.

- Vi har ikke noen løkke å gå i, vi har en vei der vi må snu og gå tilbake samme veien. Problemet starter som regel når vi snur, for han vil videre frem (men fortauet stopper der, så det tør jeg ikke), men jeg må tilbake, og da begynner han å holde fast i båndet og nekte å gå.

- Kanskje det har noe med snøen å gjøre? Oppførselen kom samtidig med snøen, kanskje han har vondt i potene og han viser det ved å være en..kødd?

- Kanskje han rett og slett har begynt å komme i puberteten, og vil teste grensene mine. Jeg er egentlig veldig tålmodig, og vil heller ignorere han ved dårlig oppførsel enn å kjefte, men jeg kan jo ikke slippe båndet for å få han til å synes at det er mindre morsomt å leke med det. Har prøvd det før (inne på tomta vår der det er trygt), og det funker, men med en gang jeg plukker det opp igjen er det på'n igjen.

Måtte slenge på en til som jeg ser på som det mest logiske:

- Jeg og samboer pusser opp, og selv om vi prøver å gjøre alle tingene så fort vi kan + ta masse pauser for å gi Bobby oppmerksomhet, så kan det faktisk hende han er litt understimulert om dagen. Vi skal ikke begynne på noen store prosjekter før etter nyttår, så jeg skal prøve å aktivisere han mer fremover, også får vi se hva som skjer.

Nei, jeg vet ikke.. Men håper noen har noen gode råd her, for jeg skjønner virkelig ikke hva jeg skal gjøre.

Endret av bippo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe sted han kan gå løs / med langline? Helst i skogen. Om du har bil, er det kanskje verd bryet og kjøre til forskjellige steder så turene blir mer spennende for han.

Synd du har litt problemer med ham, men han ser nå ut som en herlig ung Goldengutt :)

Jeg støtter forslaget til @Marie om å prøve å gå litt ulike steder hvis det er en mulighet så du i det minste bryter mønsteret hans med å begynne å tulle hver gang dere snur.

Han er herlig altså :) Blir bare litt frustrert iblant.

Pleier å slippe han i skogen, men det er 10 minutters gange før vi er der, og han tuller både til og fra, så det er litt rart egentlig.

Vi har også ganske stor tomt, og han pleier å få løpe med langline her, så kaster vi ball og sånt, men det er kanskje ikke spennende nok. Men jeg får prøve videre, plutselig knekker jeg koden :) Han er jo utrolig snill og grei ellers, så han er jo egentlig en drømmevalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at han blir dust når dere skal snu og gå hjem er relativt vanlig. Jeg er faktisk ikke sikker på om det hadde hjulpet så mye å gå i ei løkke, fordi da bruker de å bli dust når de skjønner at man er halvveis og på vei hjem.

Kanskje du skulle lagd en egen tråd hvor du spør om løsning på det, for jeg har ingen gode svar, foreldrene mine sin golden var på samme måte før, så bytta han brått taktikk og utfører nå "gå sakte aksjon" på hjemveien. Veldig lite sjarmerende, så ikke noe å trakte etter det heller.

Appropo aktivisering/retriver trening, så har raseklubben en god del info på siden sin om kurs over hele landet, titte der? Du trenger jo ikke faktisk jakte for å gå på de kursene/apportere apportleker, det kan være bare noe gøy dere gjør sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir jo bare søtere og søtere jo :wub:

Du bor i Bergen? Isåfall vil jeg råde deg til å ta kontakt med retrieverklubben :) De kan komme med litt tips, og om jeg ikke husker helt feil så er NRK Bergen ganske aktiv til raseklubb å være?

Ellers så har du en veldig grei oppdretter som sikkert kan komme med et råd eller to!

Har du deltatt på noen kurs med han eller trener jevnlig? I det daglige kan du trene på helt enkle ting som innkalling, sitt/dekk og bli, apport osv. Det kan hende det kan utgjøre en forskjell, og det trenger ikke ta mer enn noen minutter noen ganger om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det med at han blir dust når dere skal snu og gå hjem er relativt vanlig. Jeg er faktisk ikke sikker på om det hadde hjulpet så mye å gå i ei løkke, fordi da bruker de å bli dust når de skjønner at man er halvveis og på vei hjem.

Kanskje du skulle lagd en egen tråd hvor du spør om løsning på det, for jeg har ingen gode svar, foreldrene mine sin golden var på samme måte før, så bytta han brått taktikk og utfører nå "gå sakte aksjon" på hjemveien. Veldig lite sjarmerende, så ikke noe å trakte etter det heller.

Appropo aktivisering/retriver trening, så har raseklubben en god del info på siden sin om kurs over hele landet, titte der? Du trenger jo ikke faktisk jakte for å gå på de kursene/apportere apportleker, det kan være bare noe gøy dere gjør sammen :)

Ja, nå har han begynt litt med å sette seg ned, gå sakte, snuse overdrevent mye når han ser at vi er på vei hjem, jeg må si jeg egentlig foretrekker det fremfor hoppingen og bitingen. Da går det jo hvertfall an å lokke han med med en godbit!

Jeg skal ta en titt på det, takk for tips! Vi bor relativt langt ute i ingenting her, men vet jo at det er mange i området som driver med jakt, så noe må det vel finnes :)

For en nydelig gutt :wub: og så mange fine bilder du tar! :D

Takk! Så hyggelig sagt :)

Han blir jo bare søtere og søtere jo :wub:

Du bor i Bergen? Isåfall vil jeg råde deg til å ta kontakt med retrieverklubben :) De kan komme med litt tips, og om jeg ikke husker helt feil så er NRK Bergen ganske aktiv til raseklubb å være?

Ellers så har du en veldig grei oppdretter som sikkert kan komme med et råd eller to!

Har du deltatt på noen kurs med han eller trener jevnlig? I det daglige kan du trene på helt enkle ting som innkalling, sitt/dekk og bli, apport osv. Det kan hende det kan utgjøre en forskjell, og det trenger ikke ta mer enn noen minutter noen ganger om dagen :)

Hihi, enig. <3 Kjekt å bli bedre kjent med han, han var liksom bare valp før, nå har han litt mer personlighet, så det er gøy :)

Nei vi har flyttet til gokk, og utifra det jeg har klart å google frem er det ikke så mye i umiddelbar nærhet. :/ men må nok ta en liten telefon til oppdretter ja, er bare at jeg syns det er så flaut :P er så redd for at hun ikke syns jeg er god nok hundeeier.

Vi trener på alle de tingene daglig, han begynner å bli ganske flink :) stoler ikke helt på å slippe han uten langlina (han han finne på å løpe avgårde hvis han hører en rar lyd, og da får han helt skylapper og er umulig å få kontakt med), men apport er han god på :) ikke at vi har satt noe ord på det ennå da. Han bare...kan det, på en måte. Bør kanskje øve mer på ordet sammen med øvelsen.

Men takk for gode tips dere! Og god jul!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde igjen på kveldsturen nå, og han var faktisk et ******* å ha med å gjøre, og jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få han til å gå pent. Han begynte å kødde, jeg fikk han til å sitte, ga han ballen, han begynte å hoppe inn i beina mine og holde fast det ene beinet med forpotene osv, så slang han ballen ut av kjeften og begynte å hoppe og bite i stedet. Han har ikke oppført seg sånn på tur siden han var 9 uker! Jeg blir helt fortvila, for jeg blir så sint (vet jeg bør holde meg behersket, men det er litt vanskelig når han holder på sånn i 2 km), og jeg merker at jeg girer opp han enda mer av det.

Jeg har noen teorier, som ikke har noe med retriever-instinktene hans å gjøre.

- Vi har ikke noen løkke å gå i, vi har en vei der vi må snu og gå tilbake samme veien. Problemet starter som regel når vi snur, for han vil videre frem (men fortauet stopper der, så det tør jeg ikke), men jeg må tilbake, og da begynner han å holde fast i båndet og nekte å gå.

- Kanskje det har noe med snøen å gjøre? Oppførselen kom samtidig med snøen, kanskje han har vondt i potene og han viser det ved å være en..kødd?

- Kanskje han rett og slett har begynt å komme i puberteten, og vil teste grensene mine. Jeg er egentlig veldig tålmodig, og vil heller ignorere han ved dårlig oppførsel enn å kjefte, men jeg kan jo ikke slippe båndet for å få han til å synes at det er mindre morsomt å leke med det. Har prøvd det før (inne på tomta vår der det er trygt), og det funker, men med en gang jeg plukker det opp igjen er det på'n igjen.

Måtte slenge på en til som jeg ser på som det mest logiske:

- Jeg og samboer pusser opp, og selv om vi prøver å gjøre alle tingene så fort vi kan + ta masse pauser for å gi Bobby oppmerksomhet, så kan det faktisk hende han er litt understimulert om dagen. Vi skal ikke begynne på noen store prosjekter før etter nyttår, så jeg skal prøve å aktivisere han mer fremover, også får vi se hva som skjer.

Nei, jeg vet ikke.. Men håper noen har noen gode råd her, for jeg skjønner virkelig ikke hva jeg skal gjøre.

Nå skal jeg ikke skremme deg, men de verste periodene har du vel ikke kommet til... :P Når det er sagt så har du en veldig mild rase, de fleste hannhunder er slitsomme i kjønnsmodningsperiodene, men etter 2,5-3 år får du en perfekt hund. Frem til da må man bare kose seg med de fine stundene, jobbe konsekvent med klare mål og innse at man har en hund som er langt fra voksen. Å gå pent i bånd er en lang tålmodighetsøvelse, noen hunder tar det rimelig kjapt, andre trekker så lenge at eierne gir opp før det første året er omme. At de vil leke og bølle på slutten av turer er heller ikke unormalt, de skjønner at det nærmer seg enden på visen de også, men du kan jo jobbe med å fjerne forventningen om at han skal få tulle. Du må være konsekvent når du sier nei, og du må vise at du mener NEI når du sier det. Han er jo bare babyen, tenk på hvordan du hadde agert med en 6-åring i huset?

Jeg har hatt hannhunder i mange år nå, og det er noe ganske annet enn å ha tisper. Etter at de har begynt med markeringshelvete så har jeg hatt som grunnregel at de får fjase og være litt ustrukturerte i bånd til de har gjort fra seg (5-10 minutter), etter det går vi tur, og da er det verken løping i brøytekant, hopping på trær eller annet som må se gøy ut. De får heller ikke markere eller snuse, går vi på tur så GÅR vi på tur, og da skal hundene gå pent. Dette gjelder også som unghunder, men da betyr det som regel at man må stoppe hver 10 m når hundene drar, så man går jo mye kortere og turene tar lengre tid. Men vips, så setter det.

Ellers vil jeg som noen andre anbefale deg å gå på kurs. Generell lydighet er nok lurt, så kan du ta det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

@Bølla Takk for mange tips, og beklager at jeg har vært treg til å svare! Vi har begynt å få litt mer forståelse for hva som skjer og hvordan vi kan gjøre noe med det når han blir sånn, vi har prøvd å bli strenge og si NEI, men han syns det er så gøy med oppmerksomheten at han rett og slett blir verre. Etter en samtale med oppdretter har vi etter forslag fra henne begynt å stoppe totalt når han begynner å kødde på tur, vi ignorerer han helt, og selv om det skulle ta 20 minutter før han roer seg ned, så skal vi bare stå der. Det er dritkjedelig, men vi ser faktisk resultater, og de har kommet innmari fort :) Og når han da har klart å roe seg ned, så kødder han ikke på resten av turen heller. (Før roet han seg og kunne gå ti meter før han ble en kødd igjen)

Det er så deilig å se at ting funker! :D

Her er det lenge siden sist jeg har oppdatert, først var det jo jul, og så kom vi hjem fra juleferie til svømmebasseng i huset, så det har vært mye styr med forsikringsselskap, takstmann, rørleggere, snekkere osv. Vi har kjøkkeninnredningen spredd utover hele stua, og kjøkkenet står nå og tørker, så det er enkelt og greit totalt kaos her :P Heldigvis får vi dekket alt på forsikringen, så i bunn og grunn bør vi vel se på det som en gratis oppussing, så det er jo greit.

Bobby begynner å bli sinnsykt pubertal, han er jo 7 mnd om en ukes tid, så det er jo rette tiden for det. Testiklene kom over natta omtrent (om det er lov til å snakke om sånt her, haha), og siden det har det bare gått rett ned. Neida, men han begynner å bli litt umulius altså. Han er tidvis døv, jeg kan stå og skrike "SITT" til han, og han bare snur hodet andre veien og snuser litt i bakken :P (ikke at jeg skriker noe særlig til han altså, bare så det er sagt)

Han har begynt å få mye personlighet, bli litt mer rampete, litt mindre avhengig av meg, men fremdeles like selskapssyk og kosete :) Han tror at alle som kommer på besøk er til han, og om han ikke får hilse på (sånn som rørleggere og snekkere) så sitter han og piper som om noen har dødd fra han, så det er tydeligvis forferdelig :P

Han har fortsatt litt klein "voksesveis", men halen begynner å bli veldig fin og fjong, og har korketrekkere som går rundt den. Han har blitt mye bedre på kloklipp, men det skyldes nok mye at jeg klarer å slappe av litt bedre også, for jeg har blitt mer selvsikker på det, nå som jeg har gjort det noen ganger. Han har blitt livredd for børsten, så når jeg tar frem den løper han og gjemmer seg under dyna mi (som om det hjelper), men syns visst det er helt ok når jeg først har begynt å børste han.

Han hater fremdeles å dusje, og det tror jeg ikke kommer til å endre seg, for å være helt ærlig :P

Og så litt bilder da:

IMG_1857_zps236246a2.jpg

IMG_1855_zps22f652e8.jpg

IMG_1818_zpsf989ded5.jpg

IMG_1807_zpsf6ea882c.jpg

IMG_1810_zps7b98feb4.jpg

IMG_1822_zps87185907.jpg

IMG_1880_zpsd134dd6d.jpg

Forresten så begynner selen hans å bli grådig liten nå, så jeg vurderer en sånn Hurtta sele eller hva de heter. Noen som vet hvordan størrelsene er i de? Jeg tenker å bestille en large, da jeg tror den han har fra før av er i medium, men det er jo litt dumt om den er alt for stor.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...