Gå til innhold
Hundesonen.no

Goldengutten Bobby


bippo
 Share

Recommended Posts

Hei! Tenkte jeg skulle lage en tråd, for jeg elsker å prate om hunden min. Tenkte at hvis jeg skriver om han her, så slipper jeg kanskje å skravle høl i huet på de rundt meg om han! :P

Bobby er en Golden Retriever og ble født 25. juni 2014, så han er nå to måneder gammel. Han er sinnsykt trygg og tillitsfull, og fotfølger meg over alt. Han er kjempeflink til å si ifra når han må på do, for da lager han ofte et voldsomt leven (ok da, ett bjeff og endel piping), og han biter for det meste bare på ting han får lov til å bite på.

Han har dessverre vært dårlig i magen etter at jeg fikk han, noe som sikkert er et resultat av både at han har flyttet fra alt han kjente, og at det er en annen bakterieflora her enn der han kom fra. Heldigvis virker det som det har begynt å bedre seg nå.

Han sover ekstremt mye, og da helst oppå/ved siden av/under meg, og jeg syns det er sinnsykt koselig. Men jeg skal innrømme at det gjør at jeg ikke får gjort så veldig mye :P

Hele hodet hans lukter forresten også honning (vet at det egentlig er en øre-ting, men ørene er så store i forhold til hodet at det går litt i ett), og det er skikkelig kos å bare lukte på han. Nesten som å lukte på baby.

Det er noen som har bedt om bildespam, så her kommer det :)

5E05AB10-6542-4D53-AC72-DD84939881D7_zps

Mellom beina mine er hans favorittsted å sove, og det er skikkelig koselig. Om jeg sitter på gulvet (noe jeg gjør en del) kommer han komme bort og brøyter seg på plass, og jeg lar han som regel gjøre det :)

CA2FCB9C-FF07-4FCF-B370-5B2408E5E0C3_zps

Han liker også å sove under senga..

91E48BE7-26B1-41E9-821D-5E97CEF731F2_zps

..og på foten min..

E3AC95F5-2ED8-4D87-9E74-9BFC5F1FA251_zps

..og på kjøkkengulvet :)

7F62E6C0-A1AA-45A9-A1CC-C57770E0B071_zps

Han er veldig glad i blomster, spesielt i å rive dem opp med røttene og spise dem. Det syns ikke mor er så gøy, for da må jeg grave inni kjeften til jeg får ut alt (jeg vet jo ikke hva som er giftig/går greit). Han er som regel ganske likegyldig til det.

183F2364-9349-4A33-9805-6270C4CEF365_zps

Jeg har laget en egen instagramkonto til han, fordi jeg har noen venner som ikke er noe interessert i å bare se bikkje over alt, så hvis dere vil se flere bilder kan dere jo sjekke ut thegoldenbobby der.

Sorry at bildene ble litt store forresten :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nytt bilde av han forresten, se så stor han har blitt!

Hei! Tenkte jeg skulle lage en tråd, for jeg elsker å prate om hunden min. Tenkte at hvis jeg skriver om han her, så slipper jeg kanskje å skravle høl i huet på de rundt meg om han! Bobby er en G

Nå kommer det en haug med bilder! Første dag i nye huset, og Bobby kunne plutselig apportere. Veldig overraskende, men jeg ble så glad og imponert at jeg stod og skreik, flyttefølget mitt som va

Posted Images

Jaa han er så fin så :wub: I dag er han helt fin i magen virker det som, så vi droppet like gjerne dyrlege. Tror aldri jeg har blitt så lettet over å se en vanlig hundebæsj i hele mitt liv, haha :P Han har begynt å bli litt tryggere og mer selvstendig virker det som, han har ikke behov for å være en halv meter unna meg til enhver tid, og det er ganske digg.

Vi var en tur i dyrebutikken i sted, og det var veldig skummelt. Da pep han og bjeffet litt og klarte ikke å roe seg ned, så der var det nok litt mye mer lyder og lukter enn han foretrakk. Hvordan skal man egentlig roe ned valpen når de er redd på offentlige steder? Jeg pleier å bare snakke med vanlig stemme til han og si hysssssj (han er vant til å roe seg ned når jeg lager hysje-lyder) og stryke litt på han, men det funket ikke i dag.

Han var ganske urolig i natt, med en gang jeg slo av lyset og la meg i sengen, så begynte han å pipe og bjeffe og romstere rundt inni valpegrinda frem til jeg satt meg ved siden av han. Så strøk jeg på han til han sovnet, før jeg la meg igjen. Også gjentok dette seg 3 ganger eller noe. Kanskje han er mørkredd? Kan det være derfor han var urolig? Vi har pleid å legge oss mens det har vært litt lys på, men i natt var det helt mørkt for første gang. Hmm..

Jaja.

102F3F44-DC77-4DEC-B2AA-151555C43FA8_zps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært hos veterinær for første gang, og jeg er såå imponert over den lille hunden min. Han var helt rolig under hele undersøkelsen, til og med da han fikk et termometer opp i rumpa. Han sovnet faktisk på veterinærbordet kort tid etterpå. Kjempeflink var han :)

Vi hadde en veldig ubehagelig opplevelse med en random dame på gata i dag, på vei hjem fra vet. Vi var like ved inngangspartiet, og Bobby var skikkelig sliten. Så kommer det ei kjerring, som jeg må få kalle henne, og vil "bare hilse på litt". Jeg sa at han var veldig sliten, og at han ikke var så interessert i folk akkurat nå, men hun FULGTE ETTER OSS for å klappe han, selv om jeg sa nei. Så Bobby fant seg noe på bakken som han slikket litt på, og kjerringa river tak i båndet og røsker han bort derfra! Jeg ber henne om å slippe, men hun hører ikke, og jeg må fysisk brekke opp hånda hennes for å få henne til å slippe båndet. Hun ble dritfornærmet, fordi hun "skulle jo bare passe på at han ikke fikk i seg bakterier", og vil fortsatt klappe han. Endte med at jeg bare måtte løfte han opp og gå fort hjem, for hun ville **** ikke gi seg. Folk er klin gærne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært hos veterinær for første gang, og jeg er såå imponert over den lille hunden min. Han var helt rolig under hele undersøkelsen, til og med da han fikk et termometer opp i rumpa. Han sovnet faktisk på veterinærbordet kort tid etterpå. Kjempeflink var han :)

Vi hadde en veldig ubehagelig opplevelse med en random dame på gata i dag, på vei hjem fra vet. Vi var like ved inngangspartiet, og Bobby var skikkelig sliten. Så kommer det ei kjerring, som jeg må få kalle henne, og vil "bare hilse på litt". Jeg sa at han var veldig sliten, og at han ikke var så interessert i folk akkurat nå, men hun FULGTE ETTER OSS for å klappe han, selv om jeg sa nei. Så Bobby fant seg noe på bakken som han slikket litt på, og kjerringa river tak i båndet og røsker han bort derfra! Jeg ber henne om å slippe, men hun hører ikke, og jeg må fysisk brekke opp hånda hennes for å få henne til å slippe båndet. Hun ble dritfornærmet, fordi hun "skulle jo bare passe på at han ikke fikk i seg bakterier", og vil fortsatt klappe han. Endte med at jeg bare måtte løfte han opp og gå fort hjem, for hun ville **** ikke gi seg. Folk er klin gærne :(

:|:|:|:|:| Herregud…!! Jeg hadde klikka i vinkel om noen gjorde det mot min valp…!

Søt valpis da! :wub::wub: Så fluffy og rund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:|:|:|:|:| Herregud…! Jeg hadde klikka i vinkel om noen gjorde det mot min valp…!

Søt valpis da! :wub::wub: Så fluffy og rund :D

Ja, jeg ble rimelig forbanna! Men prøvde så godt jeg kunne å holde meg rolig, så ikke Bobby ble stresset. Men fytti, noen folk altså...!!

Jaa han er nydelig, ser ut som en selunge, syns jeg :D Er helt forelska.

Har du sett noe så nusselig...

Hehe, var det ikke du som var så stresset og bekymret for å få en valp da, @bippo? Hvordan synes du at det er nå da?

Jo, jeg var (og er fortsatt litt) dritstressa, og jeg hadde en liten grine-session med samboer på telefonen i går (han er bortreist) fordi jeg følte at jeg ikke klarte det. Han har bare vært i dårlig form siden han kom hit, først dreit han blod, og nå har han fått UVI, så han tisser over alt og har skikkelig vondt, stakkars. Men, nesten som bestilt så sov han hele natten gjennom i natt, oppførte seg eksemplarisk hos veterinæren, og har lært seg å sitte på kommando, så i dag føles det mye bedre :) han biter og gnager ikke noe særlig, og han finnes ikke stressa. Så han er egentlig en drømmevalp altså :) han må bare bli frisk, stakkar.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg var (og er fortsatt litt) dritstressa, og jeg hadde en liten grine-session med samboer på telefonen i går (han er bortreist) fordi jeg følte at jeg ikke klarte det. Han har bare vært i dårlig form siden han kom hit, først dreit han blod, og nå har han fått UVI, så han tisser over alt og har skikkelig vondt, stakkars. Men, nesten som bestilt så sov han hele natten gjennom i natt, oppførte seg eksemplarisk hos veterinæren, og har lært seg å sitte på kommando, så i dag føles det mye bedre :) han biter og gnager ikke noe særlig, og han finnes ikke stressa. Så han er egentlig en drømmevalp altså :) han må bare bli frisk, stakkar.

Det er ofte litt innkjøringstid med valper... Dårlig mage er helt normalt med valper, og det er ingen grunn til panikk.. Så lenge blodet er friskt (rødt) så er det som regel bare en liten rift pga hard avføring eller kraftig diare.

Gi magen litt tid på å roe seg, jeg pleier å gi (når vi har valper i hus) en skvett biola som forebyggende (svært lite som skal til), er de dårlig i magen gir jeg bare kokt ris, fiskeboller (med pittelitt kraft) og kokte grønnsaker. Det er hakket mildere enn tørrfor.

De spiser på alt mulig så det er ikke så rart at de blir litt tarzan i underetasjen til tider.

Han er helskjønn! Gratulerer så mye :)

Ps; tisser overalt gjør alle valper, hvordan la du merke til at han var smertepåvirket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte litt innkjøringstid med valper... Dårlig mage er helt normalt med valper, og det er ingen grunn til panikk.. Så lenge blodet er friskt (rødt) så er det som regel bare en liten rift pga hard avføring eller kraftig diare.

Gi magen litt tid på å roe seg, jeg pleier å gi (når vi har valper i hus) en skvett biola som forebyggende (svært lite som skal til), er de dårlig i magen gir jeg bare kokt ris, fiskeboller (med pittelitt kraft) og kokte grønnsaker. Det er hakket mildere enn tørrfor.

De spiser på alt mulig så det er ikke så rart at de blir litt tarzan i underetasjen til tider.

Han er helskjønn! Gratulerer så mye :)

Ps; tisser overalt gjør alle valper, hvordan la du merke til at han var smertepåvirket?

Ja, jeg var forberedt på litt dårlig mage, men fikk litt sjokk da det plutselig var blod i det som kom ut. Prøvde å gi han biola, men det bare fnyste han av. Ris og fiskeboller derimot gikk ned på høykant :) og på søndag kveld var han plutselig helt fin i magen igjen. Og med det har han helt sluttet å bæsje inne også :) spent på å se hvordan det blir med antibiotikaen nå, det er jo kjent for å lage litt styr i magen.. Hmm.

Fordi han har egentlig vært flink til å tisse ute fra dag en, men plutselig kunne han komme inn og skvette urin over alt etter at jeg hadde luftet han. Gjerne tre ganger i minuttet. Og så begynte han å pipe/ule hver gang han måtte skvette (aldri når han har full blære, rart), og da skjønte jeg at det var noe som ikke stemte helt. Også slikker han seg veldig mye nedentil. Men han spiste medisinen som om det skulle vært godis, så han er nok frisk på et blunk :D

Takktakk, det er deilig å ha han i hus endelig :) men også litt skummelt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er Bobby 10 uker gammel. Vi har begynt å få litt rutiner på ting, og det er deilig :) Urinveisinfeksjonen hans er borte, og han virker frisk og fin igjen. Han har tydeligvis begynt å klø veldig i tennene, for nå hender det at han får noen raptuser der han henger seg fast i beina mine, og han har allerede ødelagt to bukser. I tillegg til at beina mine nå er fulle av bitemerker :P Veeeldig deilig.

Etter UVI'en har han lagt til seg vanen med å tisse inne, for da gikk han jo og skvettet urin over alt hele tiden, så jeg sliter litt med å få han til å tisse ute nå. Vi er ute, han bæsjer, men venter med å tisse til vi har kommet inn døra. Fryktelig irriterende, men jeg skal vel klare å venne han av med det.

Utover det er han en trygg og god gutt, men han bærer preg av spøkelsesalderen nå, for sofaputer er nemlig dritskumle. Flasker er heller ikke særlig stas, og tyggebeinene er bare ok annenhver gang (til mors store sorg, for da går det ut over legger og knær i stedet).

Tok noen bilder av han i dag.

IMG_1276_zpsaad415fe.jpg

IMG_1179_zpsd0e65a56.jpg

IMG_1203_zpsc200fd0a.jpg

Alt skal smakes på

IMG_1266_zps0951435d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labradortispa mi var überrenslig fra dag én, men hun pissa inne i tide og utide helt til hun var 5-6 mnd. Det var nesten sånn labradorfaenskap-pissing, type hun lå og så på meg med sånn "fandenskap" i blikket, så løfta hun bakparten og tissa på teppet sitt. Hvis han tisser på tepper eller "spesielle steder", forsøk å fjerne de. Det hjalp mye av vi fjerna alt.

Han er dritsøt! Følger han på instagram og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labradortispa mi var überrenslig fra dag én, men hun pissa inne i tide og utide helt til hun var 5-6 mnd. Det var nesten sånn labradorfaenskap-pissing, type hun lå og så på meg med sånn "fandenskap" i blikket, så løfta hun bakparten og tissa på teppet sitt. Hvis han tisser på tepper eller "spesielle steder", forsøk å fjerne de. Det hjalp mye av vi fjerna alt.

Han er dritsøt! Følger han på instagram og :D

Ja, han er litt av den typen. Eller med en gang vi har satt oss ned for å spise, DA er det best å gå på do. Trenger ikke å være mye heller, bare akkurat nok til at jeg må reise meg opp og tørke det før han tråkker tiss rundt i hele leiligheten. Nå gjorde han det igjen. Gaah.

Jeg vasker enten med en klor/vann blanding, eller eddik/vann. Virker ikke som han har noe system på hvor han tisser, men han gjør det helst like ved meg. Jeg har jo satt opp en sånn liten valpegård til han, og inni der har jeg først dekket gulvet med søppelposer (teipet fast), også har jeg håndkler oppå som jeg bytter hver dag, og der er det liksom "greit" om han tisser. Så det gjør han. Så da har jeg litt kontroll på det hvertfall, men hadde jo helst sett at han klarte å spare de tre dråpene til vi gikk ut.

Så hyggelig at dere følger han på instagram da! :D Jeg syns det er veldig trivelig å legge ut bilder der, for jeg vet hvor glad jeg selv blir av hundebilder, hahah :P

Og takk, jeg syns også han er nydelig :wub: Så lenge han ikke henger fast i leggen min, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig søt og skjønn valp. Synes Golden valper ser ut som kosebamser og de er veldig farlige å se på da jeg alltid får lyst til å kidnappe en :)

Hihi, takk :) Ja, det er mange som sier det. Og mange sier det samtidig som han henger i jakkeermet mitt, og da er det ikke langt ifra at jeg nesten gir han bort på flekken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, takk :) Ja, det er mange som sier det. Og mange sier det samtidig som han henger i jakkeermet mitt, og da er det ikke langt ifra at jeg nesten gir han bort på flekken :P

*mimre* husker når hele familien satt med føtter og armer godt trekt opp under seg i flere måneder, fordi en stk liten golden valp klødde fryktelig i tenna... bra at de er fryktelig søte når de holder på sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*mimre* husker når hele familien satt med føtter og armer godt trekt opp under seg i flere måneder, fordi en stk liten golden valp klødde fryktelig i tenna... bra at de er fryktelig søte når de holder på sånn :P

Hahah, ja jeg tror det er det som redder han når han er sånn :D Heldigvis er han ikke ille hele tiden, det er mest etter at vi har gått tur eller han nettopp har våknet at han får helt raptus, og da skal mor tygges på! De to andre jeg bor med slipper ekstremt billig unna, de klager mest over at han tygger på laptop-ledninger osv. Merker at jeg blir litt gretten da, hahah. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja det er flaks han er så søt, for det første han gjorde i dag var å rive i stykker pysjbuksa mi - mens jeg hadde den på meg. Så var vi ute, men han gadd ikke å gjøre ifra seg før det sekundet vi var kommet inn døra og jeg hadde tatt av meg klær og sko. På dørmatta. Og så bjeffet han noe helt infernalsk og prøvde å spise leggene mine, før jeg var så heldig at jeg måtte i møte og kunne overlate ansvaret til samboeren min. :P I dag har han IKKE vært søt, for å si det sånn, hahah! Men tror ikke han er helt i form, har ikke spist opp frokosten sin, også har han blitt løs i magen, så kanskje det er derfor han har vært litt ekstra umulius. Er det normalt at de plutselig bare har dager der de er sånn? Dårlig i magen og sånn tenker jeg på? Forventet det jo i starten, men i dag syns jeg ikke noe om det :/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja det er flaks han er så søt, for det første han gjorde i dag var å rive i stykker pysjbuksa mi - mens jeg hadde den på meg. Så var vi ute, men han gadd ikke å gjøre ifra seg før det sekundet vi var kommet inn døra og jeg hadde tatt av meg klær og sko. På dørmatta. Og så bjeffet han noe helt infernalsk og prøvde å spise leggene mine, før jeg var så heldig at jeg måtte i møte og kunne overlate ansvaret til samboeren min. :P I dag har han IKKE vært søt, for å si det sånn, hahah! Men tror ikke han er helt i form, har ikke spist opp frokosten sin, også har han blitt løs i magen, så kanskje det er derfor han har vært litt ekstra umulius. Er det normalt at de plutselig bare har dager der de er sånn? Dårlig i magen og sånn tenker jeg på? Forventet det jo i starten, men i dag syns jeg ikke noe om det :/

valper spiser på det meste og får i seg litt av hvert, så det er normalt at de er litt dårlige i magen. Det eneste man kan gjøre er å følge med og sørge for at det blir konsumert nok vann :)

han høres ut som en herlig gutt! :D og så søt! :wub:

Hvis du sliter med rensligheten (eller det å få han til å tisse ute igjen) så kan du ta med noe han har tisset på inne og grave det litt ned i jorda ute i hagen. Da er det større sjans for at han begynner å tisse ute igjen :)

min labbevalp er nå litt over 5 mnd og snart tør jeg si at han er rein ;) (altså at han klarer å holde seg over lengre tid og ikke ut asap etter mat,drikke eller lek :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til søte lille Bobby, hyggelig med flere goldens på sonen :ahappy: Ang det med dårlig i magen så forsøk å passe på at han i alle fall ikke får i seg veldig mye rart ute. Mange goldenvalper spiser alt de kommer over og sliter derfor en del med dårlig mage de første månedene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

valper spiser på det meste og får i seg litt av hvert, så det er normalt at de er litt dårlige i magen. Det eneste man kan gjøre er å følge med og sørge for at det blir konsumert nok vann :)

han høres ut som en herlig gutt! :D og så søt! :wub:

Hvis du sliter med rensligheten (eller det å få han til å tisse ute igjen) så kan du ta med noe han har tisset på inne og grave det litt ned i jorda ute i hagen. Da er det større sjans for at han begynner å tisse ute igjen :)

min labbevalp er nå litt over 5 mnd og snart tør jeg si at han er rein ;) (altså at han klarer å holde seg over lengre tid og ikke ut asap etter mat,drikke eller lek :P )

Ja han er heldigvis flink til å drikke, selv om det virker som han legger alt i leppene for å dryppe det rundt i hele leiligheten etter at han har vært og tatt seg en slurk :P Får bare blande ut vannet med litt leverpostei om han slutter å drikke ordentlig. Men han drikker heller vannet i tørrforet enn å spise selve tørrforet, så jeg er ikke kjempebekymret ennå :)

Vi har ikke hage :( Vi har bakgård. Jeg begynner å tenke at det kommer til å ta litt ekstra tid å få han husren, siden vi bor i 6. etg midt i byen, det tar så himla lang tid å komme seg ut at han av og til gjør fra seg på veien. Jeg bærer han som regel, men han vokser jo i rekordfart, så jeg ser ikke for meg at jeg kan drive med det så fryktelig mye lenger.

Åh, 5 mnd høres deilig ut, håper vi også kan få til det! Tviler, men man vet aldri! :) Han er hvertfall veldig flink til å bæsje ute/si godt ifra før han må det, med mindre han er dårlig i magen, så der er jeg ikke så stressa. Tissingen er det verre med, men det går seg vel til etter hvert. :) Jeg er nok litt for lat med å ta han ut også, siden det tar så himla lang tid, så jeg må skjerpe meg på det punktet :)

Velkommen til søte lille Bobby, hyggelig med flere goldens på sonen :ahappy: Ang det med dårlig i magen så forsøk å passe på at han i alle fall ikke får i seg veldig mye rart ute. Mange goldenvalper spiser alt de kommer over og sliter derfor en del med dårlig mage de første månedene :)

Takk takk! :) Ja jeg prøver så godt jeg kan, men det er ikke alltid det er så lett :P Jeg pleier å lufte han i bakgården (om jeg lufter han på Torgallmenningen får han ikke ro nok til å gjøre fra seg), og vi deler den med en kinarestaurant ( :hmm: ), så det er alltid mye rare sausrester, matrester og frityrrester der ute. Løfter han over de verste områdene, men iblant får han tak i noe jeg har oversett.

Gleder meg til han ikke lenger er så liten og søt at ALLE vil hilse på han, for da kan jeg kanskje lufte han et sted med mer folk :P Litt renere ute på torget enn i bakgården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...