Gå til innhold
Hundesonen.no

Goldengutten Bobby


bippo
 Share

Recommended Posts

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nytt bilde av han forresten, se så stor han har blitt!

Hei! Tenkte jeg skulle lage en tråd, for jeg elsker å prate om hunden min. Tenkte at hvis jeg skriver om han her, så slipper jeg kanskje å skravle høl i huet på de rundt meg om han! Bobby er en G

Nå kommer det en haug med bilder! Første dag i nye huset, og Bobby kunne plutselig apportere. Veldig overraskende, men jeg ble så glad og imponert at jeg stod og skreik, flyttefølget mitt som va

Posted Images

Har du sett at det er noen fellessamlinger hvor dem trener med hund på Koppang. Tror det er på utsiden av tiurn dem møtes https://www.facebook.com/groups/563595700444621/?fref=tser linken dit. Tiurn er på baksiden av Shell bensinstasjonen lenger opp langs r3

Jeg var med et par ganger før de flyttet opp til Tiurn, men da ble det rett og slett litt langt, er redd for at Bobby er sliten allerede før vi har kommet frem. Men om de har det nå til onsdagen skal jeg prøve å komme meg dit. Han trenger å sosialiseres mer.

Han ser jo nesten voksen ut jo! :D

Ultrolig fin golden!

Ja han begynner å vokse seg til! Litt "kort" i ansiktet ennå, men det kommer seg nok :) Tusen takk!

Så flott bilde, - ble på en måte både kald og varm av å se på det. Nydelig hund! Jeg tror neste må bli en golden.. :wub:

Tusen takk! Morsomt at du sier det, for jeg har utrolig lyst på en toller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg var med et par ganger før de flyttet opp til Tiurn, men da ble det rett og slett litt langt, er redd for at Bobby er sliten allerede før vi har kommet frem. Men om de har det nå til onsdagen skal jeg prøve å komme meg dit. Han trenger å sosialiseres mer.

Ja han begynner å vokse seg til! Litt "kort" i ansiktet ennå, men det kommer seg nok :) Tusen takk!

Tusen takk! Morsomt at du sier det, for jeg har utrolig lyst på en toller :D

HAn blir jo større og orker mer etter hvert så ikke gi opp. Det er jo litt trivligere å gå over ØVerengsmoen en å følge r3 hele vegen ogs da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAn blir jo større og orker mer etter hvert så ikke gi opp. Det er jo litt trivligere å gå over ØVerengsmoen en å følge r3 hele vegen ogs da

Ja, det kan hende det går fint nå faktisk :) Men skal se det an.

Jeg måtte gi Bobby en dusj nå nettopp, for han var helt svart og stinket! Og han virkelig HATER det, han er livredd for dusjen. Men herregud som han koser seg når jeg skal tørke ørene hans! Han blir helt salig og grynter (sånn som golden retrievere gjør, har ikke hørt andre hunder som gjør det) og gjemmer hele hodet sitt i fanget mitt så jeg kan ta begge ørene samtidig. Det er koselig :) Vanligvis vil han bare leke når jeg prøver å kose med han (glefser litt etter meg og sånn), men når jeg tar ørene er han baaaare kosete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin! :wub: Hvor mye veier han?

Takk! Jeg lurer litt på om han kanskje har passert 30 kg nå, men har ikke fått veid han siden 3-månederskontrollen så det er litt vanskelig å si :P Han er hvertfall sykt tung å løfte på, og er mye større enn bikkja til en kompis som veier 18 kg.

OI som han har vokst :blink: Guri de blir fort store! Han er fortsatt en fin gutt alså :wub:

Ja han vokser helt sinnsykt fort! Samboer var borte i en uke i januar, og da han kom hjem igjen sa han "Oi shit han har blitt stor!", så det er tydelig at det skjer ting :P Takk! :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Åååh stakkars Bobby!

Han har heftig våteksem på ballene (au), og vi var hos veterinær tidligere i dag og fikk renset det og klippet all pelsen rundt og sånn. Vi har også fått smertestillende og antibiotika, og det gir jeg han som forskrevet.

De smertestillende hjelper bare såvidt, han sitter og skjelver og piper og klarer nesten ikke å gå, og hjertet mitt knuser sånn for han, for han er skikkelig stusselig altså. Jeg tok av skjermen hans litt i sted, så han fikk spist og drukket og gått litt på tur, og jeg har ALDRI sett han så glad før tror jeg. Og da jeg skulle ta den på igjen ble han så redd og stresset at han bæsjet litt på seg :(

Og jeg har så lyst til å holde han og trøste han hele tiden, men det vil vel bare gjøre det verre på mange måter, så han sitter bare og gråter i ene hjørnet av sofaen. Jeg får helt vondt av han. :(

C232C31D-A5D9-4330-8D06-E8EAAC72C532_zps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen stakkar "liten" :shocked: God bedring til Bobby :heart: Hvis han missliker/er redd skjermen så kan kanskje kanskje en oppblåsbar krage være et alternativ og litt mer behagelig å ha på? En sånn her:

procollar2.jpg

Men trenger du å ha på skjermen når du er inne sammen med ham og kan se etter at han ikke slikker? :)

Jeg spurte etter det hos veterinæren, men de hadde det ikke :( Jeg prøver å gjøre han litt tryggere på skjermen mens jeg er med han, så han kanskje klarer å sove med den i natt. Men han må vel være i senga med meg uansett, for om jeg ikke er innen synsrekkevidde så begynner han faktisk å ule. Er ikke helt greit å være Bobby nå, nei :(

En sånn badering til halsen liker de fleste hunder bedre enn cone-of-shame, men usj, var ikke engang klar over at de kunne få våteksem på pungen :hmm:

Håper det går seg til raskt.

Nei, det er visst et av de verste stedene de kan ha det, så det var jo innmari uflaks :( Takk, det håper jeg og!

God bedring til Bobby! Kanskje ha på truse istedet? :)

Takk! Nei det væsker sånn foreløpig at veterinæren anbefalte det ikke. :( Han må få så mye luft på som overhodet mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, god bedring til pene gutten! :flowers:

Takk :) Virker som han har det bedre i dag. Vi har droppet skjermen, også passer jeg heller på å følge kjempegodt med om han prøver å slikke seg. Det virker som han har skjønt tegninga, så han prøver seg ikke på det lenger :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såret til Bobby gror kjempefint, pungen er ikke lenger knallrød og væskende, den er mer en litt irritert rosa eller noe sånt. Jeg har vært nøye på å vaske med grønnsåpevann og smøre med fucidin, ofte flere ganger om dagen, ettersom han liker å avkjøle pungen på alt mulig når vi er ute, og derfor blir fryktelig møkkete. Jeg skjønner at det lindrer, men herregud så irriterende!

Problemet i dag er at det har begynt å gro (tror jeg), og han virker forferdelig frustrert. Det klør visst! Han går rundt og bjeffer og piper og vil ut (antageligvis for å teabagge steinene utenfor), og får sånn plutselige rykninger og vil slikke seg. Han er kjempedyktig, og hver gang han løfter beinet for å slikke, så stopper han opp og ser på meg, og da trengs kun et blikk for å si "nei", også legger han ned beinet igjen. Men den sytingen! Åååh. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å lindre litt? Helst noe som ikke innebærer at han dypper pungen i alle sølepyttene han finner? :P

0FA886D0-50BC-4DB8-8FF4-458DDD88E938_zps

Har prøvd å gjøre det komfortabelt for han, men han er ikke særlig imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bobby er bra igjen :jump:

Og det er deilig, for da kan vi endelig gå på litt ordentlige turer igjen! Han begynte å vise tegn på at han ble litt understimulert, selv om jeg prøvde så godt jeg kunne å aktivisere han, men det var visst ikke nok. Så nå koser han seg på skogturer, og det er så gøy å se :)

Jeg har jo nevnt flere ganger at jeg har syntes han har vært hormonell og hatt mye "trass", men jeg hadde ikke sagt det før om jeg hadde visst hvordan han skulle bli nå :P Jeg blir helt svett av han.

Han har plutselig fått ekstrem gulvskrekk, så jeg har vært nødt til å legge masse tepper på gulvet over alt, for hvis ikke tør han ikke å gå der. Han kjefter (!) fælt på oss om vi prøver å få han til å gjøre noe han ikke vil (gå ned fra sofaen for eksempel), og han må markere omtrentlig hver 5. meter. Han har ikke begynt å løfte beinet ennå, og helt ærlig håper jeg at det ikke er noe han begynner med, for jeg får helt mark av hannhunder som tisser oppetter husvegger og biler og alt som er.

Han er 80% døv, og med mindre jeg har skikkelig digg mat i hånda gidder han ikke å sitte for meg engang. Han er klin umulig når vi møter andre hunder eller folk, heldigvis ikke aggressiv, men han MÅ på død og liv opp i trynet på dem, og hvis han ikke får lov, så setter han seg ned. Og han blir sittende. Han er sååå staaa herreguuud. :gaah:

Men! Han er morsom også. Det er ingen tvil om at det er en retriever jeg har. Han blir ofte med til postkassa (den er et stykke unna huset), og blir ekstremt ivrig og napper etter posten når jeg har tatt den ut av postkassa. Så jeg lar han bare bære all posten hjem, og gurimalla han blir så glad og stolt! Folk som kjører forbi peker og ler og sånn, for han ser ganske komisk ut, men det er jo deilig å slippe å bære posten selv. Og jeg roser han maaasse, så han syns det er morsommere fra gang til gang også. :wub: Søting.

1AA1B7C0-5803-437E-8E9D-CCE201DC3439_zps

Her var han litt skeptisk til å gå oppå teppene også, gulvet vi har knirker endel. Men det går vel over :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: !

Stakkars liten, godt han ble bra igjen! Han er fryktelig søt altså :wub:

Haha :D

Ja, det er deilig for oss begge :) Man blir jo fort litt hysterisk hundemamma når man vet at valpen ikke har det helt bra.

Tusen takk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ugh, hva er det med folk? Jeg og Bobby trener så godt vi kan på passeringer, og han har begynt å bli bedre. Når vi nærmer oss noen forbipasserende får jeg oppmerksomheten hans, og får han til å sitte og bli, og holde øyekontakt med meg. Men så godt som HVER gang vi gjør dette, så kommer de forbipasserende BORT TIL OSS, og da blir jo Bobby helt vill med en gang! Bare de stopper, så ødelegger de for oss. Jeg skjønner ikke helt hvordan de kan se på det som en invitasjon, når jeg står med ryggen til dem og blokkerer for synet til Bobby. Og så blir treningen ødelagt med en gang. Ååååååh det er så sinnsykt irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...