Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine flauser


yvonne_89
 Share

Recommended Posts

- Det var flaut når Nuka bestemte seg for å drite i vannet på en populær badeplass. Vi hadde badet, og var på tur opp av vannet. Bare en kvart meter fra land driter hund, og jeg drar henne på land i fortvilelse - i håp om at det ikke kom noe i vannet. Men joda, det kom i både vannet og på marka..

- Det var også flaut når vi var på ferie i Lofoten, og gikk på ei strand hvor det var fjære og langgrunt. Når vi kommer langt ut, og vannet når Nuka til knærne - jo DA skal hun drite... det er noe med henne og vann altså... og det værste var jo at det var mange barn og voksne som badet rundt oss...

Misery loves company, sies det :lol: Godt at jeg ikke er alene om å ha en hund som gjør sånt.

Jeg hadde fortrengt den gangen i Sverige da Rina løp i full fart ut i vannet på stranden ved campingplassen, med meg på slep...og stilte seg opp for å drite ikke langt fra ungene som badet. Da ønsket jeg at jorden skulle åpne seg. I tillegg lå bæsjeposen et stykke unna, og jeg måtte signalisere til min søster om at hun måtte hente den. Hundehold er en sann glede :innocent:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da Casper låste meg ute og jeg måtte ringe brannvesenet...

Skulle gå over et overgangsfelt med Tuf, og det var en politibil som stoppet for å slippe oss over. Hadde kommet halvveis og sto ca rett foran politibilen da Tuf bestemte seg for at vi var ferdige med

Dagsfersk flause: Ziva stakk etter en katt som satt like utenfor huset når jeg slapp henne ut i morrest, og løp etter den opp til nabogården. Innen jeg rakk fram dit hadde hun tatt en dukkert i hageda

Guest Belgerpia

Tinka satte meg i en del pinlige situasjoner når hun stjal mat. For eksempel da vi gikk på en sti med en skråning på den ene siden, og hun jumpet ned skråningen for å stjele kanelbollene til noen som satt like nedenfor stien. Eller da vi var på skitur og hun gikk løs (hun var ikke akkurat noen trekkhund, så det var like greit å ha henne løs når det var (tilsynelatende) folketomme områder), og hun plutselig satte avgårde et par hundre meter gjennom nysnø for å stjele matpakka rett ut av hendene til et par andre skigåere. Og jeg satte etter gjennom nysnøen med ski på beina. Etter litt om og men kom jeg fram, men da hadde hun jo for lengst spist opp brødskivene deres. Heldigvis kunne jeg tilby Kvikk Lunsjen min som plaster på såret... Men det var ikke en særlig kul situasjon å være i akkurat.

Det flaueste jeg har opplevd med henne var da hun klarte å komme seg ut av bilen på en parkeringsplass utenfor et kjøpesenter. Hun var uten halsbånd og bånd, og hadde helt lukket ørene for mine rop og plystring. Så hun satte avgårde over parkeringsplassen, med meg løpende etter. Selvfølgelig gikk hun inn på dette kjøpesenteret, men gikk heldigvis ikke inn i matbutikken. Jeg fant henne i en klesbutikk og var temmelig rød i ansiktet da jeg løftet henne opp og bar henne i armene mine (25 kg labrador) ut av kjøpesenteret og over parkeringsplassen.

Ler og ler og ler ........ den var ram på mat den der..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis var ikke jeg tilstede når dette skjedde, men det var min hund. Hunden, en riesenschnauzer, var hos noen som passet han en helg. De hadde nok gitt han noen han ikke var vant til å få for plutselig står han ved døra og piper.

Det var vinter, de bodde i 4. etg uten heis og måtte kle på seg og samtidig ha med sine to egne hunder ut. De kledde seg i all hast, lukket opp døra og gikk ut i gangen og lenger kom de ikke før spruten sto. Han spraylakkerte da inngangsdøren til naboen tvers over gangen.

De fortet seg ut med hundene for å se om det var mer som skulle ut. Hun var veldig flau da hun etterpå tok med seg vaskebøtta og ringte på hos naboen for å si at hun måtte vaske da dørsprekken var full av illeluktende "væske" :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Border collie Knott var veldig glad i å kjøre bil. Det var noe av det gøyeste hun visste, noe som jo var veldig praktisk og greit for meg og. Vi bodde i en leilighet rett ved siden av en butikk, femti meter unna kanskje. En dag da jeg luftet henne i hagen kikker hun brått opp og bort på parkeringsplassen, før hun raser bort og går bananas ved en bil med åpen dør, spratt opp og ned, snurret rundt og bjeffet, og avsluttet det hele ved å prøve å skvise seg inn i fremsetet - der en dame satt lettere sjokkert. Jeg stammet frem at hunden var veldig glad i å kjøre bil, og at hun var en omplasseringshund (det var hun ikke) før jeg ba om unnskyldning og dro med meg dyret hjem. Pinlig.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med at eg skulle stille på NKK Bjerke i fjor, så hadde onkel og tante gitt meg husly for ei langhelg. Eine dagen hadde dei diska opp med surra svinesteik til middag, og den vart satt inn på kjøkkenbenken når vi var ferdige og ete. Plutseleg forsvant Catania inn, og etter ei stund, når tante var inn ein tur, så kom Catania i hundre-og-ti ut døra, med resten av steika i kjeften. Den hadde dei tenkt og lage noko av dagen etterpå. Endte opp med at dei delte den på alle 4 bikkjene, noko som var enklare sagt enn gjort, sidan Catania IKKJE ville gi i frå seg fangsten sin... :icon_redface:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortrengt en del, men noen husker jeg da...

- Rusla lang Akerselva, Salo som vanlig løs. Plutslig får gamlingen fart på seg (og ble seff akutt døv), løper etter ei dame med en plastpose. Han har en egen magisk teknikk på å lage hull i plastposer uten at noen merker det, tok ikke mange sekundene før det var hull i posen og brød overalt...

- Rusla langs Akerselva med Stina, folk peker rart på oss. Tenkte forsåvidt ikke mer over det, for det er ikke akkurat uvanlig når man rusler med nebbdyr. Men det gir seg ikke, folk stopper og peker, hvisker og tisker. Jeg prøver febrilsk å sjekke håret, om jeg har hull i buksa etc, men fant ikke noe galt. Kasta et blikk på bikkja, som står og gliser. Ut av nebbet stikker det vinger på hver side..

- Og vi rusler langs Akerselva igjen... Eller, rusler gjør vi ikke. Midt på vinteren og holke. Stina ser en rotte og setter avgårde, i nedoverbakke for å være på den sikre siden. Klarer å holde meg på beina og sklir avgårde i noen hundre meter. Kom til et område med asfalt, ble et ganske effektivt bråstopp. Jeg tryna seff, Stina gliser og setter seg oppå meg.

- På tur gjennom en park og telefonen ringer. Uoppmerksom i ett sekund, og VIPS, så hadde Stina klatra opp i et tre for å ta en katt (katta skulle ta en fugl, var som i en tegnefilm)... Naboen kommer forbi, han holdt på å dø av latter.

- Salo er ikke veldig glad i veterinæren, men her en dag løp han rett inn, dreit foran resepsjonen og løp like fort ut igjen..

- På fjelltur, treffer på et slektstreff som grilla pølser. Samtlige var veldig gira over å se en dalmatiner, bursdagsbarnet (les:gubben) spurte pent om å få gi han en pølse. Salo var tydeligvis sulten, så ikke forskjell på pølse og pølsefingre, tok et lite jafs..

- Vi gikk Elvelangs, folk peker og ler. Kikker på Salo, han hadde funnet seg en brukt tampong på gata og som hang pent på ene hjørnetanna..

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaueste gamlehunden gjorde var heldigvis når jeg ikke var tilstede. Moren min hadde vinklubb med masse damer som satt pent oppkledde ute og slarvet og diskuterte vin. Ull kom glad og lykkelig løpende ut av huset med en tampong (heldigvis ubrukt) hengende etter snøret fra munnen. Han løp rundt og kastet og ojjet med den mens moren min løp etter - jeg var glad jeg ikke var der...

En venninne av meg har derimot hatt hunder som har gjort de rareste tingene. Bla gikk hun tur i byen med den forrige kelpien sin som elsket å kjøre bil. De sto og skulle over et gangfelt da en bil stoppet opp for rødt lys, kelpien hoppet inn det åpne bilvinduet i så stor fart at hun rykket båndet ut av hendene på venninnen min. Før hun rakk å gjøre noe mer kjørte bilen... Mannen som kjørte bilen hadde visst kjørt lenge før han så seg i speilet og så et glad kelpieansikt - heldigvis hadde hunden telefonnummer på halsbåndet og min venninne fikk hunden igjen.
Samme hund stakk også av og joinet pokerspillet til noen polske bærplukkere på en campingplass en gang - da venninnen min fant henne satt hunden på en stol ved bordet i campinghytta og hadde fått egne kort :P

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like etter at vi flyttet hit hadde et par av bikkjene tatt seg en tur og jaget rev. Det var greit nok, lovlig terreng og årstid. Det som var litt mindre greit var at de fant et kaninbur nedi byggefeltet på vei hjem. Det ble selvsagt åpnet, og innholdet makulert. Jeg kjørte en runde for å høre etter losen, og på vei hjem møtte jeg en hylende og skrikende dame i veien. Hun var barnevakt i dette huset akkurat da, og over middels forbannet. Men jeg fikk da hanket inn bikkjene og beklaget.

Samme kveld gikk jeg ned for å beklage og tilby erstatning til de som eier hus og kaniner. Litt over middels flau for å møte en ny nabo på denne måten...Og møtte en supertrivelig kar, som egentlig gav f.. i disse kaninene. Han hadde Vorsteher selv, og visste godt at shit happens med jakthunder. Og er i dag en god kamerat :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg har derimot hatt hunder som har gjort de rareste tingene. Bla gikk hun tur i byen med den forrige kelpien sin som elsket å kjøre bil. De sto og skulle over et gangfelt da en bil stoppet opp for rødt lys, kelpien hoppet inn det åpne bilvinduet i så stor fart at hun rykket båndet ut av hendene på venninnen min. Før hun rakk å gjøre noe mer kjørte bilen... Mannen som kjørte bilen hadde visst kjørt lenge før han så seg i speilet og så et glad kelpieansikt - heldigvis hadde hunden telefonnummer på halsbåndet og min venninne fikk hunden igjen.

Samme hund stakk også av og joinet pokerspillet til noen polske bærplukkere på en campingplass en gang - da venninnen min fant henne satt hunden på en stol ved bordet i campinghytta og hadde fått egne kort :P

Denne hunden virket bare genial, haha :lol: Lo godt!

Jeg har fortrengt det meste jeg - som jeg gjør med flaue ting. Haaaater det, gjør alt for å unngå det, men kommer dessverre ikke unna uansett hvor mye jeg prøver. Det jeg husker nå:

- Elvis haaaaater smelle-lyder, og den elektriske fluezapperen (fanger heter det kanskje) var intet unntak. Så hver gang en flue blir grillet i den, rabler det for Elvis (altså, han bare demper seg, gjør ALT for å komme ut av rommet o.l.). En dag var vi bare skikkelig uheldig, da døren til stua ikke var ordentlig lukket, inngangsdøren stod åpen fordi kjæresten holdt på ute å vi luftet huset litt. Elvis river opp stuedøra med lappen, springer ut og ned langs veien. Vi har en lang oppjjørsel, men Elvis blir helt døv i slike situasjoner. Jeg hyler selvsagt etter og begynner allerede å se for meg scenarioer hvor han blir påkjørt og slikt (landlig vei hvor de kjører i hundre og h*lvette her). Kjæresten min oppfatter selvsagt dette og løper etter Elvis ettersom han er "døv". Men så langt kom han ikke, ettersom en av naboene i nærområdet stod ved postkasse-huset for å hente posten. Sjåføren er ute å henter posten og på vei inn i bilen, og sidemannen ved siden av sjåføren har bildøren oppe av en eller annen merkelig grunn. Uansett, Elvis bestemmer seg derfor å hoppe inn i bilen til dama som sitter på passasjer-siden, mellom bena hennes. Og der sitter han veldig pent å venter på å kjøre. Dama ble veldig overrasket, og sjåføren også, men heldigvis kom kjæresten min rett etter og beklaget seg og fortalte situasjonen. Heldigvis tok de det veldig pent og syns synd på Elvis siden han bare var redd, og de hadde trossalt hunder selv. Men flaut var det!

- Da Elvis hoppet ut av bilen og nesten kolliderte med en syklist som kom ved siden av bilen - som jeg selvsagt ikke så. Snakket ikke med syklisten da det ikke skjedde noe annet enn at hun skvatt og holdt på å falle, men hun gjorde ikke det så hun så seg bare tilbake og syklet videre. Men det var forsatt flaut.

- Da Elvis skulle markere seg på en liten jente (8-10 år eller noe) som ville hilse på han. Det kom ikke noe ut av han fordi han hadde tømt blæra, men altså, han løftet benet skikkelig og alt! Suuuper flaut.

- Da Elvis bestemte seg at det var veldig fint å sette seg ned for å bæsje midt under borgertoget på 17. Mai.

- Da jeg bodde hos moren min. Huset ligger litt fra veien, men ikke super langt. Bor en eldre dame over veien som skulle hente posten sin. Jeg hentet han inn fra hundegården. Fra hundegård og inn pleier Elvis å være løs, null problem, men akkurat denne gangen så han denne stakkarslige gamle damen som skulle bare hente posten sin. Og av en eller merkelig grunn reagerte han på henne (han har sett henne før) da, begynte å bjeffe å løp ned i en skikkelig fart mot dama - mens han bjeffet. Dama var ikke treg med å snu, løp inn og smalt igjen døra. Elvis kom halvveis til døra hennes før han snudde og kok tuslende tilbake. Jeg stod å ropte selvsagt fra første stund han begynte å løpe, men det skjedde så fort så jeg rakk ikke ut av oppkjørselen en gang før han snudde for å komme tilbake.

- Elvis knurret lavt til en av kompisene til lillebroren min når vi var yngre. Det var ikke noe kult, men det var en voksen der som hadde kontroll, så det høres kanskje fælt ut, men var liksom ikke noe ille. Kompisen ble selvsagt ukomfortabel, men når det er sagt var dette en skikkelig drittsekk som utnytte og mobbet broren min, så innerst inne hadde jeg helt ærlig ingen dårlig samvittighet. Spesielt når Elvis bare var på avstand, stirret stygt på han og murret/knurret lett. Han likte virkelig ikke han. Trenger kanskje ikke si at jeg heller ikke likte denne fyren? Grøsser ved tanken på han den dag i dag, ugh. Men det var ganske flaut med en gang! Må da nevne at Elvis aldri ellers har knurret på andre barn eller mennesker, med ett unntak og unntak hvis noen skremmer han, går med noe rart o.l. Les det unntaket på neste punkt :P

- Unntaket er; Elvis liker virkelig ikke den ene onkelen til moren min. Han ser sinna ut av natur (mener det ikke slemt, men ja), og har en slags holdning som tja.. Vet ikke hva jeg skal si. Men jeg kan si at jeg skjønner hvorfor Elvis ikke er helt komfortabel med han og trygg på han. Onkelen har ALDRI gjort Elvis noe, er super snill og har hunder selv liksom, men nei, Elvis bare nekter å like han :lol: Onkelen har slått seg til ro med det, og kona hans og resten av familien finner det egentlig bare morsomt, haha. Men dette var også flaut i starten for meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en turisthytte i Setesdalen for noen år siden. Vi hadde planer om å gå en dagstur opp til en av de høyeste toppene. Koda var med og han gikk naturligvis i sele og bånd mens jeg hadde trekkbelte på meg, pga sau.

På vei ned stoppet vi for å fikse sekken, hvorfor vi bestemte oss for å stoppe på den eneste snøflekken (skare herfra til evigheten) har jeg ingen anelse om.

Jeg satt meg ned på huk for å ta vekk båndet under foten på koda. Mens jeg sitter på huk i nedover bakke på skaresnø, så ser Koda en saueflokk. Han begynner å jogge lett mot dem. Båndet strammer seg og jeg tipper framover på magen, og Koda fortsetter å dra. Jeg sklir etter og hyler at han må stoppe, uten en sjanse til å klare å stoppe farten jeg begynner å få på snøen. Har jeg nevnt at jeg hadde på meg regntøy? Ikke det? nei, jeg hadde det altså.

Farten steg, Koda løp fortere og jeg hyler. Så slutter snøen og går over i gjørmete slapse vann fordelt mellom steiner og grus. Endelig stopper Koda, men ikke før jeg har utført et perfekt magaplask og blitt dratt ned i hele gjørma. Sekken lå delvis over hodet mitt så hadde ikke sjanse til å komme meg opp uten hjelp fra exen, som sto å lo rått.

Da vi kom ned igjen til hytten, var det bare å ta seg en tur inn å få på seg tørre klær. Jeg hadde gjørme i trusen og bhen og i sokkene, ja og generelt så var hele meg en gjørme klump. Det var mange som fikk seg en liten latter når de kom tuslende inn på hyttetunet og så alle klærne mine henge på tørk i solen.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg har derimot hatt hunder som har gjort de rareste tingene. Bla gikk hun tur i byen med den forrige kelpien sin som elsket å kjøre bil. De sto og skulle over et gangfelt da en bil stoppet opp for rødt lys, kelpien hoppet inn det åpne bilvinduet i så stor fart at hun rykket båndet ut av hendene på venninnen min.

Haha, det har jo Salo gjort også! :) Men det var en politibil han hoppa inn i, da :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på besøk på en gård i telemark i vinter hvor min veninne jobbet. De hun jobbet for var bortreist og bikkjene deres skulle ha vært vekkplassert. Dessverre fikk tispa løpetid og kom i retur da hannhunden deres og hannhunden til oppasser kranglet over tispa og pisset inne/markerte over hverandre hele tiden. Da hannhundene ikke ga seg med krangling og pissing kom også hannhunden i retur.

Viste seg at tispa ikke var stueren(9mnd gammel), så hun tisset tidvis inne, og eierne har ikke alltid vært like raske på å vaske bort så "TV stua" lukta, ehm... mistenkelig. Hannhunden fikk da plutselig et behov for å markere inne over/ved hennes piss når hun hadde uhell.

Så i dette salige rotet av lukter og bøyde "markerings" grenser, ble bikkja mi enten forvirra eller trodde det var "greit" så han løfta på foten og markerte før jeg fikk summa meg bare et par minutt etter vi kom inn døra. Ga klar beskjed om at NEI dette er ikke lov, men han prøvde seg i hvert fall 2-3 ganger til.

Han gjør forøvrig det samme i stall, tror ikke han helt forstår at vi er inne, har fått plukket det relativt greit av ham nå da.

Dritflaut rett og slett.

Han har ellers ALDRI tisset eller market inne, ikke siden han var 4måneder ish gammel. (7år i år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under millionfisken, et stort arrangement i en liten kommune. Jeg og bikja sto midt i en stooor folkemengde under premieutdelinga. Bikja er rolig, fornøyd og ligger og gnager på en tom brusflaske. Plutselig fyker hun opp, bjeffer og gauler som en gal. Hele folkemengden snur seg/prøver å lokalisere hvor udyret er. Mannen på scena med mikrofonen slutter å prate, og stirrer i vår retning. Det viser seg at en liten gutt litt forran oss i folkemengden har en heliumballong, som vimser og svaier i luften. Nuka stopper ikje med den volsomme bjeffinga, og det ender opp med at jeg måtte holde henne over snuten i mange minutter- for det var alt for mange folk å bryte seg forbi om man skulle ut av området.. omsider fortsetter premieutdelinga, og jeg fikk flere spørsmål i ettertid om det var min hund som lagde rabalder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bajas har en tendens til å bli sta som et esel (typisk bulle) og bli stående hvis han ikke vil noe, gjerne legge seg ned. Eneste måten å få han med seg videre er å løfte han opp eller dra han meg seg. - Og det har jo ført til en del flaue situasjoner..

Ikke kjempeflaut, men litt flaut var det på et valpeshow i sommer. Etter en lang og varm dag hvor vi seilte gjennom rasebedømming og gruppe helt uten konkurranse, kom vi til BIS-finalen. Når det var vår tur til å ta en runde i ringen, bestemte Bajas seg for at det fikk være nok og la seg pladask på siden :P Typisk bulle hehe. Var vel noen soniser som fikk det med seg ;)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men hva gjør folk når hunden er dårlig i magen og gjør ifra seg på gata? Det er jo ikke mulig å få opp i en pose. Stikke hodet inn i nærmeste butikk og spør etter en bøtte vann? :P

LØPER!

Ikke lenge siden Mocca hadde den sprutdiareen midt på ett torg og jeg gikk veldig fort bort derfra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig morgentur søndagsmorgen i fjor, med litt langt kobbel. Frost bestemmer seg for å forsvinne gjennom en hekk for å gjøre sitt fornødne. Det var ikke noe annet å gjøre enn å krabbe etter for å plukke opp. Dette syns frost var kjempegøy, så han hopper og begynner å leke med lua jeg hadde på hodet og sprette rundt i full glede. Kikker til venstre, der jeg ligger og kaver i en fremmed hage, med bena ut gjennom hekken og der står hagens eiere i stuevinduet og ler seg skakke!!!

"Stolt" øyeblikk, men de takket stort for at jeg plukket opp!

Og også frost, men med min lillesøster, hvor de to på tur møtte på en jente i skjørt. Frost stakk hodet under skjørtet og skvatt tilbake, fnøs, rista på hodet og skar skikkelige grimaser. Min lillesøster hadde slitt med å holde seg alvorlig!!!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler og ler :D

Kommer på en morsom episode med Aska!

Vi var på besök hos ei veninne og hundene løp på et jorde utenfor husene. Plutselig forsvinner Aska (Hun stikker aldri av) og jeg ser at hun er på terassen til en nabo. Hun smetter inn døren og jeg løper etter, og får ropt henne ut derifra kort tid etterpå.

Neste dag får jeg vite gjennom veninnen min at Aska (som er en nokså stor Schæferhund) hadde kommet inn på badet i 2 etg der naboen sto i dusjen, drukket av doen, for så å løpe ned igjen. Litt tørst bare! :icon_redface:

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippet bort historie om Tinka løs på kjøpesenteret*

Haha, skulle ønske Tinka hadde gått inn i matbutikken, det hadde vært enda morsommere :lol: Gamle Cockeren til mamma var også et matvrak. Hun spiste ALT utenom champignon.

Og møtte en supertrivelig kar, som egentlig gav f.. i disse kaninene. Han hadde Vorsteher selv, og visste godt at shit happens med jakthunder. Og er i dag en god kamerat :D

Oy, det minnet meg om en pinlig historie med Blondie. Heldigvis fant ingen ut av det, men pinlig for min del uansett..

Vi bodde like ved en sauegård før. Jeg hadde fått tillatelse til å gå med Blondie her løs, hele året, selv om sauen var ute, så lenge hun ikke jaget dem. Og det gjorde hun ikke. Men et hus like ved sauegården hadde høns. Jeg var på tur med en venninne og hennes DSG. Hun hadde hunden sin i bånd fordi den kunne finne på å jage det ene og det andre, mens Blondie var løs. Hun har aldri hatt interesse for å jage noen dyr, hun var faktisk redd da vi traff på en baby hare en gang :lol: Men av en eller annen grunn trigget hun på hønsene denne gangen, og løp inn i hønsegården og jagde de rundt. Jeg har aldri sett henne så blokkert på dyr før. Jeg klarte tilslutt å ta tak i det eneste som var å ta tak i, nemlig halen hennes. Hun som vanligvis er en pingle, lagde ikke en lyd da jeg tok tak i halen hennes. Det sier litt om hvor blokkert hun var. Ingen av hønene ble skadet, men den ene kom seg ut. Jeg tror jeg gav beskjed til de som bodde der om at den ene hønen var kommet seg ut, men ingenting om hvorfor..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuslet på tur alene, sammen med Tesh (60 kg mørk grand danois). Hun pleide ikke bry seg om folk og kom alltid når jeg ropte (trodde jeg).

Mot oss kommer det en familie på fire, med barnevogn. Tesh elsker babyer og løp lykkelig bort mot denne familien. Familiefar brøler at jeg må få denne agressive store hunden i bånd pronto! Jeg roper og løper det jeg er kvinne om mot dem, mens Tesh bytter på å løpe i ring rundt dem og legge seg ned i lekestilling. Fikk tidenes skyldebøtte av far, mor gråt og ungene var livredde. Det var helt forferdelig. Tesh gikk ikke løs på veldig lenge etter det. Hun ville ALDRI funnet på å skade dem, men jeg kan virkelig forstå at de var redde (hun var aldri nermere enn 10 meter, men dog). Mer tragedie enn flause, men joda jeg har møtt familien senere og de har hilst på Tesh, i bånd og vi ble "venner" igjen. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Vi kom nettopp hjem fra besøk hos "ste-svigerbestemor". Noe av det første fillebikkja gjør er å marsjere inn i spisestua og markere ned veggen der... Han ble plassert i bilen igjen og fikk være der i noen timer alene :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par dager siden fikk jeg besøk av en kompis som jeg ikke ser så ofte. Nuka hilser på han, men blir borte etter et øyeblikk. Plutselig er hun tilbake med en hel dorull i munnen, og gir den så vennlig til kompisen min.... :blink:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy, det minnet meg om en pinlig historie med Blondie. Heldigvis fant ingen ut av det, men pinlig for min del uansett..

Vi bodde like ved en sauegård før. Jeg hadde fått tillatelse til å gå med Blondie her løs, hele året, selv om sauen var ute, så lenge hun ikke jaget dem. Og det gjorde hun ikke. Men et hus like ved sauegården hadde høns. Jeg var på tur med en venninne og hennes DSG. Hun hadde hunden sin i bånd fordi den kunne finne på å jage det ene og det andre, mens Blondie var løs. Hun har aldri hatt interesse for å jage noen dyr, hun var faktisk redd da vi traff på en baby hare en gang :lol: Men av en eller annen grunn trigget hun på hønsene denne gangen, og løp inn i hønsegården og jagde de rundt. Jeg har aldri sett henne så blokkert på dyr før. Jeg klarte tilslutt å ta tak i det eneste som var å ta tak i, nemlig halen hennes. Hun som vanligvis er en pingle, lagde ikke en lyd da jeg tok tak i halen hennes. Det sier litt om hvor blokkert hun var. Ingen av hønene ble skadet, men den ene kom seg ut. Jeg tror jeg gav beskjed til de som bodde der om at den ene hønen var kommet seg ut, men ingenting om hvorfor..

Speaking of.... Hønehistorier har man flere av.... Moren min hadde frittgående høns. Sier seg vel selv at det ble litt svinn. En gang hadde hun 30 unghøner. Jeg hadde (husker ikke hvorfor) satt igjen ene bikkja mi hos henne. Og tydeligvis glemt å lukke verandadøra ordentlig. Da jeg kom dit lå det 30 hvite dotter utover hagen. Så jeg stengte bikkja inn igjen. Dette var midt i elgjakta, og ikke uvanlig at det slengte noen gråhunder innom. Så vi konkluderte med at det måtte ha vært en av dem som hadde vært innom og tatt hønene.... (neste gang feiget jeg ikke ut sånn, altså :P )

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...