AnnChristin Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Edderkopper er helt ok de, så lenge jeg vet hvor de er! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Vi har også en avtale med det jeg er sikker på at er en genmodifisert edderkopp. Vi bor i femte etasje, og hun bor utenfor stuevinduet. Har spunnet stooort nett utenfor vinduet hvor hun fanger fluer og diverse store flyvedyr. Nå har hun nylig fått barn. Barna hennes kravler rundt i nettet på dagtid (jeg har ikke sett mer enn 3-4 stykker, hvor mange barn får egentlig Godzilla-eddiser?), mens hun selv kommer kravlende ned i nettet fra oppå vinduskarmen på slaget 23 hver kveld. Det er sykt ekkelt, men ganske fascinerende å kunne "studere" edderkopplivet fra mitt trygge sted i sofaen. Så får vi se om hun eller barna prøver å komme seg inn etterhvert, da blir det hårspray med lighter foran... og det skal sambo få ta seg av Fant et bilde kusinen min tok: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Jepp. De beista hadde jeg når jeg bodde i murhus og kjellerleilighet. Bodde ikke der så lenge, huseier skulle pusse opp og jeg måte flytte. Men hvis ikke hadde jeg flyttet selv. De var overalt, forbanna raske og ikke så lette å drepe. Prøvde alle triks i boka, ingenting fjerna dem. Grøss.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 men jeg bor i kjellerleilighet nå... og og..og..og.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Beist og monster, liksom.. *ler* De er jo knapt en fyrstikk-eske stor, om de er store Driver oppdrett av edderkopper under badekaret jeg De får gå fritt i huset mot at de knerter alle insekter de finner. Funker fint for oss Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lica Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Disse kan vel være en indikasjon på fuktskader i huset, hvertfall om de opptrer i større mengder? Syns jeg leste noe om det en gang.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 På hundeutstilling i Jönköping for noen år siden fant Sara og jeg en død edderkopp på doen. Vi ble bare stående og glane, så store edderkopper finnes da ikke noe sted! Vi fortalte det til @SusanneL som også var der, hun foreslo at vi skulle prøve å finne en trillebår sånn at vi kunne ta den med rundt og vise den fram. 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lica Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 På hundeutstilling i Jönköping for noen år siden fant Sara og jeg en død edderkopp på doen. Vi ble bare stående og glane, så store edderkopper finnes da ikke noe sted! Vi fortalte det til @SusanneL som også var der, hun foreslo at vi skulle prøve å finne en trillebår sånn at vi kunne ta den med rundt og vise den fram. Det er mulig dere bare fant "skjelettet" til edderkoppen. Mange som undrer seg over døde, sammenkrøllede edderkopper i vindu, bad og hjørner på gulvet. Det er som oftest hammen til edderkoppen, dvs at den har blitt større :/ 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Beist og monster, liksom.. *ler* De er jo knapt en fyrstikk-eske stor, om de er store Driver oppdrett av edderkopper under badekaret jeg De får gå fritt i huset mot at de knerter alle insekter de finner. Funker fint for oss Det verste er at jeg en gang i tiden ikke var redd. Men så syntes jeg de andre jentene var så veldig jentete og jeg så veldig gutte-jente. Så da bestemte jeg meg for at jeg var redd for edderkopper. Og siden har frykten bare vokst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Har også hørt at edderkopper liker seg der det er fuktig. Det var flere edderkopper her da jeg flyttet inn enn det er nå og jeg har prøvd å jage fukt og ikke edderkopepr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Det verste er at jeg en gang i tiden ikke var redd. Men så syntes jeg de andre jentene var så veldig jentete og jeg så veldig gutte-jente. Så da bestemte jeg meg for at jeg var redd for edderkopper. Og siden har frykten bare vokst Så, hvis vennene dine hopper fra en bro, ville du hoppet og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipadda Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Frokost - lunsj - middag og kvelds // Polkadott Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Morsomt at denne tråden kom opp i dag siden jeg så på Arachnophobia i går Er ikke særlig redd for edderkopper. Vi har en del av dem i leiligheten, og som regel får de tusle rundt i fred. Dog ble jeg litt småredd da jeg på hytta en gang så en svart liten edderkopp med et rødt mønster på rompa... Sorte enker finnes i Norge, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Så, hvis vennene dine hopper fra en bro, ville du hoppet og? Har heldigvis utviklet evnen til å tenke selv, handle etter egen fornuft og stå for mine egne greier - det bare tok litt tid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Jeg er pissredd edderkopper. Men slike husedderkopper, fins de i Nord Norge og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Jeg og tror edderkoppene her er genmodifiserte.. Kjæresten min har alltid drept edderkopper på kommando fra meg, men etter å ha flyttet hit så har han begynt å nøle Vi gikk til innkjøp av gift som vi sprayer i kroker, foran døra osv, og det har hjulpet - Takk og lov! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Denne maddafakkaen er den største og støggeste jeg er sett. Takk gud for sterk mann som tørte og mose den! UEEEGHGHGHGH!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Ikke dra til Austrailia 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Bor i kjellerleilighet jeg også, her kryper det rett som det er en liten (og større) edderkopp over gulvet. Helt ok, så lenge den holder seg unna meg. Tar en del andre insekter og jeg ser lite spindelvev så da ^^, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Not to be mistaken - jeg har null problemmer med en og annen korsedderkopp, langmann etc. De hjelper meg spise maur og fluer og drit jeg ikke vil ha i huset. MEN FAHK. DENNE VAR BARE ABNORM. NO sir. Ångest Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Å herre.... har helt noia for edderkopper. Syns de er ille nok de store korsedderkoppene som henger overalt. Jeg ser slike i søvne om natten og spretter opp med dyna og alt og får helt panikk og hjertet slår vilt. Det er ingenting der da, men fysj hater å våkne på det viset. Hadde jeg sett en slik storing hadde jeg fått traumer. åhh.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trixi Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Hahaha...jeg har bodd i Australia. Var mange interessante edderkopper der, og andre insekter også. Den første tiden levde jeg under konstant frykt for insekter, men etterhvert var det bare de aller største som vekte noe særlig interesse. Nå har jeg bodd så mange år i kalde og insektsfattige nord, at insektsfrykten er kommet tilbake igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Da jeg var på Bali for noen år siden, hadde jeg en drøm om at noen kastet sammenkrøllede papirark på meg. Sånn typisk kopiark som gir skarpe kanter. Så våkner jeg, og kjenner at det er den her som krabbet opp armen min. Den var så stor og tung at jeg kjente de individuelle beina dens Jeg er egentlig ikke redd for edderkopper, men denne var litt for drøy. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trixi Skrevet 27. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2014 Den der var litt drøy. Hvilken edderkopp er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lica Skrevet 29. Juli 2014 Rapporter Share Skrevet 29. Juli 2014 http://m.9gag.com/gag/awbNo8x Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts