Gå til innhold
Hundesonen.no

Selveier eller andelsleilighet?


Benedicte
 Share

Recommended Posts

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jippi! Vi er boligeiere!!!!!!!!!!! :D Link: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=51233823&searchclickthrough=true

Og vips har vi kjøpt vår første leilighet 72 kvm å boltre seg på. Deeeet blir en overgang

Shiiiit. I løpet av 24 timer vet vi om vi er eiere av leilighet for første gang i våre liv! kalde føtter, kalde føtter!!!! Stressa!! Vil bo hos mamma for alltid. Hilsen hun på 25 med separasjonsangst

Posted Images

Fikk brått lyst til å vise leiligheten vår også :) Vi overtar allerede om 2 uker. Jiiiz - stressa.no :D Men det blir sååå bra!

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=50905090&ov=m&usergroup=19

Minner om kjøkkenet vårt, nais!

Men for en pris, nesten 4000kr fellesutgifter og allikevel må man ut med 3 mill for leiligheten…. Jeg vil aldri dra tilbake til Norge :ermm::P (Sånn er det i Tromsø og, om ikke verre. Vi snakker 2,0-2,5 millioner + 5000kr/mnd for oppussings-objekter… sykt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om kjøkkenet vårt, nais! Men for en pris, nesten 4000kr fellesutgifter og allikevel må man ut med 3 mill for leiligheten…. Jeg vil aldri dra tilbake til Norge :ermm::P (Sånn er det i Tromsø og, om ikke verre. Vi snakker 2,0-2,5 millioner + 5000kr/mnd for oppussings-objekter… sykt).
Pris, du! Er det et sted du får mye for pengene i Oslo er det på Oppsal (hvis du ikke vil bo i Groruddalen, for der er det ennå billigere). Vi betaler nærmere 40.000 pr kvm. I de mest populære strøkene i byen er kvm-prisen oppe i det dobbelte om dagen. Så selv om 3 mill er mye penger er det høyst sannsynlig ikke noen pristopp i et område som stadig øker i popularitet, men som samtidig ikke vil by på de store overraskelsene med det første (les; utbygging, som vi er veldig lei av å bo midt oppi pga forstyrrende støy). Vi gjorde det litt sånn - ok. Vi har 3 mill til rådighet (finansieringsbevis) - hvor vil vi bo og hvilket av de stedene vi vil bo gir oss mest for pengene? Da landet vi her :) Men det er høye priser i Oslo. Fordelen er at vi betaler like mye for å bo her MED lån som vi måtte gjort for tilsvarende leilighet på leiemarkedet. Gleder meg til god plass, lyse vegger, skogen rett i nærheten og ennå nærmere t-banen :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :D

Maria: Den leiligheten er skikkelig fin :ahappy:

Jeg har et lite dilemma med fargene på det nye badet vårt, da :lol: Badet der er under 10 år gammelt, men jeg liker ikke flisene. Men de er ikke så stygge at jeg vil brukte 150 000 på å pusse det opp. Noen som har forslag til enkle grep? Jeg vet at noen maler badfliser, men det er litt risky syns jeg. Jeg kommer uansett til å bytte servant/speil/blandebatteri for å prøve å freshe det opp litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å male, men du risikerer jo at resultatet ser verre ut enn utgangspunktet. Det kan se bra ut en stund, men så kan du oppleve at malingen skaller av. Eller det forblir bra. Litt bingo med andre ord :)

Bad er gjerne det dyreste rommet å pusse opp, pga våtromsnormen må det fagfolk inn på en del av arbeidet.

Å pusse opp bad koster ikke nødvendigvis så mye da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å pusse opp bad koster ikke nødvendigvis så mye da.

Du må ha godt med penger for det er et av de dyreste rommene i huset å gjøre noe med. Kjøkkenet er det andre

Gratulere med leilighet, leilighet og hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 47 000, inkludert fliser og arbeid. Dette var fagfolk.

Når gjorde du det? Hvilken by bor du i? Og hva annet var inkludert? Møbler, toalett, dusj/badekar osv?

edit: Og var det inkludert riving av eksisterende fliser? hvor stort var baderommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når gjorde du det? Hvilken by bor du i? Og hva annet var inkludert? Møbler, toalett, dusj/badekar osv? 

 

edit: Og var det inkludert riving av eksisterende fliser? hvor stort var baderommet? 

2012. Var i Grimstad. Innredning var toalett, et veggskap, vask med skuffeseksjon og dusj.

Riving gjorde vi selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2012. Var i Grimstad. Innredning var toalett, et veggskap, vask med skuffeseksjon og dusj.

Riving gjorde vi selv.

Med legging av varmekabler og membran, og flislegging? Og inkludert interiør? Av rørlegger? Isåfall var det ekstremt billig, selv i en liten by.

Ellers kan jeg tipse om at det kommer en fin leilighet på Skullerud ganske snart. Høy fellesgjeld men med individuell nedbetalingsordning. Bakkeplan, så en liten hageflegg ut mot et skjermet grøntområde. Og rett uti Østmarka. 5 min å gå til t-banen, og nå har de fått et lite senter med butikk, café og en brustadbu mm. Kan legge ut link når den kommer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner :)

Angående bad, så risikerer man jo også å fjerne flisene og finne mye fuktskader. Da flyr tusenlappene avgårde. Ettersom badet ikke er såå gammelt, så har jeg ikke lyst til å pusse det opp. Det vil ikke være verdt det ift verdistigning, tror jeg. Flisene er i god stand, klosettet er slik jeg ønsker det og baderomsinnredningen kan endres på. Det var bare den fargen... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner :)

Angående bad, så risikerer man jo også å fjerne flisene og finne mye fuktskader. Da flyr tusenlappene avgårde. Ettersom badet ikke er såå gammelt, så har jeg ikke lyst til å pusse det opp. Det vil ikke være verdt det ift verdistigning, tror jeg. Flisene er i god stand, klosettet er slik jeg ønsker det og baderomsinnredningen kan endres på. Det var bare den fargen... :P

Med tanke på at badet er 9 år gammelt står dere i fare for å måtte pusse det opp. Bad har en levetid på 10 år (noen varer selvfølgelig lengre)

Nå har jeg ikke lest taksten, men i prospektet står det "modernisert" i 2005. Dvs, at det nok ikke er gjort noe med grunnlaget som vegger og sluk og rør og denslags. Og det er jo en risk og et faremoment.

Hardt selvlært dette her :P Haha

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at badet er 9 år gammelt står dere i fare for å måtte pusse det opp. Bad har en levetid på 10 år (noen varer selvfølgelig lengre)

Nå har jeg ikke lest taksten, men i prospektet står det "modernisert" i 2005. Dvs, at det nok ikke er gjort noe med grunnlaget som vegger og sluk og rør og denslags. Og det er jo en risk og et faremoment.

Hardt selvlært dette her :P Haha

Så du tror det er verdt det? Å pusse det opp altså? Vi har jo litt ekstra å gå på rent budsjettmessig, men det hadde vært greit å vite om det kom på 100k eller 300k liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner :)

Angående bad, så risikerer man jo også å fjerne flisene og finne mye fuktskader. Da flyr tusenlappene avgårde. Ettersom badet ikke er såå gammelt, så har jeg ikke lyst til å pusse det opp. Det vil ikke være verdt det ift verdistigning, tror jeg. Flisene er i god stand, klosettet er slik jeg ønsker det og baderomsinnredningen kan endres på. Det var bare den fargen... :P

Jeg ville tenkt litt over det. Er dette et midlertidig hjem, et sted dere kanskej bare ønsker å bo et par år? Eller har dere tenkt å bosette dere der for en god stund? Er det et midlertidig hjem ville jeg ikke lagt mer i det enn nødvendig, men om dette skal være hjemmet deres for flere år fremover så ville jeg ikke brydd meg om hva det vil gjøre med verdien eller ikke, det er dere som skal bo der, og da ville jeg gjort det som en selv ønsker å ha det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at badet er 9 år gammelt står dere i fare for å måtte pusse det opp. Bad har en levetid på 10 år (noen varer selvfølgelig lengre)

Nå har jeg ikke lest taksten, men i prospektet står det "modernisert" i 2005. Dvs, at det nok ikke er gjort noe med grunnlaget som vegger og sluk og rør og denslags. Og det er jo en risk og et faremoment.

Hardt selvlært dette her :P Haha

Så du tror det er verdt det? Å pusse det opp altså? Vi har jo litt ekstra å gå på rent budsjettmessig, men det hadde vært greit å vite om det kom på 100k eller 300k liksom :P

Det ene badet vårt er 20 år. Og holder noen år til.

Men dersom badet er 10 år, dere er litt misfornøyd med det, og har tenkt å bo der på lang sikt, så kan man jo vurdere å pusse opp. 3-4 år ville jeg ikke giddet å gjøre det for.

Men, om badet er etter moderne våtromsnorm (noe jeg vil tippe på et 10 år gammelt bad, om det er gjort ordentlig), så kan det være et rimelig alternativ å bytte ut flisene. Ta kontakt med en flislegger og spør om pris på det. Personlig ville jeg ikke giddet det, men jeg er også særdeles lite opptatt av interiør. :P

Vårt lille bad på 3-4 kvm kostet 150k å pusse opp, da gjenbrukte vi doen, og fikk billig vask og dusjvegg gjennom pappa som driver rørleggerforretning.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...