Gå til innhold
Hundesonen.no

Selveier eller andelsleilighet?


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Fungerer avtrekksvifta? Og låter den som landingsplassen til et helikopter?

Tar det et kvarter før du får varmtvann i krana?

Renner vannet dårlig unna i dusjen?

Mystiske flekker i rommet under badet?

Mystiske flekker andre steder?

Hvor lytt er det? Forsøk å gå på visning to ganger, til ulike tidspunkt, for å sjekke om en hører naboene prate, synge, gå og andre ting en ikke vil høre på.

Mange småting kan bli veldig irriterende og dyrt, noen småting kan en leve med eller lett fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jippi! Vi er boligeiere!!!!!!!!!!! :D Link: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=51233823&searchclickthrough=true

Og vips har vi kjøpt vår første leilighet 72 kvm å boltre seg på. Deeeet blir en overgang

Shiiiit. I løpet av 24 timer vet vi om vi er eiere av leilighet for første gang i våre liv! kalde føtter, kalde føtter!!!! Stressa!! Vil bo hos mamma for alltid. Hilsen hun på 25 med separasjonsangst

Posted Images

Takk for tips, dere! :) Har vært på et par visninger nå, og det er drøyt hvor mye meglerne klarer å skjule på bilder! Det kan umulig være en fordel for dem, for folk blir jo sinnsykt skuffa når de kommer på visning :lol:

Vi skal titte på en annen leilighet med markterasse/platting. Også dette er andelsleilighet. Jeg har ikke fått noe kontaktinformasjon til borettslaget enda, men tror dere det er usannsynlig å få lov til å bygge gjerde rundt plattingen? Plattingen tilhører jo leiligheten, men jeg vet ikke om man får lov til å gjøre noe utendørs uten styrets godkjennelse ettersom det er andelsleilighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, dere! :) Har vært på et par visninger nå, og det er drøyt hvor mye meglerne klarer å skjule på bilder! Det kan umulig være en fordel for dem, for folk blir jo sinnsykt skuffa når de kommer på visning :lol: 

 

Vi skal titte på en annen leilighet med markterasse/platting. Også dette er andelsleilighet. Jeg har ikke fått noe kontaktinformasjon til borettslaget enda, men tror dere det er usannsynlig å få lov til å bygge gjerde rundt plattingen? Plattingen tilhører jo leiligheten, men jeg vet ikke om man får lov til å gjøre noe utendørs uten styrets godkjennelse ettersom det er andelsleilighet?

Må ha godkjennelse fra styret ja, så greit å undersøke det på forhånd om det er avgjørende for om dere vil bo der eller ikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, dere! :) Har vært på et par visninger nå, og det er drøyt hvor mye meglerne klarer å skjule på bilder! Det kan umulig være en fordel for dem, for folk blir jo sinnsykt skuffa når de kommer på visning :lol:

Vi skal titte på en annen leilighet med markterasse/platting. Også dette er andelsleilighet. Jeg har ikke fått noe kontaktinformasjon til borettslaget enda, men tror dere det er usannsynlig å få lov til å bygge gjerde rundt plattingen? Plattingen tilhører jo leiligheten, men jeg vet ikke om man får lov til å gjøre noe utendørs uten styrets godkjennelse ettersom det er andelsleilighet?

Skal ikke si noe om hvor sannsynlig det er at du får lov til å sette opp et slikt gjerde (jeg har ikke sett plattingen, vet lite om gjerdeplanene og vet like lite om borettslaget). Imidlertid kan jeg fortelle deg at du garantert må søke styret om en slik endring - ikke en gang styret kan godkjenne dette uten at generalforsamlingen har gitt samtykke med minst 2/3 flertall, jf. burettslagslova § 8-9 nr. 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, dere! :) Har vært på et par visninger nå, og det er drøyt hvor mye meglerne klarer å skjule på bilder! Det kan umulig være en fordel for dem, for folk blir jo sinnsykt skuffa når de kommer på visning :lol:

Vi skal titte på en annen leilighet med markterasse/platting. Også dette er andelsleilighet. Jeg har ikke fått noe kontaktinformasjon til borettslaget enda, men tror dere det er usannsynlig å få lov til å bygge gjerde rundt plattingen? Plattingen tilhører jo leiligheten, men jeg vet ikke om man får lov til å gjøre noe utendørs uten styrets godkjennelse ettersom det er andelsleilighet?

Hvis leiligheten er fin ellers,og dere liker den kjempe godt så kan dere kanskje bare bruke sånne grinder rundt plattingen, og heller ta de ned når dere ikke bruker de :) Det må man vel få lov til? Så kan man iallefall ha bikkjene løse der når dere er ute sammen med de :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis leiligheten er fin ellers,og dere liker den kjempe godt så kan dere kanskje bare bruke sånne grinder rundt plattingen, og heller ta de ned når dere ikke bruker de :) Det må man vel få lov til? Så kan man iallefall ha bikkjene løse der når dere er ute sammen med de :)

Jeg er redd grinder ikke fungerer :icon_redface: Det må være basenjisikkert, og derfor være skrudd fast, høyt og ikke være mulighet til å klatre i :icon_redface:

Noe slikt hadde fungert :D :

430841647_F_gjerde_levegg_byggmakker_102

Bilde fra Byggmakker

walterfjantogtoya098.jpg

Bilde fra hundesonen

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det regler for hvor høyt gjerdet kan være og metode. Så vårt må være satt opp slik alle andre er.

Ja, det må selvsagt undersøkes :)

Hvor mye over takst pleier egentlig Oslo-leiligheter å gå? Venninnen min har akkurat kjøpt leilighet, og sa at de fleste gikk rundt 300 000 over takst (den de selv kjøpte fikk "bare" 100 000 over takst). Jeg har fulgt med på en budrunde på en leilighet vi var på visning på for noen dager siden, og den har også gått et godt stykkeover takst (250 000 + ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må selvsagt undersøkes :)

Hvor mye over takst pleier egentlig Oslo-leiligheter å gå? Venninnen min har akkurat kjøpt leilighet, og sa at de fleste gikk rundt 300 000 over takst (den de selv kjøpte fikk "bare" 100 000 over takst). Jeg har fulgt med på en budrunde på en leilighet vi var på visning på for noen dager siden, og den har også gått et godt stykkeover takst (250 000 + ).

Alle vi så på når vi kjøpte gikk 200 000 + over. Vår gikk 200 000 over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dilemma dilemma! Tirsdag starter budgivningen på en leilighet (leilighet 1) som vi liker godt. I neste uke er siste fellesvisning på en annen leilighet (leilighet 2), og denne leiligheten har vi totalforelsket oss i.

Leilighet 1 har vi OK sjanser til å vinne budrunden på, fordi vi har litt å gå på. På leilighet 2 kan vi bare by 100 000 over takst før vi har nådd vårt maksbudsjett. Det som er dumt er jo at leilighet 1 har budrunde før leilighet 2. Så vi sitter her og river oss i håret og aner ikke om vi skal by på leilighet 1 eller ikke.

Vi tror det er veldig sannsynlig at leilighet 2 går langt over prisantydning - mer enn det vi har råd til - og da vil det jo bare være dumt å ikke ha bydd på leilighet 1. Leilighet 1 er jo tross alt en veldig fin leilighet!

*dagens utblåsning, så kanskje jeg får sove i natt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dilemma dilemma! Tirsdag starter budgivningen på en leilighet (leilighet 1) som vi liker godt. I neste uke er siste fellesvisning på en annen leilighet (leilighet 2), og denne leiligheten har vi totalforelsket oss i. 

 

Leilighet 1 har vi OK sjanser til å vinne budrunden på, fordi vi har litt å gå på. På leilighet 2 kan vi bare by 100 000 over takst før vi har nådd vårt maksbudsjett. Det som er dumt er jo at leilighet 1 har budrunde før leilighet 2. Så vi sitter her og river oss i håret og aner ikke om vi skal by på leilighet 1 eller ikke. 

 

Vi tror det er veldig sannsynlig at leilighet 2 går langt over prisantydning - mer enn det vi har råd til - og da vil det jo bare være dumt å ikke ha bydd på leilighet 1. Leilighet 1 er jo tross alt en veldig fin leilighet! 

 

*dagens utblåsning, så kanskje jeg får sove i natt*

Ikke kjøp noe dere ikke er 100% forelsket i!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså! Når leilighet 1 ble lagt ut for salg så falt jeg pladask for den. Og den var like fin i virkeligheten. Med vårt budsjett er det svært sjeldent man får trappefri adkomst, markterasse og hageflekk innenfor Oslogrensen, og dette er våre største krav. I tillegg skal leiligheten ha to rom og se bra ut. Leilighet 1 kan man flytte rett inn i uten at særlig trengs å gjøres. Denne leiligheten ER et bra kupp og var til nå det beste vi hadde sett.

SÅ dukket leilighet nummer 2 opp. Begge to ligger i samme område. Denne tilfredsstiller de samme kravene som leilighet 1, men har litt større hage og man har 20 kvadratmeter ekstra å boltre seg på innendørs. Den krever litt mer overfladisk oppussing, men har et mye større potensiale enn leilighet 1 - syns vi. Men leiligheten ser himla bra ut og jeg kan ikke forstå hvordan vi skal kunne få den for bare 100 000 over prisantydning.

Men på leilighet 2 har det altså ikke vært en eneste fellesvisning enda, kun privatvisninger. Er det dumt av oss å allerede nå legge inn et bud på leilighet 2? Jeg kan ikke forstå hvordan eieren skal kunne godta budet vårt - de vet jo garantert at nesten alle Oslo-leiligheter går 200 000-300 000 over prisantydning, og dermed ønsker å vente på bedre bud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig innstilt på at leilighet nummer 2 glipper dessverre. Det er litt bruksslitasje på gulv og den trenger noen malingsstrøk inne, men det er ingenting som haster og som vi ikke kan ta når vi får råd.

Vi kommer nok til å by på leilighet nr 1, og vi blir veldig glad om vi får den altså. Det var en veldig flott leilighet som jeg tror vi kan trives i frem til jeg er ferdig utdannet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det virkelig noen som vil bo noe annet sted enn på Romsås? :P:innocent::heart:

Fint på Ammerud også, kunne godt ha bodd der jeg. :P:innocent: Ikke like fin utsikt som det du har lagt ut bilde av da, men...

Neida. Jeg håper at jeg, når jeg om noen år skal kjøpe, finner et sted jeg blir like forelska i som (jeg tror) du er! Det høres så utrolig trivelig ut å bo sånn. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint på Ammerud også, kunne godt ha bodd der jeg. :P:innocent: Ikke like fin utsikt som det du har lagt ut bilde av da, men...

Neida. Jeg håper at jeg, når jeg om noen år skal kjøpe, finner et sted jeg blir like forelska i som (jeg tror) du er! Det høres så utrolig trivelig ut å bo sånn. :ahappy:

Det er veldig hyggelig her. Naboer som hjelper hverandre, masse bikkjer, rett ut i skauen, t-bane til byen, bare gangveier og ekstremt barnevennlig og nærbutikker som er oppe hver eneste dag :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig hyggelig her. Naboer som hjelper hverandre, masse bikkjer, rett ut i skauen, t-bane til byen, bare gangveier og ekstremt barnevennlig og nærbutikker som er oppe hver eneste dag :D

Og rimelige leiligheter. Og ryddig og ordentlig overalt..... Og kort reisevei til sentrum samtidig som man bor tett inntil skogen og marka. Og laaaang avstand til naboen når en er på verandaen. Det er deilig det. Man deler ikke verandavegg med naboene.

Ferdig. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...