Gå til innhold
Hundesonen.no

Selveier eller andelsleilighet?


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Så du tror det er verdt det? Å pusse det opp altså? Vi har jo litt ekstra å gå på rent budsjettmessig, men det hadde vært greit å vite om det kom på 100k eller 300k liksom :P

Vanskelig å si. Et bad som er 1 år er definitivt mer verdt enn et som er 10 år (13 år når dere har tenkt å selge) Noe som vil reflektere prisen dere får.

Det som også er verdt å tenke på, er, om dere ikke gjøre noe, selger boligen og det viser seg å være lekkasje/oppstå lekkasje rundt salgstidene, så risikerer dere å måtte dekke kostnadene for utbedring til kjøperne, evt prisavslag på kjøpesum.

(holder selv på med en slik sak nå der jeg er kjøper)

Om, dere har penger til det, og om dere har tenkt å bo der i 3-4 år ville jeg definitivt vurdert det. Ville tatt kontakt med noen firma, bedt de på befaring og komme med evt anbud. De kan se litt på tilstanden på badet og synse litt utfra det.

Men først og fremst ville jeg sett på taksten, står det noe om hvilke arbeider som er gjort? har dere papirer på hvem som pusset opp badet og hva de gjorde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jippi! Vi er boligeiere!!!!!!!!!!! :D Link: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=51233823&searchclickthrough=true

Og vips har vi kjøpt vår første leilighet 72 kvm å boltre seg på. Deeeet blir en overgang

Shiiiit. I løpet av 24 timer vet vi om vi er eiere av leilighet for første gang i våre liv! kalde føtter, kalde føtter!!!! Stressa!! Vil bo hos mamma for alltid. Hilsen hun på 25 med separasjonsangst

Posted Images

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?folderId=2547319&finnkode=46459394

Her er leiligheten vi kjøpte! Vet ikke om dere får sett den da. 

Vi betalter omtrent det samme etter å ha kjøpt leilighet enn da vi leide. 

Dere har lik leilighet som en kollega av meg :D tror det er samme blokk. Hun bor på bakken da :) Helt lik delt opp :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har lik leilighet som en kollega av meg :D tror det er samme blokk. Hun bor på bakken da :) Helt lik delt opp :)

Vi bor i første etage (: vår leilighet er den som er nest nærmest bakken av de i 1 etage.

Edit: Aner ikke om noen bor på bakkeplan da! har kun sett bodene på bakkeplan (:

Er riktignok mange lavblokker som er omtrent helt likt delt opp her i borettslaget og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i første etage (: vår leilighet er den som er nest nærmest bakken av de i 1 etage.

Edit: Aner ikke om noen bor på bakkeplan da! har kun sett bodene på bakkeplan (:

Er riktignok mange lavblokker som er omtrent helt likt delt opp her i borettslaget og!

Tror hun bor i høyblokk. På bakken. Men mulig det er en like i nærheten med lik inndeling.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner alle dere som "bare" kjøper. Må være utrolig deilig.

Jeg begynner å bli lei byggegreier allerede, føler det bare er tusen kostnader som kommer heele tiden.

Men blir jo fornøyd når alt er ferdig forhåpentligvis :ahappy:

Ohyes. Vi vurderte oppussingsobjekt da vi kjøpte hus (evt rehabiliteringsprosjekt), og jeg er usannsynlig glad for at det ikke ble det. Vi har pusset opp kjøkkenet, et bad, og malt et par rom, og i ettertid et påbygg. Og nytt gulv i år. Men altså, normalt vedlikehold, og det er mer enn nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohyes. Vi vurderte oppussingsobjekt da vi kjøpte hus (evt rehabiliteringsprosjekt), og jeg er usannsynlig glad for at det ikke ble det. Vi har pusset opp kjøkkenet, et bad, og malt et par rom, og i ettertid et påbygg. Og nytt gulv i år. Men altså, normalt vedlikehold, og det er mer enn nok!

Ja, er veldig glad for at jeg iallefall bygger fra grunn av, så jeg slipper å tenke på oppussing de neste ti årene iallefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er veldig glad for at jeg iallefall bygger fra grunn av, så jeg slipper å tenke på oppussing de neste ti årene iallefall :P

Hah, det er det du tror det. Innen huset er helt ferdig så er det bare å begynne i andre enden igjen. Da vi flyttet fra barndomshjemmet mitt (i en alder av 18) var det fortsatt ikke helt ferdig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på visning i morgen på et ganske så perfekt hus, men har vist vært flere privatvisninger så det kan jo komme bud før vi i det hele tatt får kommet oss på visning :( Forstår ikke hvordan jeg skal overleve til i morgen, det kribler sånn i magen! :frantics:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært og handlet maling for over 2000kr i dag. Nå skal det males! Veggene i stua skal vi male i en farge som heter lys hamp, lys gråbeige. Soverommene skal freshes opp med eggehvitt, men en av veggene skal være kontrastvegg i en grønnblågrå farge. Også skal vi male taket hvitt og lister. Masse jobb, men tror virkelig det blir skikkelig pent! :D Vi var en times tid og kikket i leiligheten i dag :) Liker den så mye bedre i virkeligheten enn på bilder. Kjenner meg så klar for å få den nøkkelen om halvannen uke!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bad kan fint holde lenge. Vårt er vel 15 ish. Hatt litt lekkasje problemer men det var fikse med en dæsj silikon ved sluket, men må fylles på nå etter ca 6mnd fordi det er løsnet.

Problemet her er egentlig dårlig arbeid den gang badet ble bygget, så egentlig ikke slitasje.

Vi vurderer dog å bytte ut på sikt da vi ønsker å ha "bakkedusj" ikke kabinett. Estimert kostnad er vel ca 200.000. Da blir det spotter, glassbyggerstein og innfelt do eller hva det nå enn heter. Da kommer vi til å rive selv og få gode rabatter gjennom kjentfolk, allikevel koster det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bad så komer det ann på hvem som har gjort det og om det er gjort ordentlig og brken av badet. Har jo bodd på forskjellige plasser og en ting er sikkert. Badet mitt skal ha vindu for okke som hva dem sier om uttreksvifter så har ejg aldri møtt på en som er god nok. Også vil jeg ha dursjkabinett for det samler vannet selv med membran under så blir det stor slitasje. Membrann må vel være 15 -20 år siden den ble innført ved bygging? I hvertfall husker ejg tidligere veninne hadde det på badet da hun bygde og det er ca så lenge siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...