Gå til innhold
Hundesonen.no

Favoritt/"must have"-pelsprodukter


Recommended Posts

Hva er deres favorittpelsprodukter (både til hverdags og utstilling)? Jeg synes det finnes så ekstremt mange ulike produkter, og for å finne ut om de duger, må man jo nesten teste først, og det blir innmari dyrt etter hvert. :innocent:

Jeg liker veldig godt Silk Spirits fra Chris Christensen, men skulle gjerne hatt en god tørrshampoo, og jeg elsker generelt pelsprodukter så lenge de fungerer. Bare spør @Margrete!

Har forøvrig en langhåret schäferdott med relativt myk/bløt pels i forhold til en normalhåret schäfer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelsglans til hest (samma hvorden merke det er, de fleste funker fjell). Bruker det i skjørtene til vanlig for å hindre toving og innendørs skog, funker også mot snøballer i pelsen. Bruker den sjøl også, hater å gre håret (smått dumt når det er laaangt), litt pelsglans i, og det går som en drøm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nå konsekvent, etter 5 år med Chris christensen shampoer, nå Grimeinator til Groomers Edge. Veldig mye mer fornøyd. Mye lettere å såpe inn, mye lettere å skylle ut, bruker ekstremt lite shampo, de blir utrolig rene lett og pelsen er lettere å jobbe med etterpå. CC vinner på lukten da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris Christensen Black on Black, Zalo, grønnsåpe - eddik :aww:. Zalo i guggeskjegg er gull altså :aww:.

Også må jeg ha Chris Christensen gullbørste 27cm. Og puddelkam. Og ei spruteflaske med vann. Da kommer jeg langt :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris Christensen Black on Black, Zalo, grønnsåpe - eddik :aww:. Zalo i guggeskjegg er gull altså :aww:.

Også må jeg ha Chris Christensen gullbørste 27cm. Og puddelkam. Og ei spruteflaske med vann. Da kommer jeg langt :).

Hva brukes denne gullbørsten til? *nysgjerrig* :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furminator har vært min redning denne røytesesongen. Aldri sett en børste som tar underull så effektivt. (Også er den også kjempegod til og fjerne flått som kravler i pelsen og ikke har fått festet seg enda).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva brukes denne gullbørsten til? *nysgjerrig* :fear:

Børste pels :P

Den er vel belagt med et lag ettellerannet utenpå tinnene som gjør at de glir veldig godt gjennom pelsen :). Merker stor forskjell når jeg har brukt en gammel, utrangert børste for så å ta i bruk en helt ny en :).

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furminator! :lol:

Når jeg vasker dem, så bruker jeg den til stiv pels fra Chris Christensen, er det Spectrum One? Ten? Jaggu ikke sikker. Den etterlater iaff pelsen til sjøl en fleeceløve som Imouto crispy og stri. Og så lukter den himmelsk! På urajiro (det hvite på undersiden av kroppen) bruker jeg den lilla fra Plush Puppy. Det du trudde var hvitt og reint blir brått enda hvitere, gitt. :)

Etter at @Siri foreslo at jeg skulle binde dem fast under dusjing framfor å holde dem på plass med en hånd og vaske, dusje og massere med den andre og bruke mye lengre tid enn nødvendig, føler jeg for første gang at jeg faktisk vasker hundene mine effektivt. Dvs den ene gangen jeg har testa siden NKK Bø. :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg egentlig er hestejente, så har jeg liksom videreført pelsproduktene fra stallen til hunden :P

Men cowboy magic detangler & shine er fantastisk langvarig og gir glans og flokefrihet :) Og en børste som heter magic brush, tar alt av løshår og er fin på underull også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at jeg slipper billig unna med Puli :P

Jeg skal investere i en god blåser da.

Resten gjøres med fingre, saks og grønnsåpe + gamle t-skjorter.

Børster er fy fy i Puli-pels.

Jeg tenkte at jeg hadde slippet billig unna med puddel og jeg :lol:

Jeg lurte på å kjøpe en børste, for jeg har bare karde og kam, men sånn utover det, så har jeg ingen favoritt-produkter. Karden bør være ålreit for å ikke slite pels mer enn unødvendig, det er greit å ha en saks, man må ha barbermaskin og det er lurt med blåser, men jeg har ingen større preferanser på merker og sånt (Dogman-karde er dog billig og bra :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha en klosaks. Ikke akurrat til pelsstell, men veldig nødvendig når en ikke takler lange klør etter jobbuke på Dyreklinikk pluss klipt en del sheltier til utstilling. Også en jeg utrolig fornøyd med børstet jeg har fra kw aner ikke hva den heter, men den har jeg alltid med når jeg reiser bort mer en en helg med Balder. Og så har en kammen jeg fikk av en vennine og balsamsprayen pluss hvitshampoo, shampoo og balsam. Og selvfølgelig efilerings saksa og Finsaksa som det så fint er blitt kalt. Da har jeg alt det mest nødvendige og så har vi alt det andre som har hopa seg opp i stellebaggen til sheltien opp igjennom 4 år nå :) får vel også legge til føner/blåser som sparer med for timesvis med våt hund og unngår at sheltietrollet blir kald, våt og sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...