Gå til innhold
Hundesonen.no

Mann mener hunden ble grovt mishandlet


MiO
 Share

Recommended Posts

Umulig og vite hva som har skjedd her, men forferdelig trist for hunden uansett. Men jeg reagerte dog på dette:

"– Av og til kan han ligge bak sofaen uten å titte frem. Ikke før det var gått et døgn begynte jeg å lete."

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Finnmark Dagblad står det:

"– Av og til kan han ligge bak sofaen uten å titte frem. Vi leitet etter hunden umiddelbart uten funn. Et døgn seinere la vi hunden for savnet på Facebook, sier han."

Står ikke at det gikk et døgn før de begynte å lete...tror de har sitert feil....

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars stakkars hund :(

Jeg synes dette var veldig rart jeg, hva **** er det for en ting å si???

"Om Chero hadde blitt påkjørt ville jeg kanskje ikke ha brukt så mye penger på han. Men jeg vil ikke at han skal avslutte livet på grunn av mishandling. Han har trolig ennå 7-8 år igjen å leve"

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvira synes det var rart at de skriver de kanskje ikke ville operert dersom hunden var blitt påkjørt...en mulig forklaring kan være at de ikke har forsikring på hunden og egentlig ikke har råd å operere hunden.... mulig det finnes folk som ikke har de 15000 som operasjonen koster pluss de tusenlappene reisa og opphold i tromsø koster...så det kan være en mulig forklaring på at de sier det... Uansett håper jeg hunden blir frisk og ikke får noen varige skader...og hvis det er mennesker som står bak, håper jeg de klarer å finne ut hvem det er.... må være skummelt for alle som bor i bygda å vite at det KAN være noen som har gjort det med vilje...bygda er ganske liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, stakkars hund!

Og for det andre, for en elendig artikkel. Virker som de bare har klippet og limt helt tilfeldig:

Slaget/sparket mot brystkassen har vært så kraftig at hjertet ble revet løs fra buken.

Hjertet ligger da vitterlig ikke i buken, og hvis det skulle løsne, er man da også rimelig død

– Av og til kan han ligge bak sofaen uten å titte frem. Ikke før det var gått et døgn begynte jeg å lete.

Høres meget spesielt ut!

Røntgenbildene som ble tatt tirsdag konstaterte at det ikke dreier seg om påkjørsel eller spark fra et større dyr, ifølge han selv.

Er mannen røntgenspesialist? Meg bekjent kan man ikke SE hvordan en skade har oppstått på røntgen.

Det har også vært sludd og regn den siste tiden. Hadde hunden vært ute ville den ha vært våt i pelen, noe den ikke var, ifølge han.En Border collie har også hele skogen med seg i pelsen etter å ha lekt i skogen. Men han var ren i pelsen.

BC-er tørker vel fort OG har selvrensende pels?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har også vært sludd og regn den siste tiden. Hadde hunden vært ute ville den ha vært våt i pelen, noe den ikke var, ifølge han.En Border collie har også hele skogen med seg i pelsen etter å ha lekt i skogen. Men han var ren i pelsen.

BC-er tørker vel fort OG har selvrensende pels?

Vi ser stor forskjell på pelsen til spesielt collien til foreldrene mine, som har ekstremt mye pels, når han har vært mer ute enn "normalt", eller vært mye ute i vått/rått vær, eller ute i kulden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har nå via offentlig oppdatering på fb gjort det kjent at røntgenbildene viste at hunden er skutt i brystet med luftgevær. Dette har han ikke gått ut med i media tidligere.

Fyttihelvete! Hadde noen gjort noe sånt med mine hunder, så skulle de ha fått smake både det ene og det andre. Folk som er slemme med dyr hører hjemme et sted, og det er i *******.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent, men jeg vil bare informere om at journalister i nord-norge ikke nødvendigvis er utdannede journalister og at man må ta det meste som står i avisene her med en god klype salt. Både feilsitering og feil omskrivning er dagligdags :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette skjønner jeg ikke noe av. Hvis hundens plager skyldes at den ble skutt i brystet med haglegevær, hvorfor i alle dager sa de ingenting om det i avisartikkelen? Det vil jo syns på røntgenet som ble tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønner jeg ikke noe av. Hvis hundens plager skyldes at den ble skutt i brystet med haglegevær, hvorfor i alle dager sa de ingenting om det i avisartikkelen? Det vil jo syns på røntgenet som ble tatt.

Dersom saken etterforskes av politiet er det jo greit at ikke alle detaljer kommer ut i avisen, det kan være en forklaring. :)

Uten sammenlikning forøvrig for all del, men det tok mange dager før det sto i avisen at mannen som ble drept på Grønland i juni ble skutt, det sto at han var knivstukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...