Gå til innhold
Hundesonen.no

Skal flytte, men hvor?


Recommended Posts

Hei Sonen :) jeg har lyst å flytte "hjem" til sør og trenger litt hjelp fra dere om hvor. Ikke det at jeg flytter hvor som helst men dette er hva jeg ser etter:

Jeg trenger ca 30 kvm eller mer og prisen må være max 8000 kr, helst under.

Jeg vil gjerne bo slik at jeg kan gå rett ut i skogen omentrent og det trenger ikke være så alt for sentralt. Men buss og tog er kjekt å ha i nærheten.

Områdene rundt omkring Akershus er jeg intr i så om dere vil anbefale noen plasser rundt Oslo og omegn, Drammen og omegn og Telemark/vestfold (gjerne på landsbygda som f.eks Sande i Vestfold, Andebu osv) si ifra. Jeg sitter på finn.no hver dag men når man ikke er så kjent så blir det vanskelig å finne noe :)

Håper på tips :)

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaahhh...hadeland er fint...jeg var på lunner for en uke siden på besøk hos familie, og det er så vakkert der...men lange avstander, må liksom ha bil for å bo der :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet til Sande fra Nordland for et år siden. En kjempekoselig, liten kommune med gode turmuligheter og fantastisk klima. Det eneste negative er at det er litt langt fra Oslo og Gardermoen (hhv 50 og litt over 1 time med bil) og at det er flått her. Det er sikkert ikke kjempemye, men for meg som er vant til ingen flått (og hoggorm) så må jeg innrømme at jeg kvier meg for å gå i gress og buskas. Skulle vi valgt på nytt igjen, så skal du ikke se bort ifra at vi hadde valgt Hadeland. Der er det også et bra hundemiljø :D (Avstand til familien min spiller også inn her, og var grunnen til at det ble Sande fremfor nord for Oslo.)

Men altså .. Sande består av et lite sentrum, noen få spisesteder og er bare 15 minutter unna Drammen. Du kan gå tur gjennom skogen til Hokksund, om du vil. Skogen rett utenfor døren finnes selvsagt, men ikke sentralt i Sande. Og det er fine bademuligheter både i saltvann og ferskvann. Toget går hver time i begge retninger. For øyeblikket er det ingen offisiell hundeklubb, men vi jobber med saken. Holmestrand er nærmeste hundeklubb, og de har et kjempegodt treningsmiljø. Veterinær finnes i Sande og flere i Drammen. Ja, og selv om det kanskje kan være vanskelig å finne noe å leie her så vil jeg tro at husleieprisene ikke er avskrekkende.

I samme avstand til Oslo, men mye nærmere Gardermoen, har du Nannestad, Maura og Hurdal som også har OK priser. Disse ligger utrolig fint til mhp turer. Nannestad/Maura/Holter/Åsgreina har Romeriksåsen som nærmeste nabo. Bra bademuligheter og godt hundemiljø er det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropos...Leilighet til leie i Christian Michelsens gate i Oslo.

*klippet bort Finn-linken og viser fram teksten istedenfor* :teehe:

Beskrivelse

DET ER ET ROM FOR 1 PERSON I FAST ARBEID ELLER STUDENT MED BEVIS FOR 6000,- OG HVIS DERE ER TO ER ET PAR UTEN AT DERE HAR BARN ELLER DYR BETALER 7500,- . BARN,DYR, FEST ELLER INN RØYK ER IKKE TILTATT. DU / DERE SKAL VÆRE ROLIG OG RYDDIG.. FAST MÅNEDLIG BETALINGS ORDNING PÅ INTER NETT. ROMMET HAR GOD UTSIKT AV KOLONIAL HAGEN. SENTRALT PÅ CARL BARNAS PLASS. _ MENY, KIWI, RIMI, BUNN PRIS, JOKER, REMA 1000, PIZZABAKERI , PUBER, ,JYSK, ELI KJØP, APOTEK, NARVESEN. 7 ELEVEN MED MIN BANK, TRENING SENTERET, SKOLER, TUR I SKOGEN, TENNIS TRENING , TRANSPORT. BUSS NR: 20,2,28. 31, 33,54, 57, FLY BUSS OG MANGE ANDRE LANDBUSS. TRYKK NR 17. SENDE MELDING TIL

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropos...Leilighet til leie i Christian Michelsens gate i Oslo.

*klippet bort Finn-linken og viser fram teksten istedenfor* :teehe:

Beskrivelse

DET ER ET ROM FOR 1 PERSON I FAST ARBEID ELLER STUDENT MED BEVIS FOR 6000,- OG HVIS DERE ER TO ER ET PAR UTEN AT DERE HAR BARN ELLER DYR BETALER 7500,- . BARN,DYR, FEST ELLER INN RØYK ER IKKE TILTATT. DU / DERE SKAL VÆRE ROLIG OG RYDDIG.. FAST MÅNEDLIG BETALINGS ORDNING PÅ INTER NETT. ROMMET HAR GOD UTSIKT AV KOLONIAL HAGEN. SENTRALT PÅ CARL BARNAS PLASS. _ MENY, KIWI, RIMI, BUNN PRIS, JOKER, REMA 1000, PIZZABAKERI , PUBER, ,JYSK, ELI KJØP, APOTEK, NARVESEN. 7 ELEVEN MED MIN BANK, TRENING SENTERET, SKOLER, TUR I SKOGEN, TENNIS TRENING , TRANSPORT. BUSS NR: 20,2,28. 31, 33,54, 57, FLY BUSS OG MANGE ANDRE LANDBUSS. TRYKK NR 17. SENDE MELDING TIL

Der vil JEG bo!!! Tenk et helt rom og betaling på internett og Eli kjøp og utsikt til koloniale hager og alt! Jippi :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaahhh...hadeland er fint...jeg var på lunner for en uke siden på besøk hos familie, og det er så vakkert der...men lange avstander, må liksom ha bil for å bo der :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Neida...jeg har ikke bil og klarer meg fint. Også er det nok litt avhengig av hvor på Hadeland man bor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida...jeg har ikke bil og klarer meg fint. Også er det nok litt avhengig av hvor på Hadeland man bor :) 

Ja er nok det...der vi var på besøk var det håpløst uten bil...men utrolig flott altså.... Fikk skikkelig lyst å flytte dit :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg synes Ås bare er et sted man bor om man må :P Lite pent sted og altfor flatt :P Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk
Må si meg helt enig her altså :P Universitetet og området rundt der er vakkert, men resten er ikke SÅ mye å skryte av om du vil ha vakker natur og uendelig med turmuligheter liksom :P Så spennende med flytting :D Jeg kunne tenkt meg å flytte til et sted med litt mer kupert landskap enn Østfold jeg, men er alt for hjemmekjær og knyttet til familien min at jeg noen gang kommer til å gjennomføre det. Men for et år eller to når jeg er ferdig med utdannelsen min, det håper jeg at jeg får til :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg helt enig her altså :P Universitetet og området rundt der er vakkert, men resten er ikke SÅ mye å skryte av om du vil ha vakker natur og uendelig med turmuligheter liksom :P

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Hihi ;) Enig!

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er bundet av å bo i et spesielt område på grunn av jobb e.l. - hva med å bare legge ut en Finn-annonse hvor du søker etter bolig i en rekke områder som kan være aktuelle? (Hele Oslo-regionen, særlig mot sørvest, høres jo aktuelt ut.) Så kan du se litt hva som dukker opp av tilbud. Det virker som om det er den enkelte boligen med de spesifikke fasilitetene i nærheten som betyr mest, ikke stedsnavnet. Det er mange, mange steder i Oslo-området hvor man både har nærhet til kollektivtransport og kort vei til fine turområder. Jeg tror det kan være lurere å være åpen for flere alternativer enn å binde seg til ett sted, særlig fordi det faktisk er mange områder som kan tilfredsstille dine ønsker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er bundet av å bo i et spesielt område på grunn av jobb e.l. - hva med å bare legge ut en Finn-annonse hvor du søker etter bolig i en rekke områder som kan være aktuelle? (Hele Oslo-regionen, særlig mot sørvest, høres jo aktuelt ut.) Så kan du se litt hva som dukker opp av tilbud. Det virker som om det er den enkelte boligen med de spesifikke fasilitetene i nærheten som betyr mest, ikke stedsnavnet. Det er mange, mange steder i Oslo-området hvor man både har nærhet til kollektivtransport og kort vei til fine turområder. Jeg tror det kan være lurere å være åpen for flere alternativer enn å binde seg til ett sted, særlig fordi det faktisk er mange områder som kan tilfredsstille dine ønsker.

stedsnavnet betyr ikke så mye nei, bare det er strekninga mellom telemark og nittedal-området :) skal lage en anonnse men siden jeg har den rasen jeg har, burde jeg ha med bilder av de eller la vær frem til jeg har møtt eventuell huseier?

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...