Gå til innhold
Hundesonen.no

Hverdagssko


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Jeg sliter litt med å finne ut hvilke hverdagssko jeg burde kjøpe meg. Nå har jeg brukt converse som hverdagssko i mange år, noe min mor alltid har sagt er dårlig for ryggen min, men jeg har ikke tatt henne alvorlig før jeg faktisk kjente at jeg hadde vondt i ryggen. Så det er påtide å finne noen nye sko.

Nå om dagen er det jo veldig populært med fargerike joggesko, men den dagen det ikke er populært lengre så kan ikke jeg se for meg at jeg kommer til å bruke de så mye. Hvite joggesko blir jo fort skitne, og jeg er veldig nøye med at fargene må matche! I tillegg må skoen se fin og normal ut på til hverdags, og ikke se ut som jeg skal løpe et maraton eller noe.

Noen som har forslag? Gjerne spesifikke bilder og linker til sko så jeg får litt inspirasjon til hva jeg kan se etter i butikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat de skoene du vil ha, med gode innleggsåler :ahappy: Jeg gå med innleggsåler - uten får jeg vondt i føtter, knær, hofter og rygg - men når jeg først har dem er det helt det samme om jeg går med conversesko eller fulldempa joggesko. Faktisk er flate, harde sko som converse best, for da ligger innleggsåla bedre; ellers pleier jeg å ta ut standardsåla til skoene.

Gode innleggsåler fås kjøpt i butikker hvor de selger sko til helsearbeidere o.l., der får du også hjelp til å kjøpe rett type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe converse i en str over det du bruker og hive en såle i.

Eller kjøpe sko fra Ecco.

Eller fra Tamaris. Tamaris er kjempegode sko. Litt dyre men selv de høyhælte er gode å gå i siden de har demping i hælen.

Eller fra El naturalista.

Jeg tror ikke moten med fargesterke joggesko går over så fort, og et par joggesko varer sjelden mer enn en til to sesonger uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kawasaki :)

Er nok i samme kategori som converse, men jeg personlig syns de er bedre å gå i. :)

Jeg tror ikke jeg skal gå for noe som ligner såpass på converse. Da går jeg like gjerne for converse. Men takk for tips.

Akkurat de skoene du vil ha, med gode innleggsåler :ahappy: Jeg gå med innleggsåler - uten får jeg vondt i føtter, knær, hofter og rygg - men når jeg først har dem er det helt det samme om jeg går med conversesko eller fulldempa joggesko. Faktisk er flate, harde sko som converse best, for da ligger innleggsåla bedre; ellers pleier jeg å ta ut standardsåla til skoene.

Gode innleggsåler fås kjøpt i butikker hvor de selger sko til helsearbeidere o.l., der får du også hjelp til å kjøpe rett type.

Kjøpe converse i en str over det du bruker og hive en såle i.

Eller kjøpe sko fra Ecco.

Eller fra Tamaris. Tamaris er kjempegode sko. Litt dyre men selv de høyhælte er gode å gå i siden de har demping i hælen.

Eller fra El naturalista.

Jeg tror ikke moten med fargesterke joggesko går over så fort, og et par joggesko varer sjelden mer enn en til to sesonger uansett.

Nå driver alle å spammer meg med denne linken hvor de sier at det ikke hjelper med innleggssåler. http://www.side2.no/helse/pass-deg-for-disse/8451057.html

Tamaris har jeg faktisk et par høyhelte sko fra :ahappy: Takk, jeg skal sjekke det ut! :D

Nei, moten går sikkert ikke ut så fort, og jeg bryr meg egentlig ikke så mye om moten. Jeg bryr vel meg mer om at fargene skal matche :P

Asics har sykt gode joggesko. Og så fins de i mange kule farger.

Uff, dette er litt slik jeg ikke liker. Det meste jeg fant der var slike som jeg føler får meg til å se ut som jeg skal på trening. Masse farger, streker og mønster. Det blir bare rot og jeg tenker bare gymtime! De hadde noen få som så ok ut.

Sko jeg ikke liker..

T3H2N_9742.png?1389803001

Ecco har mange gode sko. Jeg selv ikke så glad i fargerike joggesko og har funnet både joggesko og hikingsko i svart/grå. :)

Ecco er bra :ahappy: Jeg har jobbsko derfra og støvletter. Deres sko ser jo veldig enkle og fine ut :) Jeg får stikke innom en ecco butikk en dag.

Nike free run? :) Fåes i helt svart med hvit såle.

Jeg digger nike free. :P

Nike har ganske mye kult! Jeg tror det var der jeg forelsket meg i det første parret med knallfargete sko. Men helsikken så dyrt! Jeg får se litt og tenke litt på det.

Skechers, de har mye gode sko. Både i farger og mer nøytrale typer:

http://www.brandos.no/sko/alle/avdeling/dame/varemerke/skechers

Her var det masse stilig :) Enkle og fine farger! Det skal sjekkes ut! Har du sko derfra selv? Hvordan føler du de er å gå med og kvaliteten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det masse stilig :) Enkle og fine farger! Det skal sjekkes ut! Har du sko derfra selv? Hvordan føler du de er å gå med og kvaliteten?

Jeg er på mitt tredje par nå, er veldig fornøyd med både kvalitet og passform for min del :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og kjøpte meg nye sko på lørdag. Egentlig ment til tur der jeg ikke trenger høye fjellsko, men de er kjempegode utenom også. De gir ekstra støtte og er for overpronasjon som han i butikken fant ut jeg trengte og jeg har aldri hatt så gode sko å gå med før!

Det er asics sko: http://www.gmax.no/produkt/396892/gel-fujitrabuco-2-g-tx

Jeg har da de svarte, syns de er ganske nøytrale i fargen og passer til det meste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker nike free, fantastisk gode hverdagssko :) Jeg har et skrøpelig kne, men har ikke noe problem å gå med de. Har en litt eldre modell jeg ikke vet hva heter som jeg kjøpte i USA, også kjøpte jeg nettopp et nytt par (nike free 5.0 til dame). Fikk de til 399,- istedetfor 1100,- som de egentlig kosta, så man kan få de på en god deal og :D Jeg vet enda ikke hvorfor de var så billige, men smilte pent, betalte og gikk :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skechers har kjempegode sko! Bra støtte og gode demping. Jeg har både "ballerina"-sko, EZ flex espandrilloslignende med skikkelig gummisåle og skulle gjerne hatt et par av joggeskoene deres. Gå ned en størrelse hvis du kjøper uprøvd.

Jeg kjøpte New Balance-joggesko nå for kort tid siden, og de er kjempegode! Jeg har skrøpelige føtter (tverrplattfot og antageligvis mortons nevrom, og plantar fascitt på ene foten) og finner aldri gode sko, men disse skoene er faktisk utrolig gode å gå i. Det har jeg hørt andre si også.

Håper joggeskotrenden varer og varer evig :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og kjøpte meg nye sko på lørdag. Egentlig ment til tur der jeg ikke trenger høye fjellsko, men de er kjempegode utenom også. De gir ekstra støtte og er for overpronasjon som han i butikken fant ut jeg trengte og jeg har aldri hatt så gode sko å gå med før!

Det er asics sko: http://www.gmax.no/produkt/396892/gel-fujitrabuco-2-g-tx

Jeg har da de svarte, syns de er ganske nøytrale i fargen og passer til det meste

Det er akkurat de strekene på asics skoene jeg absolutt ikke liker! :lol: De minner meg bare om gymtimer. Uanset hvilken farge de kommer i så nop :lol: Men takk for tips. Jeg er bare sær og kresen!

Bruker nike free, fantastisk gode hverdagssko :) Jeg har et skrøpelig kne, men har ikke noe problem å gå med de. Har en litt eldre modell jeg ikke vet hva heter som jeg kjøpte i USA, også kjøpte jeg nettopp et nytt par (nike free 5.0 til dame). Fikk de til 399,- istedetfor 1100,- som de egentlig kosta, så man kan få de på en god deal og :D Jeg vet enda ikke hvorfor de var så billige, men smilte pent, betalte og gikk :teehe:

Kan du ikke finne noen billige til meg også? :lol: Men så bra, jeg får sjekke ut nike!

Takk for fine linker :D Akkurat noe slikt jeg trengte! Skikkelig spesifikke tips!

Syns disse var litt fine, men så var det det at de var hvite da. Svart føler jeg også blir litt feil, pluss da så de kjerring aktig ut som du sier :lol:

http://shopeu.ecco.com/no/no/ecco/soft-ii_445535/445554?navId=181&page=3&price=699-1900

Ellers var disse supertøffe! :D Jeg tenkte at det var akkurat noe slikt jeg kunne tenkt meg! Helt nøytral sko, med knalle lisser. Da kan jeg bare bytte ut lissene om det blir teit en dag :P Bare at det må være en annen farge enn hvit da.

http://shopeu.ecco.com/no/no/ecco/ecco-women-s-street-evo-one_2369386/2881217?navId=175

Skechers har kjempegode sko! Bra støtte og gode demping. Jeg har både "ballerina"-sko, EZ flex espandrilloslignende med skikkelig gummisåle og skulle gjerne hatt et par av joggeskoene deres. Gå ned en størrelse hvis du kjøper uprøvd.

Jeg kjøpte New Balance-joggesko nå for kort tid siden, og de er kjempegode! Jeg har skrøpelige føtter (tverrplattfot og antageligvis mortons nevrom, og plantar fascitt på ene foten) og finner aldri gode sko, men disse skoene er faktisk utrolig gode å gå i. Det har jeg hørt andre si også.

Håper joggeskotrenden varer og varer evig :D

Hvilke butikker selger Skechers?

Takk for tips! :) Jeg har lav fotbue, så er litt skrøpelig sånn sett selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns disse var litt fine, men så var det det at de var hvite da. Svart føler jeg også blir litt feil, pluss da så de kjerring aktig ut som du sier :lol:

http://shopeu.ecco.com/no/no/ecco/soft-ii_445535/445554?navId=181&page=3&price=699-1900

Ellers var disse supertøffe! :D Jeg tenkte at det var akkurat noe slikt jeg kunne tenkt meg! Helt nøytral sko, med knalle lisser. Da kan jeg bare bytte ut lissene om det blir teit en dag :P Bare at det må være en annen farge enn hvit da.

http://shopeu.ecco.com/no/no/ecco/ecco-women-s-street-evo-one_2369386/2881217?navId=175

Hva med de siste der i svart da? Da kan du også bytte ut lissene så da kan du få farger. Det er rosa såle på de svarte og så kan du ha gule eller turkise lisser, det blir kult :D Med knallfargene syntes jeg ikke de ble så kjerringaktige, er verst når de er Helt sorte. Da blir det for damete :Phttp://shopeu.ecco.com/no/no/ecco/ecco-women-s-street-evo-one_2369386/2881217?navId=175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat de strekene på asics skoene jeg absolutt ikke liker! :lol: De minner meg bare om gymtimer. Uanset hvilken farge de kommer i så nop :lol: Men takk for tips. Jeg er bare sær og kresen!

Kan du ikke finne noen billige til meg også? :lol: Men så bra, jeg får sjekke ut nike!

Takk for fine linker :D Akkurat noe slikt jeg trengte! Skikkelig spesifikke tips!

Syns disse var litt fine, men så var det det at de var hvite da. Svart føler jeg også blir litt feil, pluss da så de kjerring aktig ut som du sier :lol:

http://shopeu.ecco.com/no/no/ecco/soft-ii_445535/445554?navId=181&page=3&price=699-1900

Ellers var disse supertøffe! :D Jeg tenkte at det var akkurat noe slikt jeg kunne tenkt meg! Helt nøytral sko, med knalle lisser. Da kan jeg bare bytte ut lissene om det blir teit en dag :P Bare at det må være en annen farge enn hvit da.

http://shopeu.ecco.com/no/no/ecco/ecco-women-s-street-evo-one_2369386/2881217?navId=175

Hvilke butikker selger Skechers?

Takk for tips! :) Jeg har lav fotbue, så er litt skrøpelig sånn sett selv :P

Brandos har ihvertfall Skechers, og de har New Balance. Zalando har bedre utvalg på New Balance, og jeg tror de har Skechers også. Begge sender gratis, og betaler for evt. retur, noe som gjør det lite risikabelt å bestille derfra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville sett etter joggesko i svart.

Jeg vet ikke helt hva det er, men noe føles feil ut med helt svarte joggesko :P Jeg har helt svarte "joggesko" på jobben, og hver gang jeg tar de på så føler jeg at noe er litt feil. Haha, jeg er bare rar når det gjelder joggesko altså :P

Hva med de siste der i svart da? Da kan du også bytte ut lissene så da kan du få farger. Det er rosa såle på de svarte og så kan du ha gule eller turkise lisser, det blir kult :D Med knallfargene syntes jeg ikke de ble så kjerringaktige, er verst når de er Helt sorte. Da blir det for damete :Phttp://shopeu.ecco.com/no/no/ecco/ecco-women-s-street-evo-one_2369386/2881217?navId=175

Jeg følte de var litt rare i svart. De så så veldig skinn ut.. Også så de veldig spisse og rare ut :P

Det pleier forresten å komme salg på xxl og gmax løpet av den neste måneden, og da er det ofte masse billige sko. Bare sånn lite tips

Takk for tips :D Jeg skal sjekke det ut :)

Brandos har ihvertfall Skechers, og de har New Balance. Zalando har bedre utvalg på New Balance, og jeg tror de har Skechers også. Begge sender gratis, og betaler for evt. retur, noe som gjør det lite risikabelt å bestille derfra.

Takk! :) Kjempe greit med gratis frakt og retur :)

Jeg falt skikkelig for disse Nike free run skoene. Ikke er de hvite og ikke er de svarte, og med litt farge på lisser og såle :D

Nike%20Free%20Run%203%20Womens%20Gray%20Om å finne et sted hvor man kan kjøpe Nike uten å bli robbet.

Ellers festet disse seg ved meg på Sketcher. Veldig crazy farger, men noen ganger så fester slike crazy ting ved meg også må jeg tenke lenge på det før jeg lar det gå :P

200912-g.jpg

Haha, jeg digget de! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå driver alle å spammer meg med denne linken hvor de sier at det ikke hjelper med innleggssåler. http://www.side2.no/helse/pass-deg-for-disse/8451057.html

Jeg er plattfot og får symptomer på beinhinnebetennelse ved bruk av sko uten såler. Går jeg med Converse uten såler merker jeg det etter bare noen skritt, om jeg har i såler går det bra :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse vel! https://www.getinspired.no/sko/new-balance-u420.html

og HVOR fant du de nederste? OMG de var fine!

Nei, jeg likte egentlig ikke de New Balance skoene jeg :P Pluss svart funker bare ikke tror jeg. Tror jeg skal stikke i en butikk og prøve litt forskjellige sko og se hva jeg føler. Her fant jeg de nederste skoene! :D

http://www.brandos.no/skechers/11882-hptq/a85335

Jeg er plattfot og får symptomer på beinhinnebetennelse ved bruk av sko uten såler. Går jeg med Converse uten såler merker jeg det etter bare noen skritt, om jeg har i såler går det bra :)

Så bra! Så da kan såler altså funke i alle typer sko da? :) Men hvor dyre er sålene sånn ish? Fikk noe laget spesielt for mine føtter, men de har jeg klart å miste :o De var veldig dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...