Gå til innhold
Hundesonen.no

Katt jager bort hund som angriper gutt (4)


Hermes
 Share

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De adopterer en løskatt som følger etter dem hjem fra parken når de er i datingfasen, og flere år senere så redder pusen barnet deres. Det må sies å være fin belønning for en god gjerning og stort hje

Skjønner ikke hvorfor det skal være så vondt og vanskelig å forstå at en katt (eller en hund for den del), vil beskytte sine egne. Er det så farlig å tillegge et pattedyr noen av de samme egenskapene

Katter er sosiale dyr som verner om og tilpasser seg sine nærmeste. Gammel myte at katter er "einstøinger" som trives best alene osv. Så sant det er nok mat og stor nok plass til alle vel og merke. Sk

Det jeg ikke får helt til å stemme med den videoen er filminga. Hunden blir zoomet inn før den går til angrep, for å skape spenning liksom? Men then again, hvis dette er konstruert så er det en veldig godt lydighetstrent katt.

man kan fint zoome i ettertid på overvåkningskamera :) gjort det selv mange ganger :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig ekkel hund, og for en rå katt (uansett hva grunnlaget for å jage hunden var).

Opplevde noe lignende for noen år siden, min og ei venninde sin malamute tispe røyk sammen og ut av intet kommer min vennindes katt og hopper rett inn og freser og slår :P

Ang filminga så regner jeg med at det enten er overvåkningskamera (husker ikke om det ble nevnt) eller evt noen som filmer barnet og hunden, men som ikke vet hva hunden er i ferd med. Er vell ingen som står og filmer noe slikt om de hadde vist hva som kom til å skje, da hadde de vel heller gått å tatt vekk ungen eller hunden før det smalt. Håper ihvertfall det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting skremmer meg mer enn hunden og terminator katten.... Kjerringa jeg regner med er mora bare løper vekk fra gutten med en løshund i området. Hadde nok ikke kostet for mange kalorier å bare løfte eller følge barnet inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke får helt til å stemme med den videoen er filminga. Hunden blir zoomet inn før den går til angrep, for å skape spenning liksom? Men then again, hvis dette er konstruert så er det en veldig godt lydighetstrent katt.

Overvåkingskameraer, så var nok ikke noen som filmet og lagde spenning av det. At det er redigert i ettertid er det nok gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerte på, er at kvinnfolket som kommer stormende til, snur seg og løper før guttungen inn i hagen (port?)...!??

Hadde det vært min sønn hadde jeg enten a) plukket han opp i armene og løpt, eller b) grabbet tak i hånden hans og dratt han med meg fortere enn svint.

Uansett hadde jeg aldri løpt før barnet vekk fra åstedet, jeg hadde sørget for å få med meg barnet på en måte som gjorde at jeg kunne beskytte om hunden kom tilbake!

Ang. kameraene som er diskutert ovenfor; det er overvåkningskameraer (i flertall) på bygningen(e) som gjør at det kunne filmes fra begge sider av varebilen og sette sammen til èn film. Tror nok slike kameraer er mer utbredt i USA enn her.

Råtøff pus altså! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, det reagerte jeg også på første gangen jeg så filmen; hvorfor i all verden LØPER hun? Med mindre hun ser hunden et annet sted og løper mot den for å skremme den bort? :huh: Gir fremdeles ikke mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter beskytter flokken sin.

På samme måte som de "hyggelig " nok mater flokken sin ved å ta med byttet hjem.

Vi hadde en katt som beskyttet lillesøster når vi vokste opp. Utrolig upraktisk, enhver normal gnisning ( søskenkrangel, foreldre som kjefter osv) ble tatt ille opp av Miss.

Jeg forstår ikke hvorfor dette skulle være rart?

Siden man til og med har uenighet i hundemiljøet om eksistensen av "flokk" og hvordan den tolkes av hunden, så er begrepet "flokk" og katt meg fullstendig ukjent. Har du noe tekstmateriale du baserer din påstand "katter beskytter flokken sin" med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden man til og med har uenighet i hundemiljøet om eksistensen av "flokk" og hvordan den tolkes av hunden, så er begrepet "flokk" og katt meg fullstendig ukjent. Har du noe tekstmateriale du baserer din påstand "katter beskytter flokken sin" med? :)

Bare årevis med erfaring som katteeier. Nei, ikke alle katter ville beskyttet flokken sin.

Men de fleste katter har en flokk-følelse. Faktisk synes jeg det har vært mer utpreget flokkatferd på enkelte av kattene mine enn hos hundene.

Ingen av bikkjene har kommet med mat til meg.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh fytti for en ekkel film, men tøffeste katta i byn!

Kodakpusen min skulle jage vekk skumle hesten som kom mot meg her en dag, men hun måtte desverre gi seg - hun er heldigvis ikke tøff nok til å gå på, så valgte å gå å gjemme seg istede. Stod en meter foran meg og virkelig knurra på hesten. Katter er undervurderte :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et fåtall videoer av katter som angriper f.eks barnevakter som slår barna! Så de beskyttee ja!

Når nabobikkja kom løs mens pappa og nabon snakka endte det jo opp med 10-15 sting på bikkja mens katta rørte seg lanskje en halv meter! Andre nabobikkja tisser ikke i hagen dems lengre for katta følger med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting skremmer meg mer enn hunden og terminator katten.... Kjerringa jeg regner med er mora bare løper vekk fra gutten med en løshund i området. Hadde nok ikke kostet for mange kalorier å bare løfte eller følge barnet inn...

Kanskje hun går etter hunden? Stopper den hvis den kommer tilbake, rundt bilen igjen? Vi vet jo strengt tatt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff katt!

Jeg har hatt en katt som uten tvil ville gjort det der. Hun satt i vinduet og knurret om noe uforutsett skjedde med full ståpels og flaskekost hale.
Hun angrep uten et sekunds tvil en hund når denne var på "ulovlig sted". Katten var veldig glad i mitt selskap hun, men denne adferden var nok mest territoriell for hennes vedkommende i alle fall.

Hadde derimot ikke likt å ha den hunden løpende løs i nabolaget.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er sosiale dyr som verner om og tilpasser seg sine nærmeste. Gammel myte at katter er "einstøinger" som trives best alene osv. Så sant det er nok mat og stor nok plass til alle vel og merke. Skal se om jeg kan hoste opp en link.

Liker katten i filmen!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være for å jage hunden eller rope etter eierne? Jeg klarer ikke å se for meg at hun løper vekk fra barnet sitt hvis ungen ikke er trygg.

Det var det jeg tenkte når jeg så videoen. Syntes det ser ut som hun plutselig ser den og løper mot den / brøler for å skremme den vekk.

Er oppvokst med katt og for meg er det helt naturlig at katten gjør det for å beskytte "ungen sin". På samme måte som jeg her om dagen så en liten fugl fly på et ekorn som prøvde å stjele fra reiret hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting skremmer meg mer enn hunden og terminator katten.... Kjerringa jeg regner med er mora bare løper vekk fra gutten med en løshund i området. Hadde nok ikke kostet for mange kalorier å bare løfte eller følge barnet inn...

Er flere som har spurt personen som la ut filmen om dette, så her er svaret han ga:

Question: Why did the mom run away?

Answer: After checking his wounds she made sure the dog did not return for a second attempt. The owners were there also and she was bit by the dog as she tried to pin him in his yard. The owners did get control of the dog and secured him in which she immediately returned to attending to our son. I did not include that video because it was not so much about the dog but about the cats actions

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bikkja beit eieren i tillegg den dagen? For en utrolig elendig drittbikkje. Angriper unger helt uten grunn, biter eieren sin og i det hele tatt ... den bikkja hadde ikke blitt gammel her, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster's katt kastet seg inn i slagsmål mellom "sin" hund og en som var på besøk han :wub::D .Lenge før eierne kom til var en sjokkert gjeste hund vettskremt :D .

Kattene mine knurrer kraftig på mennesker som passerer på veien :D .

Endret av Toril
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...