Gå til innhold
Hundesonen.no

Student i 2014 / 2015


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

Vet noen hvordan regelen er mht. utsettelse av eksamen (hjemmeeksamen) pga. dødsfall? :icon_redface:

Jeg er i grunn veldig for å gjennomføre denne eksamen, men jeg kjenner jo samtidig på det at tankene virkelig ikke er der de skulle ha vært, at det er feil tid å bare sitte stille for å skrive og at jeg ikke vil være fornøyd med resultatet.. Er første dødsfallet jeg opplever i familien og vet ikke helt hvordan jeg skal takle det og når jeg eventuelt får en skikkelig nedtur. Hatt det ganske opp og ned siste ukene, men jeg vet ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoho! Det var visst en "feil" gjort av Samordna det der. Kort fortalt pga min bakgrunn fra Steinerskolen...MEN NÅ HAR SKOLENS INNTAKSSJEF LOVET PLASS FRA 5.AUG!! Sorry caps, men det er så glad jeg er

Jeg fikk B på masteroppgaven, og har dermed oppretthold snittet som gjør at jeg en gang kan søke PhD hvis jeg vil. Hurra!!

Jeg fikk A på masteroppgaven min Nå er jeg litt overrasket og veldig glad!

Posted Images

Vet noen hvordan regelen er mht. utsettelse av eksamen (hjemmeeksamen) pga. dødsfall? :icon_redface:

Jeg er i grunn veldig for å gjennomføre denne eksamen, men jeg kjenner jo samtidig på det at tankene virkelig ikke er der de skulle ha vært, at det er feil tid å bare sitte stille for å skrive og at jeg ikke vil være fornøyd med resultatet.. Er første dødsfallet jeg opplever i familien og vet ikke helt hvordan jeg skal takle det og når jeg eventuelt får en skikkelig nedtur. Hatt det ganske opp og ned siste ukene, men jeg vet ikke :(

Tror de fleste universiteter og høyskoler har egne regler innad i det, men det skal stå i eksamensreglementet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste universiteter og høyskoler har egne regler innad i det, men det skal stå i eksamensreglementet!

Lest UiB sitt, men ble ikke helt klok da det står mye om skriftlig skoleeksamen, men ikke annen type vurdering. Men sendte mail til emneansvarlig og forklar situasjonen, så skal jeg prøve å skrive så godt jeg kan. Greien er jo at faget kun går hver vår, så om jeg ikke får utsatt må jeg enten utsette alt ett år eller "bare ta den" nå. Og da er jo valget om jeg skal levere inn noe jeg absolutt ikke er fornøyd med eller om jeg skal utsette alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at foreleseren selv rekrutterer elever til masteremner? Jeg fikk akkurat mail fra foreleseren i et fag som jeg har vært veldig aktiv i (i tillegg til at jeg har spammet ned den stakkars foreleseren med ukentlige mail). Foreleseren lurer på om jeg vil er interessert i å gjøre en masteroppgave om emnet, og inviterer meg til et møte for å snakke om det. Det er dette jeg vil arbeide med i fremtiden, så dette er vel en mulighet jeg bør gripe? Eneste som sier "nei" inni meg er at jeg fikk litt prestasjonsangst akkurat nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at foreleseren selv rekrutterer elever til masteremner? Jeg fikk akkurat mail fra foreleseren i et fag som jeg har vært veldig aktiv i (i tillegg til at jeg har spammet ned den stakkars foreleseren med ukentlige mail). Foreleseren lurer på om jeg vil er interessert i å gjøre en masteroppgave om emnet, og inviterer meg til et møte for å snakke om det. Det er dette jeg vil arbeide med i fremtiden, så dette er vel en mulighet jeg bør gripe? Eneste som sier "nei" inni meg er at jeg fikk litt prestasjonsangst akkurat nå :lol:

Vet ikke hvor vanlig det er jeg, men det er akkurat derfor jeg holder på med master nå også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at foreleseren selv rekrutterer elever til masteremner? Jeg fikk akkurat mail fra foreleseren i et fag som jeg har vært veldig aktiv i (i tillegg til at jeg har spammet ned den stakkars foreleseren med ukentlige mail). Foreleseren lurer på om jeg vil er interessert i å gjøre en masteroppgave om emnet, og inviterer meg til et møte for å snakke om det. Det er dette jeg vil arbeide med i fremtiden, så dette er vel en mulighet jeg bør gripe? Eneste som sier "nei" inni meg er at jeg fikk litt prestasjonsangst akkurat nå :lol:

Høres definitivt ut som en mulighet du bør gripe. :) Når har du tenkt å skrive masteren?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått min første A!! Jeg har alltid vært en sånn midt på treet-student, siden jeg har håpløs selvdisiplin, er ordentlig skippertaksstudent, så har flest C, så en del B, et par D, men aldri en skikkelig A! Fikk en del A- og A/B på noen små innleveringer i fjor høst, men aldri en A i standpunktkarakter. Nå var dette faget visstnok lett å få bra i, men jeg er fornøyd likevel :D Økologisk fordypningsoppgave hvor man velger tema selv og skriver en oppgave i vitenskapelig artikkel-format. Jeg skrev om kultur, sosial atferd og jaktteknikker hos spekkhogger :)

Kommer det til å bli en ny sånn her tråd til høsten? :) Datt litt av denne her. For da starter et nytt kapittel for min del, jeg begynner på UiO. Kommer jeg inn på førstevalget blir det master i marin biologi. Grugleder meg. Gleder meg til nytt studie og ny by, gruer meg litt siden jeg må vende Dixie på å være alene på nytt sted som jeg tror vil ta år og dag (separasjonsangst). Folk som bor i Oslo må gjerne si fra hvis de vil ha besøk av Dix innimellom :)

Ellers er jeg såå misunnelig på de som er ferdige og har ferie nå :P Jeg har siste eksamen den 12. juni. Dødslenge til! Sære juniblokk-systemet her i Ås. Venninnen min som jeg bor med var ferdig for lenge siden, altså over en måned før jeg kan ta ferie... Har feltkurs og eksamen i juni. Så er det ferie!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått min første A! Jeg har alltid vært en sånn midt på treet-student, siden jeg har håpløs selvdisiplin, er ordentlig skippertaksstudent, så har flest C, så en del B, et par D, men aldri en skikkelig A! Fikk en del A- og A/B på noen små innleveringer i fjor høst, men aldri en A i standpunktkarakter. Nå var dette faget visstnok lett å få bra i, men jeg er fornøyd likevel :D Økologisk fordypningsoppgave hvor man velger tema selv og skriver en oppgave i vitenskapelig artikkel-format. Jeg skrev om kultur, sosial atferd og jaktteknikker hos spekkhogger :)

Kommer det til å bli en ny sånn her tråd til høsten? :) Datt litt av denne her. For da starter et nytt kapittel for min del, jeg begynner på UiO. Kommer jeg inn på førstevalget blir det master i marin biologi. Grugleder meg. Gleder meg til nytt studie og ny by, gruer meg litt siden jeg må vende Dixie på å være alene på nytt sted som jeg tror vil ta år og dag (separasjonsangst). Folk som bor i Oslo må gjerne si fra hvis de vil ha besøk av Dix innimellom :)

Ellers er jeg såå misunnelig på de som er ferdige og har ferie nå :P Jeg har siste eksamen den 12. juni. Dødslenge til! Sære juniblokk-systemet her i Ås. Venninnen min som jeg bor med var ferdig for lenge siden, altså over en måned før jeg kan ta ferie... Har feltkurs og eksamen i juni. Så er det ferie!

Gratulerer!

Begynner du på kristine bonnvie? :) Der går jeg også :)

Høres definitivt ut som en mulighet du bør gripe. :) Når har du tenkt å skrive masteren?

Ja, jeg tror jeg griper den :) Jeg begynner forhåpentligvis med masterfag over sommerferien, og studieforløpet mitt er ikke helt a4, så jeg vet faktisk ikke helt når det er best at jeg begynner å skrive på oppgaven. Jeg får diskutere det med veilederen.

Vet ikke hvor vanlig det er jeg, men det er akkurat derfor jeg holder på med master nå også :lol:

Åh, haha! Når er du ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg strøyk i dag! Men det visste jeg egentlig før jeg så eksamen en gang. Vanskelig fag :( Skikkelig dritt følelse. Kommer til å være ekstremt slitsomt å ta opp et fag når jeg skriver masteroppgave...

Heldigvis er neste faget jeg eksamen i bedre, og etter den eksamenen har jeg endelig sommerferie... i to dager, før jeg skal på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, masteroppgave levert!! Neglebiting frem til sensuren faller

Hos oss er det ganske vanlig at for eksempel veileder eller foreleser rekrutterer studenter til å skrive masteroppgave, evt bedrifter, organisasjoner osv.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvveis med eksamener dette semesteret :D Nå er det bare de "enkle" igjen :ahappy: Litt ruset på at den verste eksamen er levert. Hvordan det gikk får tiden vise, jeg føler meg ikke trygg på hvordan det gikk i det hele tatt. Jeg tror ikke det gikk helt på trynet ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk omgangssyke i går, jeg. Upraktisk. Jeg klarer ikke konsentrere meg med kroppslig ubehag.

Men det er i alle fall 14 dager til jeg er ferdig, samme hvordan det går! For STÅ skal jeg vel alltids få til, tror dere ikke? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...