Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoho! Det var visst en "feil" gjort av Samordna det der. Kort fortalt pga min bakgrunn fra Steinerskolen...MEN NÅ HAR SKOLENS INNTAKSSJEF LOVET PLASS FRA 5.AUG!! Sorry caps, men det er så glad jeg er

Jeg fikk B på masteroppgaven, og har dermed oppretthold snittet som gjør at jeg en gang kan søke PhD hvis jeg vil. Hurra!!

Jeg fikk A på masteroppgaven min Nå er jeg litt overrasket og veldig glad!

Posted Images

Skrevet

Spent på hvordan det har gått med @Line i dag - heier på deg! :D

Skulle begynne ordentlig på oppgave i dag jeg - det stakk lillemor kjepper i hjula for. Så vi prøver igjen i kveld eller i morgen. *gjesp* Men printet ut noen oppgaver - jeg er gammeldags og vil ha ting på papir. Skal skrive ut flere ting, som oppsett og råd og sånt også. Så får det briste eller bære - tenker første oppgave skal være inne innen fredag 12 desember.

Skrevet

Hvem tar min sosiologi? :P

Iallefall ikke jeg :lol: Husker med gru på samfunnsfagstimene når vi hadde om sosiologi. Det var det kjipeste jeg hadde på skolen :P

Skrevet

Spent på hvordan det har gått med @Line i dag - heier på deg! :D

Jeg stryker garanter ikke i alle fall :lol: Så får jeg bare vente å se hva resultatet blir. Hoste, rennende nese og bomull i hodet er forresten ikke de beste remediene for å kunne konsentrere seg skikkelig, bare så dere vet det...

• Like 1
Skrevet

Motivasjon og pågangsmot, hvor er du?

Første eksamen ferdig i dag, bare 2 igjen. Men jeg kjenner jeg falt helt i do i går. Jeg har ihvertfall laget et tankekart med oversikt over pensum i matematikken og laget en liste over ting jeg må repetere. I morgen skal jeg på krasjkurs i matte, som jeg håper blir veldig bra :) Bare litt til igjen, Marie! Hold ut!

Skrevet

19. desember har jeg eksamen i fysisk helse der vi får spørsmål om alt fra hva obstipasjon er til hvordan sirkulasjonssystemet er bygd opp. Grugleder meg, blir deilig å bli ferdig, men jeg er spent på om jeg klarer å fortsette å lese 6 timer om dagen + praksis i de neste 2 ukene. Er litt unntakstilstand i huset nå!

Skrevet

Fikk beskjed i dag om at innleveringsdatoene for hjemmeeksamen var justert. Dvs at jeg nå har skoleeksamen og innlevering av to hjemmeeksamener på samme dag, om to uker. Juhu...

Er det virkelig lov å ha innlevering på to hjemmeeksamener på samme dag? :o Har aldri vært borti at man har to med det minste overlapp en gang jeg, men så har kanskje jeg gått litt mer felleskoordinerte og planlagte studier?

Skrevet

Er det virkelig lov å ha innlevering på to hjemmeeksamener på samme dag? :o Har aldri vært borti at man har to med det minste overlapp en gang jeg, men så har kanskje jeg gått litt mer felleskoordinerte og planlagte studier?

Den ene er en semesteroppgave da, som vi har hatt en måneds tid allerede. Den andre får vi "utlevert" i morgen.

Skrevet

Den ene er en semesteroppgave da, som vi har hatt en måneds tid allerede. Den andre får vi "utlevert" i morgen.

Da skjønner jeg litt bedre. Jeg så for meg to hjemmeeksamener på mellom to og fem dager som du fikk samtidig, jeg. Men det hørtes nå ut som en voldsom dag likevel, selv om du har hatt litt lenger tid...

Skrevet

Da skjønner jeg litt bedre. Jeg så for meg to hjemmeeksamener på mellom to og fem dager som du fikk samtidig, jeg. Men det hørtes nå ut som en voldsom dag likevel, selv om du har hatt litt lenger tid...

Jeg ser frem til at jeg forlater NTNU den dagen ja :lol:

Synd jeg skal på jobb dagen etter, hvis ikke skulle jeg drukket :P

• Like 1
Skrevet

Aaaah, jeg er snart ferdig med bacheloren min i administrasjon og ledelse. Nå skulle jeg ønske jeg var rik, for jeg har så alvorlig lyst til å studere jus. Jeg elsker sånne fag og har slukt arbeidsrett og foretaksrett. Er det noen her som studerer det? Og kan fortelle meg at det er et grusomt studie jeg aldri bør tenke på igjen? :P

• Like 1
Skrevet

Aaaah, jeg er snart ferdig med bacheloren min i administrasjon og ledelse. Nå skulle jeg ønske jeg var rik, for jeg har så alvorlig lyst til å studere jus. Jeg elsker sånne fag og har slukt arbeidsrett og foretaksrett. Er det noen her som studerer det? Og kan fortelle meg at det er et grusomt studie jeg aldri bør tenke på igjen? :P

veninnen min er nettopp ferdig med 5 år på jus og hun ELSKET hver bidige del av det! Hun er så engasjert at jeg blir smått misunnelig!! Hun ble ferdig julen for 2 år siden og tar fortsatt masse fag ekstra, men hun gikk visst snart tom for fag sa hun, så da måtte hun begynne på doktorgrad :blink:

Skrevet

@Tinkie I hear yah! Føler jeg er på vei inn i en personlighetsforandring. Jeg som er så glad i å gå i stramme jeans, være aktiv og sosial har bare lyst til å flytte inn i en joggebukse og bo på sofaen med sjokolade som min bestevenn fremover.. Men neida, 1 uke igjen...

Skrevet

Forelesere er veldig ulike når det kommer til hvor mye de vil hinte om eksamen. Har vært borti alt fra en som gav oss et oppgavesett med 10 oppgaver og sa "To av disse utgjør eksamenen deres" til forelesere som ikke vil hinte i det hele tatt. I går derimot, gjorde den ene foreleseren min noe jeg aldri har opplevd før. Vi fikk et ark hvor det står følgende:

"Under har jeg listet opp 56 ord i tilfeldig rekkefølge fra årets eksamensoppgavetekst:"

:blink:

Altså, enkelte av ordene er jo hjelpsomme, som "regional spesialisering", "målkonflikter" og "legitimitet", men på den andre siden har han også tatt med "Gi en oversikt", "Hva tror du" og "Pek på et eller". Så jeg vet ikke hva jeg skal synes om dette :teehe: Ny vri var det hvertfall :P

Skrevet

Forelesere er veldig ulike når det kommer til hvor mye de vil hinte om eksamen. Har vært borti alt fra en som gav oss et oppgavesett med 10 oppgaver og sa "To av disse utgjør eksamenen deres" til forelesere som ikke vil hinte i det hele tatt. I går derimot, gjorde den ene foreleseren min noe jeg aldri har opplevd før. Vi fikk et ark hvor det står følgende:

"Under har jeg listet opp 56 ord i tilfeldig rekkefølge fra årets eksamensoppgavetekst:"

:blink:

Altså, enkelte av ordene er jo hjelpsomme, som "regional spesialisering", "målkonflikter" og "legitimitet", men på den andre siden har han også tatt med "Gi en oversikt", "Hva tror du" og "Pek på et eller". Så jeg vet ikke hva jeg skal synes om dette :teehe: Ny vri var det hvertfall :P

Den ene foreleseren min lagde ikke nye eksamensoppgaver i fjor, hele eksamen var innleveringer de hadde hatt i løpet av høsten. (Så vidt jeg forstod var det ikke obligatorisk det året, noe det er nå) Han har sagt at han ikke kommer til å bruke innleveringene. Regner dem om igjen for det om. :lol:

Skrevet

Er det muuulig, jeg har lest på andre fag de siste 14 dagene og har tydeligvis glemt ALT i termodynamikk, et fag jeg har jobbet med hele høsten og følte meg klar for eksamen, men nå er jeg helt blank i hodet igjen!!! Det er rett og slett blytungt å sette seg inn i stoffet på nytt :hmm:

Skrevet

Jeg er SÅ i siget i dag, fått gjort masse allerede :D Dagen i går var dårlig studiemessig, så det er en lettelse at det løsner litt i dag. Sånn, bare innom for å fortelle det :teehe:

For dere studenter: http://www.buzzfeed.com/candacelowry/horrific-things-that-happen-every-single-finals-week?bffb

(Det er litt annerledes i USA, der har de alle eksamenene samme uke)

Er så glad for at jeg er ferdig som student og kan glede meg til jul!

På en måte tenker jeg at det skal bli deilig å ikke ha den store eksamensbumpen midt i desember som man må over før man akan glede seg til jul, men på en annen side har jeg gjort dette i så mange år nå at eksamenslesing på en måte er en del av julestemningen. Kose meg med varm drikke og koseklær på lesesalen, julesanger når tar pause, spise grøt i kantina for å ta pause osv. Det blir liksom en egen stemning ut av det også :)