Gå til innhold
Hundesonen.no

Student i 2014 / 2015


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoho! Det var visst en "feil" gjort av Samordna det der. Kort fortalt pga min bakgrunn fra Steinerskolen...MEN NÅ HAR SKOLENS INNTAKSSJEF LOVET PLASS FRA 5.AUG!! Sorry caps, men det er så glad jeg er

Jeg fikk B på masteroppgaven, og har dermed oppretthold snittet som gjør at jeg en gang kan søke PhD hvis jeg vil. Hurra!!

Jeg fikk A på masteroppgaven min Nå er jeg litt overrasket og veldig glad!

Posted Images

Føler med dere damer.. :icon_cry: Hele eksamensperioden min har vært en hel sykdomshistorie :( Legen på legevakten spurte litt forsiktig om jeg ikke bare skulle få legeattest til neste eksamen i samme slengen også da jeg var der for å få for fredagens eksamen (som endte i spybøtta natten før) :hmm:

MEN vi skal nok komme oss gjennom eksamen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Sku gjerne hatt en og annen lørdagseksamen jeg!

Istedet er jeg forsøkkanin for å få alt på våren, ikke nok med det men all matte og fysikkforelesning starter etter jul, 20 stp som tidligere har vært fordelt over året.

Kunne jo vært greit å vært ferdig med noe men neida, eneste vi er ferdige med er ingeniørrollensvada og takk og pris for det. Også snakker de om det høye frafallet og stryk i matte. :blink:

Prøver ikke irritere meg over denne jallamekkeskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til å ha eksamen én gang i året. Det er både og. Kjipt å skulle pugge et helt års pensum om gangen, men alternativet her i England er stort sett januareksamen. Desembereksamen er ikke vanlig. Jeg vil kunne slappe helt av i julen! :P:aww:

Et år hadde vi to eksamensperioder. En i april, og en i september. I april hadde vi eksamen i alt vi hadde hatt fra august til april, og i september hadde vi eksamen i fagene vi hadde fra april til juli. Var ikke så kjekt å måtte bruke sommerferien på å lese til eksamen.

Vi har også veldig komprimert eksamensperiode. Har som sagt bare eksamen én gang i året, men har til gjengjeld typisk eksamen hele dagen fem-seks dager på rad i alle fag. En om morgenen, så lunsjpause og så en ny på ettermiddagen. Så f.eks. mandag-fredag pluss påfølgende mandag. Man er rimelig utladet når man er ferdig med den uken. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hjelp det er uvant med rene lærebøker som er lagt opp til et undervisningsopplegg. Ting er så overfladisk og veldig henvendt til leser og i det heletatt. Kjenner jeg er veldig spent på hvordan første innlevering går... Heldigvis har vi mange så kommer vel inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hjelp det er uvant med rene lærebøker som er lagt opp til et undervisningsopplegg. Ting er så overfladisk og veldig henvendt til leser og i det heletatt. Kjenner jeg er veldig spent på hvordan første innlevering går... Heldigvis har vi mange så kommer vel inn i det.

Har du frister, eller legger du opp progresjonen selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du frister, eller legger du opp progresjonen selv?

Legger opp selv. Er veldig varierende størrelse og vanskelighetsgrad på innleveringene, så jeg bare begynner på nr en og satser på at jeg treffer. Det er også uvant å vurdere lengde og hvor mye jeg skal hente utenfor pensumlitteraturen. Tror jeg må ta en prat med veileder når jeg nærmer meg ferdig med første.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke eksamensperiode to ganger i året, men blokkfag, så vi gjør oss ferdig med ett fag av gangen. Så i år hadde vi eksamen i midten av oktober (fag som gikk fra april til oktober), har eksamen nå til jul, ny eksamen i mai-april en gang, og så ny eksamen i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutten på prosjektarbeidperioder preges gjerne av dårlig humor.

post-15-0-81193000-1417529222_thumb.jpg

post-15-0-05030800-1417529235_thumb.jpg

Men vi ble ferdige og fikk levert et bra prosjekt! På torsdag har vi framlegg, så da gjelder det å overbevise sensor om at vi har en så solid oppgave som vi mener vi har. Slik kan det se ut fra togstasjonen mot Norges Varemesse på Lillestrøm:

post-15-0-02390100-1417529310_thumb.jpg

Neida, det kan ikke det, for det er vedtatt en reguleringsplan der allerede og der skal det bli hotell, kontorer, leiligheter og en svær Coop. Men det er artig å få ha prosjektoppgaver som ender med et noenlunde realistisk prosjekt! Dette er fordelen med å ta profesjonsrettet utdanning altså.

To uker til FERIE!!! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant med å være ferdig med eksamen omtrent nå, jeg, fra SV-fakultetet i Bergen. Mens på MatNat på Blindern har man visst siste eksamen 17. desember.

Jeg har så eksamensangst akkurat nå at det dekker over ALT annet. Og det hjelper ikke akkurat at naboene i overetasjen fremdeles pusser opp, og at han som sover på kontoret vårt om dagen (grr, vi er alt for snille...) sover til sånn kl 4 når han ikke skal på skolen. Har sittet i sofaen og regnet matte i dag, jeg.

15 dager igjen. Jeg. Er. Lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*bilde*

*ler høyt* :lol:

Klarer jeg å huske alt dette i morgen så skal dette gå greit

*bilde*

Mesteparten er skrevet ned etter hukommelsen og sjekket mot notater, mens noe måtte jeg friske opp for å kunne notere. Føler jeg har rimelig koll :)

Lykke til!

Jeg har eksamen i grunnleggende ernæring på torsdag.. føler både jeg har koll og ikke koll :P .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ikke unormalt å ha 20-30 stp matte/fysikk på et halvår da?

Å ikke ha avsluttende eks to ganger i året hørtes derimot fjernt ut.

Hadde det bare vært matte og fysikk hadde det jo vært greit, men det blir jo med tre andre fag, 35 stp. :(

Politkk og penger,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ja akkurat som vi har 5 mindre enn normalt nå.

Det henger jo ikke på greip når vi ikke har en eneste eksamen nå. Vi har to fag som er todelt vi fint kunne hatt eksamen i nå til jul .

"Noen" har finni på noe lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg kunne såååå hatt blokkfag-løsning! Merker jeg fungerer mye bedre med å bare tenke på ett og ett fag!

Forresten tror jeg at jeg får min første A :D i økonomi av alle ting! Hadde 100% rett på eksamen jeg tok i går!!!!

Nå begynner lesingen til varmelære/thermodynamics! Dette er den kjekkeste eksamenen jeg skal ha i år, for jeg er dønn forberedt allerede, så blir en fin leseuke. Hadde jeg vært fornuftig hadde jeg begynt å lese på det neste faget i samme slengen (statikk og fasthetslære), men så fornuftig er jeg ikke, hehe!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dør jeg dør jeg dør jeg dør jeg dør :frantics: :frantics: :frantics:

Seriøst! Jeg er så UTROLIG lei av de eksamensoppgavene jeg har sittet og regnet på nå, har jo knapt tenkt på annet de siste to ukene, og jeg har jo absolutt ikke full kontroll. Likevel er jeg skikkelig, ordentlig lei av å regne eksamener. :gaah:

Tips? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dør jeg dør jeg dør jeg dør jeg dør :frantics: :frantics: :frantics:

Seriøst! Jeg er så UTROLIG lei av de eksamensoppgavene jeg har sittet og regnet på nå, har jo knapt tenkt på annet de siste to ukene, og jeg har jo absolutt ikke full kontroll. Likevel er jeg skikkelig, ordentlig lei av å regne eksamener. :gaah:

Tips? :(

Vi kan bytte? Du tar pedagogikken min og jeg tar regneoppgavene dine? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...